Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:23:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: zeer slecht internet/verbinding  (gelezen 22928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline perrypiech
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
zeer slecht internet/verbinding
« Gepost op: 6 juli 2014, 21:25:18 »
Beste lezer,

Ik zal beginnen met een kleine situatie schets. Wij hebben hier thuis internet/bellen en televisie van KPN met 30 MB internet. Uit een meting naar ons huis toe is gebleken dat wij maar maximaal 8-9 MB internet kunnen ontvangen hier in huis. Dit komt door de afstand vanaf het centrum van onze stad waar de kpn mast/kast/ het punt wat het internet doorverbind met ons huis ligt. Het internet is draadloos en de afstand tussen mijn computer en modem is maximaal 8 meter met geen ''speciaal geïsoleerde'' muren ertussen. Ook wonen wij in een alleenstaand huis dus geen last van een bepakt gebied met ''20.000 wifi signalen'' die zorgen voor storing.

Met internet snelheid van 8-9 MB zou ik zeer tevreden zijn. Maar hier in huis halen wij nog geen 1 MB wat betreft de download snelheid. Ik ben me ervan bewust dat er van uit het modem naar de computer enig verlies optreedt in de snelheid mede door stabiliteit van draadloos internet en de interactieve televisie. Eerst zaten we op een 800 KB/s wat betreft download snelheid en nu zitten we sinds een paar weken op 400-500 kb/s. Gewoon opeens van de ene dag op de ander. Hij is nu zelfs zover dat youtube videos niet fatsoenlijk laden en tijdens het gamen heb ik voortdurende last van lag/hoge ping etc. (ja poorten voor gaming staan open op de router;)). Ik heb al een hele hoop geprobeerd om het probleem op te lossen, onder andere:

- meerdere malen met de klungel service van KPN aan de lijn gehangen ''ja meneer dan weten wij het ook niet''
- nieuw modem laten komen van KPN --> geen verbetering
- nieuwe netwerk adapter gekocht (netgear N300 wifi, USB mini adapter)--> geen verbetering
- meerdere malen het netwerk kanaal aangepast--> geen verbetering
- speedtest.nl geeft aan een download snelheid aan van 3mbit/s
- internet kabel aangesloten van modem naar computer. Internet snelheid is dan ongeveer 700-800 kb/s downloadsnelheid

Mijn logica zegt dat in een situatie waar het modem 8-9 mb op ontvangt en er met een internet kabel(waar bijna geen verlies qua snelheid op zit) nog steeds maar 800 kb/s snelheid wordt bereikt, er iets niet klopt. Waar het probleem zou daadwerkelijk zit.. ik weet het niet meer. Ik hoop dat iemand er hier meer verstand van heeft dan ik en ik hoop dat ik jullie van genoeg informatie heb voorzien over de situatie. Met alle respect, ik heb echt iemand nodig die hier kennis van heeft. Reacties zoals reset het modem eens heb ik weinig aan... jullie snappen met wel. Please help!

Met vriendelijke groet,

Perry Piech

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 7 juli 2014, 10:50:00 »
Hallo Perry,

Als je bij de PC in de Wifi instellingen kijkt, en scant naar wifi netwerken, staat daar dan KPN FON bij als netwerk? Zo ja log dan eens in je router en zet deze onder wlan > public wlan op OFF en kijk of dat verbetering geeft.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline perrypiech
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2014, 15:06:25 »
Er staat geen KPN FON bij de wifi signalen worden alleen weergeven met letter/cijfer codes

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 7 juli 2014, 18:35:17 »
Hoi,

Citaat
Uit een meting naar ons huis toe is gebleken dat wij maar maximaal 8-9 MB internet kunnen ontvangen hier in huis.
Dat is een theoretische waarde. In de praktijk zal dit lager zijn.
Doe eens het volgende:
- Login op je router
- In het hoofdscherm staan wat gegevens mbt je internet-snelheid, zoals onderstaand screenshot:



Wat staat er bij jou?

Offline perrypiech
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2014, 22:44:11 »
Hoi peter,

 Bij deze een bijlage over mijn mbt mijn internet snelheid. Kan jij hier iets speciaals uithalen?



Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2014, 23:40:32 »
Hoi,

Je maximale download snelheid ligt op 9372, de actuele snelheid is zo'n 85% hiervan dus dat is prima.

Je zegt dat je ook internet tv hebt. Gaat het internetten beter als je alle andere internet-verbruikers eens uitzet, zoals andere computers en tv's?

Offline perrypiech
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2014, 00:17:20 »
de verbinding is wel iets sterker als ik andere gebruikers uitzet ja.  Maar downloadsnelheid bijvoorbeeld blijft 500 kb/s en zelfs als de andere gebruikers uitstaan is het nog puinhoop, maar het is wel ''iets'' beter ja.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2014, 20:48:57 »
Doe de volgende testen:
- Hoe werkt je computer op een ander internet aansluitpunt, gaat het daar beter of is je computer daar ook traag.
- Controleer met een andere computer de downloadsnelheid van je internet aansluiting.

Offline perrypiech
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2014, 12:54:36 »
Het volgende heb ik al meerdere malen gedaan. Met me macbook air waar over het algemeen een vrij goeie adapter inzit. Hier haal ik een download snelheid van 2-3 MB per seconde mee op andere netwerken. Hier thuis wederom een 400/500 kb/s met dezelfde macbook air.

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2014, 01:10:53 »
Is er iemand toevallig tegelijkertijd naar een HD TV kanaal aan het kijken? Want dan blijft er weinig over voor internet gebruik, ik schat in dat je dan al zo'n 75% van je bandbreedte kwijt bent.

TdJ

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2014, 08:04:10 »
Niks aan de hand hier, Tony. Maar we hebben tegenwoordig een riante 9 MB van meneer Ziggo. Dan wel met de opmerking "als hij het doet!", want we zijn net door een hoogst irritante periode van zeer frequente uitvallen heen. Nu is de boel weer netjes stabiel.

Groet,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2014, 16:55:14 »
Hallo Tony,
Citaat
s er iemand toevallig tegelijkertijd naar een HD TV kanaal aan het kijken? Want dan blijft er weinig over voor internet gebruik
Ik had die discussie ook met een KPN medewerker maar die zei dat dit niets moet uitmaken. De signalen komen binnen via de router en worden daar gesplitst naar een Internet/Telefoon en een HD/digitaal TV signaal dus het moet niet zoveel uitmaken. Bij ons hebben we veel last van een vertraging in het beeld wat wij op een HD kanaal zien. Bij de WK waren de buren al aan het juigen terwijl bij ons de bal nog onderweg was. Heel irritant! Alleen de aanvoer van het totale signaal naar de router toe kan best wel slecht zijn waardoor je allerlei problemen krijgt zoals dat blokkerige beeld.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2014, 17:44:27 »
[justify]Volgens de eerdere info is de attainable rate iets meer dan  9 Mbit, als je dan HD kijkt met een stream van zeg tussen de 7 en 8 Mbit dan blijft er voor het downloaden maar een beperkte ruimte over. De upload is ook beperkt (attainable iets meer dan 1 Mbit) zodat die ook vrij snel vol kan lopen,en dan blijft er voor de rest al helemaal niets meer over.[/justify]

[justify]@ruud: dat verhaal ken ik, maar dat gaat alleen op als de attainable rate veel hoger is dan de actual rate, dan schakelt de snelheid automagisch omhoog tijdens het tv kijken, maar als er geen bandbreedte meer over is dan gata dat dus niet. Dus als jij veel bandbreedte "over hebt" dan klopt het, maar anders is het echt een lulverhaal...[/justify]

[justify]TdJ[/justify]

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: zeer slecht internet/verbinding
« Reactie #13 Gepost op: 22 juli 2014, 21:45:31 »
Tony inderdaad, ik neem die verhalen van helpdesk medewerkers ook met een korreltje zout vooral als ze niet weten waarover ze praten krijg je vaak een onzin verhaal.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit