Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:57:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PST bestand verdwenen  (gelezen 6468 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
PST bestand verdwenen
« Gepost op: 23 juli 2021, 20:13:46 »
Dit wordt een lang verhaal. Het begon toen ik in Word een document opsloeg en het per ongeluk in de voorgestelde lijst met mappen opsloeg in plaats van “zoeken” te gebruiken en daar de map aan te klikken om het op te slaan.
Hierdoor werd “one-drive” gestart en deze begon de volledige inhoud van mijn harde schijf te kopiëren.
Ik heb one-drive nooit geactiveerd laat staan gebruikt. Aangezien ik dat niet wilde heb ik one-drive leeggemaakt maar na deze actie bleek het pst bestand van outlook ook te zijn verdwenen van mijn pc, waarschijnlijk omdat de synchronisatie hierin een rol speelt.
Afijn, via onedrive.com / prullenbak alles weer teruggedraaid maar het pst bestand is nergens meer te vinden.
Opmerkelijk genoeg worden nu alle mails van onze 3 gmail adressen nu automatisch gedownload in mijn @outlook.com mail account.
Ik kan in Outlook de configuratie wel opnieuw opzetten maar dan ben ik de historie met alle opgeslagen info van de afgelopen jaren kwijt.
Blijft de vraag; hoe en waar kan ik dat pst bestand terugvinden of is er een andere oplossing mogelijk?


Kortom..... HELP!
 
 Kortom….. HELP
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: PST bestand verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2021, 22:22:30 »
Citaat
Hierdoor werd “one-drive” gestart en deze begon de volledige inhoud van mijn harde schijf te kopiëren.
Apart, bij kopiëren blijft het originele bestand aanwezig.Als eens gezocht naar .PST bestanden op zowel de harde schijf als Onedrive ?Heb je een backup waarop het .PST bestand staat ?

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: PST bestand verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2021, 00:13:54 »
Hoi Peter, Ik ben al 2 dagen op zoek naar dat bestand. Via verkenner, de prullenbak, op one drive (ook de prullenbak), overal maar noppes, nada, niks. Ik blijf zoeken.
Je hebt gelijk, alle bestanden op one drive zouden kopieën moeten zijn en niet verplaatst mogen worden.
Ik ga eens proberen op de bestandsnaam te zoeken. misschien heeft het een ander extensienaam gekregen.





In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline BartBruinsma
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
Re: PST bestand verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2023, 00:24:56 »
Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen om het terug te vinden:
  • Controleer de prullenbak van OneDrive. Als je het PST-bestand hebt verwijderd, kan het zich nog in de prullenbak bevinden.
  • Zoek naar het PST-bestand op je computer. Het PST-bestand kan zich op een willekeurige locatie op je computer bevinden. Je kunt het vinden door naar de map te zoeken waarin je het oorspronkelijk hebt opgeslagen, of door naar het PST-bestand te zoeken in de zoekbalk van Windows.
  • Gebruik een PST-bestandsherstelprogramma. Er zijn een aantal programma's beschikbaar die kunnen helpen bij het herstellen van verloren PST-bestanden. Deze programma's kunnen het PST-bestand scannen voor beschadigde of verloren gegevens en deze vervolgens herstellen.
Als je het PST-bestand niet kunt vinden, kun je contact opnemen met Microsoft ondersteuning voor hulp. Zij kunnen je helpen het PST-bestand te herstellen of een nieuw PST-bestand te maken.
Hier zijn nog een paar tips voor het voorkomen van het verlies van PST-bestanden:
  • Maak regelmatig back-ups van je PST-bestanden. Je kunt back-ups maken van je PST-bestanden op een externe harde schijf, een USB-stick of in de cloud.
  • Gebruik een PST-bestandsherstelprogramma. Een PST-bestandsherstelprogramma kan helpen bij het herstellen van verloren PST-bestanden.
  • Schakel de automatische synchronisatie van OneDrive uit. Als je de automatische synchronisatie van OneDrive uitschakelt, zal OneDrive je PST-bestanden niet synchroniseren met de cloud. Dit zal helpen om te voorkomen dat je PST-bestanden verloren gaan als je een fout maakt met OneDrive.