Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:09:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Project: Samen ....... The bigger the better.  (gelezen 6322 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Autist
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Project: Samen ....... The bigger the better.
« Gepost op: 12 april 2020, 22:04:59 »
Beste iedereen en toekomstige helpers/partners!

Ik ben met een 'projectje' begonnen die zeer snel uit de klauwen loopt binnen een paar dagen en zit nog maar net in de opstartfase van leren hoe ik een website inricht en aanverwanten. Aan ideeën en gedachten ontbreekt het mij niet, tevens heb ik een heldere visie wat het concept beoogt te behalen en een gespecificeerde achterliggende doelstelling daarvan (online non-profit organisatie).

Wat ik voor nu zoek is iemand die een beetje met mij wil sparren over mijn visie en wensen, zonder direct het onderwerp aan te boren waar het over gaat. De reden hiervan is het volgende: Ondanks dat ik bezig ben met een non-profit organisatie die toekomstige samenwerkingen aan zal gaan met anderen, ben ik mij bewust dat het concept snel gekaapt kan worden. Mijn angst zit er dan ook in, dat mijn 'conculega's' een groot vermogen hebben om alles wat ik wil doen in een vele malen snellere vorm kunnen uitvoeren. Hoewel zij vanuit maatschappelijk standpunt ook geen winstoogmerk behoren te hebben, blijkt in de praktijk na speurwerk (follow the money) dit niet geheel stand te houden.

Voor nu ga ik het onderwerp dan ook benoemen tot: Hoe leer ik kunst te maken, met behulp van een online omgeving. Dat wat ik dus nu inmiddels in de afgelopen paar dagen heb gemaakt, staat dan ook niet online.

Omdat ik niet zelf met voorbeelden wil komen waar ik aan werk of wat mijn visie is, laat ik dit dan ook open en hoop dat ik nieuwe gedachten van jullie kan krijgen in den beginne. Vervolgens ga ik stukken in concept uitvoeren (platte tekst, non responsieve) om een beeldvorming te krijgen.

Wie zou het leuk vinden om met mij na te denken over een x concept?

Offline Autist
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Project: Samen ....... The bigger the better.
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2020, 17:19:17 »
Ondertussen zal ik iets meer informatie geven:

De website wat ik nu heb bestaat uit ongeveer 50 pagina's met informatie. Er zit een chat ingebouwd voor leden, een blog en een forum. Ik gebruik bewust een vrij rustig kleurthema omdat de leden die komen nogal..... onrustig zijn en een veilige plek zoeken. De website maak ik snel en simpel met Wix, deze geeft mij alles wat ik nodig ben op front end en waarom heel moeilijk doen als het supersnel en makkelijk kan? Immers werk ik alleen dus vanaf de grond opbouwen slaat nergens op (ooit gedaan om te oefen met HTML, CSS en Javascript).

Daar waar ik nu heel veel moeite mee begin te krijgen, is losstaande delen integreren in een clientportaal met zeer goede beveiliging. Vanuit deze omgeving zijn modules te volgen die eventueel ook via een app gebruikt kunnen worden. Dit stuk van het clientportaal, een app bouwen en dergelijke is mij totaal onbekend en dit moet ik dan ook echt uitzoeken. Nu heb ik wel eerder een server gedraaid voor hobby projecten en oefening, maar deze stellen niets voor en zijn ooit gedaan om systeem beheer te leren en beveiliging.

Wellicht dat iemand ideeën heeft omtrent mijn bovenstaande gedachte...... wellicht een zeer snelle simpele oplossing zoals een website maken met Wix, maar dan gericht op het bouwen van een app?

PS: Ik zie dat er een chat is, wellicht heeft iemand op een avond even een kwartiertje tijd zodat ik meer kan uitleggen en wat ideeën kan opdoen hoe mijn project verder op te bouwen. Als iemand een dag en tijd kan aangeven dan kom ik ook even op de chat en zou daar zeer dankbaar voor zijn.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2020, 17:40:24 door Autist »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Project: Samen ....... The bigger the better.
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2020, 18:30:04 »
Hallo en welkom,

Dit forum is meer bedoeld voor computer gerelateerde problemen/vragen die je zoal ondervindt. Ik denk niet dat je hier iemand gaat vinden die een dergelijke groot project mee gaat opbouwen. Daar gaat namelijk stiekem veel tijd in zitten en we zijn hier allemaal vrijwilligers.
Je mag natuurlijk wel vragen stellen mocht je problemen ondervinden die je lopende je project ondervindt.

Citaat
PS: Ik zie dat er een chat is,
De chatroom op dit forum is geopend elke maandag van 21:00 tot 22:00 uur.

Offline Autist
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Project: Samen ....... The bigger the better.
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2020, 19:50:54 »
Dank voor de reactie, ik zal dit in gedachte houden en als ik dan ergens echt niet uitkom om gerichte hulp vragen.