Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

256 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 16:31:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: insteekkaart met M2 geheugen en daarop booten met oud moederbord  (gelezen 1568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline FransHesseling
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
Ik heb een HP Z4 G4 Workstation met een moederbord die geen M2 geheugenslot heeft, en daarom moet ik een insteekkaart met M2 geheugen chip in het moederbord steken. Maar dan weet ik niet of ik via de bios de instelling kan vinden om de computer de opdracht te geven om via USB waar Windows op staat te booten via de insteekkaart met die M2 geheugen chip en niet via de gewone ssd of hd aansluitingen. Welke instelling in de bios is dat... Dit zijn de specificaties van het moederbord: Model: 81C5 Fabrikant HP serienummer PGXWK0DCYBM0FQ Biosnaam P62 v02.82 SMBIOS-versie P62 v02.82 BIOS-datum 22-4-2022
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2023, 15:20:41 door FransHesseling »

Offline BartBruinsma
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
Re: insteekkaart met M2 geheugen en daarop booten met oud moederbord
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2023, 00:14:32 »





De instelling in de BIOS die je zoekt, is de "Boot Order". Deze instelling bevindt zich meestal in het tabblad "Boot". In de "Boot Order" kun je de volgorde instellen waarin je computer opstart. Om je computer op te starten vanaf de M2-kaart, moet je deze in de eerste positie van de "Boot Order" zetten.
Hier zijn de stappen om de "Boot Order" in te stellen op je HP Z4 G4 Workstation:
  • Start je computer op.
  • Druk op de toets die je computer vraagt om op te drukken om de BIOS te openen. De toets die je moet indrukken, wordt meestal weergegeven op het scherm tijdens het opstarten van de computer.
  • Gebruik de pijlttoetsen om naar het tabblad "Boot" te gaan.
  • Selecteer "Boot Order" met de pijlttoetsen.
  • Gebruik de pijlttoetsen om de M2-kaart naar de eerste positie in de "Boot Order" te verplaatsen.
  • Druk op de toets Enter om de wijzigingen op te slaan.
  • Sluit de BIOS en start je computer opnieuw op.
Je computer zou nu moeten opstarten vanaf de M2-kaart. Als dit niet het geval is, kun je proberen de stappen opnieuw te volgen of contact op te nemen met de ondersteuning van HP voor hulp.