Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

296 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 22:02:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PHP  (gelezen 5524 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
PHP
« Gepost op: 9 november 2009, 19:55:18 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Marie-JoseeDatum:03-05-2006
 Aan:AllenMsgID:2933.1
 Onderwerp:phpForum:ws-nlcomputer
goedenavond
ik kreeg een verzoekje om iets met php op mijn website te zetten> en kreeg een bestandje( ? ) toegestuurd,, ik zie enkel dit staan :----------
<?php
phpinfo();
?>
--------
wat moet ik hiermee? maak ik dit als een htm site ?waar zet ik t in de head of de body? ,Doe ik t inde body en maaker ene htm site van , genaamd php.htm dan zie ik als ik met ipswitch up wil loaden naar thijscats het niet terug in mijn map , terwijl hij er wel staat op mijn pc
Ik weet niet wat ik ermee moet doen.............
het uploaden of wat ik ermee moet doen snap ik dus al niet. Daarna zou ik t moeten openen en kunnen zien welke php funkties ondersteund worden.
Dus eigenlijk heb ik 2 vragen
en misschien een 3e nog...kan Frontpage er niet mee overweg.Ik ben analbeet wat dit betreft hoor.
---Heb ik een verkeerd bestandje en wat moet ik met die 3 regels?
b.. welk php-bestanden worden ondersteund.
groetjes Marie-Josee


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:PeterDatum:04-05-2006
 Aan:Marie-JoseeMsgID:2933.2
 Onderwerp:phpForum:ws-nlcomputer
Hoi marie-josee,

>><?php phpinfo(); ?>-------- wat moet ik hiermee?<<

PHP is een soort scripttaal voor webpagina's net als javascript. Je website-provider moet deze functionaliteit wel ondersteunen anders zal het niet werken. Dit is meestal wel het geval.

Maak een nieuw bestand, bijvoorbeeld mijnphpinfo.php en plaats hierin het volgende:

<html>
<body>
Dit is PHP informatie:<hr>
<?
phpinfo();
?>
</body>
</html>
Upload dit bestand nu naar je website. Lokaal zal het namelijk niet werken, mits je zelf een webserver met PHP hebt draaien.
Start dan je browser en voer in de adresbalk het adres in waar je het bestandje hebt neergezet, bijv. http://<mijnsite>/test/mijnphpinfo.php
Als het goed is verschijnt dan de informatie-pagina van PHP met o.a het versie-nummer en allerlei systeem-gegevens en instellingen.
Dat is dan ook alles wat dit bestandje doet.

>>kan Frontpage er niet mee overweg<<
Dat is een beetje afhankelijk van de versie van FrontPage maar over het algemeen zou ik zeggen, niet doen.

>>welk php-bestanden worden ondersteund.<<
Er is maar 1 soort .php bestanden. Het werkt dus helemaal of het werkt niet.


groeten, Peter