Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:07:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Naam veranderen van de sub-map onder (C:) Gebruikers  (gelezen 2740 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Naam veranderen van de sub-map onder (C:) Gebruikers
« Gepost op: 4 oktober 2022, 16:37:32 »
Een nieuwe Windows (10) installeren gaat  in tegenstelling met vroeger jaren met veel haken en ogen. Wil je de installatie voortzetten dan word vereist dat je een wachtwoord aanmaakt om in te loggen alsmede een pincode. Alsof dat nog niet genoeg is moest ik ook een code ophalen via de E-mail of via een SMS' je. Ik koos de mogelijkheid via mijn 06 telefoon. Toen mijn installatie voltooid was kreeg ik dus extra werk. Dat wachtwoord en die pincode weghalen. Dat deed ik door een lokaal account aan te maken met onze eigen namen en eigen (ronde) foto erbij. Toen ging ik eens kijken bij mijn persoonlijke map onder drive C. De sub-map was NIET genoemd naar mijn eigen naam maar naar mijn 06 telefoonnummer 31640, zijnde de eerste cijfers; 31 als landnummer (Nederland). 06 werd 6. Als ik die sub-map een andere naam wil geven ben ik volgens verschillende internetsites wel even bezig. Een heus 20 stappen plan. Kan dat niet eenvoudiger, bijvoorbeeld het Windows register ergens aanpassen ? Je weet wel, uitvoeren - regedit - HKEY_LOCAL_MACHINE, enz. enz. En als dat niet kan, wat is dan het eenvoudigste stappenplan ?

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Naam veranderen van de sub-map onder (C:) Gebruikers
« Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2022, 00:11:53 »
In de lange tussentijd heb ik na lang zoeken zelf de oplossing gevonden om de sub-map onder Gebruikers dezelfde naam kunnen geven als de opstartpagina van Windows 10.

Url; https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-pas-je-je-gebruikersmap-aan-in-windows-10

Intussen is alles prima verlopen.