Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

309 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 06:22:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Validation  (gelezen 6273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Validation
« Gepost op: 9 november 2009, 22:25:45 »
Bericht 1 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:01-03-2005
 Aan:AllenMsgID:2062.1
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Hoi sysops,
Waarschijnlijk heeft de Google Robot (Googlebot) een keer voor gesloten deur gestaan bij de periodieke indexering van mijn website. In elk geval is de Googlecache plots leeg en de links naar verdere paginas van mijn website verdwenen. Dit dus sinds een dag of 10.
Stel, je googlede vroeger met als keywords: 'wat is streaming video' dan stond de pagina in kwestie direct boven aan de lijst. Nu is ie verdwenen. Bij andere zoekmachines is dit niet het geval.

 
Wellicht dat bij de volgende ronde het wel weer goed komt maar ik vertrouw het niet meer. Dit mede omdat er HTML-technisch nog wel wat aan schort bij mij.  Dat allemaal professioneel maken hoeft echt niet maar wat ik wél zou willen is dat de indexpagina een beetje op orde kwam. Dat is n.l. de entree waar de indexering begint. De indexpagina staat in de root van donesteban.net/hpde en bevat alleen meta tags en een frameset verhaal om de drie frames van de site altijd bij elkaar te houden. Ook als de site vanuit een andere pagina wordt opgestart dan de hoofdpagina. (werkt allemaal prima)


Ik heb de indexpagina laten testen bij  The W3C Validator Team. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fdonesteban.net%2Fhpde
En die hebben nogal wat te mekkeren. Zou men dat adres eens willen bezoeken en de diagnose bekijken? De indexpagina ziet er zo uit:
<html>
<head>
<TITLE>Don Esteban Homepage. In Dutch, English and Spanish. Roadrunning, bowling, traveling, Ampuriabrava, audio, video, spyware etc.</TITLE>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta NAME="rating" CONTENT="general">
<meta NAME="audience" CONTENT="All">
<meta NAME="distribution" CONTENT="global">
<meta NAME="robots" CONTENT="all">
<meta name="revisit-after" content="10 days">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<META NAME="Author" CONTENT="donesteban@compuserve.com">
<META NAME="Description" CONTENT="Website in 3 languages, roadrunning as lifestyle, Avon Sport Overdag, Spaans leren, Ampuriabrava,
Audio music, weatherforcast and many more items! Daily new pictures.">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Ampuriabrava, Empuriabrava, Golf Rosas, Cataluña, l'Alt Emporda, Cadaques, tramuntana, tramontana,
Barcelona, Costa Brava, Spaans leren via e-mail en chatten, Avon Sport Overdag, roadrunning, NY marathon, NY maratón, trimmen,
10 pin bowling, daily new pictures, cada día fotos nuevas, your pictures, jachthaven, parachutisme, Compuserve, midi, midifiles,
audio pagina, audio site, sitio de audio, uurtje trimmen, webcams, superlinks, sail 2000, woordenboek, dictionary, diccionario,
translation, traducción, magica, funsite, Don Esteban Forum, translate engine, muziekquiz, het weer. the weather, el tiempo">
</head>
<frameset framespacing="0" border="0" rows="75,*" frameborder="0">
  <frame name="vaandel" scrolling="auto" noresize target="inhoud" src="topframe.htm">
  <frameset cols="148,*">
    <frame name="inhoud" target="hoofd" src="read_my.htm" scrolling="auto">
    <frame name="hoofd" src="homepage.htm" target="_self" scrolling="auto">
  </frameset>
 
  <noframes>
  <body>
   <p>Don Esteban Homepage. In 3 talen - in 3 languages - en 3 idiomas. Spain, Ampuriabrava, roadrunning, Spaans leren, weather, fun and many more items.</p>
<p><a href="homepage.htm">Contents</a>
</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>
</html>
---------------------------------------
Die frameset is me dus via jullie aangereikt een paar jaar geleden.
bvd voor de moeite.
Don Esteban (Sysop NL Help)
Don Esteban Homepage



[/size][/color]

Gewijzigd 1/03/2005 17:39 ET CET door Don Esteban (sysop NLHelp)


Bericht 2 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:02-03-2005
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2062.2
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Don,

>>Ook als de site vanuit een andere pagina wordt opgestart dan de hoofdpagina. (werkt allemaal prima)<<

Ik kan de fouten die de validator opsomt ook niet thuis brengen, alles wat in het rood staat vermeld, is toch echt aanwezig. Het enige wat ik kan ontdekken is dat de definitie van de frameset tussen de <head> </head> tags staan en die moeten in de <body> staan. Misschien is het ook noodzakelijk om een <!DOCTYPE> op de eerste regel te gebruiken bv:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> 


------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 3 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:02-03-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2062.3
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
Bedankt voor de reply. Als ik mijn website door de wringer haal is dat dus bij de firma W3C zelf. En inderdaad, als je pagina niet begint met:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> heb je direct de volgende waarschuwing aan de broek hangen:

This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!

Als ik er de site van Michel test, krijg ik hetzelfde bericht. Toch niet de eerste de beste zou ik zeggen. Ook andere sites geven rare meldingen maar ga bijv. naar http://www.catharinaweb.nl dan blijkt alles valid. Via de broncode lees je echter als eerste regel: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>

en ik heb dat zoiets van: Catharina zal WEL betaald hebben....

Ik kan die regel dan wel als eerste html lijn plaatsen maar ik denk dat het niet meer dan een W3C "Kema-keurmerk" is.

>>Het enige wat ik kan ontdekken is dat de definitie van de frameset tussen de <head> </head> tags staan en die moeten in de <body> staan. <<
Ben ik nou scheel of vergis jij je hier? Die frameset-bla bla staat niet tussen <head> en </head> noch tussen <body> en </body> Die staat zelfstanding tussen <frameset> en </frameset> (tussen </head> en <body> en zo is het me opgedragen geworden door de html-geleerden op dit Forum;-) Het werkt overigens al jaren prima.  

Ik heb mijn site nog eens wat verschillende zoekmachines bekeken en velen hebben de hele hap gewoon geindexeerd staan. Enkelen met minder paginas dan me lief is maar toch, ik sta er met allerlei paginas genoteerd. Het probleem met Google is dat als je bij hun niet meer in de lijst staat met de paginas die achter de voorpagina zitten, dan stort je sitebezoek in elkaar met 70 tot 80%. Het nadeel als een zoekmachine te populair wordt.

Als je nog hints hebt voor een html-verbetering, ik hou me zéér aanbevolen.
Don Esteban (Sysop NL Help)
Don Esteban Homepage



[/size][/color]


Bericht 4 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-03-2005
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2062.4
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Stel, je googlede vroeger met als keywords: <<
FF getest (alleen NL en Engels aan in Google):
    donesteban: hit nr 3 "roadrunning as lifestyle": hit nr 1 "Avon Sport Overdag": hit nr 1 Ampuriabrava Don: hit 1 en 2 roadrunning, Spaans leren: hit 1 tm 47 van 49
Dus dat lijkt mij wel mee te vallen. Maar de door jou genoemde term wordt nu niet meer opgenomen in de google listing. Google werkt niet met keywords, maar leest tenminste de startpagina door. De startpagina moet wel tekst bevatten. De tekst die jouw start pagina bevat is:
"Don Esteban Homepage. In 3 talen - in 3 languages - en 3 idiomas. Spain, Ampuriabrava, roadrunning, Spaans leren, weather, fun and many more items"
En dat is dan ook precies wat Google als beschrijving laat zien.
Dat er ook dieper wordt gezocht blijkt wel uit de hit die ik krijg als ik  streaming video don esteban ingeef: Hit nr 1 van 4640. En avon roadrunning geeft jouw site op nr 4.
Mij lijkt er dus helemaal niets aan de hand, behalve dat enkele zoektermen nu niet meer werken (en anderen mogelijk wel). Kan komen door veranderingen op de site, of door een veranderde page ranking.
En ja dat "-//W3C//DTD HTML...." is een soort Kema keur. Maar daar zoekt Google dus niet beter door.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina[/][/size][/color]

