Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

30 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 08:32:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bluetooth icoon verschijnt niet in Notifications  (gelezen 3750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Bluetooth icoon verschijnt niet in Notifications
« Gepost op: 24 april 2022, 00:32:29 »
Goedendag,
Daar ben ik weer vanuit een warm en zonnig Costa Rica.
De patiënt is een 7 jaar oude HP15 laptop geupgrade van W8.1 naar W10 home edition.
Als ik ga naar: Start - Settings - Devices - en dan klik op add Bluetooth or other services en dan klik op de Bluetooth optie dan komt de tekst; Kan niet verbinden; zet Bluetooth aan (dat icoon is er niet), doe een Windows Update maar dat lost het probleem niet op.
Als ik ga naar: Settings - Bluetooth & other devices dan is de Bluetooth on/off functie er niet.
Als ik services.msc draai dan zie ik 3 Bluetooth functies die allen gestopt zijn. Starten hiervan helpt niet.


Ayuda por favor = Help alsjeblieft.


Ruud
« Laatst bewerkt op: 24 april 2022, 00:44:40 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Bluetooth icoon verschijnt niet in Notifications
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2022, 05:32:40 »
Na een paar uur zoeken kom ik tot de conclusie dat de HP15 familie NIET (hardware matig) is uitgerust met met de Bluetooth functie. Advies is om een USB dongle te gebruiken.
In W10 zit wel alles om het te laten functioneren maar ja.........


Ruud

In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline BartBruinsma
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
Re: Bluetooth icoon verschijnt niet in Notifications
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2023, 00:09:29 »
Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen om het probleem op te lossen:
  • Controleer of de Bluetooth-module op je laptop is ingeschakeld. Je kunt dit doen door naar het Windows-menu te gaan en "Instellingen" te selecteren. Selecteer vervolgens "Apparaten" en klik op "Bluetooth & andere apparaten". Zorg ervoor dat de schakelaar naast "Bluetooth" is ingeschakeld.
  • Controleer of de Bluetooth-module op je laptop is gedetecteerd door Windows. Je kunt dit doen door naar het Windows-menu te gaan en "Command Prompt" te selecteren. Voer vervolgens het volgende commando in:
wmic baseboard get product,Manufacturer,SerialNumber 
Als de Bluetooth-module niet wordt gedetecteerd, moet je de stuurprogramma's voor de Bluetooth-module bijwerken. Je kunt dit doen door naar de website van de fabrikant van je laptop te gaan en de nieuwste stuurprogramma's voor je laptop te downloaden. 3. Reset de Bluetooth-module op je laptop. Je kunt dit doen door de volgende stappen te volgen:
1. Sluit alle Bluetooth-apparaten aangesloten op je laptop af. 2. Open het Windows-menu en selecteer "Instellingen". 3. Selecteer "Apparaten" en klik op "Bluetooth & andere apparaten". 4. Klik op de "Bluetooth"-schakelaar om deze uit te schakelen. 5. Wacht 30 seconden. 6. Klik op de "Bluetooth"-schakelaar om deze weer in te schakelen. 7. Probeer opnieuw verbinding te maken met je Bluetooth-apparaat. 
  • Als je nog steeds problemen hebt met de Bluetooth-verbinding, kun je contact opnemen met de ondersteuning van de fabrikant van je laptop voor hulp.