Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:29:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internettoegang pas na herstart modem  (gelezen 12130 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Internettoegang pas na herstart modem
« Gepost op: 29 maart 2015, 15:01:43 »
Hoi All,

Zoals het onderwerp al zegt, ik zit met een modemprobleem. Het betreft een modem/router met WiFi van Telefonica in Spanje. Zolang ik van mijn pc afblijf, functioneert alles wat draadloos is prima. Zodra ik echter de pc aanzet en het modem via de kabel gebruik, verbreekt de internettoegang meestal en werkt WiFi ook niet meer. Het modem uitzetten, even wachten en weer aanzetten verhelpt iedere keer het probleem. Kortom, er zal een nieuw IP adres worden aangemaakt. Maanden geleden deed dit euvel zich niet iedere dag voor maar tegenwoordig is het vaste prik en moet ik iedere keer weer het modem resetten voordat ik verder kan. Dit kan natuurlijk niet zo blijven. Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt? BVD, Don

Offline BartBruinsma
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
Re: Internettoegang pas na herstart modem
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2023, 00:34:53 »

Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen om het probleem met je modem op te lossen.
  • Controleer de kabels. Zorg ervoor dat de kabels die je gebruikt om je pc met het modem te verbinden, goed zijn aangesloten.
  • Reset het modem. Je kunt het modem resetten door de stekker uit het stopcontact te trekken en deze na 30 seconden weer in te steken.
  • Wijzig de IP-instellingen van je pc. Probeer een ander IP-adres in te stellen voor je pc. Je kunt dit doen in het netwerkcentrum van je pc.
  • Neem contact op met je internetprovider. Als je het probleem nog steeds niet kunt oplossen, kun je contact opnemen met je internetprovider voor hulp.
Hier zijn een paar aanvullende tips voor het oplossen van modemproblemen:
  • Maak regelmatig back-ups van je gegevens. Dit is belangrijk in geval van een hardwarestoring of andere problemen met je modem.
  • Houd je modem up-to-date. Je internetprovider biedt vaak updates voor je modem die beveiligingslekken kunnen oplossen en de prestaties kunnen verbeteren.
  • Gebruik een goede router. Een goede router kan helpen om je internetverbinding stabieler te maken.
  • Vermijd het gebruik van Wi-Fi in drukke gebieden. Als je in een drukke omgeving woont, kan het gebruik van Wi-Fi de prestaties van je internetverbinding vertragen.
  • Schakel Wi-Fi uit als je het niet gebruikt. Dit kan helpen om je internetverbinding veiliger te maken en de levensduur van je batterij te verlengen.
Ik hoop dat dit helpt!