Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

250 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 18:25:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: FTP server met Serv-U  (gelezen 10139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
FTP server met Serv-U
« Gepost op: 14 november 2009, 14:33:03 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:rnvanzelstDatum:03-12-2004
 Aan:AllenMsgID:1665.1
 Onderwerp:ftp server met serv-uForum:ws-nlcomputer
goedendag,
Mijn vraag gaat over ftp server met serv-u op te zetten.
Lokaal werkt deze perfect! Maar als een kennis erop wil komen wil het maar niet lukken.Ik heb natuurlijk een user en pass voor hem gemaakt.
Bij een vorige bericht zei de sysop dat ik in mijn multi modem (prestige 650h/hw series) dat ik daar mijn pc moest forwarden....bedoeld deze dat je deze moet instellen in de  NAT - Edit SUA/NAT Server Set.Dat had ik dus al gedaan en ook met poort nr! Maar dan werkt het nog steeds niet. Vandaar mijn vraag.Wat moet er nog meer ingesteld worden.Voorheen had ik kabel en daar werkte het gelijk!
Met vriendelijke groeten,
Ronald



Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-12-2004
 Aan:rnvanzelstMsgID:1665.2
 Onderwerp:ftp server met serv-uForum:ws-nlcomputer
Dag Ronald,
>> Lokaal werkt deze perfect! <<
Mooi, dan moet je hoogstwaarschijnlijk alleen in de router wat instellingen doen. Zo'n multi-pc modem is geen modem alleen, het is ook een router. En een router blokkeert alle inkomend verkeer (wat een zegen is) tenzij je specifiek iets door wilt laten.
>> Voorheen had ik kabel en daar werkte het gelijk! <<
Toen had je alleen een modem, en dus niet de beveiliging die een router biedt. Wat je moet doen is het volgende:
1: De computer waarop die FTP server draait een vast IP adres geven, of in ieder geval ervoor zorgen dat je het IP adres dat hij momenteel heeft bekend is. In de routersoftware vervolgens bij het hoofstukje Virtual Server, of NAT of Port Forwarding (routerfabrikanten gebruiken verschillende termen) instellen dat poort 21 en 22 opengezet worden en dat de gegevens die via deze poorten binnenkomen doorgestuurd moeten worden naar het IP adres van de FTP computer.
2: Desnoods tijdelijk eventueel aanwezige software firewalls (ook die van Windows XP) uitzetten.
3: Degene die contact met jouw FTP-server zoekt, moet als hij Windows XP gebruikt even experimenteren in de internet Explorer. Bij de geavanceerd opties van IE even spelen met het vinkje "Passieve FTP gebruiken". Meestal is dit vinkje weghalen de verstandigste optie.
4: Ook degene die contact zoekt moet even kijken of een eventueel te krap ingestelde firewall geen roet in het eten gooit (andere FTP server op internet benaderen, en kijken of dat goed verloopt).

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina