Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:33:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: netwerk onder W7 gelijk aan W XP?  (gelezen 19893 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
netwerk onder W7 gelijk aan W XP?
« Gepost op: 13 juni 2014, 07:54:59 »
Vraag: Is een netwerk onder Windows 7 gelijk aan een netwerk onder Windows XP of zijn er beperkingen of onmogelijkheden?

Het gaat om het volgende; Ik heb thuis een netwerk onder W XP dat tot volle tevredenheid functioneert.
De desktop is de "hoofd" computer en met de laptop kan ik alle mappen van de desktop benaderen behalve de mappen die in C:/documents and settings/Ruud zitten.
M.a.w, als ik mijn plaatjes en documenten maar niet in C:/documents and settings/Ruud/My documents opsla maar in een aparte map zoals in C:/plaatjes of C:/ Word documenten gaat alles goed.

Nu terug naar het probleem. Mijn vrouw werkt bij een bedrijf dat 2 PC's heeft met W7 en waar de baas steeds op haar PC dingen moet doen. Foto's kijken, documenten lezen enzovoorts.
Zij vroeg aan haar baas om de "PC expert" een netwerk te maken. Beide PC's zitten al op een router.
Deze "expert" vertelde dat het wel kon maar alleen als er op de "hoofd PC" een map "shared files" wordt gemaakt maar dan moet je wel alles 2x opslaan. 1x extra in de "shared files" map.
De 2e PC kan nu in de "shared files" map op de "hoofd PC" kijken.

Is dat zo of is er een communicatie stoornis? Kleine toelichting: wij wonen in Costa Rica waar we Spaans spreken.
De compu expert is een Italiaan die matig Engels spreekt. De baas is een Fransman die ook matig Engels spreekt. Beiden spreken ook matig Spaans. Mijn vrouw snapt weinig van computers maar spreekt 4 talen zeer goed.
Heeft zij het nou niet begrepen, heeft de compu guy gelijk of zijn er inderdaad beperking zodat het anders werkt dan onder W XP?

Ik hoor het graag van de echte experts op dit forum.

Hasta luego... (tot ziens)

Ruud
In augustus 2000 geƫmigreerd naar Costa Rica.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: netwerk onder W7 gelijk aan W XP?
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2014, 16:01:45 »
Hallo Ruud,

In mijn netwerk hier heb ik computers, laptops, iPad en met verschillende besturingssystemen (Vista -voormalig XP-, Win7, iOS en Linux) een netwerkprinter en een MediaServer (Nas) gewoon draaien. Op de computers en Mediaserver zijn allerlei mappen met elkaar gedeeld. Er is in princiepe alles mogelijk zolang de computers maar lid zijn van een centrale werkgroep (domein). Standaard door Windows als Workgroup ingesteld maar ik adviseer daar een andere naam aan te geven. Het verbinden met alle apparaten moet dan geen problelemen geven ongeacht het besturingssysteem, het ziet er bij het instellen misschien wat anders uit.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: netwerk onder W7 gelijk aan W XP?
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2014, 17:34:55 »
Ha die Ruud,

Bedankt voor de snelle reactie. Daar kunnen we weer wat mee.
Zal het aan vrouwlief doorgeven en die mag het weer verder doorspelen.

Ruud
In augustus 2000 geƫmigreerd naar Costa Rica.