Halllo allemaal!
Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen?
Ik kom, voor het eerst sindsd lange tijd, weer eens op bezoek. Dit keer niet om SQL vragen te beantwoorden (die komen hier helaas niet zo veel voor), maar om zelf een Excel vraag te stellen.
Ik heb een werkblad dat er (vereenvoudigd - het werkelijke probleem is wat ingewikkelder maar ik heb het versimpeld om op de kern te focusen) zo uit ziet:
Datum | Kleur | Score |
12-10-2016 | Rood | 17 |
14-10-2016 | Blauw | 20 |
15-10-2016 | Geel | 15 |
18-10-2016 | Blauw | 15 |
22-10-2016 | Rood | 32 |
29-10-2016 | Rood | 5 |
Ik wil een tweede tabblad toevoegen met alleen de Datum en Score kolommen van alleen de rijen met kleur Rood. In dit tabblad moet dus dit komen:
Datum | Score |
12-10-2016 | 17 |
22-10-2016 | 32 |
29-10-2016 | 5 |
Nu is dit prima te doen met bv geavanceerd filter of met een draaitabel. Alleen er is één extra detail dat dit lastig maakt: als ik in het eerste tabblad gegevens wijzig of extra rijen toevoeg, dan moet het nieuwe tabblad automatisch worden bijgewerkt.
Het liefst zou ik dit doen op basis van enkel formules, zodat ik geen VBA code aan mijn spreadsheet hoef toe te voegen. Als dat niet kan is VBA code of een macro ook goed, zolang de macro maar automatisch wordt uitgevoerd als ik iets heb gewijzigd in het eerste tabblad.
(Opties waarbij het tabblad wordt weggegooid en weer toegevoegd in een macro kan ik niet gebruiken, ik wil namelijk dit nieuwe tabblad gebruiken als bron voor formules zoals gemiddelde, lopend gemiddelde etc van alleen de resultaten voor Rood)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Hugo