Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

488 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 19:44:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Waarom Ubuntu?  (gelezen 8063 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Waarom Ubuntu?
« Gepost op: 11 november 2009, 21:09:49 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:karinenhansDatum:27-06-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2997.1
 Onderwerp:Waarom Ubuntu?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Just,

Jij vroeg je af waarom ik had gekozen voor Ubuntu? Nu dat is heel makkelijk uit te leggen hoor!

Ik werkte nog met Windows 98 en had daarmee constant problemen: de computer werd traag en regelmatig liep de boel vast. Als ik iets nieuws wilde installeren, moest de pc weer opnieuw worden opgestart, kortom het waren typische windows-problemen. Verder ben ik het zat me te binden aan microsoft, gedoe met licenties enzo.

Ik was al wel gewend te werken met programma's als OpenOffice, Thunderbird en Firefox (onder windows dus). En deze programma's bevallen mij zeer goed! Ze zijn heel gebruikersvriendelijk!

Toen was het nog maar een kleine stap om volledig op linux over te gaan. Ik had de keus uit Suse en Ubuntu, maar Ubuntu bleek gebruikersvriendelijker en mooier. Ik ben er zeer tevreden over! Soms struikel ik wat over bepaalde (beginners) dingen, maar dankzij dit forum kom ik daarmee wel verder. Ik mis windows helemaal niet!

LEVE Ubuntu!

Groetjes,
Karin





Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:28-06-2006
 Aan:karinenhansMsgID:2997.2
 Onderwerp:Waarom Ubuntu?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Karin,

Leuk om te lezen dat Linux (Ubuntu) zo bevalt. Ik moet snel ook een PC (staat nog hier ergens) met de Ubuntu distributie installeren. Gelukkig gaan de installaties van de diverse Linux distributies bijna automatisch en met de muis kom je heel ver ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:29-06-2006
 Aan:karinenhansMsgID:2997.3
 Onderwerp:Waarom Ubuntu?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Karin,
Sorry dat je even moet wachten, maar ik ben in weekje in London met mijn dochter (15 jaar)  aan het logeren bij familie. Kan mijn dochter hier eens lekker rondkijken, haar Engels gaat er per dag geweldig op vooruit en ze doet allerlei heel nieuwe indrukken op. We hebben het geweldig naar ons zin.
>> waarom ik had gekozen voor Ubuntu <<
Bedankt voor je uitleg! Fijn dat je zo in je sas bent met Linux en Ubuntu. Ik werk vrijwel niet anders dan met Linux en vind het geweldig.
Inderdaad zijn de huidige Linux versies heel geschikt om PCs die Windows XP niet aan kunnen toch goed te gebruiken. Echt oude beestjes gaat minder. Ik heb ergens nog een oude Toshiba laptop, 266 MHZ en 128 MB ram. Dat gaat maar net aan goed, het ding is echt traag. Dat is ongeveer de ondergrens, schat ik zo.
Dat ik hier nu even bij mijn neef op zijn Windows PC zit te klojojen moet maar even <g>. Die neef heeft 5 programma' s draaien om zijn Windows goed te houden, de arme.. 
Groetjes uit London,
Just (morgen weer naar huis)
 


Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:karinenhansDatum:29-06-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2997.4
 Onderwerp:Waarom Ubuntu?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Just,

Waarom haal je je neef niet over om ook over te stappen naar Linux?!

Ik begrijp echt niet meer wat mensen nu zo 'heilig' vinden aan windows...(Voor kantoorsituaties kan ik het nog wel begrijpen, maar zeker wanneer je thuis een pc hebt staan, kun je toch ZELF kiezen?).

Het uitwisselen van bestanden tussen Linux en windows gaat ook prima, omdat je bijvoorbeeld in OpenOffice bestanden als een (windows) Word-bestand kunt opslaan.

Veel plezier in Engeland met je dochter,

Groetjes,
Karin







Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:29-06-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2997.5
 Onderwerp:Waarom Ubuntu?Forum:ws-nlcomputer
>> Dat ik hier nu even bij mijn neef op zijn Windows PC zit te klojojen moet maar even <g>. <<
LOL!!

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:01-07-2006
 Aan:karinenhansMsgID:2997.6
 Onderwerp:Waarom Ubuntu?Forum:ws-nlcomputer
1Hoi Karin,
>>  haal je je neef niet over  <<

Tja, hij is daar nog niet voor te porren. Onbekend maakt onbemind wellicht? Ik loop er wel eens aan te denken iets te organiseren om mensen de gelegenheid te geven er eens mee te werken.

>> uitwisselen van bestanden tussen Linux en windows gaat ook prima <<

Ja, hè? Voor mijn motorclubje houden we de ledenlijst bij in Excel en waar mijn penningmeester en de wedstrijdcommissie dat bestand bewerken in Excel doe ik dat in OOo. Ze merken er helemaal niks van <gg>

>> Veel plezier in Engeland <<

We zijn gisteravond na een prima reis weer thuisgekomen. Heerlijke dagen gehad daar en net als hier uitstekend weer. Mijn dochter had na 500 km op de motor wel aardig wat zadelpijn - ondanks een lekker schapevachtje, maar ze zei zelf al gelijk dat het allemaal de moeite zeker waard was geweest.

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer76