Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:52:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: You Tube omzetten  (gelezen 6742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Corb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
You Tube omzetten
« Gepost op: 13 juli 2021, 14:26:47 »
Ik wil you tube filmpjes omzetten naar mp3 voor eigen gebruik.
Als ik op internet zoek of dit wel of niet mag kun je verschillende antwoorden vinden.
Maar mijn vraag is mag dit wel of niet.


 Gr. Cor

Roxmarie
  • Gast
Re: You Tube omzetten
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2021, 20:03:03 »
Ik gebruik een programma die het gelijk naar mp3 omzet vanaf Youtube, namelijk https://www.mediahuman.com/youtube-to-mp3/2/
Er is wel een website om bestanden om te zetten, maar als dat 1 voor 1 moet zal dat niet zo snel gaan.https://www.online-convert.com/


Offline Corb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: You Tube omzetten
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2021, 08:54:58 »
Dank voor je reactie  Roxmarie.
Maar ik wilde ook weten of het wel of niet mag.


 Groet Corb

Roxmarie
  • Gast
Re: You Tube omzetten
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2021, 09:14:04 »
Oeps verkeerd gelezen.Officieel mag het denk ik niet, maar wordt het in ons land gedoogd. Zie dit artikel: https://www.seniorweb.nl/artikel/muziek-en-videos-downloaden-mag-dat

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: You Tube omzetten
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2021, 16:16:56 »
Hallo Corb en Roxmarie,

Ik gebruik al jaren de gratis software van 4KDownload.com tot volle tevredenheid. Of het illegaal is dat weet ik niet, misschien staat er iets over in de 1000 pagina's tellende voorwaarde om YouTube te gebruiken. Ik had begrepen dat als het voor eigen gebruik is, het is toegestaan.....  ;)

Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline BartBruinsma
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
Re: You Tube omzetten
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2023, 00:25:59 »





Het is niet toegestaan om YouTube-video's te downloaden en om te zetten naar MP3-bestanden zonder de toestemming van de auteursrechthouders. YouTube heeft een strikt beleid tegen het downloaden van video's en het kan je account opschorten of verwijderen als je dit doet.
Er zijn een aantal redenen waarom het downloaden van YouTube-video's zonder toestemming illegaal is. Ten eerste is het een schending van het auteursrecht. YouTube-video's zijn eigendom van de auteursrechthouders en het is zonder hun toestemming niet toegestaan om ze te downloaden. Ten tweede kan het downloaden van YouTube-video's de inkomsten van de auteursrechthouders schaden. Als mensen YouTube-video's downloaden, hoeven ze ze niet meer te bekijken op YouTube, waardoor de auteursrechthouders minder geld verdienen aan advertenties.
Als je een YouTube-video wilt downloaden, kun je dit doen met toestemming van de auteursrechthouder. Er zijn een aantal websites waar je YouTube-video's kunt kopen of huren. Je kunt ook YouTube-video's downloaden met een betaalde service zoals YouTube Premium.
Als je een YouTube-video wilt downloaden zonder toestemming van de auteursrechthouder, loop je het risico op juridische stappen. YouTube kan je account opschorten of verwijderen, en de auteursrechthouders kunnen je aanklagen voor schending van het auteursrecht.