NL Computer Forum

Software => Software algemeen => Topic gestart door: Boyo op 31 maart 2014, 18:22:34

Titel: Instalatie problematiek
Bericht door: Boyo op 31 maart 2014, 18:22:34
Beste forumleden,
 
Ik zou graag  advies van jullie willen hebben over volgendeprobleem.
 
Drie maande lang heeft mij PC niet aangestaan. Nadat depc was opgestart ging de gebruikelijk procedure in werking m.a.w. eerste alle updates installeren en de nodige programma’s optimaliseren. Ter informatie het gaat hier om een besturingssysteem Windows 7.
 Tot zover hebben zich geen problemen voorgedaan en kon ikweer van oudsher verder werken. Totdat, ja totdat…… ik met Spotnet wilde contact maken. Wanneer ik Spotnet oproep krijg ik eerste een wizard waarin het volgende staat: C:/windows/system32/nvd3dum.dll is niet geschikt voor Windows of bevat een fout. Probeer het programma met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia…..enz. dit alles wordt weergeven in de wizard met als “kopje”Spotnet.exe -ongeldige installatiekopie.
 Wanneer ik nu 3 maal op OK klik van de wizard wordt daarnaverbinding met Spotnet gemaakt als doen gebruikelijk en alles gaat gewoon weer verder zonder problemen.
 
Wat ik gedaan heb is het volgende: Spotnet in zijn geheelverwijderd met Revo Uninstaller. Daarna is Spotnet opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Helaas deze nieuwe actie geeft geen verandering en opnieuw wordt de wizard getoond.
 Ook het programma Driver Booster geeft aan dat alles upto date is en perfect “draait”
 Ik heb wel ontdekt dat nvd3dum te maken heeft met NVIDIA.Met het SIW programma is dit te zien onder het hoofdstuk video adapter.
 
Hier staat namelijk het volgende:
 
DirectX                                Direct
9.0

 
Drivername                       nvd3dum.dll
 
Dirverdiscription              NVIDIAGeForce GT 530
 
Dit alles weergeven bij het begin van elke regel met eenblauwe stip met daarin een geel kruisje. Echter er is geen probleem met het  weergeven op de monitor.
 
 Zoek ik op de C-schijf in Windows/system32 dan staat hier een regel met deomschrijving; nvd32.dumx.dll, het is maar een klein verschil namelijk de x.
 
Regelmatig laat ik de PC scannen op onregelmatighedenmaar ook hier komt niets uit qua maleware, Trojan of virus(en) o.i.d.
 Kan iemand mij adviseren hoe nu te handelen zodat ik de wizardniet meer krijg omtrent C:/windows/system32/nvd3dum.dll ……enz.
 
Bij voorbaat dank.
 Boyo.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: OB1 op 1 april 2014, 03:46:03
Heb je de setup als admin uitgevoerd, dus rechtsklik op de setup en dan kiezen voor Als administrator uitvoeren. Indien je dat niet hebt gedaan, verwijder het dan eerst, en installeer het met admin rechten.

OB1

Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 1 april 2014, 09:48:26
Hallo OB1,

Dank voor de reactie op mijn vraag.
Als je bedoelt een setup van Spotnet dan is daar geen probleem mee voor wat betreft het "binnenhalen" van dit programma. Zoals eerder geschreven Spotnet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar daarmee is het de wizard nog steeds niet verdwenen. Tenzij er een andere mogelijkheid is om dit op te lossen.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: OB1 op 2 april 2014, 21:07:09
Hoi,

wat ik eigenlijk bedoelde, is als je de setup van Spotnet hebt gedownload, 'm niet opent via dubbelklikken maar via rechtsklik -> Als administrator uitvoeren dat is altijd aan te raden bij software-installatie.
--trouwens--
Waar haal je de setup vandaan?

Greetz,

OB1 (verstuurd met Tapatalk)
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Boyo op 3 april 2014, 18:07:11
Hallo,

Ik heb Spotnet weer verwijderd en je raad opgevolgd. D.w.z. downloaden, opslaan en daarna uitvoeren als adm. Nadat alles is geïnstalleerd opnieuw gestart. Zelfs VLC, waarmee ik afspeel, ge-update naar de nieuwste versie. Dit allemaal gedaan te hebben blijft het probleem bestaan zoals eerder geschreven. Ja. er is wizard erbij gekomen met als "kopje" fout met als toelichting "InsertSpots: Attempt to write a read-only database attempt to write a readonly database"
Merkwaardig ik heb hier nimmer last van gehad. Op internet zag ik wel dat Microsoft NET.work 4 op de pc moet staan, wellicht dat dit een oplossing zou kunnen zijn. Ik ga het maar eens proberen maar dan via een andere website b.v, met Snelrennen o.i.d.
Ik blijft voor suggesties open staan.


http://www.downloaden-spotnet.nl/ (http://www.downloaden-spotnet.nl/)
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: OB1 op 3 april 2014, 22:24:54
Hoi,

welke antivirus gebruik je, en met welke tools heb je zoal gescand?
Dat is wel handig voor ons om te weten :-)

Greetz,

OB1 (verstuurd met/send with Tapatalk)

Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 4 april 2014, 10:32:36
Hai,

Via mijn provider, Ziggo, ben ik beschermd. Ziggo gebruikt F-secure als bescherming.
Daarnaast maak ik gebruik van:
Advanced Systemcare 7.2
Iobit Malware fighter
Malewarebytes Anti-Malware
Super Antispyawre
Microsoft Security Essentials

Regelmatig laat ik de pc controleren op onrechtmatigheden.

groet.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: OB1 op 5 april 2014, 23:39:42
Hai,

Via mijn provider, Ziggo, ben ik beschermd. Ziggo gebruikt F-secure als bescherming.
Daarnaast maak ik gebruik van:
Advanced Systemcare 7.2
Iobit Malware fighter
Malewarebytes Anti-Malware
Super Antispyawre
Microsoft Security Essentials

Regelmatig laat ik de pc controleren op onrechtmatigheden.

groet.
hoi,

Ga naar start -> Configuratiescherm - Programma's en onderdelen en verwijder daar het volgende;

- Iobit Advanced System Care;
- Iobit Malware Figther;
- Superantispyware;
- Microsoft Security Essentials.

Start daarna de computer opnieuw op.

-> Vervolgens:

open Malwarebytes via de snelkoppeling op het bureaublad. (via rechtsklik -> Als administrator uitvoeren)
Waarschijnlijk vraagt Malwarebytes om te updaten indien dat niet zo is ga dan naar de tab "update" en doe het alsnog.
-> Malwarebytes is up-to-date:

Ga naar de tab "scanner" en doe een volledige scan. Als je opnieuw op moet starten, doe dat dan!
Is er iets gevonden post dan het log.

---

Gebruik jij daarnaast nog register cleaners zoals bijv. Regclean Pro of RegCure of Advanced System Protector?
Verwijder deze dan! Welke pagina krijg je trouwens als je je browser opent?

Greetz,

OB1 (verstuurd met/send with Tapatalk)

Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 6 april 2014, 10:03:51
Hoi,

Ik heb alle programma's die je voorstelde verwijderd alsook CCleaner. Het enige wat nog gebruikt wordt is Revo Uninstaller en Driver Booster.
Daarna Malwarebytes laten uitvoeren als Adm. Het resultaat is dat ook hier niets gevonden is qua geïnfecteerde objecten.
De startpagina op de browser is soms  Telegraaf of anders blanco.

Het probleem blijft echter bestaan wanneer ik Spotnet aanroep.
Ik moet wel even melden dat ik gisteren Adobe Reader XI en Flash Player is bijgewerkt en kreeg éénmalig dezelfde melding maar daarna niet meer en werkt goed.
Gruzz.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: OB1 op 6 april 2014, 17:43:38
Hoi,

Ik zou het dan ook niet weten, het enige wat ik kan zeggen is dat je Driver Booster mag verwijderen, en dat je het volgende kan doen:

Download AdwCleaner (http://general-changelog-team.fr/en/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner) naar het bureaublad.
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Boyo op 6 april 2014, 18:56:33
Dankjewel,

Zodra ik tijd heb zal met het opgeven programma gaan scannen. Ik laat nog van mij horen.


