Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

204 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:04:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: MiniClip spelletjes  (gelezen 14170 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
MiniClip spelletjes
« Gepost op: 21 mei 2023, 19:44:54 »
Al sinds enkele jaren heb ik Miniclip spelletjes op mijn computer staan die altijd gewerkt hebben. Vandaag wou ik er een spelen (Binladen.exe), en het spelletje weigerde met de volgende foutmelding;


jesterrun.dll exists but have not loaded. De bewerking is voltooid.


jesterrun.dll is nergens te downloaden op internet en ook niet op speciale sites alwaar dll bestanden te downloaden zijn. Het lijkt een dll bestand wat alleen voorkomt in MiniClip spelletjes.


Maar alles goed en wel, als ik dit probleem niet opgelost krijg moet ik 8 MiniClip spelletjes weggooien. Weet iemand hier een oplossing voor ? Ik heb al gescand met
sfc /scannow, deze repareerde fouten maar ook dit mocht niet baten.


Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2023, 09:57:46 »
Schakel je antivirus software eens uit en probeer het dan nog eens. Het is mogelijk dat deze het laden van het dll-bestand blokkeert.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2023, 18:37:29 »
MauriceO> Bedankt voor je reactie. Ook met uitgeschakelde beveiliging blijft het probleem bestaan.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2023, 23:19:52 »
Een late update misschien, maar op de Windows 7 computer van mijn vrouw werken die Miniclip spelletjes wel. Zonder foutmelding natuurlijk.

Offline BartBruinsma
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2023, 00:13:53 »
Het klinkt alsof je een probleem hebt met het bestand jesterrun.dll. Dit bestand is een dynamisch link bibliotheekbestand dat nodig is voor het correct functioneren van sommige Miniclip-spelletjes.
Er zijn een paar dingen die je kunt proberen om het probleem op te lossen.
  • Probeer het spel opnieuw te installeren. Dit zal het spel herstellen naar zijn oorspronkelijke staat en het bestand jesterrun.dll opnieuw installeren.
  • Download het bestand jesterrun.dll van een betrouwbare bron. Je kunt dit bestand vinden op de website van de ontwikkelaar van het spel of op een website met gratis DLL-bestanden.
  • Neem contact op met de ondersteuning van Miniclip. Zij kunnen je misschien verder helpen met het oplossen van het probleem.
Ik hoop dat dit helpt!

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2023, 01:16:16 »
Goedendag Bart Bruinsma. Alsnog bedankt voor je reactie.
Het spel opnieuw installeren gaat niet daar het uitvoerbare .exe bestanden zijn. een keer er op klikken en het zou ineens moeten werken.


En dan dat dll bestand. Ook op de twee speciale sites waar ik dll bestanden kan downloaden komt dit dll bestand niet voor.


MiniClip zelf beweert dat ze gestopt zijn met de ondersteuning van dit soort spelletjes en dat ze het jesterrun.dll niet hebben.
Wat daar van waar is weet ik niet maar op de Windows 7 computer van mijn vrouw zijn de
onderhavige spelletjes nog steeds te spelen. Na een zoektocht op haar computer is het jesterrun.dll bestand daar niet te vinden. Het veranderen van de compatiliteit in het spelletje naar de instelling Windows 7 helpt ook al niet. Alles bij elkaar een rare boel.
Iemand als Menno Schoone van SchoonePC wist hier ook geen oplossing voor. Hij dacht dat de oude Windows 7 computer minder Windows beveiliging had en daardoor de spelletjes toeliet.


Enkele voorbeelden van MiniClip spelletjes in mijn spellenmap zijn; Alien Attack.exe, Bush Royal Rampage.exe, Hip-Hop Debate, Samurai Warrior.
Er op klikken betekent een foutmelding, jesterrun.dll is niet geladen, bewerking voltooid.


Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #6 Gepost op: 22 juli 2023, 00:35:19 »
Citaat
Er op klikken betekent een foutmelding, jesterrun.dll is niet geladen, bewerking voltooid.
Post eens een screenshot van de foutmelding.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2023, 01:05:37 »

---------------------------
D:\Mijn Documenten\Spelletjes van Jan en Aartje\Bush beschermt de Engelse Koningin.exe
---------------------------
jesterrun.dll exists but have not loaded: De bewerking is voltooid
---------------------------
OK   
---------------------------
De OK staat rechts onderaan in een blokje, maar word hier in de derde regel vermeld.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2023, 11:48:25 »
Dat is geen screenshot. Doe het volgende.

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST64.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het invoerveld  jesterrun.dll en klik daarna op de knop Zoeken in Register.Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand SearchReg.txt gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.




Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2023, 16:53:29 »
Wel, hier is de bijlage.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: MiniClip spelletjes
« Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2023, 22:57:28 »
We kijken nog eens.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Typ in het invoerveld jesterrun.dll en klik daarna op Bestanden Zoeken.
Wacht nu tot de melding verschijnt dat het bestand Search.txt bewaard is.
Post dit bestand als bijlage.