Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

288 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 22:24:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mac adres Zyxel niet herkend  (gelezen 11838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Mac adres Zyxel niet herkend
« Gepost op: 13 november 2009, 22:11:12 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:NikosDatum:04-01-2009
Aan:AllenMsgID:4126.1
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer
Ik wil mijn Zyxel Prestige 2602H vervangen voor een P-2602HW-D1A. Met draad werkt de D1A prima. Na het aanpassen van de instellingen ben ik helaas de verbinding kwijt. Wanneer ik de 5-stappen-checklist doorloop komt hieruit dat de provider het MAC-adres van de D1A niet herkent. Om dit op te lossen moet ik het modem 24 uur ontkoppelen. Dit helpt echter niet. Wie weet de oplossing?

Dit plaatje heb ik van zyxelsupport.nl. Bij mij staan er ook nullen terwijl er getallen horen te staan.





Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

z137_110.PNG
12KB
Van:Ruud (Sysop)Datum:06-01-2009
Aan:NikosMsgID:4126.2
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer
Beste Nikos,

Als je instellingen in je router veranderd dan moeten de gegevens opgeslagen worden en dient de router opnieuw gestart te worden om de IP gegevens op te halen. 

Aan de andere kant...omdat het met een kabeltje wel werkt denk ik dat je ergens een instelling niet goed heb staat. Waarschijnlijk staat je draadloze beveiliging ingesteld met het Mac filter aan. Dit betekend dat je de Mac adres(sen) van je computer(s) moet toevoegen aan die filter of deze uitzetten. Meestal stat die optie/mogelijkheid bij je WEP/WPA instellingen en anders even het helpbestand raadplegen. Succes!

Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum
Van:NikosDatum:14-01-2009
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:4126.3
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer
Bedankt Ruud. Het mac filter staat echter uit. Nog andere suggesties?

Is er een handleiding met alle instellingen volgens Compuserve? Ik dacht dat ik deze had gevonden... geen idee waar.

Of is het eenvoudiger om de D1A als access point in te stellen. Ook dat zal iemand mij moeten uitleggen.

Misschien had ik beter een draadloos modem bij CS kunnen bestellen :-S



Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-01-2009
Aan:NikosMsgID:4126.4
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer

Dag Nikos,
>> Of is het eenvoudiger om de D1A als access point in te stellen. <<
Is ook een optie. Zet in de D1A de dhcp-server uit, verbind een van de lan-poortjes van de andere modem/router dmv een patchkabeltje met een van de lan poortjes van de D1A. (Je gebruikt de Wan poort van de D1A dus niet).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:NikosDatum:15-01-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4126.5
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer
En verder geen andere instellingen in de D1A? Dan ga ik dat eerst doen tot iemand met meer verstand van het draadloze gebeuren er naar kan kijken.



Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-01-2009
Aan:NikosMsgID:4126.6
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer

Dag Nikos,
>> En verder geen andere instellingen in de D1A? <<
Nee, dan dient hij als access point. Natuurlijk moet je wel zelf een WPA sleutel in het ding zetten.
Mocht je er niet uit komen, of al andere instellingen hebben aangepast, dan kan je het ding voor je hem aanpast ook een fabrieksreset geven, zodat je zeker bent van een 'normale' uitgangspositie voor je de veranderingen aanbrengt.
Succes, en laat even weten of het gelukt is.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:NikosDatum:16-01-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4126.7
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Het lukt (nog) niet.
Ik heb de D1A gereset. DHCP uitgezet. WEP sleutel gegenereerd.
Onze Nintendo Wii ziet het access point wel maar er komt geen verbinding.
Morgen nog maar een keer met een fris hoofd proberen.



Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-01-2009
Aan:NikosMsgID:4126.8
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer

Dag Nikos,
Ik heb geen Wii, maar zelf zou ik het probleem in kleine stapjes testen:
1: Als deze optie aanwezig is, de Wii tijdelijk via patchkabeltje direct aan de modem/router (dus die tweede router er tussenuit halen). Als een kabelaansluiting wel aanwezig is, maar je dit niet aan de praat kunt krijgen, dan heeft het tussenzetten van andere foutbronnen als draadloos en tweede router nu niet zoveel zin.
2: Als 1 werkt, de tweede router er tussen zetten (lan aan lan koppelen, Dhcp uitzetten), en de Wii met een kabeltje aan de aangepaste router hangen.
3: Als 2 werkt, de Wii via Wifi met de tweede router verbinden. Geen wep gebruiken, geen Wpa gebruiken, geen Ssid verbergen, geen mac filtering, dus tijdelijk een geheel onbeveiligde verbinding gebruiken.
4: Als 3 werkt, de beveiliging opzetten
Tussen deze stappen door is het aan te bevelen de router, tweede router en Wii uit te zetten, even te wachten en dan achtereenvolgens de eerste router aan (even wachten), tweede router aan (idem) Wii aan.Meer over het aansluiten van een Wii vind je HIER en bij de klantenservice van Wii, HIER

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 16/01/2009 7:03 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:NikosDatum:23-01-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4126.9
Onderwerp:MAC adres Zyxel wordt niet herkendForum:ws-nlcomputer
Vanavond het modem gereset. Alle stappen rustig doorgenomen. En ik had verbinding. Maar het downloaden van de laatste firmware voor de Wii lukte niet en daardoor kon ik niet online gaan met de Wii. Toevallig stond er tussen de Access Points een onbeveiligde verbinding. Firmware opgehaald en toen weer een eigen verbinding gemaakt en HET WERKT. Bedankt voor de tips mannen!

PS: Het oude modem laat ik nog even naast de D1A staan...