Gruzz.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: OB1 op 6 april 2014, 19:58:59
Prima, neem gerust de tijd! ;-)
Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 7 april 2014, 18:55:44
Welnu, ik heb het programma laten draaien en dit is het resultaat.

De test weer uitgevoerd om te kijken of de wizard verdwenen is maar helaas het wordt nog steeds getoond met dezelfde inhoud.

Het enige wat mij verbaasd bij het overzichtje is dat chroom wordt vermeldt. Ik heb, voor zover ik weet, geen chroom geïnstalleerd.

Gruzz.



# AdwCleaner v3.023 - Report created 07/04/2014 at 18:45:43
# Updated 01/04/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Hans - PICASSO-1A
# Running from : C:\Users\Hans\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean
***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****
Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\BrowserDefender
Folder Deleted : C:\ProgramData\ParetoLogic
Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\iSafe
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Secure Speed Dial
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot
Folder Deleted : C:\Windows\SysWOW64\AI_RecycleBin
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Local\Slick Savings
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\DriverCure
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\eCyber
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\iSafe
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\ParetoLogic
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\pdfforge
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\BrowserDefender
Folder Deleted : C:\Users\Angelique\AppData\LocalLow\Search Settings
Folder Deleted : C:\Users\Boyo\AppData\LocalLow\Search Settings
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\Extensions\speeddial@instair.net
File Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\user.js
File Deleted : C:\Windows\Tasks\Dealply.job
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\Dealply
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\Driver Booster Update
***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\hbcennhacfaagdopikcegfcobcadeocj
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\icdlfehblmklkikfigmjhbmmpmkmpooj
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\mhkaekfpcppmmioggniknbnbdbcigpkk
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\pfndaklgolladniicklehhancnlgocpp
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\escort.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\escortApp.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\escorTlbr.DLL
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: OB1 op 7 april 2014, 20:18:41
Je hebt aardig wat adware, het is het beste als je Peter je helpt, met het verdere opschonen.

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk

Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 7 april 2014, 21:36:56
Ik heb geen idee wat er nu gaat gebeuren. Kan je mij dit even toelichten voor wat betreft Peter.
De naam Peter op dit forum ken ik. Maar wat gaat Peter nu doen of hoe weet hij dit wat wij met elkaar hebben geschreven.
Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 9 april 2014, 21:54:30
Ik heb ten einde raad maar een Fix-programma gedownload. Dit programma heet - nvd32dum.dll - en op de pc laten "draaien".
En zowaar, het probleem is opgelost. De wizard is verdwenen en zover en zolang geen melding meer gehad.

Daarna de programma verwijderd uit de files.

OB1 hartelijk dank voor het meedenken in deze.

Groet,
Boyo.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Peter op 9 april 2014, 23:45:26
Hallo Boyo,

We gaan eens kijken.

 Download Zoek.zip (http://hijackthis.nl/smeenk/) naar het bureaublad.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 10 april 2014, 10:12:33
Hallo Peter,

Dank voor je reactie op mijn verzoek aan jou.

Hierbij dan het resultaat van het onderzoek op de pc met Zoek.zip.

Groet,
Boyo
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Peter op 10 april 2014, 20:29:34
Hoi,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
(indien de-installatie van een item mislukt, ga dan verder met de volgende.)
Herstart de computer.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
C:\Windows\Sysnative\roboot64.exe;f
C:\Windows\Sysnative\Tasks\Driver Booster SkipUAC (Hans);f
C:\Users\Hans\AppData\Local\Avg2014;fs
C:\Windows\System32\roboot64.exe;f
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\IObit\IObit Uninstaller;fs
C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7;fs
C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter;fs
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware;fs
C:\Program Files (x86)\AVG;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare;fs
C:\Windows\SysNative\tasks\Driver Booster Scan;f
C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster;fs
C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar;fs
C:\Program Files (x86)\IObit\LiveUpdate;fs
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\ascsurfingprotection@iobit.com;f
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\staged;fs
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\{58d2a791-6199-482f-a9aa-9b725ec61362};f
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\{badea1ae-72ed-4f6a-8c37-4db9a4ac7bc9};f
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Advanced SystemCare 7"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2773739452-518090841-205440399-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"SUPERAntiSpyware"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Advanced SystemCare 7"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2773739452-518090841-205440399-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"avg_spchecker"=-;r
jfmjfhklogoienhpfnppmbcbjfjnkonk;chr
glmfgahfleepmdfffonfckpmkondpdkg;chr
jgjafhkemfjfgdmjcmhofijphjmaanak;chr
{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6};c
LiveUpdateSvc;s
msconfigcheck;
autoclean;
Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 11 april 2014, 09:38:40
Hoi,

Peter, hierbij dan weer een bijlage na het tweede onderzoek met Zoek.zip.

Groet,
Boyo
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Peter op 11 april 2014, 19:26:41
Hoi,

Stap 1:
Download (http://filepony.de/icon/tiny/junkware_removal_tool.png) Junkware Removal Tool (http://thisisudax.org/downloads/JRT.exe) by Thisisu.
Bewaar het op je bureaublad of verplaats het daar naar toe.

Sluit alle openstaande programma's.
Let op: Schakel de realtime-protectie van je antivirus programma tijdelijk uit. Dit kan JRT in de weg zitten.
Hier (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=32608) en hier (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=32607) vindt je hoe antivirusprogramma's en spywarescanners kan de-aktiveren.
Windows XP: Dubbelklik op JRT.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op JRT en klik op 'als Administrator uitvoeren...'.

Tijdens de scan van JRT.exe zullen tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, dit is normaal.
Wacht geduldig tot de scan klaar is, dit kan een tijdje duren.
Na het scannen zal een log op je bureaublad geplaatst worden en automatisch geopend worden met de naam "JRT.txt".
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Ga naar (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a5de4089440/51a5de408905c-th_EsetLogo.png) ESET Onlinescanner (http://www.eset.com/onlinescan/)

Klik op de blauwe knop "Run ESET Online Scanner".
Er kan een popup verschijnen als je niet Internet Explorer gebruikt. Klik dan in de popup op de link "http://download.eset.com/special/eos/esetsmartinstaller_enu.exe" om het programma eerst te downloaden. Voer het daarna uit. 
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Installeer het ActiveX control.
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
Klik op "Advanced Settings" en vink aan:
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

 TIP: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.

Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan even duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
 TIP: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Vertel hoe het nu gaat.
Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 12 april 2014, 16:49:41
Hoi Peter,

Hierbij dan enkele bijlagen van het resultaat met JRT en ESET.
N.a.v. de controle met ESET heb ik tot nog toe met hetgeen wat gevonden niets gedaan. Ik wacht even op je antwoord. Of toch maar finishen. Ik heb even in ESET in de map de quarantine gekeken en daar maar 10 regels i.p.v. 12. De eerste twee(rode) regels zijn niet opgenomen.
Deze controle heeft even geduurd omdat mijn twee externe harde schijven ook zijn meegenomen.

Wanneer ik via msconfig naar het tabblad opstarten ga, dan zie ik een regel AVG Internet Security staan met een locatie. AVG gebruik ik op dit moment niet(voorheen wel) en staat ook niet aangevinkt. Wat zal ik hier mee doen?

Op deze topic kunt je lezen wat er allemaal hiervoor heeft plaatsgevonden tussen OB1 en mij. Op aanraden OB1zijn diverse programma's weggehaald. Welke zou ik eventueel weer kunnen gebruiken als alles weer lekker loopt?
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Peter op 12 april 2014, 17:28:06
Hoi,
Citaat
Wanneer ik via msconfig naar het tabblad opstarten ga, dan zie ik een regel AVG Internet Security staan met een locatie.
Alle uitgeschakelde en niet meer bestaande startupitems zouden reeds verwijdert moeten zijn.
AVG 2014 staat nog in de softwarelijst. Mogelijk staan er nog meer restanten van AVG op je computer.

Stap 1:
Deinstalleer AVG 2014.
Herstart de computer.

Download AVG Remover (64-bits) 2014 (http://download.avg.com/filedir/util/support/avg_remover_stf_x64_2014_4116.exe) en bewaar het op je bureaublad.
Start op het bureaublad avg_remover_stf_x64_2014_4116.exe om AVG compleet te verwijderen.
Herstart de computer.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
msconfigcheck;
autoclean;

Citaat
Welke zou ik eventueel weer kunnen gebruiken als alles weer lekker loopt?
Die verwijderde programma's zijn niet nodig.

Stap 3:
Download SecurityCheck hier (http://screen317.spywareinfoforum.org/SecurityCheck.exe) of hier (http://www.bleepingcomputer.com/download/securitycheck/dl/123/) en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.
Let op: Indien een van je beveiligingstools rapporteert dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Boyo op 12 april 2014, 18:20:33
Hoi,

Hier weer overzichten bijgevoegd.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Peter op 12 april 2014, 21:41:47
Hoi,

Is AVG nu verwijdert uit de lijst "Opstarten" in MSCONFIG ?

Mozilla Firefox updaten:
Start Mozilla Firefox.
Klik op menu Help - Over Firefox.
Klik op Controleren op updates.
Na het downloaden, klik op Herstart om bij te werken.


Zijn er nog problemen merkbaar?
Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 13 april 2014, 10:42:36
Excuses Peter dat ik niet gemeld heb dat AVG verdwenen was uit bedoelde lijst "Opstarten" in MSCONFIG.

Tot nog toe loopt alles weer perfecto. Er zijn geen problemen merkbaar.

Ik heb echter nog twee vraagjes:

Citaat
Citaat
Welke zou ik eventueel weer kunnen gebruiken als alles weer lekker loopt?

Die verwijderde programma's zijn niet nodig.

Dit roept bij een vraag op; ik moet toch bij tijd en wijle defragmenteren of mij zoekopdrachten op internet opschonen maar deze programma's zijn immers eruit gehaald.

Zoals je wel gezien hebt zit er een beveiliging van F-secure op. De beveiliging wordt door Ziggo gebruikt en "draait" op dit moment op deze PC(hoofdmachine). Dit is door Ziggo aangeboden en is gratis en is bestemd één PC. Daarnaast worden er nog eens vier PC's gebruikt. Wil ik deze vier ook laten beschermen door Ziggo dan moet ik een abonnement nemen.
Op de vier andere PC's maak ik gebruik van de gratis versies zoals AVG, Ccleaner Malwarebytes enz. Een abonnement kost niet veel voor alle machines, maar wat is wijsheid hierin. Er is namelijk ook nog een website die regelmatig wordt bijgewerkt en door mijzelf wordt ondergehouden. Ik weet dat er genoeg koopprogramma's zijn als AVG, AVIRA o.i.d. Wellicht dat je mij kan adviseren.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Peter op 13 april 2014, 14:27:34
Hoi,

Citaat
ik moet toch bij tijd en wijle defragmenteren of mij zoekopdrachten op internet opschonen
Deze programma's zitten al standaard in Windows 7.
Defragmenteren:
 Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - Schijfdefragmentatie
Schijfopruiming:
 Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - Schijfopruiming


AVG 2014 Free is een goed alternatief.
Daarnaast preventief om de 2 weken met Malwarebytes scannen.

Voor een betaalde versie kan je eens kijken naar ESET Smart Security (http://www.eset.com/nl/thuis/producten/smart-security/).
Titel: Re: Installatie problematiek
Bericht door: Boyo op 13 april 2014, 18:44:47
Peter,

Ik ben zeer content met de hulp die je mij hebt geboden aangaande de problemen die ik heb ondervonden en inmiddels zijn opgelost.
Mede dank zij jou staat NL Computer forum bij mij hoog aangeschreven.
Ik probeer dan ook af en toe mijn steentje bij te dragen wanneer ik rare situaties ondervind en deze dan zelf heb kunnen oplossen. De oplossing(en) plaats ik dan op dit forum. 

Ik ga mij verdiepen in je laatste suggesties.

Nogmaals dank.
Boyo.
Titel: Re: Instalatie problematiek
Bericht door: Peter op 13 april 2014, 21:58:27
Graag gedaan :)