Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

262 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 17:37:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Http verbindingsproblemen  (gelezen 12859 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Http verbindingsproblemen
« Gepost op: 13 november 2009, 22:52:35 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:eldertdejagerDatum:19-09-2009
Aan:AllenMsgID:4394.1
Onderwerp:HTTP verbindingsprobleemForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Wie heeft goede hulp?
Spontaan kan ik geen internetverbinding meer maken.
Geeft een HTTP fout 12007 en wat ik ook verzin, ik kom niet meer het internet op en heb geen toegang meer tot mijn compuserve account
Moet iets met mijn TCP/IP zijn of DNS-server. Maar wat ???
Betreft PC met een modem aangesloten op een ethernetadapter.
Gellukkig heb ik nog een laptop die wel werkt
Iemand een slim idee?
Eldert


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-09-2009
Aan:eldertdejagerMsgID:4394.2
Onderwerp:HTTP verbindingsprobleemForum:ws-nlcomputer

Dag Eldert,
Wij kunnen niet zien hoe de zaak aangesloten is, daarom wat vragen:
De pc is via een kabel aangedloten op het 'modem' ?
De laptop is ook via een kabel aangesloten op hetzelfde 'modem'?
Zo ja, kijk eens bij het modem (dat in feite een modem-router is), of bij beide kabelaansluitingen een lampje brandt. Branden er twee (van de laptop en van de pc), dan is er waarschijnlijk met de hardware niet veel aan de hand.
Zet het modem eens uit. Zet de computer uit, en trek de stekker uit het stopcontact. Wacht even. Zet nu de modem weer aan, wacht een paar minuten. Doe de stekker van de pc weer in het stopcontact en zet de pc weer aan. Geen verschil?
Mogelijk is op jouw pc (door bijvoorbeeld een stuk malware) de IP stack naar de maan. Je kan kijken of het volgende helpt:
Kies start, uitvoeren en type: netsh int ip reset reset.log (enter)

Vervolgens kies je start, uitvoeren en type: netsh winsock reset catalog (enter)
Herstart de computier hierna. Helpt dit?
Zo nee, beschrijf even hoe de zaak precies aangesloten is, welk besturingssysteem je gebruikt, of de lampjes op de router branden voor de PC-aansluiting.
Heb je voordat dit probleem optrad soms een virusbesmetting gehad? Zo ja, heb je de computer gescand op gevaarlijke software met een goede malware scanner?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:eldertdejagerDatum:20-09-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4394.3
Onderwerp:HTTP verbindingsprobleemForum:ws-nlcomputer

Hai Michel,
bedankt voor meedenken. ik volg jouw vragen met de antwoorden. Zien waar dat toe leidt. Mijn internet provider is Compuserve, zo ben ik op deze site terecht gekomen.
De PC heeft een interne modem, een connexant SmartHSFi V92 56k DF PCI Modem. Deze PC staat op zolder en is verbonden met de de ADSL Router via een ethernet adapter. Dat apparaat is ingestoken in het stopcontact. Vanuit de adapter loopt dus een UTP ethernetkabel naar de PC. Dat heeft prima gewerkt tot 1 1/2 week terug.
Momenteel branden de lampjes van de ethernet adapter. Als ik de adapter aansluit op mijn zakelijke laptop en contact maakt via VPN naar mijn bedrijf dan kan ik wel e-mailen en internet op. Dus daar lijkt het mij niet aan te liggen. Achter op de PC, waar de ethernet kabel is ingestoken, brandt permanent een rood lampje. Dat lijk dus ook te werken. Ik had daarom het idee dat met de hardware niet veel aan de hand is. (tenzij er bijvoorbeeld een groen lampje dient te branden, maar daar lijkt het niet op)
De PC heeft Windows XP draaien
De laptop kent een draadloze verbinding met de ADSL router. Dat werkt normaal. Daar stuur ik dit bericht vandaan.
Computer aan / uit gezet: geen effect.
Via start / uitvoeren / cmd ingetypt : netsh int ip reset.log <enter>
als bericht kwam terug: opdracht niet gevonden : int ip reset.log
op een website van microsoft kwam ik de instructie tegen om het commando als volgt in te voeren: netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Gedaan. Daarna kreeg ik geen bericht retourvervolgens achter het prompt ingetypt: netsh winsock reset catalog <enter>
als bericht kwam terug: de winsock-catalogus is opnieuw ingesteld
computer heb ik herstart. helaas geen effect. Geen aansluiting met internet "webpagina kan niet worden weergegeven"
volgens controlelog boek: kan geen HTTP- verbinding maken, ook geen FTP. Fout 12007
Ik ben me niet bewust van een virusbesmetting. Ik heb een abonnement op norton360 van symentec. Dat draait naar mijn weten goed.
Dus wat nu? Heb je aanvullende suggesties / tips om de verbinding te herstellen?
zie jouw bericht tegemoet
Eldert
 
