Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

362 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 15:42:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Thuisnetweg 2x XP  (gelezen 4996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Thuisnetweg 2x XP
« Gepost op: 13 november 2009, 18:53:50 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PCHidmaDatum:08-09-2004
Aan:sysopsMsgID:1555.1
Onderwerp:thuisnetw 2 x XP Forum:ws-nlcomputer
Beste forumlid,

Aan de hand van MSG188588 (van Michiel Uphoff 16 juni 2004) probeer ik een thuisnetwerk op te zetten met 2 XP computers gecombineerd met een Zyxel 650H/HW multi PC modem (met ingebouwde router). Beide PC's gaan rechtstreeks naar een eigen poort in het modem.

Mijn eerste XP-PC heb ik geconfigureerd volgens 'handleiding'in bovengenoemde boodschap. Alles gaat prima alleen het Standaard Gateway nummer wijkt af van wat is beschreven: 192.168.1.254.
Ditzelfde (afwijkende) nummer komt ook terug bij de tweede XP PC.
(ik heb overigens ook op beide PC's een aktieve WAN-driver, maar aan de instellingen hiervan ben ik niet gekomen; uitsluitend aan die van mijn Realtek netwerkkaarten. Klopt dit?).

Het probleem komt op het moment dat bij het stuk "delen van bronnen op de XP PC kom, met mijn tweede PC. Bij PC1 kon ik schijf c delen door vinkje te plaatsen in "van deze map een gedeelde netwerkmap te maken". Bij PC2 is deze mogelijkheid er niet. Wat gaat er vanaf hier fout/anders?

Graag jullie hulp zodat ik weer op het goede spoor kom (en hopelijk de instructies uit voorgaande boodschap verder af kan werken).

Alvast bedankt,
Patricia


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-09-2004
Aan:PCHidmaMsgID:1555.2
Onderwerp:thuisnetw 2 x XP Forum:ws-nlcomputer
Dag Patricia,

>> Standaard Gateway nummer wijkt af van wat is beschreven: 192.168.1.254. <<

Dat kan kloppen, verschillende merken en typen routers hebben verschillende IP adressen. Omdat bij beide pc's er het zelfde gateway adres wordt gezien weet je in ieder geval zeker, dat beide pc's een werkende netwerkverbinding met de router hebben. Dus ben je een enorm eind op weg.

>> Bij PC2 is deze mogelijkheid er niet. Wat gaat er vanaf hier fout/anders? <<
Als je bij PC2 geen mogelijkheid hebt tot delen, dan staat bij die pc mogelijk geen vinkje voor "bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken" bij de eigenschappen voor de Lan-verbinding van dat RealTek kaartje. Verder moet in datzelfde eigenschappenvenstertje ook TCP/IP en client voor Microsoft netwerken zijn aangevinkt. Controleer ook, of de lan-verbinding wel is ingeschakeld (netwerkverbindingen, beeld, details weergeven, en dan onder de kolom status kijken).

Komt je in de netwerkomgeving nog andere Lan verbindingen tegen (mogelijk een 1384 verbinding) dan zie je bij status of ook deze zijn ingeschakeld. Is dat het geval, schakel deze dan uit.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp