Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:42:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Tiscali met telefonie is dat wat?  (gelezen 6158 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Tiscali met telefonie is dat wat?
« Gepost op: 13 november 2009, 21:13:42 »
Bericht 1 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:11-03-2005
Aan:AllenMsgID:2115.1
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Beste mensen,
Ik heb nu een Tiscali ADSL Lite abo a 34 euro/maand, KPN deel inbegrepen.
Dat Tiscali biedt thans een Smart en zelfs een Special abo voor 29,95 euro met telefonie naar alle vaste nummers in Nederland en daaruit begrijp ik dat ik dan mijn telefoonklikken kwijt ben. Ik ga er dus dik op vooruit. Er zou geen ander telefoontoestel nodig zijn.
Nou ben ik naar mijn persoonlijke mening niet geheel achterlijk en wel normaal achterdochtig. Dit klinkt véél te mooi om waar te zijn. Dus is de vraag: is hier iemand al met ervaring en zijn er reeds adders onder het gras ontdekt? Hoe werkt dat verder qua apparatuur, want er wordt wel gezegd dat mijn modem geschikt moet zijn. Ik heb een E-tech ADSL modem/routertje ...
groetjes,


Kotowaza's: Japanse spreuken

-

Gewijzigd 11/03/2005 15:44 ET CET door Just Vecht (Sysop)


Bericht 2 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ruud (Sysop)Datum:11-03-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2115.2
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer
Just,

>>Dat Tiscali biedt thans een Smart en zelfs een Special abo voor 29,95 euro met telefonie naar alle vaste nummers in Nederland en daaruit begrijp ik dat ik dan mijn telefoonklikken kwijt ben <<

Meestal is de aanbieding 'inclusief naar alle vaste nummers' afhankelijk van een bepaalde tijd bv tussen 20:00 - 08:00 uur. Ook moet je kijken of het niet alleen geldt voor vaste nummers van andere Tiscali abonnees. En belangrijk, maar dat geldt ook bij de aanbiedingen van bv Scarlett, wat betaal je voor de overige minuten, overdag....naar mobiele nummers enz.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 3 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-03-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2115.3
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> en daaruit begrijp ik dat ik dan mijn telefoonklikken kwijt ben. Ik ga er dus dik op vooruit. <<
Ik heb dat een tijdje geleden eens uitgezocht voor Scarlet, maar dat viel uiteindelijk toch wel tegen. Wat je te lezen krijgt is niet belangrijk. Wat je niet te lezen krijgt wél. Een paar dingen die ik destijds heb proberen te achterhalen:
    Is er een starttarief Is er een Fair Use Policy vbb telefoontikken of belminuten (ik meen dat dat bij Scarlet 500 minuten per maand was, dik kwartier per dag). Wat kosten de minuten boven de FUP (nooit kunnen vinden). Wat kost bellen naar mobiele nummers (onder de verschillende omstandigheden) Zijn er begrenzingen in tijden (overdag/avond/weekend) Wat zijn de snelheden, datalimieten, en omvang van de Dsl verbinding (pop-boxen, spamfilters, virusscanner, fixed IP, homepage, ftp et cetera. Zijn er startkosten, nummerbehoud, is er sprake van een tijdelijke aanbieding (na een jaar méér dokken, en zo ja hoeveel en waarvoor.
Ik kwam tot de colclusie dat de kool het sop nauwelijks waard was in mijn situatie, en dat het wellicht goedkoper kon zijn, als ik maar méér via het vaste netwerk ging bellen (wat natuurlijk de tegenovergestelde trend is). Maar dat was Scarlet.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 4 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:12-03-2005
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2115.4
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> aanbieding 'inclusief naar alle vaste nummers' afhankelijk van een bepaalde tijd bv tussen 20:00 - 08:00 uur <<
Ja! Ik ben erg beducht op vieze adders onder het gras. Mijn broer heeft hetzelfde bij Versatel en dat zit verder vooralsnog goed. De eerste rekening liet inderdaad het wegvallen van alle klikken naar vast nummers zien. Het was wel een gemengde periode, dus echt 100 % na te gaan was het nog niet.
groetjes,


Kotowaza's: Japanse spreuken

-


Bericht 5 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:12-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2115.5
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> maar dat viel uiteindelijk toch wel tegen <<
Precies! Niemand geeft zomaar inkomsten weg en dus ben ik benauwd voor instinkers!
Bedankt voor het overzicht, erg bruikbaar om de aanbiedingen goed te vergelijken ... .
groetjes,


Kotowaza's: Japanse spreuken

-


Bericht 6 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:13-03-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2115.6
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Just,
Ik heb het simpeler gedaan. In mijn centrale staat dat alle (nagenoeg) nummers vooraf gegaan moeten worden door 1649 en dan betaal ik 24/24 en 7/7 uitsluitend een starttarief van 3,9 ongeacht wanneer ik welk vast nummer ook bel.
Dus niks gemeut met een provider waar ik ook nog wat anders moet afnemen.

--------------------
Aloha

Ton van Hest




Bericht 7 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:13-03-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2115.7
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Om ook nog maar een duit in het zakje te doen. In het aprilnummer van PCM wordt het een en ander besproken over telefonie over adsl. Geen idee hoe uitgebreid het is, maar misschien heb je er wat aan.

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 8 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:13-03-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2115.8
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> waar ik ook nog wat anders moet afnemen <<
Ja, alleen heb ik dat anders in dit geval al ..
groetjes,


Kotowaza's: Japanse spreuken

-


Bericht 9 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:13-03-2005
Aan:PimmetjeMsgID:2115.9
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Pimmetje,
>> misschien heb je er wat aan <<
Ik ga eens kijken!
groetjes,


Kotowaza's: Japanse spreuken

-


Bericht 10 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:25-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2115.10
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Dsl verbinding  <<
Die verbinding, zo is me nu duidelijk, is niet via KPN. Die is wel duur, maar werkt verder wel puik. De vraag is of dat eigen netwerk van Tiscali (BBned als ik het wel heb) ten opzichte van het financiele voordeel ook nog een beetje redelijk is. Bij de nodige uitval en ellende houdt de lol ervan ook een keer op.
Dat eigen netwerk geeft me wel het idee dat wat ze aanbieden ook inderdaad reeel is omdat KPN er niet tussen zit.
Er was ergens een site die dat bijhield geloof ik, maar welke was dat nou ?
groetjes,


Kotowaza's: Japanse spreuken

-


Bericht 11 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-03-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2115.11
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> (BBned als ik het wel heb) <<
Op mijn werk gebruik ik BBned (Interconnect). Het is altijd erg lastig om met een paar handenvol accounts in beheer een eerlijke vergelijking te trekken, maar BBned (4 accounts) ligt er op mijn werk toch wel vaker uit dan bijvoorbeeld Xs4all (pakweg 50 accounts), dat dus zelden plat ligt. Niet zorgwekkend veel meer overigens.


Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 12 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2115.12
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Niet zorgwekkend veel meer  <<
Wel, dan is dat gezien het wel zorgwekkende peil van mijn portemonnee toch een goede keuze. Het scheelt echt veel geld.
groetjes,


Kotowaza's: Japanse spreuken

-


Bericht 13 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:27-03-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2115.13
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Just,
>>Dat eigen netwerk geeft me wel het idee dat wat ze aanbieden ook inderdaad reeel is omdat KPN er niet tussen zit.
Moet ik je toch teleurstellen, want het deel centrale <-> jouw.huis is en blijft KPN. Neem althans an dat er geen graafwerkzaamheden over wellicht vele kilometers zijn geweest om jou te kunnen aansluiten.
Ik snap trouwens niet wat nu de drijfveer is om perse KPN eruit te willen hebben. Zelfde geldt overigens voor de tallozen die bijv. Casema of Chello TV hebben en om't hardst dan schreeuwen dat ze er vanaf willen zijn.
--------------------
Aloha

Ton van Hest




Bericht 14 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-03-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2115.14
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> het deel centrale <-> jouw.huis is en blijft KPN <<
Jazeker. Ik kan bij een wat uitgebreider abootje ook van mijn vaste telefoonaansluiting af. Dan nog blijf ik 10 euro betalen voor dat stuk koperdraad.
>> Ik snap trouwens niet wat nu de drijfveer is om perse KPN eruit te willen hebben.<<
Heel eenvoudig: geld. Ik betaal een behoorlijk bedrag aan de combinatie telefoon en ADSL over precies hetzelfde fysieke netwerk. In de tijd gezien is KPN ook plotsklaps geheel uit de rode cijfers. Dat gun ik ze best, maar ik heb niet het idee dat dat nou geheel reeel is. Simpel gezegd: we worden een forse poot uitgedraaid voor al dat moois en ik zie helemaal geen hordes KPN monteurs hier door de wijk rennen om al dat werk te verrichten wat in overeenstemming zou kunnen zijn met mijn bergje ingeleverde centjes.
Dat er in de verschillende centrales wel de nodige erg dure apparatuur moet worden geplaatst zal best, maar per abonnee kon dat wel eens veel minder zijn dan ik zelfs durf te bedenken.
Ik wil KPN een heel net bedrag betalen voor een nette dienst, want kwaliteit leveren, dat doen ze beslist. Maar dan nog ... .
groetjes,


Blog: World Expo preview

-


Bericht 15 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:27-03-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2115.15
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Just,
>>we worden een forse poot uitgedraaid voor al dat moois en ik zie helemaal geen hordes KPN monteurs hier door de wijk rennen
Wees blij want als je ze wel zou zien dan zou er een storing zijn!
Voornaamste reden dat KPN leuke cijfers laat zien komt door het GSM net. Daarin zitten de grote winsten en die komen ondermeer voor een groot deel van de mensen die (bijv. omdat ze de pest aan KPN menen te hebben) hun vaste telefoon opzeggen en de hele dag via GSM bellen en dan danken dat ze nog steeds goedkoop uit zijn.
Verder wordt KPN scherp op de vingers gelet terwijl alle anderen daar weinig tot geen last van hebben. Zo heeft 1649 zijn starttarief van de ene op de andere dag met 20% verhoogd, geen haan die er naar kraait of wat zegt. Als KPN een dergelijke verhoging zelfs zou durven aankondigen dan staan alle organisaties in de startblokken.
Kortom, ik vind betalen aan derden prima maar ik blijf daarbij toch liever het fysieke netwerk van KPN gebruiken.
--------------------
Aloha

Ton van Hest




Bericht 16 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-03-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2115.16
Onderwerp:Tiscali MET Telefonie, is dat echt wat??Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> de hele dag via GSM bellen  <<
Nou, dat is waar. Bij sommigen kan je beter aan een implantaat gaan denken. Dat hangt echt de héle dag aan dat ding en als je dan zo nu en dan toevallig hoort waarover het zoal gaat ... .
groetjes,