Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

224 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:28:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: internet ingang controleren/haperend internet  (gelezen 10244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
internet ingang controleren/haperend internet
« Gepost op: 17 september 2021, 10:11:07 »
 Hallo,
 ik hoop dat ik hier op het goede forumgedeelte zit: weet iemand hoe ik de port waar ik mijn internet kabel in doe  kan controleren? (het ding in mijn laptop waar ik de kabel in doe bedoel ik dus)  mijn internet viel heel vaak uit, toen deed ik een andere kabel er in, en probleem was opgelost, omdat dat een kort kabeltje was had ik een nieuwe kabel gekocht, maar regelmatig geen internet. een aantal keer deed ik de kabel er in en er uit, en deed deze het weer, maar nu probeerde ik dat en bleef het met de nieuwe kabel niet doen. het is een 6 meter kabel cat 6. de man van BCC verzekerde mij nog dat er nooit problemen waren met die kabels, dus als ik terug ga wil ik wel zeker weten dat het daaraan ligt, ik heb de bon nog. Toen ik een oud kort kabeltje dat ik nog had er in deed, deed die het eerst prima, en nu begint deze kuren te vertonen, soms er in en er uit doen, of even heen en weer bewegen, en dan werkt het weer.
 Meestal als ik internet heb, dan blijft het ook, valt nooit halverwege uit.

Ik heb over dit onderwerp op een ander forum gepost, daar was het antwoord dat het aan het internet zelf zou liggen, maar dan zou de kabel er in en uit doen of bewegen volgens mij het niet oplossen?

 ik gebruik een dell vostro 3559
 groeten,
 dank

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2021, 13:46:31 »
Hallo,
Citaat
weet iemand hoe ik de port waar ik mijn internet kabel in doe  kan controleren?  (het ding in mijn laptop waar ik de kabel in doe bedoel ik dus)
Kijk een goed in de netwerkpoort van je laptop, als het goed is zie je 8 koperen pinnetjes netjes naast elkaar.Maak anders eens een foto en post die als bijlage.

Citaat
Ik heb over dit onderwerp op een ander forum gepost,
Post een link naar dat topic.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2021, 14:06:44 »
Bij deze de afbeelding,
 bij het andere forum dachten ze dat het aan het internet zou liggen, ik heb hier internet van het huis, en zou dan de verhuurder moeten vragen, maar als het internet zich goed hersteld als ik een kabel heen-en weer beweeg denk ik niet dat dat het is. ik post liever geen link omdat het dan lijkt alsof ik hen afkraak, terwijl ze mij proberen te helpen/adviseren,

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2021, 14:28:01 »
De foto ziet er prima uit, Ik zie geen afwijkingen. In de laptop kan er natuurlijk alsnog iets loszitten.
Als je de laptop bij iemand anders gebruikt, heb je dan ook last van een uitvallende verbinding ?
Citaat
Ik post liever geen link omdat het dan lijkt alsof ik hen afkraak, terwijl ze mij proberen te helpen/adviseren.
Dat is altijd een lastige discussie. Jij wilt een oplossing en je vraagt op meerdere plaatsen hiernaar. De helpers weten dat echter niet altijd wat verwarrend over kan komen naar je. Bovendien gaat dit ten koste van de beschikbare vrije tijd van helpers.Maar als je dat liever niet geeft, ook goed.


Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2021, 21:54:39 »
De foto ziet er prima uit, Ik zie geen afwijkingen. In de laptop kan er natuurlijk alsnog iets loszitten.
Als je de laptop bij iemand anders gebruikt, heb je dan ook last van een uitvallende verbinding ?

ik gebruik deze laptop alleen hier

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2021, 21:56:17 »
Dat is altijd een lastige discussie. Jij wilt een oplossing en je vraagt op meerdere plaatsen hiernaar. De helpers weten dat echter niet altijd wat verwarrend over kan komen naar je. Bovendien gaat dit ten koste van de beschikbare vrije tijd van helpers.Maar als je dat liever niet geeft, ook goed.
ik kwam op het andere forum niet verder, daarom stel ik mijn vraag hier, en benoem dat daar dezelfde vraag staat omdat iemand zou kunnen denken dat ik het tegelijk op verschillende plekken probeer

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2021, 22:44:09 »
Citaat
Ik gebruik deze laptop alleen hier
Om te bepalen waar het zit zul je toch wat moeten proberen, bijvoorbeeld de laptop ergens anders aan een netwerkkabel te hangen, bijvoorbeeld bij een kennis.Een andere optie is om iemand met een laptop bij jou de netwerkverbinding te controleren.Wat zit er aan de andere kant van de netwerkkabel, een netwerk muur-aansluitpunt, een switch, een router ?


Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2021, 23:03:51 »
dit is de foto van het binnenkompunt, fijn dat je helpt

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2021, 23:44:07 »
Post ook een foto van de netwerkpoort van dit kastje zonder kabel erin.Dit kastje is een aansluitpunt. Waar gaat dat naartoe ?

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2021, 16:13:03 »
ik heb hier internet van het huis, bij deze de foto, ik heb vandaag al de hele dag goed internet, heb nu de BCC kabel er in gedaan, kijken of het goed blijft, als ja dan is het probleem natuurlijk opgelost.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: internet ingang controleren/haperend internet
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2021, 17:53:45 »
Oke, dan wachten we even af.De foto ziet er goed uit. Het 2e pootje van links is wat verkleurd maar dat kan ook schaduw zijn.