 
 


Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-09-2009
Aan:eldertdejagerMsgID:4394.4
Onderwerp:HTTP verbindingsprobleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Eldert,
>> SmartHSFi V92 56k DF PCI Modem <<
Wacht even. Dat is een telefoon/fax modem. Zo'n ouderwets kraakgeval dat via de telefoonlijn verbinding maakt. Die wordt niet gebruikt om een verbinding met de router te maken.
>> verbonden met de de ADSL Router via een ethernet adapter. Dat apparaat is ingestoken in het stopcontact. <<
Een ethernet adapter met een stroomaansluiting?
>> Vanuit de adapter loopt dus een UTP ethernetkabel naar de PC. <<
Ik denk dat je de namen van de dingen door elkaar haalt. De 'normale' structuur is:
1: In de pc zit een ethernet kaart (een netwerkkaartje dus). Het modem in de pc wordt niet gebruikt in een netwerk.
2a: Van die netwerkkaart gaat een utp kabel óf naar een switch (dat is een kastje waarin je meerdere utp kabels kan prikken, zodat je meerdere pc's aan kan sluiten). De switch gaat vervolgens met een kabeltje naar de modem/router.
2b: óf van de netwerkkaart gaat een kabel direct naar de modem/router (die een of meerdere poortjes heeft voor utp kabels). Heeft zo'n modem/router meerdere utp poortjes, dan zit er dus een switch in de modem/router ingebouwd.
3: Peter maakte mij er terecht op attent, dat je misschien met die ethernetadapter een homeplug bedoelt, en dus via het stroomnet verbonden bent met de router. In dat geval is er bij de router ook zo'n homeplug. Laat het even weten als dit het geval is.
Kijk eerst eens goed achter de pc om te achterhalen hoe de zaak precies aangesloten is. Als de utp kabel werkelijk in die connexant geprikt is, dan zal het niet werken. Ga op zoek naar de ethernetkaart.
Kom je er niet uit, vertel dan precies hoe de diverse apparaten op elkaar zijn aangesloten, en van welk merk en type ze zijn.Kijk ook even hier: start, instellingen, configuratiescherm, netwerkverbindingen, netwerk. Klik daarop. De statuspagina van het netwerk opent. Klik op de tab "ondersteuning" en geef de informatie door die je daar ziet staan. Klik op de knop "details" en geef door wat er achter DNS-Server staat.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 20/09/2009 16:27 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PeterDatum:20-09-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4394.5
Onderwerp:HTTP verbindingsprobleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>> verbonden met de de ADSL Router via een ethernet adapter. Dat apparaat is ingestoken in het stopcontact. <<
De netwerkkabel kan ook via een zogenaamde HomePlug aangesloten zijn.


groeten, Peter




Bijlagen :



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

netwerkplug.jpg
84KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-09-2009
Aan:PeterMsgID:4394.6
Onderwerp:HTTP verbindingsprobleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
>> De netwerkkabel kan ook via een zogenaamde HomePlug aangesloten zijn. <<
Zou kunnen. Misschien bedoelt Eldert zo'n ding. Zal hem er even op wijzen.
Bedankt voor de aanvulling.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage