Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

127 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

23 april 2024, 16:19:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Gateway  (gelezen 8877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Gateway
« Gepost op: 14 november 2009, 16:47:25 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Sander KlaassenDatum:07-05-2006
 Aan:AllenMsgID:2944.1
 Onderwerp:GatewayForum:ws-nlcomputer
Goedenavond,
 
Ik heb thuis een Linksys WAF54GS-EU (Modem/router with SpeedBooster). Nou heb ik het probleem dat na één dag of meedere dagen ik geen verbinding meer heb met het internet (het gekke is alle lampjes op de modem blijven branden). Ik kan als dit probleem zich voor doet ook niet in de modem komen, ik moet de modem dan eerst uitzetten en dan weer aanzetten dan heb ik weer toegang tot de modem. Als je dan kijkt in Windows mist hij de Gateway. Het ADSl abonement is van XS4ALL (via KPN netwerk).
Ik heb via de supportlijn van Linksys de nieuwste firmware gekregen voor mijn modem (versie 1.08A), maar dat helpt ook niks. Verder heb ik ook al geprobeerd om dit probleem om te lossen door statische Ipadressen toetewijzen, maar dat hielp ook niet.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Bijvoorbeeld is er iets mis met de instellingen van de modem. Graag dan mij laten weten hoe en wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen.
Sander


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-05-2006
 Aan:Sander KlaassenMsgID:2944.2
 Onderwerp:GatewayForum:ws-nlcomputer
Hoi Sander,
>> Bijvoorbeeld is er iets mis met de instellingen van de modem. <<
Ik kan deze modemrouter (Linksys WAF54GS-EU) nergens vinden. Je weet zeker dat je het juiste typenummer hebt opgegeven?
Hoe maak je verbinding, via een kabel of wireless?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Sander KlaassenDatum:08-05-2006
 Aan:AllenMsgID:2944.3
 Onderwerp:GatewayForum:ws-nlcomputer
 WAF54GS-EU    dat is verkeert dat moet WAG54GS-EU zijn


Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-05-2006
 Aan:Sander KlaassenMsgID:2944.4
 Onderwerp:GatewayForum:ws-nlcomputer
Dag Sander,
Je zou natuurlijk kunnen denken aan een defecte router, maar als je draadloos verbinding met dat ding maakt kan het ook aan de wlan in de pc zitten.
Zou eenvoudig te testen zijn door de pc even via een kabel op de router aan te sluiten.
Ben je al via een kabel verbonden, dan zou ik de router van een gebrek verdenken.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Sander KlaassenDatum:08-05-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2944.5
 Onderwerp:GatewayForum:ws-nlcomputer
Bij een kennis in de buurt is het zelfde probleem geconstateerd. Hij heeft verbinding met de kabel.



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-05-2006
 Aan:Sander KlaassenMsgID:2944.6
 Onderwerp:GatewayForum:ws-nlcomputer
Hoi Sander,
>>  Bij een kennis in de buurt is het zelfde probleem geconstateerd. Hij heeft verbinding met de kabel. <<
Zelfde router? Als je geen Gateway ziet, is op de een of andere manier de verbinding tussen jouw pc en de router verbroken. Aangezien jij stelt dat herstarten van de router (en dus niet van de pc) het probleem oplost, is de meest voor de hand liggende verklaring dat het probleem in de router zelf zit. Soms kan je een router lock-up krijgen met sommige P2P programma's, soms kan dat oververhitting zijn.
Maar in dit geval denk ik toch dat het de router firmware (of hardware) is die de problemen veroorzaakt. Er schijnen nogal wat problemen te zijn met de diverse firmware versies van deze router. Kennelijk ben je de enige niet, zie bijvoorbeeld Hier
Na het upgraden (of downgraden) van de firmware heb je de router wel een hardware reset gegeven? (Reset 20 seconden lang ingedrukt houden, dan power off, 20 seconden wachten, power on, 20 seconden wachten, en dan pas reset knopje loslaten). Je zal dan wel de instellingen weer moeten invoeren.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 8/05/2006 17:32 CET door Michel Uphoff (Sysop)