Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 23:33:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Forms versturen  (gelezen 5540 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Forms versturen
« Gepost op: 9 november 2009, 22:35:47 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:miesmuisDatum:13-03-2005
 Aan:AllenMsgID:2123.1
 Onderwerp:Forms versturenForum:ws-nlcomputer
Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een eigen homepage. Daarin wil ik een formulier (FORM) opnemen waarmee een reactie gemailed kan worden. Als ik de standaard opties binnen HTML gebruik wordt helaas niet het hele formulier gestuurd. Het gaat goed t/m het onderwerp, maar de rest van het bericht blijft leeg. Nou heb ik al wat rond lopen neuzen en zie dat dat een algemeen probleem is. Echter bij Yahoe staat er om dat probleem op te vangen op de server een CGI script voor het uitvoeren vna die mail-optie. Echter dit is natuurlijk alleen voor de eigen gebruikers. 
Is er iets dat ik hiervoor kan gebruiken, bijvoorbeeld iets dat voor de Compuserve gebruikers op de server staat ? Zo ja: wat is er allemaal beschikbaar en waar kan ik dat vinden?
Alvast bedankt.


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:13-03-2005
 Aan:miesmuisMsgID:2123.2
 Onderwerp:Forms versturenForum:ws-nlcomputer
Miesmuis,

>>Als ik de standaard opties binnen HTML gebruik wordt helaas niet het hele formulier gestuurd.<<

Een formulier kun je gewoon in je pagina op Compuserve gebruiken. Je moet de uitvoer dan naar je emailadres sturen, dat werkt altijd. Je kunt formulieren ook via een cgi-script afhandelen maar dat ondersteunt Compuserve niet.

Het kan zijn dat er ergens een INPUT tag ontbreekt of niet goed is gedefineerd. Kun je mij het stukje html tekst, dus alles tussen <form> .. </form> toe sturen. Dat kan hier openbaar als antwoord op dit bericht of via een privé bericht. Dan kijken we er even naar.

Veel uitleg over het maken van een formulier vind je hier:

http://www.handleidinghtml.nl/html/formulieren/formulieren01.html

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit