Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

314 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 05:47:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: De eerste keer. Met een krimptang!  (gelezen 15041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
De eerste keer. Met een krimptang!
« Gepost op: 13 november 2009, 22:50:43 »
Bericht 1 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:06-07-2009
Aan:AllenMsgID:4313.1
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Beste Forumleden,
Ik heb het járen uitgesteld... wilde er niet aan, want: moeilijk... moeilijk...  Deed er alles om hét te voorkomen... Alles moest al kant-en-klaar zijn!
Waar ik het over heb? Over het zelf maken van een netwerkkabel. <g> Afgelopen weekend heb ik dus voor het eerst een netwerkkabel gestript, de 8 kabeltjes op de juiste volgorde gelegd, in de RJ45 plug gestoken en dat alles samengeknepen. Eerst was het helaas: nadat de kabel aan beide kanten was voorzien van een RJ45-stekker, werkte de verbinding niet. En tja, aan welke kant zit dan het probleem. <g> Ik heb maar op de 1e gegokt, en die opnieuw gedaan... en jawel, verbinding! Phew... ;-)
Wat ik me nu nog wél afvroeg: moeten die 8 kabeltjes nu echt allemaal helemaal tot het einde van de stekker, of is een milimeter verschil geen probleem? Die kabeltjes precies even recht afknippen vond ik toch wel lastig. Op het moment van knippen is het wel recht, maar daarna gaan die kabeltjes toch wel snel weer een klein beetje schuiven!
Groeten,
Ronald


Bericht 2 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just VechtDatum:07-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4313.2
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hallo Ronald,

>> Eerst was het helaas <<

Zo verging het mij ook. Het is een akelig precies klusje. Ik leg nu de draadjes netjes op volgorde. Schuif ze dan proef in de stekker en trek ze voorzichtig terug. Dan knip ik zo nog even zo recht mogelijk af en krimp de boel voor het echie. En ik druk daarbij de draadjes echt tot het allerlaatst in de stekker - zonder geweld vanzelfsprekend.
Anders is het weer bal.
Overigens heb ik ooit brutaalweg de lange kabel naar mijn schuur doorgeknipt (omdat hij door de muur moest) en met kroonsteentjes weer aan elkaar gezet. Op twee plekken ook nog. En het draait nog steeds .... pico bello.
groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 3 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4313.3
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
>> moeten die 8 kabeltjes nu echt allemaal helemaal tot het einde van de stekker, of is een milimeter verschil geen probleem? <<
Ik denk dat je met 1,5 mm zo'n beetje aan de grens zit, dus dit moet wel gaan. Als je heel nauwkeurig naar zo'n RJ45 stekkertje kijkt, dan zie je dat ieder metalen lipje een soort mesje heeft, dat door de isolatie van de adertjes prikt. Die adertjes moeten dan wel goed opgesloten liggen in de stekker, anders 'rollen' ze opzij met slecht of geen contact tot gevolg. Als de adertjes helemaal aan het einde geen steun meer krijgen van de stekker zelf, dan krijg je dus problemen. Het deel boven de mesjes is ongeveer 2 mm, en daar moeten de adertje iig een stukje insteken.
Kleurtjes netjes aangehouden?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:MauriceDatum:07-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4313.4
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,

Hoewel ik al duizenden RJ45 connectoren heb aangeknepen, ben ik ook in thuissituatie voorstander van de "nette" oplossing. Dat wil zeggen een RJ45 patchpaneel bij het ADSL-modem + switch en vandaar uit met UTP naar de werkplekken, waar ik inbouw of opbouw een netwerkoutlet maak (afmontage 2 x RJ45 module in faceplate) en aan beide zijden gewoon kant-en-klare patchkabels gebruiken. Voordeel: je hoeft geen RJ45 connectoren aan te knijpen; nadeel: je hebt een speciale dogtool nodig om de RJ45 module af te monteren. Het ziet netter uit en is minder vatbaar voor storingen.

RJ45 patchpaneel.

RJ45 module.

2-voudige RJ45 outlet.

Dogtool voor afmontage van de RJ45 modules.

Groet,

Maurice


Bericht 5 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:LeonDatum:07-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.5
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Die adertjes moeten dan wel goed opgesloten liggen in de stekker, anders 'rollen' ze opzij met slecht of geen contact tot gevolg.

Bij sommige doe het zelf RJ45 stekkertjes zit een extra stukje plastic waar je op het gemakkie eerst de adertjes op volgorde in kunt frummelen.
Nog even kijken of het echt goed zit.
Dan op lengte knippen en het hele zwikje inclusief malletje in de RJ45 plug duwen om het vervolgens in elkaar te persen.

Voor de kleurtjes spiek ik meestal bij een kant en klaar exemplaar, 50% kans dat het dan ook meteen de juiste kabel wordt.
Of ik heb er weer een crosskabel bij.:-(


Groeten, Leon




Bericht 6 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-07-2009
Aan:LeonMsgID:4313.6
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Leon,
>> 50% kans dat het dan ook meteen de juiste kabel wordt <<
Misschien heb je wat aan onderstaande kleure/bedradingsschema's.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage




Bericht 8 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 7 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

ISDN-Ethernet_in_een_kabel.jpg
337KB
Van:Ton van HestDatum:08-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.7
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

(Techneuten wordt aangeraden niet verder te lezen)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(U bent gewaarschuwd)
Wat ik meestal doe (vooral als bekabeling via een buis doorgeprikt moet worden). Kopen van een kant-en-klare kabel in ruim voldoende lengte. Of circa 20 cm van een einde doorknippen. Draad trekken. En als alles er doorheen is gewoon de beide eindjes (kleur aan kleur) aan elkaar knopen via die ouderwetse (tegenwoordig plastic) kroonsteentjes.
Ja ik weet dat dit een garantierecept voor storingen is. Maar het werkte perfect toen ik een 15 meter lange kabel had waar zowel het Internet alsook ISDN signaal in 1 kabel liepen. En ook nu met een Gigabit verbinding werkt het perfect.
Geen gemier, geen gepiel, geen gevloek, geen gezucht. Lekker simpel en snel. En altijd direct werkend.
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.8
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Gigabit met een kroonsteentje..

<loopt gillend met het hoofd tussen de handen het forum uit. Buiten klinkt het nog lang na: "Króónsteentje... GIGAááaaaargh!">

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Bericht 9 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton van HestDatum:08-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.9
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer
Lachen! Ik wist dat met name jij zo zou reageren! Maar wees nu eens eerlijk. Kijk gewoon met een klinische blik en vertel mij "Wat is het verschil tussen 2 draden die via een kroonsteentje met elkaar verbonden worden en 1 draad die in een patchbox zit geklemd (dus niet eens stevig vastgeschroefd) en waar dan weer een (soms ietwat gammele) stekker ingaat waarin ook weer draadjes geklemd zitten (weer niet stevig vastgeschroefd)" Het woord "kroonsteentje" maakt dat het allemaal amateuristisch klinkt maar ik durf te wedden dat de verbinding beter is dan veel van die verbinding die amateurs (die dat 1 keer in de ?? jaar doen) maken. De gigabit verbinding werkt echt 100% waarbij zelfs gebruik wordt gemaakt van een bijna 10 jaar oude kabel. Ik durf hem niet te vervangen want ik vrees (gezien de problemen intertijd om hem te trekken) dat een nieuwe kabel trekken een klus is waar het succes een grote vraag is.


Bericht 10 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.10
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
Ik ben het met je eens dat iedere 'las' hoe goed hij ook is, de kwaliteit van het signaal aantast. Hoe hoger de transfersnelheid, hoe groter het effect ervan is.
Natuurlijk kán het ook met een kroonsteentje (hoewel ik daar met een Gigabitverbinding echt niet aan ga beginnen).
Ik denk echter dat jij te "Ohms" denkt. Zo van 'vast is vast', dus wat maakt het allemaal uit.
Feit is dat Cat5 en Cat5e en Cat6 uitermate nauwkeurig uitgewerkt zijn om de hoogste transfersnelheid over 'gewoon' koper te bewerkstelligen. Ik heb het dan niet over de "Ohmse" weerstand en dergelijke, maar over de HF-eigenschappen van kabels, stekkers, patchstrips en contacten.
Ik heb met eigen ogen gezien, hoe de transfersnelheid met 10% verminderde toen men met een Tie-wrap een wat langere Cat5 kabel wat al te vast sjorde (men dient klittenband te gebruiken).
Met Gigabit luister het allemaal nog een tik nauwkeuriger, en natuurlijk zal het met een kroonsteentje wel wérken, maar de transfersnelheden zullen ondermaats zijn (overigens meestal snel genoeg voor huiselijke doeleinden). Een paar centimeter teveel niet getwiste aders kan Gigabit al degraderen tot net wat beter dan 100mbps, en maak je daar in een groter netwerk een gewoonte van, dan krijg je gegarandeerd problemen. Ik kan je verzekeren dat een groter Gigabit netwerk voorzien van kroonsteentjes ipv het echte spul, trager zal zijn, meer fouten (dus retries) zal kennen en storingsgevoeliger zal zijn.
Maar het touwtje van de huiskamer naar de meterkast.. Ach, als het vast zit zit het vast en zolang het werkt en er geen hoge eisen aan de snelheid gesteld hoeven te worden, werkt een kroonsteentje ook wel.
Maar ik pak toch liever mijn RJ45 tang en mijn punchtool, gaat sneller, is netter, is beter en ik heb die spullen toch voorhanden.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 11 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:09-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.11
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel
>> Met Gigabit luister het allemaal nog een tik nauwkeuriger <<
Interessante discussie! <g> Ik heb Cat5e kabel gebruikt, zodat ik in de toekomst eventueel een overstap naar Gigabit kan maken. Maar ik ben dan nu wel benieuwd naar de kwaliteit van mijn kabel (lees: de kwaliteit van mijn eerste RJ45-stekkertjes <g>).
Kan ik softwarematig testen wat de kwaliteit (doorvoersnelheid en fouten) is? Of kan dat alleen met zo'n testapparaat? (Over de kabel loopt alleen netwerkverkeer vanaf ADSL modem/router en 1 PC, dus puur tussen 2 IPnummers, zeg maar).
Groeten,
Ronald


