Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

499 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 08:40:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Domeinen  (gelezen 9995 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Domeinen
« Gepost op: 14 november 2009, 15:59:41 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-11-2005
 Aan:AllenMsgID:2585.1
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Klant van mij heeft een eigen domein, we noemen het even huisarts.nl. Daar draait hij een website op.
Die website bestaat eigenlijk uit een frontpagina met twee knoppen: "naar huisarts" en "naar fysiotherapie". Na de keuze kom je dan op de fysio of de huisarts site. Werkt prima en hij is er tevreden mee.
Enige nadeel is, dat je om de fysiosite te bezoeken dus eerst naar huisarts.nl moet. Nu vraagt hij zich af of het tegen liefst 0 of geringe kosten mogelijk is om een tweede domein fysio.nl te regelen, waarop iets draait dat doorverwijst naar huisarts.nl. Als hij een domein laat hosten, krijgt en betaalt hij van alles dat hij niet nodig heeft. Eigenlijk is een domeinnaam met een directe doorverwijzing naar huisarts.nl of naar de fysio subpagina's van huisarts.nl dus al voldoende.
Iemand een idee of en zo ja hoe en waar je dit zo kan regelen?

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Bert (Sysop)Datum:11-11-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2585.2
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Meneer wil dus gewoon twee domeinen voor de prijs van één? <gd&r>
Maar eh, kan hij onder huisarts.nl niet gewoon werken met subdomeinen? Die zijn meestal inbegrepen bij een hostingpakket, dus wellicht ook bij huisarts.nl? Dan zou je dus gewoon fysio.huisarts.nl hebben.

Bert
__________________________________________________________________
Things I have to do today: breath in, breath out (Buddhist saying)


Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-11-2005
 Aan:Bert (Sysop)MsgID:2585.3
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,
>> Meneer wil dus gewoon twee domeinen voor de prijs van één? <<
Nou nee, hij wil eigenlijk zijn huidige domein (waarvan het hosten natuurlijk al wordt betaald), en een 2e domein, waarin behalve een eenvoudige redirect niets hoeft. Eigenlijk dus 1 domein + een beetje, voor de prijs van 1 domein en een beetje. En niet een domein en een beetje voor de prijs van twee volledig gehoste domeinen.
>> Maar eh, kan hij onder huisarts.nl niet gewoon werken met subdomeinen?  <<
Goede vraag. Om de een of andere reden is het hier in Houten zo, dat de huisarts en fysiotherapie praktijken bijna allemaal de naam van het wijk waar de praktijk gevestigd is hebben. Zo heet de huisartsenpraktijk (waarin nu nog de fysiotherapie praktijk is ondergebracht) wernaar.nl. De fysio verhuist naar een ander wijk, de molens. Dus wil hij een "de molens" domein voor die fysio. demolens.wernaar.nl zou wel erg verwarrend zijn. Zoiets als Rotterdam.Utrecht.nl
Alles wat hij nodig heeft is een demolens.nl domein met daar 1 paginaatje dat redirect naar de fysio sub site op wernaar.nl. Hij hoeft geen verdere harddsikruimte, geen dik verkeer, geen scripts, geen popboxen en wat al dies meer zij, en wil daar dus eigenlijk ook niet voor dokken.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-11-2005
 Aan:Bert (Sysop)MsgID:2585.4
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,
Ik heb al iets gevonden. Doorlinken wordt door sommige bedrijven tegen een klein bedrag aangeboden. Zie bijvoorbeeld:
http://www.hostnet.nl/domeinnamen/doorlinken.php
 

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Bert (Sysop)Datum:11-11-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2585.5
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Hij wil dus één koekje uit het pak koekjes dat hij in de winkel ziet liggen. Enfin, uit de door jou gevonden link blijkt gelukkig, dat er ook nog bedrijven zijn die de koekjes per stuk verkopen <g>.

Bert
__________________________________________________________________
Things I have to do today: breath in, breath out (Buddhist saying)


Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:11-11-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2585.6
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> Doorlinken wordt door sommige bedrijven tegen een klein bedrag aangeboden <<

Klopt! zo doe ik dat met mijn domeinnaam ook.

Ik heb gewoon een abootje op een losse domeinnaam met redirect bij Alphamegahosting genomen. Kost me maar een tientje of wat per jaar en het bevalt me zeer!

groetjes,


Justvecht.nl-mijn Blog en meer




Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:12-11-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2585.7
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Als je een domein wilt zonder hosting etc. omdat je dat zelf (of elders doet) kan bijv. www.trabnsip.nl je van dienst zijn voor EUR 5.99 (ex. BTW) per jaar, krijg je een domein en een webinterface naar de DNS entry's, kun je zelf bepalen wat je gaat doen (en eventuele subdomeinen aanmaken)
TdJ


Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ronald BeukerDatum:13-11-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2585.8
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Beste Michel,
>> Iemand een idee of en zo ja hoe en waar je dit zo kan regelen? <<
transip.nl is de site die Tony bedoelt.
Hoe je dit concreet het handigst oplost, hangt af van de webhoster die het huisarts.nl domein op zijn (haar? <g>) server host.
Als je zélf een server beheert, kun je volledig bepalen wat er met een inkomend verzoek voor fysio.nl moet gebeuren (naar dezelfde home-directory als van huisarts.nl of naar een andere directory, bijv. /home/fysio.nl/public_html). Via de DNS-manager van transip kun je dan het A-record van fysio.nl laten verwijzen naar het IP-nummer van de webserver (waarop nu huisarts.nl al draait).
Ben je daarentegen afhankelijk van een webhoster, dan zou je die kunnen vragen wat voor mogelijkheden zij bieden. De vraag zou kunnen zijn: ik beheer zelf domeinnaam fysio.nl en kan het A-record laten verwijzen naar jullie webserver; kunnen jullie ervoor zorgen dat de inkomende HTTP-requests worden doorgeleid naar...  En dan het pad op de webserver naar de index.html die je wilt laten zien.
Als ze gaan tegenstribbelen, dan zal het zijn, omdat zij liever nog wat verdienen aan het technisch contact worden van de fysio.nl domeinnaam.
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:14-11-2005
 Aan:Ronald BeukerMsgID:2585.9
 Onderwerp:domeinenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ronald,
>> is de site die Tony bedoelt.  <<
Tsja, typen is soms lastig...
TdJ