Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

498 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 08:23:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Rand apparatuur  (gelezen 16270 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #30 Gepost op: 27 maart 2016, 16:25:04 »
Hi Peter
N.a.v. je vraag of er iets ontkoppeld mag worden, heb ik gekeken of dit camera bestand ook voorkomt in het veilig afkoppelen bestand in de rechter onderwerkbalk.
Dat is volgens mij niet. Als ik de camera na het opnieuw installeren van het stuurprogramma in het directory overzicht opvraag staat deze er als D3100 als nieuwe directory. Misschien geeft je dit nog wat info.
Groet Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #31 Gepost op: 27 maart 2016, 21:44:14 »
Zorg dat de driver voor de camera geïnstalleerd is.
De computer laat je gewoon aan staan.
Ontkoppel dan voor 10 seconden de camera en sluit hem daarna opnieuw aan.
Werkt de camera daarna nog wel ?

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #32 Gepost op: 31 maart 2016, 15:00:55 »
Hi Peter,

Na het herinstalleren van het stuurprogramma, kan ik de camera aansluiting via USB loskoppelen en daarna weer aansluiten, waarbij het icoon van de camera weer verschijnt.

Enkel als ik de computer uitzet of herstart moet ik het stuurprogramma opnieuw installeren.

Groet:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #33 Gepost op: 31 maart 2016, 21:34:28 »
Curieus probleem.

Zorg dat de camera goed werkt.
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
resetwmi;
installer-list;
drivers-services-list;
d3100;a
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #34 Gepost op: 2 april 2016, 16:49:05 »
Hi Peter,

Hierbij het logbestand, zoals om verzocht.
Groet:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #35 Gepost op: 2 april 2016, 17:03:33 »
Zijn er nu nog problemen met je camera ?

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #36 Gepost op: 2 april 2016, 18:08:56 »
Hi Peter,

Helaas het probleem blijft. Zoals ik bij het begin al aangaf het is irritant maar niet onoverkomenlijk.

Ik denk dat ik met dit probleem moet leven.

Ik dank je voor alle inzet, hetgeen ik zeer waardeer.
Groet:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #37 Gepost op: 2 april 2016, 23:29:22 »
De vraag "Zijn er nu nog problemen met je camera ?" was een tussen vraag.
Herstart de computer, en sluit de camera daarna aan. (Deze werkt nu dus niet)

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
installer-list;
drivers-services-list;
d3100;a
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #38 Gepost op: 3 april 2016, 11:20:36 »
Hi Peter,

Ook jij geeft je niet gauw gewonnen.

Hierbij het gevraagde logbestand
Groet:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #39 Gepost op: 3 april 2016, 13:03:44 »
Citaat
Ook jij geeft je niet gauw gewonnen.
:)
 
De logjes ziet er normaal uit, we kijken verder.
Doe onderstaande zowel met een goede als een niet goede driver voor de camera.

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{EEC5AD98-8080-425F-922A-DABF3DE3F69A}\0023];e
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\VID_04B0&PID_0427\000006875944];e
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2918229661-2186674907-2396166178-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers];e
[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers];e
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #40 Gepost op: 5 april 2016, 15:43:58 »
Hi Peter,

Bijgaande de logjes van:
Niet werkende connectie : zoek-results-niet
en
Na stuurprogramma her-installatie: zoek-results-wel

Groet:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #41 Gepost op: 5 april 2016, 19:54:47 »
Er lijkt een probleem te zijn met een bepaalde service.

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
sc query WUDFRd>>"%temp%\log.txt";b
sc qc WUDFRd>>"%temp%\log.txt";b
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #42 Gepost op: 7 april 2016, 12:25:07 »
Hi Peter,

Hierbij het gevraagde logje.

Mvgr:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #43 Gepost op: 7 april 2016, 20:05:49 »
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
sc config WUDFRd start= auto>>"%temp%\log.txt";b
reboot;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Vertel hoe gaat na de herstart.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #44 Gepost op: 8 april 2016, 12:58:49 »
Hi Peter,

Na run van het script, incl her-start ziet de computer de camera niet en moet het stuurprogramma weer worden ingeladen.

Na opnieuw her-start is het probleem weer daar.

Groet: Henk