Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:52:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geen connectie via router  (gelezen 12743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Geen connectie via router
« Gepost op: 13 november 2009, 18:43:00 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PatrickKamerDatum:17-05-2004
Aan:AllenMsgID:1522.1
Onderwerp:Geen connectie via RouteForum:ws-nlcomputer
Hallo,

Ik heb een probleem met het maken van de internet connectie wanneer ik er een Linksys Wireless router tussen stop (model wrt54g-eu) en hoop dat jullie misschien weten wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

Ik heb een verbinding gelegt via mijn Ethernet Modem ( Zyxel Prestige 650R)(verkregen via CompuServe) waarna ik gewoon het Internet op kan komen, alleen op onverklaarbare wijze lukt het mij niet om nu via mijn router (Linksys Wireless router (model wrt54g-eu)) , zowel via netwerk kabel als draadloos (Linksys Wireless Notebook adapter - Model WPC54G-EU), verbinding te maken met het internet.
Koppel ik het nou los en doe ik het rechtstreeks via de modem dan heb ik gewoon direct verbinding. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?? En wat ik allemaal moet aanpassen?

Gr. Patrick



Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:17-05-2004
Aan:PatrickKamerMsgID:1522.2
Onderwerp:Geen connectie via RouteForum:ws-nlcomputer
Patrick,

Heb je een kabelverbinding of ADSL? Bij kabel moet je in je router je MAC adres instellen, bij ADSL je UID/PSW instellen.

In alle gevallen moet je er eerst voor zorgen een verbinding tussen router en vast bedrade PC te krijgen alvorens het wireless te gaan proberen.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PatrickKamerDatum:18-05-2004
Aan:PatrickKamerMsgID:1522.3
Onderwerp:Geen connectie via RouteForum:ws-nlcomputer
Hallo,

Ik heb ADSL en uiteraard heb ik mijn UserID en WW ingevuld waarna ik naar de Status pagina ben gegaan om de connectie te gaan leggen. Hierbij krijg ik een popup dat er geen connectie gelegd kan worden met de PPPoE Server..
Enig idee hoe dit kan? Of zijn er nog andere instellingen die ik moet aanpassen binnen mijn router?
Gr. Patrick


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:18-05-2004
Aan:PatrickKamerMsgID:1522.4
Onderwerp:Geen connectie via RouteForum:ws-nlcomputer
Patrick,

Ik ben ooit eens in de mist gegaan met een software firewall (ZoneAlarm e.d.) in combinatie met een router. Is dit bij jouw ook misschien niet het geval dat je ook nog een software firewall hebt genstalleerd?

Groetjes
Stefan

http://tinyurl.com/yuojv