Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 05:42:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Installatie XP SP3 eerste indrukken  (gelezen 12199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Installatie XP SP3 eerste indrukken
« Gepost op: 11 november 2009, 14:28:13 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-05-2008
Aan:AllenMsgID:3860.1
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hoi,
Net via DEZE link Windows XP service pack 3 NL opgehaald. En verder niets. Van SP3 is niets te merken. Dus... van de hier en daar geconstateerde 10% snelheidsverbetering is hier ook helemaal niets te merken. De passmark performance tests van direct voor de installatie van SP3 en die van daarna laten 0,0% verschil zien op alle benchmarks. Kortom: Vooralsnog is het een non-event.

Michel Uphoff (NLcomputer)



Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:11-05-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3860.2
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>>  is het een non-event <<

Ik zag sowieso het voordeel vooral in een snelheidswinst. Tegelijkertijd leek me dat twijfelachtig, want waarom zou MIcrosoft dat willen in relatie tot Windows Vista?Een non-event dus. Koude drukte om niks dan - voor ons normale gebruikers?




groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-05-2008
Aan:Just VechtMsgID:3860.3
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Koude drukte om niks dan <<
Voor eindgebruikers wel. Wat er aan XP toegevoegd is, is voor hen de moeite nauwelijks waard. Black Hole router detectie, aangepaste product activering, Nap, Kenel mode cryptografie.
Voor de rest bevat het alle updates sedert de eerste release. Haalde je die updates al binnen via automatische updates, dan worden alleen een aantal kleine fixes die tot op heden op kleine schaal beschikbaar werden gesteld, omdat ze zich alleen in zeldzame configuraties voordoen, geïnstalleerd.
 
[size=-1]De originele versie van dit bericht kunt u vinden op :
http://community.compuserve.com/n/mb/discussionFrameset.asp?webtag=ws-nlcomputer&msg=3860.3  [/size][/t][/t]
[/t]
 
[size=-1]Berichten in discussie : 9Discussie bekeken      : 1342Discussie gestart door : Discussie gestart op   : 11-05-2008 14:05[/size]
[/t]


Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:11-05-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3860.4
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> Voor iemand die veel systemen in elkaar zet, of systeembeheerders is het echter wel erg prettig <<

Ik begrijp het. Bedankt voor de uitleg!
Oh - toch nog een klein vraagje, kernel mode cryptografie. Betekent dat dat je net als in Vista Bitlocker encryptie kan zetten op een of meer partities? Dat zal wel weer niet, wel?

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-05-2008
Aan:Just VechtMsgID:3860.5
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Dat zal wel weer niet, wel? <<
Inderdaad, het heeft niets met bitlocker te maken, alhoewel die functionaliteit wel gebruik maakt van de cryptografische driver, (AES encryptie). Bitlocker zit alleen op de duurste Vista versies (ultimate en enterprise) en werkt in de regel met speciale hardware (een TPM chip) samen. Er is ook een USB sleutel mogelijk, wat een tamelijk kreupele oplossing is. Twee partities zijn vereist omdat de boot partitie niet versleuteld mag worden.
Kortom, Bitlocker zal buiten specifieke bedrijfssituaties om zelden gebruikt worden, en voor een thuisgebruiker is het helemaal onzin.
In het kort komt het er op neer dat de nieuwe SP3 cryptografische module vanwege zijn kernel mode het eenvoudiger moet maken goede en gecertificeerde versleuteling toe te laten passen door andere (kenel mode) applicaties. De module ondersteunt diverse cryptografische sleutels (aes, 3des, desx).Wil je meer weten over het hoe en wat van deze Kernel Mode Cryptografische Module, dan zijn DIT en DIT Technet artikel de moeite waard.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 11/05/2008 17:34 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:12-05-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3860.6
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> Wil je meer weten <<

Hartelijk dank zover.

Onze nieuwe bedrijfslaptops krijgen Vista met Bitlocker. Dat Vista is echter voor bedrijfsdoeleinden helemaal niet fijn. Je wilt, als je haast hebt en iemand uit China aan de lijn ofzo, niet minuten lang tegen die draaiende zandloper aankijken.
Als het zo was geweest dat XP SP3 Bitlocker had gekregen ... . Maar dat weet ik nu, niet dus. Het zat er ergens ook niet in. Microsoft gaat Vista geen concurrentie aanzitten doen met XP. Dat zou ik ook niet doen als ik Microsoft was (AUW, even een slok koffie dan maar)

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-05-2008
Aan:Just VechtMsgID:3860.7
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Als het zo was geweest dat XP SP3 Bitlocker had gekregen <<
... Dan had men niet voor Vista gekozen? Zo ja:
Vrijwel iedere moderne notebook harddisk ondersteunt hardware encryptie (AES) middels een harddisk password. OS onafhankelijk, even veilig als Bitlocker, en het zou mij niet verbazen als het ook sneller is.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Henk van Asselt2Datum:15-05-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3860.8
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>de laatste updates (op twee werkelijk belangrijke fixes na) dateren namelijk van SP2.<<
Welke mogen dit dan zijn? Ik heb automatische update's ook uit staan, maar ik weet niet hoe je kunt zien wat nu de werkelijk belangrijke fixes zijn.
Ik gebruik op dit moment mediaplayer 10. Via automatische updates kan alleen nog versie 11 gekozen worden (geen behoefte aan). Welke staat er op de cd van sp3?

Groetjes

Henk


Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-05-2008
Aan:Henk van Asselt2MsgID:3860.9
Onderwerp:Installatie XP sp3 eerste indrukkenForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Welke mogen dit dan zijn? <<
Een had te maken met een buffer overflow bij het WMF bestandsformaat (dat wordt nogal eens gebruikt), en de ander is mij ontschoten. Ik kijk zo eens in de paar weken altijd even bij Windows Update en lees de KB artikeltjes behorend bij de updates door. Meestal is het (met een router en een goede malware oplossing) storm in een glas water.
>> Welke staat er op de cd van sp3? <<
Ik had voor de update met SP3 versie 9 en die heb ik nog steeds.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
[/td][/tr][/table]