Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

490 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 17:14:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PC van slag!  (gelezen 5593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
PC van slag!
« Gepost op: 11 november 2009, 14:54:09 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:07-09-2009
Aan:AllenMsgID:4377.1
Onderwerp:PC van slag!Forum:ws-nlcomputer

Melding van ForumInfoStats : Dit bericht was een leeg bericht, of er was geen beschrijving voor het bestand opgegeven of dit bericht is een poll. Polls zijn niet beschikbaar in de Advanced View (of FrameView) als een normaal bericht.


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:07-09-2009
Aan:AllenMsgID:4377.2
Onderwerp:PC van slag!Forum:ws-nlcomputer

Goedemiddag ! ,

Als erbij mij thuis iets met een PC mis is ben ik de helpdesk, systeembeheerder en hoe je het verder wilt noemen. Het valt trouwens wel mee. Maar als het om TV zaken gaat hoef je bij mij niet te wezen. Mobiele telefoons idem ditto. Dat vind ik pas echt krengen. Het nut is natuurlijk onbetwist.
Mijn oom in Australie, inmiddels al behoorlijk op leeftijd, weet puik met een PC om te gaan. Maar áls hij een probleem heeft krijg ik een kort mailtje via zijn zoon en dan is hij een maand of wat uit de lucht tot de een of andere kennis hem uit de brand heeft geholpen. Zoonlief woont namelijk twee Europa's verderop, qua afstand dan.
En hoe is dat bij jou thuis? Ben jij de PC monteur, net als ik?

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-09-2009
Aan:Just VechtMsgID:4377.3
Onderwerp:PC van slag!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> en dan is hij een maand of wat uit de lucht tot de een of andere kennis hem uit de brand heeft geholpen <<
Als de beste man een internet verbinding heeft (zelfs een inbelverbinding volstaat), dan zou - vermits de internettoegang het nog doet natuurlijk - een programma als Remote ADMINistrator (radmin voor de insiders) voor hem ideaal zijn. Zie http://www.radmin.nl/ 30 daagse trial versie, en een licentie kost 37 euro. Geen geld als je beseft hoe vreselijk veel reistijd je er mee uit kunt sparen.
De oude versie 2.2 die uitstekend werkt, maar niet onder Vista, is zelfs via een handig mailtje door de gebruiker zelf auto te installeren.
Ik onderhoud met dat programma een paar honderd computers door het hele land, werkt geweldig.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:07-09-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4377.4
Onderwerp:PC van slag!Forum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>>  een programma als Remote ADMINistrator (radmin voor de insiders) voor hem ideaal zijn <<

Het is Australie, hoor. Met alle tijdsverschil vandien. Ik heb weleens geprobeerd een neef met VNC "overeind" te houden. Maar dat was op de lange duur al een crime. Zaten de poorten in de router plots dicht en meer rare fratsen. Als je nou zeker wist dat ze - of een lokale handige harry - eraf bleven. Maar neehoor.
Ik vind het knap dat jij dat voor elkaar krijgt. Ik wil hier geen PC meer over de vloer van anderen of op afstand. Hondebaan en dank je wel is er vaak maar net-an bij.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-09-2009
Aan:Just VechtMsgID:4377.5
Onderwerp:PC van slag!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Tijdverschil maakt toch niet uit? Gewoon daar dat ding aan laten staan en de hulp wordt op een geschikt moment gegeven als ze daar op een oor liggen, of aan het ontbijt zitten.
>> Als je nou zeker wist dat ze - of een lokale handige harry - eraf bleven <<
Afspraken maken: Ik doe het onderhoud of niet. Als ik het doe zet ik mijn wachtwoorden op routers e.d.
>> Hondebaan en dank je wel is er vaak maar net-an bij. <<
Je moet er gewoon een redelijke vergoeding voor vragen. Lang geleden stond 's avonds regelmatig de halve wijk bij mij op de stoep met allerlei defecte spullen, vooral computers. En ik voor flesjes wijn, kratjes bier, zwarte geeltjes, knuffels en handdrukjes enzo maar herstellen.
Een jaar of 15 geleden ben ik daar resoluut mee gestopt, en ben gewoon een redelijk tarief gaan vragen. Ik was in één klap de helft van mijn "vrienden" kwijt, maar de andere helft bleef. Het grappige was dat die andere helft via mond op mond reclame ervoor zorgde dat ik het beheer in menig bedrijf ging doen. Zo is µTec begonnen.
Als ik een klant heb die zelf de boel verprutst (je hebt van die eigenwijzen die denken een handje euro's uit te kunnen sparen door zelf de boel te verprutsen), dan zeg ik ze dat beleefd, en maak ze duidelijk dat de rekening deze keer hoog uitgevallen is vanwege het extra werk. Dat helpt erg, wan ik ben óf die klant kwijt (wat zelden gebeurt en mij geen bal kan schelen in zo'n geval), óf ze blijven met hun graftakken van de instellingen af en contacten mij bij problemen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:09-09-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4377.6
Onderwerp:PC van slag!Forum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> Ik was in één klap de helft van mijn "vrienden" kwijt <<

Ik zie het helemaal voor me. Maar wat je hier naar voren brengt is wel de weg om te gaan.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog