NL Computer Forum
Software => Software algemeen => Topic gestart door: sheepxp op 22 december 2012, 11:21:15
-
Hallo,
Ik gebruik voor 2 mailaccounts windows live mail, 1 gmail account en 1 telfort account die werken al tijden probleemloos.
Ik heb bij Telfort een nieuwe mailaccount gemaakt, echt een mailaccount en geen alias.
Op de Telfort website, als webmail werkt die nieuwe mailaccount prima.
Nu heb ik dit nieuwe mailadres in Window live mail aangemaakt en alles goed ingesteld, ook nog vergeleken met m'n ander mailadres van Telfort.
Nu doet hetvolgende probleem zich voor:
Na starten van windows live mail komt de melding zoals in de bijlage staat.
Eenmaal ingelogd krijg je het hieronder gemelde:
Er verschijnt telkens in het window live mailscherm een popup met dat ik het wachtwoord moet invullen
Ik vul dat weer opnieuw in , bewaren enz. Maar dit probleem blijft bestaan.
De ander accounts blijven gewoon werken en geven geen enkele foutmelding
-
Hoi sheepxp,
>>Er verschijnt telkens in het window live mailscherm een popup met dat ik het wachtwoord moet invullen
Kun je wel inloggen als je handmatig het wachtwoord opnieuw ingeeft?
Kijk ook even of op dit scherm Wachtwoord onthouden aangevinkt:
(http://downloads.telfort.nl/telfort/screenshots/vista/mailnl/4.gif)
(bron (http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mail-en-meer/Mail-bekijken/Windows-Mail-instellen-onder-Windows-Vista.aspx))
Peter
-
Hallo Peter,
Als ik handmatig het wachtwoord invul gebeurt er even niets en dan wordt er weer om hem wachtwoord gevraagd, dat weer opnieuw invullen enz.
Ook heb ik het vinkje staan bij wachtwoord onthouden , bij het tabblad Servers.
Zet ik daar geen vinkje neer kan ik ook geen wachwoord invullen, dus vinkje moet wel aanstaan om je wachtwoord te kunnen invullen,
daarna "toepassen"en dan OKE drukken.
Het is een vreselijk irritante fout omdat de ander Telfort gewoon wel werkt
groeten
Sander
-
Hoi Sander,
Controleer nogmaals je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op hoofdletters, kleine letters en spaties.
Type je wachtwoord eens in een kladblok venster zodat je zeker weet wat je typt. Indien mogelijk vandaar uit kopieren en plakken in het wachtwoord invul scherm.
Peter
-
Hoi Peter,
Bebankt voor je tips , ik heb alles als geprobeerd. en de deze mail account werk wel op de Telfortwebsite Webmail daar kan ik alles met deze account doen. Wachtwoord en gebruikersnaam zijn niet zo complex opgebouwd dat je tikfouten zou kunnen krijgen
Wat wel opvalt is dat ik van de account in de windows live mail omgeving wel mail kan versturen maar niet ontvangen.
Oja ik draai met windows 7 maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken met dit probleem ;D
groeten
Sander
-
Hoi Sander,
Ok, wat je nog kan proberen is het hele account verwijderen, computer herstarten en het account opnieuw aanmaken.
Of je beveiligingssoftware even uitschakelen om te testen dat daar niets geblokkeerd wordt.
Groeten, Peter
-
Hallo Peter,
Sorry voor mijn later reactie -het was hier gisteren koopzondag-
Ik heb de hele account verwijderd , opstarten , instellen enz. maar niets helpt.
Een mailalias (die dus gekoppeld is aan mijn wel werkende telfortaccount ) werkt natuurlijk wel.
Windows live mail verwijderen en weer installeren is ook een optie . maar dan ben ik alle mail van mijn werkende mailaccounts kwijt.
groeten, Sander
-
Hoi Sander,
Een mailalias (die dus gekoppeld is aan mijn wel werkende telfortaccount ) werkt natuurlijk wel.
Oke, dat betekent dus dat de mail-servers en poorten goed staan maar er toch ergens iets mis is met de gebruikersnaam/wachtwoord.
Peter
-
Ik zat toch ook te denken of die poorten wel goed staan (25/110).
Hoe zie jij dan dat het daar niet aan kan liggen.Die andere Telfort werkt goed maar dat wil nog niet zeggen dat de poorten bij deze goed staan (zie tab geavanceerd),denk ik dan zo of zit ik er helemaal naast?
MVG,Paul
-
Hoi Paul,
Zie de bijlage in het 1e bericht.
Groeten, Peter
-
Hoi Peter,
Ok,ik zie het.
Ik had trouwens pas ook zoiets met m´n hotmail.
Kwam ik er na een hoop gezoek achter dat ze m´n account hadden geblokkeerd omdat ze de emails die ik verstuurde in m´n kontakten met mensen op marktplaats als verdacht beschouwden.(die mail adressen lopen dan via marktplaats en hebben hele vreemde gecodeerde adressen)
Dat kostte nog erg veel moeite om dat weer goed te krijgen.Moet je een vragenlijst invullen en dan beoordelen zij of je voldoende vragen goed hebt beantwoord.Na de eerste keer invullen kreeg ik bericht dat dat onvoldoende was voor hun om de blokkade op te heffen.Daar werd ik wel behoorlijk kwaad van.Enfin
Groet,Paul