Bericht 12 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4313.12
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
>> Over de kabel loopt alleen netwerkverkeer vanaf ADSL modem/router en 1 PC, dus puur tussen 2 IPnummers, zeg maar <<
Dan is er met Huis Tuin en Keuken testjes niet zoveel zinnigs te bereiken. Had je nóg een computer, dan zou ik zeggen dat je eens een bestand van een honderd MB of groter van station A naar B en vice versa zou kunnen sturen.
Tijd timen, onthouden dat 100 mB(yte) 800 mb(it) is, en als je dan zo rond de 40mbps maximaal uitkomt dan zit het allemaal wel aardig. Met Gigabit zou je zo rond de 300 á 400 mbit kunnen halen.
Pas tegen de tijd dat je deze waarden bij lange na niet haalt, is het tijd voor meer sophisticated testjes.
Overigens, Gigabit gebruikt 8 aders. Naar ik aanneem heb je die ook allemaal in de juiste volgorde aangesloten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 13 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just VechtDatum:09-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.13
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hallo Ton,

>> Techneuten wordt aangeraden niet verder te lezen <<

Ik ben het daar "dus" niet mee eens. Aan het lijntje lopen van (dure) tangen verkopers is de kunst niet. Er hangen hier thuis ook een paar kroonsteentjes en die doen het prima. Niet dat ik nou van plan ben de hele bende op die manier aan elkaar te knopen, maar ik heb het geprobeerd en het werkt nog ook. Dat weet ik dan toch maar en mijn kennis komt niet uit een "boekje".
groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 14 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton van HestDatum:09-07-2009
Aan:Just VechtMsgID:4313.14
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Just,
Ik kan me volledig voorstellen dat in een bedrijfsnetwerk met wellicht honderden meters kabel het best wel veel kan gaan uitmaken als je overal met "kroonsteentjes" aan de slag gaat.
Maar in de huiselijke omgeving (wat heb je daar? max 20mtr?) dan zal de 1000 Mb niet gehaald worden en kom je wellicht maar op 900 Mb dan zeg ik: So What?
Ik heb het maken van die pluggen m.b.v. tangen echt stopgezet. Het wil gewoon niet lukken om 8 draden (twee keer!) er goed in te krijgen. Zal wel een beperking van de motoriek zijn. :-))
(Hoewel ik er geen probleem mee zou hebben als Michel voortaan bij ons allemaal de pluggen er professioneel aan komt zetten)


Bericht 15 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.15
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> (Hoewel ik er geen probleem mee zou hebben als Michel voortaan bij ons allemaal de pluggen er professioneel aan komt zetten) <<
Als jij ook geen probleem hebt met de bijbehorende nota, dan hebben we een deal.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 16 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton van HestDatum:10-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.16
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Bij jouw is het toch "Liefdewerk"?
(desnoods trek ik een pikant rokje aan)



Bericht 17 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PaulvDatum:10-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.17
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoeveel van die adertjes zijn er eigenlijk in gebruik,2 van de 8?
Je zult toch niet 8 kabeltjes met kroonsteentjes verbinden.Lijkt me lelijk gezicht.
Ik prefereer ook de tang en gebruik altijd een oogloepje,gaat prima.
Groet,Paul
Bijlagen :



Bericht 18 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

oogloepje.jpg
7KB
Van:Ton van HestDatum:10-07-2009
Aan:PaulvMsgID:4313.18
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer
Bij gigabit worden ze alle 8 gebruikt. Geen gezicht? Valt erg mee, verder zit haast alles bij mij in kabelgoten en dus uit het (directe zicht). Vorige keer (toen waren ze niet allemaal doorverbonden) was de bundel minder dik maar zolang het in die goot past maakt het allemaal niets uit. Maar sowieso is het belangrijker of het goed werkt dan hoe het er uit ziet.



Bericht 20 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 19 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

Foto_2.jpg
66KB
Van:Ronald BeukerDatum:10-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.19
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> (desnoods trek ik een pikant rokje aan) <<
<LOL> Wel eerst je benen scheren dan, dat ziet Michel graag! <g>
Groeten,
Ronald
Van:Ronald BeukerDatum:10-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.20
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> in de huiselijke omgeving (wat heb je daar? max 20mtr?) <<
30 meter is het bij ons geworden. Maar dat was wel inclusief een soort van omleiding (onderlangs de balkondeur ging echt niet, dus moest het maar bovenlangs).
Groeten,
Ronald


Bericht 21 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:10-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.21
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Had je nóg een computer, dan zou ik zeggen dat je eens een bestand van een honderd MB of groter van station A naar B en vice versa zou kunnen sturen.  <<
Die heb ik! We hebben hier 2 computers, waarvan 1 nog steeds made in Houten is.   Ik zal eens testen hoe snel ik een bestand op de pc van Mark krijg.
>> Overigens, Gigabit gebruikt 8 aders. Naar ik aanneem heb je die ook allemaal in de juiste volgorde aangesloten. <<
Daar heb ik inderdaad héél goed naar gekeken. Ik ben bijziend, nog niet oudziend (nog geen last van te korte armen) en kan dus ontzettend goed (heel) dichtbij kijken... dus volgens mij zit het wel goed. <g>  Ik heb de info van deze pagina gebruikt (onder het kopje Straight kabel): http://www.netwerkproducten.com/extra_info_pages.php/pages_id/14
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 22 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:10-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.22
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Ik denk dat je met 1,5 mm zo'n beetje aan de grens zit, dus dit moet wel gaan. <<
Dat zit dan wel goed. Voor zover ik het kon zien, zaten alle 8  kabeltjes er steeds netjes in. Ik was alleen bang dat het contactpunt helemaal aan het eind zit van de RJ45-stekker, maar het zit er dus als het ware 'onder'.
Groeten,
Ronald


Bericht 23 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:10-07-2009
Aan:MauriceMsgID:4313.23
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Maurice,
>> ook in thuissituatie voorstander van de "nette" oplossing <<
Dat ziet er zeker netjes uit! Ik zal 't onthouden voor een volgende keer. Is zo'n oplossing heel veel duurder?
Groeten,
Ronald


Bericht 24 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton van HestDatum:10-07-2009
Aan:MauriceMsgID:4313.24
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Kun je deze dingen los (of enkele stuks) kopen?



Bericht 26 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 25 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

RJ45_cat5e_Module__UTP_.jpg
71KB
Van:MauriceDatum:10-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4313.25
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ronald,

Is zo'n oplossing heel veel duurder?

Ik heb mijn servicebus vol liggen met dat spul, dus voor mij maakt het niets uit ;)

Nee, valt wel mee. Kijk maar eens hier, zodat je een indruk krijgt wat het allemaal kost.

Groet,

Maurice
Van:MauriceDatum:10-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.26
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer
Ton,

Kun je deze dingen los (of enkele stuks) kopen?

Yep.

Groet,

Maurice


Bericht 27 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4313.27
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Die info is dik in orde.
>> Ik ben bijziend <<
Na die opmerking over die gescjoren benen kan ik er hem wel even inkoppen maar daar ben ik teveel heer voor.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 28 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-07-2009
Aan:Ton van HestMsgID:4313.28
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
Je hebt ook Rj45 stekkers die je zonder speciale tang kan monteren, en voor verlengen van een bestaande kabel bestaan er koppelstukken en ook koppelboxjes. Die site waar Maurice naar verwees heeft ze. Zie: http://www.netwerkproducten.com/connectoren-c-19.html
Die boxjes zijn in jouw situatie erg handig, het spaart een vrachtje kroonsteentjes en plakband uit.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 10/07/2009 17:06 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 30 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 29 van 30

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

junction-118657.jpg
54KB
Van:Ton van HestDatum:11-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.29
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Michel,
Leuk spul en voor 4,50 niet duur want een stelletje kroonsteentjes + tape kost tegenwoordig ook een aardige cent. Ga er een paar bestellen.
Van:Ronald BeukerDatum:12-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4313.30
Onderwerp:De eerste keer... met een krimptang!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Na die opmerking over die geschoren benen kan ik er hem wel even inkoppen maar daar ben ik teveel heer voor. <<

Groeten,
Ronald