Forum > Printers en scanners

Brother DCP-145C kopiëert alleen maar

(1/5) > >>

pompebled:
Goedenavond, goedemorgen,

Mijn Brother DCP-145C printer/scanner voert geen printopdrachten meer uit, het enige wat er gebeurt, als ik de aan/uit knop indruk, is dat 'ie begint met kopiëren (terwijl er niks op de glasplaat ligt).
De gebruiksaanwijzing is in deze geen hulp.

Hoe krijg ik de printer uit deze stand?

Ik heb de printer langdurig van de stroom gehad, geen effect.
De nieuwste drivers/stuurprogramma geïnstalleerd, geen effect.
Bij de instellingen staat de printer als standaard genoteerd, maar een print commando wordt niet uitgevoerd.

Groeten, Jan.

Peter:
Hallo,

Haal alle kabels los die naar de printer gaan behalve het netsnoer.
Zet de printer uit, haal de inktpatronen er uit en schakel dan de printer weer in.
Volg de aanwijzingen die verschijnen om de patronen weer terug te plaatsen.
Geeft dat verbetering ?

Zo niet, lees deze informatie eens:
https://support.brother.com/g/b/downloadend.aspx?c=nl&lang=nl&prod=dcp145c_eu_as&os=10013&dlid=dlf004715_000&flang=22&type3=375
en deze
https://support.brother.com/g/b/downloadend.aspx?c=nl&lang=nl&prod=dcp145c_eu_as&os=10013&dlid=dlf004715_000&flang=22&type3=375#pane3

pompebled:
Hallo Peter,

Je suggestie van het verwijderen van de cartridges en zien wat er gebeurt; de printer vraagt in de display (niet op de monitor) om de cartridges terug te plaatsen en de klep te sluiten. De printer staat daarna in dezelfde stand (kopiëren) als voor deze poging.

Ik heb de eerste link geopend en de aanwijzingen gevolgd, dan loop ik hier tegenaan: het aansluiten van de printer op een usb poort zorgt niet voor een verbinding. (Ik had een screenshot bijgevoegd, maar dan overschrijd ik de maximale aantal tekens, die vlieger gaat niet op).

Het lijkt er op dat de computer de printer niet ziet, klopt dat?
Dit is bizar, daar de printer tot een paar dagen geleden nog gewoon werkte...

Als ik nu het scan programma open, dan verschijnt dat op het scherm, ik kan op scannen klikken en de scanner gaat aan de gang, maar dan meld de PC een 'probleem' waardoor het scannen niet kan worden voltooid.
Daar was ik zelf ook al achter gekomen, wat het 'probleem' is wordt niet gespecificeerd...

Hoe nu verder?

Groeten, Jan.

pompebled:
Na enig ongedefiniëerd geklik mijnerzijds (de download opnieuw geopend) lukte het updaten van de firmware ineens wel.

Jammer genoeg wordt elke printopdracht nog steeds genegeerd en staat 'ie nog steeds in de stand 'kopiëren'.

Ik ga verder met de tweede link.

Groeten, Jan.

pompebled:
De update uit de tweede link bleek dezelfde als die uit de eerste, zie ik iets over het hoofd?

Ten overvloede: de printer staat nog steeds in stand 'kopiëren' en voer printopdrachten niet uit.

Groeten, Jan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie