Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

354 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 16:37:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Draadloos netwerk  (gelezen 10572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Draadloos netwerk
« Gepost op: 13 november 2009, 21:31:51 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:rschpprDatum:09-05-2006
Aan:AllenMsgID:2948.1
Onderwerp:Draadloos netwerk met CompuserveForum:ws-nlcomputer

Ik heb nu een internetaansluiting met kabels, maarik ga binnenkort verhuizen.
Nu wil ik een draadloze internetverbinding. Ik wil een router kopen en die aansluiten op de Multi-pc-ethernetmodem die ik van Compuserve ontvangen heb. Ik wil dan mijn computers draadloos contact laten maken met de router en dan op internet gaan.
Mijn vraag is nu: Is er iemand die ervaring heeft met een draadloos netwerk op bovenstaande manier en me kan vertellen welke router ik het beste aan kan schaffen.


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ruud (Sysop)Datum:11-05-2006
Aan:rschpprMsgID:2948.2
Onderwerp:Draadloos netwerk met CompuserveForum:ws-nlcomputer
rschppr,

>>Ik wil een router kopen en die aansluiten op de Multi-pc-ethernetmodem die ik van Compuserve ontvangen heb. Ik wil dan mijn computers draadloos contact laten maken met de router en dan op internet gaan.<<

Ik ken het modem van Compuserve niet maar als er achterin het kastje 4 poorten aanwezig zijn dan heeft dit modem al een router functie. Je kunt dan wel een router wireless kopen maar die moet als switch / verdeelstation (mag geen routerfunctie gebruiken) ingesteld worden. De meeste routers kun je zo instellen maar let er wel op bij de aanschaf.

Nog makkelijker is het om een nieuw wireless ADSL modem/router te kopen en het exemplaar van Compuserve vervangen.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-05-2006
Aan:rschpprMsgID:2948.3
Onderwerp:Draadloos netwerk met CompuserveForum:ws-nlcomputer

Hoi rschppr,
>> Ik wil een router kopen en die aansluiten op de Multi-pc-ethernetmodem die ik van Compuserve ontvangen heb. Ik wil dan mijn computers draadloos contact laten maken met de router en dan op internet gaan. <<
Met dank aan de winkeliers en hun reclame is het een puinhoop wat betreft de namen voor netwerkapparatuur geworden.
Jouw "Multi-pc modem" is in werkelijkheid een modem + router + switch. Je hebt dus al een router. Een tweede router op een andere aansluiten kan wel, maar dan moet je het nodige uitschakelen, wat soms lastig te doen is.
Wat je eigenlijk nodig hebt is een "access point". Dat is een kastje voor de draadloze overdracht, dat je zó in een een van de poorten van de modem/router/switch kan prikken. Maar ook hier is er veel verwarring gecreëerd: Veel winkeliers verkopen draadloze modemrouters en draadloze routers als "access points".
Bovendien zijn die losse access points verhoudingsgewijs best wel prijzig, zo rond de 50 euro.
Wat je dus ook kan overwegen is jouw huidige modem/router/switch verkopen en een wireless modem/router te kopen. Let er wel op, dat de verbinding soms stevig kan tegenvallen als het signaal door meer dan een betonnen muur of plafond moet gaan. Altijd vragen of je het ding terug mag brengen als je geen voldoende verbinding krijgt.
Verder is een kabel tussen een pc en de wireless modem-router-switch voor configureren van het ding zeker aan te bevelen. Daarna kan je zien of je draadloos verbinding krijgt.
Je hebt natuurlijk ook Wlan kaartjes of Wlan USB sticks nodig voor iedere computer. Neem bij voorkeur hetzelfde merk.



Michel Uphoff (NLcomputer)