Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:52:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem  (gelezen 10968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sulzer

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem
« Gepost op: 2 november 2020, 08:30:03 »
Hallo forum leden.
Ik loop tegen een probleem die ik niet opgelost krijg.  
Een printopdracht van de laptop naar de printer via wifi komt niet tot stand.  Ik heb de spooler map  gecontroleerd en deze was leeg. Printer is standaard printer. Een scanopdracht uitvoeren via wifi gaat probleemloos. Ik ontvang dan de gescande document zo als ingesteld terug. De communicatie via de router werkt dus.
Een Word of PDF bestand afdrukken geeft alleen een printopdracht weer in popup scherm. De status van de printer inktniveau vak blijft leeg. Op de Canon website is geen actuele update voorhanden.  Via de USB werk het wel. 
Wie weet een oplossing ?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2020, 21:38:17 »

Offline Sulzer

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Re: Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2020, 22:39:40 »
Hoi Peter.

Ik ga daar eens mee aan de slag. Hoewel het type TR 7550 niet in de lijst staat. De signaal sterkte op de printer is 85 % . De SSID is correct. Via de USB werk het gewoon. Het scan programma via de WiFi  werkt goed. Het uitvoeren van de printopdracht niet. Ik zal de router( een Huawei GSM G4/LTE ) en printer eens spanningsloos zetten.

Offline Sulzer

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Re: Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2020, 20:36:21 »
Goedendag Forum leden. 

Het probleem is opgelost. Deze TR 7550 heeft 2 software programma's lopen. 1 scan software en 1 printerdriver. Het scannen functioneerde naar behoren. Printen niet. Canon helpdesk  adviseerde verwijder de drivers en reset de printer. En installeer opnieuw. Alleen de herinnering aan het langdurig getob om de printer draadloos te koppelen was deze optie voormij een rode lijn. Via de kabel werkt hij dus probleemloos.

De oplossing ligt voor de hand. De reeds geïnstalleerde driver openen en de instellingen na lopen. En ziedaar: een onbekende * hand* ( vermoed software update van wat ?)   had de functie automatisch opstarten uitgeschakeld . Nu start de printer en drukt af. 

Frustrerend is hier in dat de helpdesk dit niet als eerste suggestie aangaf.  Maar goed ; daar mee zal men probleemloos bij een heel nieuw " klachten over help desken forum "de servers laten roken als dat zou bestaan , denk ik. :)

Offline Sulzer

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Re: Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2020, 09:07:50 »
Hallo allemaal. 
Tja, dat was toch niet de oplossing. Verder gezocht En in <eigenschappen Canon TR 7550 > bleek de instelling < printer offline gebruiken "> aangevinkt.( niet door mij dus)  Vinkje weg en de printer daar nogmaals bevestigd als <standaard printer instellen >
Bij eigenschappen eens verder gezocht en zag dat daar de < USB Printerpoort 001 > aangevinkt was. Nu de TCP/IP met printer Id aangevinkt, en gelijk start de printer draadloos.( Er stond nog wat in de wachtrij )

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem
« Reactie #5 Gepost op: 8 november 2020, 12:05:15 »
Mooi zo. Bedankt voor het delen van je oplossing.