Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

490 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 16:56:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geen geluid / WMP foutmelding  (gelezen 6069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pompebled
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 58
  • Geslacht: Man
Geen geluid / WMP foutmelding
« Gepost op: 29 december 2015, 13:13:15 »
Van de ene dag op de andere heb ik geen output meer van mijn geluidkaart (PCI 3D Audio):
- de paar systeemgeluiden die ik gebruik worden niet meer hoorbaar,
- Windows Media Player geeft rode kruisje bij elk nummer/album dat ik aanklik om af te spelen,
- Youtube filmpjes hebben geen geluid,
- het instelprogramma van de geluidskaart, waar je de aangesloten speakers mee controleerd is geluidloos
en loopt ook niet meer alle ingestelde en aangesloten luidsprekers/versterkers af.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Groeten, Jan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen geluid / WMP foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2015, 19:39:30 »
Download Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.

Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op "Speccy" en klik op  Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.

Offline pompebled
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 58
  • Geslacht: Man
Re: Geen geluid / WMP foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2015, 20:58:57 »
Speccy geinstaleerd, hier de snapshot:
http://speccy.piriform.com/results/komqilve54ONq1rcTS1ridF

Om onduidelijke redenen krijg ik geen rode kruisjes meer als ik een bestand wil afspelen in WMP,
je ziet de balk onderin ook lopen, ten teken dat het bestand wordt afgespeeld, maar ik hoor nog steeds niks...

Groeten, Jan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen geluid / WMP foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2015, 21:58:10 »
Je hebt blijkbaar 2 geluidskaarten:
    AMD High Definition Audio Device
    C-Media PCI Audio Device
De C-Media staat nu ingesteld als standaard. Klopt dat ?
Controleer de bekabeling en de volume-stand. Dat is ook goed ?

Offline pompebled
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 58
  • Geslacht: Man
Re: Geen geluid / WMP foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2015, 23:26:12 »
Hallo Peter,

Dat klopt, de AMD was niet helemaal fris toen ik de PC net had (oversturing) en is door de leverancier in de
 BIOS uitgezet.
De C-Media PCI is er toen als vervanging in gezet.

De bekabeling in de kast heb ik niet nagekeken, volgens mij steekt de geluidskaart gewoon in één van de slots,
 de bekabeling buiten de kast is simpel: een stereo kabel vanuit de groene output naar de stereo
versterker en de speakers.

Ik heb vanavond de PC teruggezet naar de situatie van twee dagen geleden en ben TV gaan kijken.
Inmiddels is de boel weer opgestart, schrijf ik dit antwoord en ik heb weer geluid!

Ik heb alleen geen idee waarom de zaak er eergisteren zonder duidelijke reden mee is opgehouden, dat vind ik wel een kwalijke zaak, want als het zou liggen aan de updates, die de computer van tijd tot tijd zelf binnenhaalt, dan zou het binnenkort weer kunnen gebeuren...

Groeten, Jan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen geluid / WMP foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2015, 00:20:58 »
Oke.
In het Speccy-rapport staan onder de lijst van updates geen recente wijzigingen die dat kunnen verklaren.
Kijk het een paar dagen aan.