Gewijzigd 2/03/2005 13:58 ET CET door Michel Uphoff (Sysop) [/size][/color]


Bericht 5 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:02-03-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2062.5
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Mij lijkt er dus helemaal niets aan de hand, behalve dat enkele zoektermen nu niet meer werken<<
Ik zou wensen dat je gelijk had maar het ligt helaas toch gecompliceerder. Voorbeeld:
Google met als keyword Don Esteban dan staat de sigarenman uit de Domenicaanse Replubliek nu bovenaan. Vroeger stond die een paar plaatsen lager. Nu sta ik als tweede en je ziet:

Don Esteban Homepage. In Dutch, English and Spanish.
[size=-1]Don Esteban Homepage. In 3 talen - in 3 languages - en 3 idiomas. Spain, Ampuriabrava,
roadrunning, Spaans leren, weather, fun and many more items. Contents.
donesteban.net/hpde/ - 3k - In cache - Gelijkwaardige pagina's[/size]

Als je vroeger op In cache klikte kreeg je gewoon de startpagina als voorbeeld. Nu is de hele cache LEEG. Vroeger spitte de robot alles door en als ik bijv. Googlede met 'Wat is Streaming Video' werd direct de betreffende pagina getoond. Dit omdat die pagina deze titel heeft.
Eender welke titel van welke subpagina ik vroeger intypte, het resulteerde direct in het tonen van die pagina. Zelfs stukjes tekst uit die pagina waren al genoeg.

Ga naar Lycos en gebruik als referentie 'wat is streaming video' en ik sta zelfs als eerste in de top 10. Zo was het vroeger ook bij Google maar nu? Niks, nada niente. Volgens mij allemaal omdat die cache leeg is. En m.i. kan dat twee oorzaken hebben:
1. of Google heeft nieuwe standaards t.a.v. de html-kwaliteit en ze hebben me eruit gemikt.
2. of de robot heeft voor gesloten deur gestaan omdat de server misschien tijdelijk down is geweest en automatisch de cache leeggegooid.

Als 2 correct is, is het wachten op een nieuw bezoek. In de meta tags staat een verzoek tot 10 daagse index maar werkt dat ook nog als de cache leeg is.

IK zie natuurlijk aan de statistieken dat iets mis is. De CompuServe teller daalde van 120 tot 250 paginahits per dag in een klap naar 32 tot 6o hist met op de dagen dat ik aan het sleutelen was wat uitschieters.

Zodra in de Google cache weer mijn startpagina zit, ben ik gerustgesteld. Ik weet echter de oorzaak van het verdwijnen niet en kan op die manier ook niks doen om het op te lossen. En geduld..... tja.... da's een ander verhaal <g>
Don Esteban (Sysop NL Help)
Don Esteban Homepage



[/size][/color]


Bericht 6 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-03-2005
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2062.6
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> En geduld..... tja.... da's een ander verhaal  <<
Ben bang dat je dat toch zal moeten hebben. Er is wel degelijk een bot langsgeweest. Dat er niets mee in cache staat, zal zich vanzelf wel oplossen. Maar die positie in de ranking, daar heb jij - behalve ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk sites een link naar de jouwe hebben opgenomen- geen invloed op.
Andere zoekmachines werken via andere methoden als de metatags enzo, en zullen ongetwijfeld op een ander moment zijn langsgeweest. Mogelijk lag de site inderdaad plat toen de cache snapshot werd gemaakt, en als jij niets aangepast hebt aan de site, dan wordt het toch een paar weken wachten.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 7 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:03-03-2005
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2062.7
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Don,

