NL Computer Forum
Hardware => Printers en scanners => Topic gestart door: pompebled op 25 april 2020, 00:44:45
-
Goedenavond, goedemorgen,
Mijn Brother DCP-145C printer/scanner voert geen printopdrachten meer uit, het enige wat er gebeurt, als ik de aan/uit knop indruk, is dat 'ie begint met kopiëren (terwijl er niks op de glasplaat ligt).
De gebruiksaanwijzing is in deze geen hulp.
Hoe krijg ik de printer uit deze stand?
Ik heb de printer langdurig van de stroom gehad, geen effect.
De nieuwste drivers/stuurprogramma geïnstalleerd, geen effect.
Bij de instellingen staat de printer als standaard genoteerd, maar een print commando wordt niet uitgevoerd.
Groeten, Jan.
-
Hallo,
Haal alle kabels los die naar de printer gaan behalve het netsnoer.
Zet de printer uit, haal de inktpatronen er uit en schakel dan de printer weer in.
Volg de aanwijzingen die verschijnen om de patronen weer terug te plaatsen.
Geeft dat verbetering ?
Zo niet, lees deze informatie eens:
https://support.brother.com/g/b/downloadend.aspx?c=nl&lang=nl&prod=dcp145c_eu_as&os=10013&dlid=dlf004715_000&flang=22&type3=375
en deze
https://support.brother.com/g/b/downloadend.aspx?c=nl&lang=nl&prod=dcp145c_eu_as&os=10013&dlid=dlf004715_000&flang=22&type3=375#pane3
-
Hallo Peter,
Je suggestie van het verwijderen van de cartridges en zien wat er gebeurt; de printer vraagt in de display (niet op de monitor) om de cartridges terug te plaatsen en de klep te sluiten. De printer staat daarna in dezelfde stand (kopiëren) als voor deze poging.
Ik heb de eerste link geopend en de aanwijzingen gevolgd, dan loop ik hier tegenaan: het aansluiten van de printer op een usb poort zorgt niet voor een verbinding. (Ik had een screenshot bijgevoegd, maar dan overschrijd ik de maximale aantal tekens, die vlieger gaat niet op).
Het lijkt er op dat de computer de printer niet ziet, klopt dat?
Dit is bizar, daar de printer tot een paar dagen geleden nog gewoon werkte...
Als ik nu het scan programma open, dan verschijnt dat op het scherm, ik kan op scannen klikken en de scanner gaat aan de gang, maar dan meld de PC een 'probleem' waardoor het scannen niet kan worden voltooid.
Daar was ik zelf ook al achter gekomen, wat het 'probleem' is wordt niet gespecificeerd...
Hoe nu verder?
Groeten, Jan.
-
Na enig ongedefiniëerd geklik mijnerzijds (de download opnieuw geopend) lukte het updaten van de firmware ineens wel.
Jammer genoeg wordt elke printopdracht nog steeds genegeerd en staat 'ie nog steeds in de stand 'kopiëren'.
Ik ga verder met de tweede link.
Groeten, Jan.
-
De update uit de tweede link bleek dezelfde als die uit de eerste, zie ik iets over het hoofd?
Ten overvloede: de printer staat nog steeds in stand 'kopiëren' en voer printopdrachten niet uit.
Groeten, Jan.
-
De update uit de tweede link bleek dezelfde als die uit de eerste, zie ik iets over het hoofd?
Dat klopt. De 2e link had ik enkel toegevoegd als hulp om de firmware versie te bepalen.
Hoe oud is deze printer ?
-
Om dat exact te weten moet ik de factuur opzoeken, zo uit m'n hoofd een jaar of 8-10, pré Win 10 in ieder geval.
Groeten, Jan.
-
zo uit m'n hoofd een jaar of 8-10
Dit model is zo'n 12 jaar oud dus dat zou kunnen.
Ik vermoed een hardware probleem. Reparatie is waarschijnlijk niet mogelijk/rendabel.
Je kan het hier eens navragen: https://www.brother.nl/contact (https://www.brother.nl/contact)
-
Goed, zal ik doen.
Bedankt voor je assistentie.
Groeten, Jan.
-
Graag gedaan.
-
Hoi Jan,
Ben benieuwd of je de printer nog aan de praat heb gekregen?
Heb exact het zelfde probleem!
Groeten, Natasja
-
Hallo Natasja,
Ik had een poosje weer een werkende printer na alles met betrekking tot de printer te verwijderen (uninstall) en de drivers opnieuw te downloaden en te installeren, maar sinds gisteren is het weer oorlog en worden printopdrachten niet uitgevoerd.
Waarschijnlijk moet ik het hele circus nóg een keer doen, leuk die weerbarstige software...
Groeten, Jan.
-
Goedemorgen Jan,
Bedankt alvast voor je reactie.
Hier bij mij thuis zeiden ze ook al dat de printer misschien zijn beste tijd heeft gehad, maar net als bij jou kwam het helemaal uit het niets.
Ben bang dat ik het dan opgeeft met de mijne, want ik heb ook al alles getest en gedaan.
succes nog (y)
Natasja
-
Toch nog een update!
Ik had vanochtend een 2e hands printer gekocht, omdat ik nog een voorraad cartridges heb liggen en dat zonder vindt om het weg te doen. Deze had ik geïnstalleerd en wilde weer vol goede moed gaan printen, maar helaas zelfde euvel!!
Denk dan moet het aan een update liggen van windows 10. Heb een herstelpunt uitgevoerd om het uit te sluiten. En nu doet mijn printer het gewoon weer.
Conclusie het ligt aan een update, maar nu nog uitvinden welke ???
Mocht ik wat meer weten zal ik het uiteraard melden....
groetjes
-
ps mocht iemand een tip hebben hoe uit te vinden aan welke update het ligt dan hoor ik het ook graag :-)
-
Hallo Natasja,
Je moet in Windows eerst even naar Aparaatbeheer en daar eventueel de oude printer verwijderen, ook geinstalleerde software van de oude printer verwijderen. Dan even naar de Brother website en zoek dan onder Support of Ondersteuning naar je printer, merk,type,enz. Daar kun je dan software en bijgewerkte drivers downloaden en installeren
-
Hoi Ruud,
Bedankt alvast voor de tip! En dat zou dan niet meer moeten bijten met de eventuele up-dates?
Ik ga me daar binnenkort me even in verdiepen en raad vragen bij Brother inderdaad.
-
Hallo Natasja,
Ik heb 31-5-2020 als herstelpunt gekozen en ik heb weer een werkende printer...
Het lijkt erop dat oudere printers in toenemende mate moeite krijgen met de updates van Win10.
Groeten, Jan.
-
Natasja,
En dat zou dan niet meer moeten bijten met de eventuele up-dates?
Nee hoor, op de website van je printer bij Brother staan de laatste versies.
-
Beste Jan en Ruud,
De printer doet het gewoon weer bij mij.
Inderdaad via brother een update downloaden.
Mocht je het nog niet hebben gedaan Jan?, een mail sturen naar brother met je vraag en dan krijg je de info om het op te lossen!
En alle credits ook naar het bedrijf brother die dit keurig verzorgen en helpen oplossen.
Bedankt beide voor jullie informatie, daardoor heb ik weer een werkende printer en kan ik gewoon mijn voorraad cartridges op maken :-)
Fijne dag verder,
Natasja
-
Hallo Natasja,
Mooi en fijn dat alles weer werkt. Bedankt voor je terugkoppeling !