NL Computer Forum

Besturingssystemen => Windows => Topic gestart door: Singh op 9 mei 2013, 21:32:04

Titel: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 9 mei 2013, 21:32:04
Hallo,

Mijn Toshiba laptop windows7 64-bit (Model name:satelitte C660-249 Part No: PSC1GE) krijgt steeds een bluescreen (zie bijlage) bij het afspelen van films/youtube.
Ik heb ook al tientallen keren mijn Laptop opnieuw in fabrieksinstellingen geïnstalleerd/teruggezet via het Windows opstarten.
Ik heb ook de alle nieuwste Adobe erop geïnstalleerd en zelfs de videodrivers geïnstalleerd van AMD website.

Ik word er zelf kots misselijk van.

Met vriendelijke groet,

Parel Singh
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 9 mei 2013, 21:42:27
Welkom Parel,

Mogelijk een probleem met de harde schijf.

Doe eens het volgende:
Download aswMBR.exe (http://public.avast.com/~gmerek/aswMBR.exe) naar je bureaublad.

Windows XP: dubbelklik op "aswMBR.exe" om de tool te starten.
Windows Vista/7/8: rechtsklik op "aswMBR.exe" en klik op "Uitvoeren als administrator"
Op de vraag "Would you like to download latest Avast! virus definitions?", klik Nee.
In het zwarte venster dat verschijnt, klik SCAN.
Als de scan klaar is, klik SAVE LOG.
Bewaar de log en post de inhoud hiervan in je volgend bericht.
Klik op EXIT en dan op JA om het zwarte venster te sluiten.
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 9 mei 2013, 21:51:36
Beste Peter,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord,
heb zojuist de scan uitgevoerd hierbij het rapport. (bijlage)

Mvg,

Parel Singh
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 9 mei 2013, 22:01:24
Hoi Parel,

Ok. Voer nu schijfcontrole uit:

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af. Dit kan een hele poos duren.
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 9 mei 2013, 23:29:00
Beste Peter,

Ik ben zojuist klaar met de schijfcontrole.

Wat zal ik nu moeten doen?

gr. Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 9 mei 2013, 23:55:35
Ok.
Is er verbetering merkbaar?


Peter
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 10 mei 2013, 11:33:06
Beste Peter,

Het heeft niet echt geholpen met die schijfcontrole, want ik krijg nog steeds dezelfde melding en vervolgens crasht het, (zie bijlage) en dan komt weer dezelfde bluescreen tevoorschijn en dan word automatisch mijn laptop opnieuw opgestart.

Gr. Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 10 mei 2013, 11:56:54
Hoi Parel,

Beantwoord deze vragen:
a) Gebeurt dit alleen bij het afspelen van Youtube filmpjes?
b) Ook foutmeldingen/crashes als je gewoon bladert over het internet?
c) Ook foutmeldingen/crashes als je de laptop gebruikt zonder dat je op internet zit?
d) Al eens een andere browser geprobeerd?


Peter
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 10 mei 2013, 13:33:37
Hey Peter,

a) Gebeurt dit alleen bij het afspelen van Youtube filmpjes? Nee ook als ik normaal een video bekijk via VLC of Mediaplayer
b) Ook foutmeldingen/crashes als je gewoon bladert over het internet? Nee niet over het bladeren op het Internet.
c) Ook foutmeldingen/crashes als je de laptop gebruikt zonder dat je op internet zit? Nooit geprobeerd zonder Internet.
d) Al eens een andere browser geprobeerd? Ja ik gebruik nu Firefox en had in het verleden ook dit probleem met Chrome en IE.

Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 10 mei 2013, 14:24:44
Ok, doe het volgende:

Download RSIT naar je bureaublad.
32bit: RSIT (http://images.malwareremoval.com/random/RSIT.exe)
64bit: RSITx64 (http://images.malwareremoval.com/random/RSITx64.exe)

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!)
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 tekstbestanden als bijlage in een nieuw bericht.
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 10 mei 2013, 15:03:41
Beste Peter,

De RSIT scan is uitgevoerd.
Hierbij de logbestanden. (bijlage)

Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 10 mei 2013, 16:21:54
Hoi Parel,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's & Onderdelen:
Herstart je computer.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
Ga met de verkenner naar de map C:\Program Files\trend micro
Rechtsklik op HijackThis en klik op Als administrator uitvoeren.
Klik op Scan.
Na het scannen, vink alleen onderstaande items aan, indien nog aanwezig:
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {4D594333-0076-A76A-76A7-7A786E7484D7} - "C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\MYC3\Passport.dll" (file missing)
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {4D594333-0076-A76A-76A7-7A786E7484D7} - "C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\MYC3\Passport.dll" (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [ApnTBMon] "C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\Updater\TBNotifier.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WsmUpdater] "C:\Program Files (x86)\Web Solution Mart\Fake Webcam Codecs Pack\Updater.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STAR
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'Default user')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - S-1-5-80-1770670200-1234090253-3451813168-4041049723-2370973757 User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'MsDtsServer110')
O4 - S-1-5-80-2872255330-672591203-888807865-2791174282-1554802921 User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'MSSQLServerOLAPService')
O4 - S-1-5-80-2885764129-887777008-271615777-1616004480-2722851051 User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'ReportServer')
O4 - .DEFAULT User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'Default user')
O23 - Service: Ask-updateservice (APNMCP) - APN LLC. - C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\apnmcp.exe
Klik op Fix checked.
Sluit HijackThis.

Stap 3:
Download zoek.exe (http://hijackthis.nl/smeenk/) naar het bureaublad.
standardsearch;
filesrcm;
chromelook;
autoclean;
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 10 mei 2013, 17:20:08
Beste Peter,

Heb de 3 stappen uitgevoerd.
Zoek-results staan in de bijlage.

Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 10 mei 2013, 18:07:38
Hoi Parel,

Start Zoek opnieuw:
[HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-80-1770670200-1234090253-3451813168-4041049723-2370973757\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-80-2872255330-672591203-888807865-2791174282-1554802921\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-80-2885764129-887777008-271615777-1616004480-2722851051\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
C:\users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
C:\users\Default User\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
C:\users\MSSQLFDLauncher\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
C:\users\MSSQLSERVER\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
autoclean;
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 10 mei 2013, 19:38:28
Beste Peter,

Heb het uitgevoerd. (bijlage)


Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 10 mei 2013, 20:01:37
Enige verbetering nu?


Peter
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Mantje op 10 mei 2013, 22:04:09
Enige verbetering nu?


Peter

Hallo Peter,
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. Ik heb een andere versie, nl Windows Xp Professional, geïnstalleerd en raar maar waar, de vorige versie Windows XP is nu eveneens weer toegankelijk. Ik vraag me ook af wat de oorzaak van de crash kan zijn geweest.

Grt,
Herman
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 10 mei 2013, 22:30:43
Welkom Herman,

Wat bedoel je precies?
Citaat
Ik heb een andere versie, nl Windows Xp Professional, geïnstalleerd en raar maar waar, de vorige versie Windows XP is nu eveneens weer toegankelijk.

Je hebt Windows XP Pro over een bestaande Windows XP Pro geïnstalleerd?


Peter
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 11 mei 2013, 01:28:49
Beste Peter,

Het heeft maar een klein beetje geholpen maar mijn laptop crasht alsnog.


Gr. Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 11 mei 2013, 02:31:18
Citaat
Het heeft maar een klein beetje geholpen maar mijn laptop crasht alsnog.
We kijken verder.

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Volg de aanwijzingen die verschijnen.


Peter
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 11 mei 2013, 12:30:45
Beste Peter,

Heb het uitgevoerd.
Heb ook wel gemerkt dat de filmpjes op Internet eerder crashen dan op VLC / Mediaplayer.


Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 11 mei 2013, 13:06:26
Download de free home edition van WhoCrashed (http://www.resplendence.com/download/whocrashedSetup.exe) naar je bureaublad.
Installeer het programma "whocrashedSetup.exe".

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster in je volgende bericht.
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 11 mei 2013, 13:34:33
Beste Peter,

Hierbij het rapport

Crash Dump Analysis


[font=Segoe UI,  Arial]Crash dump directory: C:\Windows\Minidump[/font][/color]
[font=Segoe UI,  Arial]Crash dumps are enabled on your computer.[/font][/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Sun 5-5-2013 23:09:51 GMT your computer crashed
crash dump file:
C:\Windows\Minidump\050613-29250-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys (http://www.google.com/search?q=atikmpag.sys)[/font] (atikmpag+0x6F94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80096CA390, 0xFFFFF8800AB8DF94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR (http://www.google.com/search?q=MSDN+bugcheck+VIDEO_TDR_ERROR)[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver (http://www.google.com/search?q=AMD driver)[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc. (http://www.google.com/search?q=Advanced Micro Devices, Inc.)[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR (http://www.google.com/search?q=atikmpag.sys+Advanced Micro Devices, Inc.+VIDEO_TDR_ERROR)[/font][/font]
[/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Sun 5-5-2013 23:09:51 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys (http://www.google.com/search?q=atikmpag.sys)[/font] (0xFFFFF8800AB8DF94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80096CA390, 0xFFFFF8800AB8DF94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR (http://www.google.com/search?q=MSDN+bugcheck+VIDEO_TDR_ERROR)[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver (http://www.google.com/search?q=AMD driver)[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc. (http://www.google.com/search?q=Advanced Micro Devices, Inc.)[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
[/font]
[/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Wed 1-5-2013 21:11:59 GMT your computer crashed
crash dump file:
C:\Windows\Minidump\050113-29125-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys (http://www.google.com/search?q=atikmpag.sys)[/font] (atikmpag+0x6F94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80092C1010, 0xFFFFF88004387F94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR (http://www.google.com/search?q=MSDN+bugcheck+VIDEO_TDR_ERROR)[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver (http://www.google.com/search?q=AMD driver)[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc. (http://www.google.com/search?q=Advanced Micro Devices, Inc.)[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).[/font]
[/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Sun 24-3-2013 13:12:34 GMT your computer crashed
crash dump file:
C:\Windows\Minidump\032413-26863-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys (http://www.google.com/search?q=atikmpag.sys)[/font] (atikmpag+0x6F94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA8008D17010, 0xFFFFF88002F84F94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR (http://www.google.com/search?q=MSDN+bugcheck+VIDEO_TDR_ERROR)[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver (http://www.google.com/search?q=AMD driver)[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc. (http://www.google.com/search?q=Advanced Micro Devices, Inc.)[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.). [/font]
[/color]
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 11 mei 2013, 13:36:24
Conclusie

[font=Segoe UI,  Arial]5 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:
[/font]
[/color]
[font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.) (http://www.google.com/search?q=atikmpag.sys+Advanced Micro Devices, Inc.+AMD driver)[/font][/color]

Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 11 mei 2013, 14:23:44
Hoi Parel,

Heb je nog garantie op deze computer?

Download Video Memory Test (http://www.majorgeeks.com/files/details/video_memory_stress_test.html).
Pak het bestand uit en start VMT.exe.

Start de scan door op de knop Start te klikken.
De scan zal pakweg 30 minuten duren.
Na de scan, maak een screenshot en post die als bijlage in je volgend bericht.
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 11 mei 2013, 18:38:37
Beste Peter,

De garantie is al verlopen dit jaar

Hier is de print screen van de test.

Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 11 mei 2013, 22:37:16
Hoi Parel,

We kijken verder:

Download Speccy van Piriform (http://www.filehippo.com/download_speccy/).
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.

Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome webbrowser" te installeren, vink dit dan uit.

Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8: Rechtsklik op "Speccy" en klik op  Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands of Engels en klik op Volgende(Next)
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 20 mei 2013, 13:25:05
Beste Peter,

Sorry voor de late reactie was op werkweek naar Duitsland.

Ik heb hierbij de link van de analyse.

http://speccy.piriform.com/results/2qYIr7hgRB1qboEmRvFblbj (http://speccy.piriform.com/results/2qYIr7hgRB1qboEmRvFblbj)

Met vriendelijke groet,

Parel Singh
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 20 mei 2013, 17:03:03
Hoi Parel,

Citaat
Sorry voor de late reactie was op werkweek naar Duitsland.
Geen probleem hoor.

Ik zie niets vreemds in het Speccy rapport.

Misschien dat een meelezer nog tips heeft.
Of stel je vraag op dit Engelstalig forum: http://www.sevenforums.com/bsod-help-support/ (http://www.sevenforums.com/bsod-help-support/)
(maak wel eerst een account aan)


Peter
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 22 mei 2013, 12:25:13
Hey Peter,

Je komt er dus niet uit?

Parel
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 22 mei 2013, 18:43:50
Hoi Parel,

Klopt.
BSOD's zijn vaak lastige storingen.
Mocht je de oplossing hebben, meldt het dan hier. Leren we allemaal wat.


Groeten, Peter
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 4 juni 2013, 15:30:02
Beste Peter,

ik kom er nog steeds niet uit heb jij al enige ideeën?

Met vriendelijke groet,

Parel Singh
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Michel Uphoff op 4 juni 2013, 16:12:20
De suggestie van het bugrapport zelf heb je al opgevolgd?

Citaat
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys

Zo nee, kijk dan eerst of er een update van die driver is.
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 22 juni 2013, 19:30:49
Beste Micheal,

Heb net mijn videodrivers verwijderd en heb nu dat standaard drivers (lelijke scherm)
Maar hiermee krijg ik geen foutmelding of Bluescreen.

Enige idee wat ik nu kan doen?

Met vriendelijke groet,

Parel Singh
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Michel Uphoff op 22 juni 2013, 22:24:19
Je zal nu bij de fabrikant van de computer, Toshiba de juiste videodriver op moeten halen en installeren. Dat kan je hier (http://www.toshiba.nl/innovation/download_drivers_bios.jsp?service=NL) doen.

Zorg ervoor dat je alle gegevens correct opgeeft, en dat je de juiste videodrivers downloadt (ik zag dat er in dit notebook videokaarten van verschillende fabrikanten kunnen voorkomen, dus kies de juiste).
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 23 juni 2013, 23:26:41
Hey Micheal,

Ik heb vanochtend de display driver geïnstalleerd 
Satellite 
Satellite C series
Satellite C600
PSC1GE
Windows 7 - 64 Bit
Display Driver

Vervolgens AMD 28/03/2012 gekozen (Omdat ik AMD heb)

En net een kwartier geleden weer die bluescreen op me scherm gekomen.
En ja al die gegevens kloppen wel die ik gekozen heb staat allemaal onder mijn Laptop met een sticker erop.

Ik voel me hopeloos :( 

Gr. Singh
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Singh op 5 juli 2013, 19:00:18
Heeft iemand al nieuwe ideeën? O0

Met vriendelijke groet,

Parel Singh
Titel: Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
Bericht door: Peter op 5 juli 2013, 19:33:58
Hoi Singh,

Je kan je probleem ook eens melden op het Toshiba Support Forum (http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/forum.jspa?forumID=119)