>>Die frameset-bla bla staat niet tussen <head> en </head> noch tussen <body> en </body> Die staat zelfstanding tussen <frameset> en </frameset> (tussen </head> en <body> en zo is het me opgedragen geworden door de html-geleerden op dit Forum;-) Het werkt overigens al jaren prima. <<

Het blijkt ook dat het werkt alleen vind ik die foutmeldingen van de validator vreemd, het geeft steeds aan dat er (standaard) tags niet herkent worden enz. Ik vermoed dat dit komt omdat er niet vergeleken wordt met HTML versie 4.01 én omdat de frameset niet in de body staat dus:

</head>
<body>
<frameset> ... </frameset>
</body>
>>Het nadeel als een zoekmachine te populair wordt. <<
Inderdaad, ook gesponsorde links neemt steeds meer toe waardoor je met je persoonlijke pagina's steeds meer in de achtergrond verdwijnt.
>>Als je nog hints hebt voor een html-verbetering, ik hou me zéér aanbevolen.<<

Ik las ergens dat je de tag niet meer moet gebruiken als je bepaalde worden/zinnen wilt benadrukken maar deze moet vervangen door <strong> omdat Google dit wel meeneemt in de indexering.

>------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 8 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:03-03-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2062.8
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
Bedankt weer voor je reply.

>> Ik las ergens dat je de tag niet meer moet gebruiken als je bepaalde worden/zinnen wilt benadrukken maar deze moet vervangen door <strong> omdat Google dit wel meeneemt in de indexering.<<
>Hmm... Ik zie dus dat wanneer ik hier tekst extra vet maak met B: dus bijvoorbeeld deze tekst, dan maakt de html er inderdaad van:
<STRONG>B: dus bijvoorbeeld deze tekst, </STRONG>

Maak ik een zin vet in de Frontpage html-editor dan staat er:
<p>
<font color="#000000" size="2" face="Verdana,Geneva,Arial,Helvetica,Sans-Serif">
Maak ik een zin vet in de Frontpage html-editor dan staat er:

&nbsp;</font>
</p>

Kortom: FP gebruikt .

Nu schrijf je:
>>omdat Google dit wel meeneemt in de indexering<<
Worden alle Bold zinnen gemaakt met en dan nu de nek omgedraaid? Lijkt me sterk. Of bedoel je iets anders?
Don Esteban (Sysop NL Help)
Don Esteban Homepage






Bericht 9 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:03-03-2005
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2062.9
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Don,

>>Kortom: FP gebruikt .<<

Dat geeft niet, dit kun je zelf achteraf wijziging in <strong>
>>Worden alle Bold zinnen gemaakt met en dan nu de nek omgedraaid? Lijkt me sterk. Of bedoel je iets anders?<<

Niet de nek om gedraaid maar alles wat tussen en staat wordt door de Google webbots genegeerd, is alleen maar op tekst te benadrukken. Alles wat tussen <strong> en </strong> staat wordt wel meegenomen tijdens de indexering omdat dit een onderwerp etc. is de grotendeels het onderwerp van een pagina/website weergeeft.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 10 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:03-03-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2062.10
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
>> Dat geeft niet, dit kun je zelf achteraf wijziging in <strong><<
Dat zou dus betekenen dat ik zo'n 115 paginas moet gaan checken op vetgedrukte letters en overal moet veranderen in <strong> en in </strong>?
Don Esteban (Sysop NL Help)
Don Esteban Homepage






Bericht 11 van 11

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:04-03-2005
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2062.11
 Onderwerp:ValidationForum:ws-nlcomputer
Don,

>>Dat zou dus betekenen dat ik zo'n 115 paginas moet gaan checken op vetgedrukte letters en overal moet veranderen in <strong> en in </strong>?<<

Tsja, wil je bij Google hoger in de lijst komen of niet <g>

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit