Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

226 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:17:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Modem aan AirPort Extreme  (gelezen 8952 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Modem aan AirPort Extreme
« Gepost op: 13 november 2009, 22:10:15 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:nahbelo01Datum:16-09-2008
Aan:AllenMsgID:4010.1
Onderwerp:Modem verbinden met AirPort ExtremeForum:ws-nlcomputer

Ik heb pas een MacBook met AirPort Extreme aangeschaft. Eenmaal thuis gekomen geprobeerd om een draadloos netwerk op te zetten, maar tot op heden werkt het nog niet echt mee. Wellicht is de modem die ik op dit moment gebruik te oud?!
De situatie is als volgt: Mijn vaste computer (met Windows XP) maakt via een modem (ZyXEL Prestige 623R-T1) verbinding met het internet (ADSL, telefoonlijn). De AirPort Extreme moet verbonden worden met mijn modem door een kabel afkomstig van de modem in te pluggen in de WAN-poort van de AirPort Extreme. Nu is er nog maar 1 poort op de modem over, nl. LAN 10/100M. Als ik deze verbindt met de Airport Extreme, wordt op de modem het LED van 10/100M oranje (terwijl de andere lampjes groen zijn). Kennelijk is dit niet goed...
Mijn MacBook herkent bij het configureren ook niet de AirPort, dus ook daaruit blijkt dat het niet goed werkt. Verbinding met internet is al helemaal niet mogelijk.
Kortom: Is de modem die ik nu gebruik geschikt om een wireless verbinding als AirPort Extreme op aan te sluiten? Werkt deze modem via Ethernet of niet? En: Moet ik bij Compuserve nog iets aanpassen bij de instellingen om het geheel te laten werken?
Alvast bedankt voor het advies!
M.vr.gr.
Nelleke


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:16-09-2008
Aan:nahbelo01MsgID:4010.2
Onderwerp:Modem verbinden met AirPort ExtremeForum:ws-nlcomputer

Je moet allereerst je AE instellen m.b.v. het programma "Airport". en dat is het beste/veiligst om via een vaste verbinding te doen Een Internet verbinding is daarbij overbodig (tenzij je eerst het programma Airport moet dl'en).
Ik neem aan dat die Zyxel een router/DHCP functie heeft dus moet je zorgen dat je AE geen router/DHCP functie heeft. Als je de setupprocedure gewoon volgt dan kom je langs een aantal vragen en staat aan het einde alles goed ingesteld.
Ben je helemaal klaar, koppel dan de verbinding Macbook <-> Airport Extreme los. Als je alles (ook Macbook) default hebt staan dan wordt er aut. een draadloze verbinding tussen beiden gemaakt. Je kunt dit controleren door het programma Airport te starten, de AE moet dan gevonden worden.
Vervolgens prik je de AE in de Zyxel (een van de lanpoorten) en alles moet gewoon werken. Zit er op de Zyxel maar 1 lanpoort prik dan je Windows in de AE.
Overigens kun je ook Airport dl'en en op Windows draaien. Geen idee hoe je dan e.e.a. instelt.


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:nahbelo01Datum:16-09-2008
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:4010.3
Onderwerp:Modem verbinden met AirPort ExtremeForum:ws-nlcomputer

Bedankt voor deze snelle reactie. Ik heb inmiddels de hele boel gereset en opnieuw opgestart/geconfigureerd. Idd werkt het nu allemaal prima!
M.vr.gr.
Nelleke