NL Computer Forum
Software => Software algemeen => Topic gestart door: Janny op 19 oktober 2019, 15:34:00
-
Hallo allemaal,
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik Google Chrome weer aan de praat kan krijgen, iedere keer wil hij niet starten.
Van Direct PC heb ik gehoord dat er een fout zit in het programma.
Iedere keer als ze het opgelost hebben, houdt hij er na een of twee weken ermee op.
Is hier een oplossing voor?
-
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik Google Chrome weer aan de praat kan krijgen, iedere keer wil hij niet starten.
Krijg je een foutmelding of iets dergelijks ?
Iedere keer als ze het opgelost hebben, houdt hij er na een of twee weken ermee op.
Wat doen ze dan precies ?
Doe het volgende zodat we meer informatie over je computer verkrijgen.
Download de (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86) (https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/dl/81/)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64) (https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/dl/82/)
Hier (http://www.antimalwaresoftware.nl/veel-gestelde-vragen-faq/32-of-64-bit-versie-van-een-beveiligingsproduct/) en hier (https://support.microsoft.com/nl-nl/help/827218/how-to-determine-whether-a-computer-is-running-a-32-bit-version-or-64-bit-version-of-the-windows-operating-system) staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
-
Ik krijg geen foutmelding, als ik straks de laptop afsluit en morgen weer opstart dan doet Google Chrome het niet.
Hij start niet op.
En wat hun doen tja dat weet ik niet meer iets in het configuratiescherm.
Maar ik zal dat programma morgen wel op de laptop zetten.
-
Apart. Hopelijk geven de 2 logbestanden van FRST een aanwijzing.
-
Hier zijn de bestanden:
-
Open Windows Defender.
Klik op Virus- en bedreigingsbeveiliging.
Scroll omlaag en klik op Controleren op updates.
Klik op Naar updates zoeken.
Vertel of dit succesvol verloopt of dat er een foutmelding verschijnt.
-
Nou dat ging zonder problemen, geen meldingen of zo.
-
Prima.
Wis de "Google Chrome" browsergegevens. Hoe je dat doet lees je hier (https://support.google.com/chrome/answer/2392709?hl=nl&visit_id=0-636559578458362396-2016646568&rd=1).
Als dat geen verbetering geeft, herstel de "Google Chrome" instellingen. Hoe je dat doet lees je hier (https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=nl).
Meld het resultaat.
-
Oké.
-
Enige verbetering inmiddels ?
-
Tot heden blijft Chrome goed werken.
-
Klinkt goed. Wil je het nog een paar dagen aankijken of kunnen we dit topic afsluiten ?
-
Laten we het nog even afwachten, soms gaat het na een paar weken weer niet goed.
Pas als hij het goed blijft doen, dan kan je afsluiten. Bedankt alvast.
-
Oke, we wachten af.