Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

207 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:38:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HTMNl tekengrootte  (gelezen 6274 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
HTMNl tekengrootte
« Gepost op: 9 november 2009, 19:45:07 »
Bericht 1 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans VerbeekDatum:04-06-2005
 Aan:AllenMsgID:2320.1
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Ik wil regelmairigo een site benaderen, waarvan ik de tekengrootte wil verkleinen, en dat schijnt de code te hebben vastgelegd. Is dat te dourbreken? Groeten, Hans  


Bericht 2 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:04-06-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2320.2
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,
Probeer eens het volgende:
Kies in IE kies voor Extra | Internet-opties. Klik dan op de knop Toegankelijkheid en zet een vinkje vóór In webpagina's opgegeven tekengrootten negeren
Probeer daarna d.m.v. Beeld | Tekengrootte (ook in IE natuurlijk) de grootte van het teken aan te passen. Krijg je niet het gewenste effect, haal het bovengenoemde vinkje dan weer weg.


Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 [/]



Bericht 3 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans VerbeekDatum:04-06-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2320.3
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Stefan, >> Kies in IE kies voor Extra | Internet-opties. Klik dan op de knop Toegankelijkheid en zet een vinkje vóór In webpagina's opgegeven tekengrootten negeren Probeer daarna d.m.v. Beeld | Tekengrootte (ook in IE natuurlijk) de grootte van het teken aan te passen. Krijg je niet het gewenste effect, haal het bovengenoemde vinkje dan weer weg. << Dank je wel. Het werkt niet. Jammer!:-) Groeten, Hans  


Bericht 4 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:04-06-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2320.4
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,
Dan houdt het op denk ik of iemand anders moet nog een geniaal idee hebben.
Kijk, als je nou Opera gebruikte was het geen énkel probleem. In Opera kun je tot 20% verkleinen en tot 1000% procent vergoten.
 Maar ja, daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen..

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 5 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans VerbeekDatum:05-06-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2320.5
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Stefan, >> Kijk, als je nou Opera gebruikte was het geen énkel probleem. In Opera kun je tot 20% verkleinen en tot 1000% procent vergoten. Maar ja, daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen.. << Nou, ik moet er momenteel vaak naar heen en weer. Je bracht me op een idee, en ik probeerde het met WinCIM (mag ik niet zeggen) 6.0. Ik zie daar niks. Jij? Maar als dat ook niet zal werken, hoe kom ik aan Opera? Ik doe nu wel IE, ook omdat "íedereen" dat doet. Zie ik gelijk hoe her eruit ziet. Ik begon, toen bestond IE nog niet eens, met Mosaic. Groeten, Hans  


Bericht 6 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:05-06-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2320.6
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,
>> Ik zie daar niks. Jij?
Ik wel. Maar ik moet erbij zeggen dat ik geen CompuServe 6 geïnstalleerd heb dus ik kijk met Opera c.q. IE.
Opera kun je downloaden via http://www.opera.com (ook beschikbaar met Nederlandse interface).

>> ik probeerde het met WinCIM (mag ik niet zeggen) 6.0.
Tuurlijk mag je dat zeggen alleen dan is het misschien niet voor iedereen duidelijk welk stukje software je nou precies gebruikt. ;-)

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 7 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans VerbeekDatum:05-06-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2320.7
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Stefan, >> >>Ik zie daar niks. Jij? Ik wel. Maar ik moet erbij zeggen dat ik geen CompuServe 6 geïnstalleerd heb dus ik kijk met Opera c.q. IE. << Ik bedoel met 'daar' op het menu WinCIMd 6.0. >> Opera kun je downloaden via http://www.opera.com (ook beschikbaar met Nederlandse interface). >> Bedankt. Zal ik gaan doen. >> Tuurlijk mag je dat zeggen alleen dan is het misschien niet voor iedereen duidelijk welk stukje software je nou precies gebruikt. ;-) << Als de mensen 'CompuServe' zeggen weet ik nie wat ze bedoelen....... Groeten, Hans  


Bericht 8 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Ruud (Sysop)Datum:06-06-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2320.8
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Hans,

>>Ik wil regelmairigo een site benaderen, waarvan ik de tekengrootte wil verkleinen, en dat schijnt de code te hebben vastgelegd. Is dat te dourbreken?<<

Ik gebruik Firefox 1.0 en op jouw opgegeven site kies ik Beeld > Tekstgrootte > Tekstgrootte verkleinen en zie... allemaal kleine lettertjes :) Het ligt dus niet in de code vast.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 9 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans VerbeekDatum:06-06-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2320.9
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Ruud, >> Ik gebruik Firefox 1.0 en op jouw opgegeven site kies ik Beeld > Tekstgrootte > Tekstgrootte verkleinen en zie... allemaal kleine lettertjes :) Het ligt dus niet in de code vast. << Nou, bedankt, dan moet ik of Opera of Firefox hebben. Wat zijn de verschillen? Groeten, Hans  


Bericht 10 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans VerbeekDatum:06-06-2005
 Aan:AllenMsgID:2320.10
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
>> Nou, dan moet ik of Opera of Firefox hebben. << Kan het ook andere oorzaken hebbn dat "klein" of "extra klein" van IE daar niet werkt? Werkt wel elders. Groeten, Hans  


Bericht 11 van 14

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:06-06-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2320.11
 Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,
>> en dat schijnt de code te hebben vastgelegd. <<
Dat klopt, de fontgrootte is vastgelegd via een CSS definitie op de pagina. Bij mijn weten kan IE dan niets echt handigs met de tekengrootte. Sommige andere browsers hebben een algemene verklein/vergroot optie die bij CSS ook werkt.
Het enige dat ik ken dat in IE werkt is: Extra, internet opties, tabblad algemeen, knop "toegankelijkheid" en daar spelen met de vinkjes in:
    Lettertypestijlen negeren opgegeven tekengrootte negeren mijn opmaakmodel gebruiken (waarvoor je dan wel zelf een CSS sheetje moet bouwen met de instructies)[/list]"Opgegeven tekengrootte negeren" is de eenvoudigste weg, want zodra je dat gedaan hebt verschijnt de site in de standaard grootte die je weer gewoon beïnvloeden kan met de bekende beeld, tekengrootte opties. Realiseer je wel dat dit vervolgens voor alle site's geldt en de soms zorgvuldig gekozen CSS opmaak danig in de war kan gooien.

    Michel Uphoff (Sysop)
    Homepagina


    Bericht 12 van 14

    NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
     Van:Hans VerbeekDatum:06-06-2005
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2320.12
     Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
    Michel, Zo, nou weet ik hoe de zaak in elkaar zit, dank je wel. >> Het enige dat ik ken dat in IE werkt is: Extra, internet opties, tabblad algemeen, knop "toegankelijkheid" en daar spelen met de vinkjes in:
      Lettertypestijlen negeren opgegeven tekengrootte negeren mijn opmaakmodel gebruiken (waarvoor je dan wel zelf een CSS sheetje moet bouwen met de instructies)
    Ik begrijp het. Ik ga er niet op vooruit, want de zaak wordt wel groter, maar niet kleiner. En ik wil die twee kolommen in beeld hebben. Nog de vraag of dat met Opera of Fìrefox kan natuurlijk. Het is een stevige verkleining, bijna twee keer. Ook kan ik zie te wennen aan 'zo'. Groeten, Hans  


    Bericht 13 van 14

    NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
     Van:Hans VerbeekDatum:06-06-2005
     Aan:AllenMsgID:2320.13
     Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
    Michel, Ik heb gewerkt met "opgegeven tekengrootte" negeren. Een CSS model heb ik niet. (Kan ik niet.) Groeten, Hans  


    Bericht 14 van 14

    NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
     Van:Ruud (Sysop)Datum:07-06-2005
     Aan:Hans VerbeekMsgID:2320.14
     Onderwerp:HTMNl tekengrootteForum:ws-nlcomputer
    Hans,

    >>Nou, bedankt, dan moet ik of Opera of Firefox hebben. Wat zijn de verschillen?<<

    Ik heb geen idee, ik ken Opera niet.

    ------------------------
    Groeten,
    Ruud de Wit