NL Computer Forum

Software => Software algemeen => Topic gestart door: jackson0 † op 31 maart 2015, 13:47:24

Titel: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 31 maart 2015, 13:47:24
Ik heb een proefversie gedownload van een programma waarvoor ik interesse had. Dit is me echter slecht bevallen.
Ik kreeg problemen die ik eerder niet had. Ik heb toen het proefprogramma via het configuratiescherm verwijderd, maar de problemen bleven. Ik vrees daarom dat het betreffende programma ongewenste zaken op mijn laptop achtergelaten heeft. Het probleem is dat als ik bepaalde programma's opstart, deze vastlopen en niet opstarten of slechts gedeeltelijk. Ik kan bijv. wel Visual Studio 6.0 opstarten, maar bepaalde met Visual Basic 6.0 gemaakte programma's niet; andere VB6.--programma's doen het wel. Echter ook ander programma's dan VB lopen vast. Graag wil ik van dit probleem af. Ik had er op gerekend, dat proefversies downloaden geen problemen zouden moeten geven: immers, de fabrikant daarvan kan weten dat een klant in geval van problemen daar nooit meer terug komt. Graag hulp.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 31 maart 2015, 18:34:54
Citaat
Ik heb een proefversie gedownload van een programma waarvoor ik interesse had. Dit is me echter slecht bevallen.
Vervelend. Helaas is het tegenwoordig zo dat er standaard allerlei onnodige software mee-geïnstalleerd wordt, meestal in de vorm van browsers, browser-toolbars of browser-zoekmachines. Soms kan je dat uitvinken maar soms ook niet.
Vertel eens welk programma dat was met eventueel een downloadlink ter onderzoek.


Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a5f5d097197/51a5f5d096dae-icon_RSIT.png) RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT (http://images.malwareremoval.com/random/RSIT.exe)
64-bit: RSITx64 (http://images.malwareremoval.com/random/RSITx64.exe)

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8 en 8.1: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 1 april 2015, 00:04:24
Hoi Peter,
Hier zijn de twee logbestanden in de map RSIT.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 1 april 2015, 00:54:43
Welk programma had je geprobeerd ?
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 1 april 2015, 12:37:41
Hoi Peter,

Het was EasyNN-Plus.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 1 april 2015, 20:38:42
Ik ken het programma niet.

Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51c02d182fd26/51c02d182f93d-whocrashed32.jpg) WhoCrashed (http://www.resplendence.com/download/whocrashedSetup.exe) naar je bureaublad.
Dubbelklik op "whocrashedSetup.exe" om het programma te installeren.

Nadat 'WhoCrashed' is geïnstalleerd en opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster "Report" als bijlage in je volgende bericht.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 1 april 2015, 22:11:50
Hoi Peter,

Hier is het rapport. Het ziet er naar uit dat het programma niets gevonden heeft.



jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 1 april 2015, 23:42:55
Dat had ik al verwacht.
In je eerste bericht zeg je "Het probleem is dat als ik bepaalde programma's opstart, deze vastlopen en niet opstarten of slechts gedeeltelijk.".
Programma crashes worden echter niet gelogd.
Kan je 1 of 2 screenshots maken van de problemen die je ziet.

Start Zoek opnieuw:
EasyNN;a
EasyNN;z
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 3 april 2015, 09:23:52
Hoi Peter,

Alvorens de in je laatste reactie gegeven instructies uit te voeren wil ik je iets melden dat onschuldig leek en geen problemen gaf, maar waar ik nu aan ga twijfelen. Enkele weken geleden kreeg ik bij het opstarten van een tweetal programma's, (waaronder een die nu bij het opstarten problemen geeft (het blauwe rondje stopt met ronddraaien)) iedere keer de melding "Unable to load language resource DLL", maar de betreffende programma's startten normaal op en werkten ook normaal. Hoe die dll heet weet ik niet. Het kan zijn dat er nu iets bij gekomen is dat maakt dat het nu niet meer werkt.
Ook kreeg ik bij het opstarten van Windows de foutmelding "Unable to load orgapi32.dll". Deze dll zit gewoon in Windows\system32. Ook het daarbij behorende programma werkt steeds normaal.
Aan een printscreen zul je denk ik niets hebben. Het geeft alleen een niet meer draaiend (zandloper?) rondje op een leeg scherm, dat draaiend begint, maar daar na korte tijd mee ophoudt.


jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 3 april 2015, 17:53:50
Citaat
"Unable to load orgapi32.dll"
Mogelijk een onderdeel van Lotus.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 3 april 2015, 21:04:15
Hoi Peter,

Dat is inderdaad een onderdeel van Lotus. Maar wat language resource dll?
Ik kan de link naar zoek.exe niet meer vinden. Ik kan er een downloaden via Google, maar weet niet of dat de goede is. De leverancier heet daar Smeenk o.i.d.


groetjes,
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 3 april 2015, 23:28:58
Dat is mogelijk een onderdeel van "Corel Applications".

Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a612a8b2bc1/51a612a8b27e2-Zoek.png) Zoek.exe (http://hijackthis.nl/smeenk/) en verplaats het eerst naar je bureaublad.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 4 april 2015, 12:11:35
Hoi Peter,

Hier is het zoekresults.log.


jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 4 april 2015, 13:28:13
Gebruik je met je VB programma's de extensie .tvq ?
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 4 april 2015, 18:27:35
Hoi Peter,

Nee, maar als ik hier op zoek op de harde schijf blijken dit onderdelen te zijn van EasyNN-Plus.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 4 april 2015, 18:54:18
Hoi Peter,

Deze extensie komt ook voor in programma SwingNN van dezelfde leverancier. Dit programma heb ik in het verleden wel eens geprobeerd maar gaf toen ook problemen. 


jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 4 april 2015, 21:18:36
Alle bestanden en register-verwijzingen naar EasyNN-Plus die Zoek.exe heeft gevonden kunnen opgeruimd worden ?
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 6 april 2015, 12:35:07
Hoi Peter,

Al deze bestanden en verwijzingen heb ik verwijderd en het systeem opnieuw opgestart, maar het probleem is er nog steeds. Ik heb daarom een nieuwe zoekactie gestart en het resultaat daarvan aan dit bericht gehecht. Ik weet niet of dit wat oplevert, maar het is het enige dat ik kon verzinnen. Omdat het ernaar uitziet dat het programma stikt in het projectbestand van de  VB6-toepassing heb ik het .vbp-bestand daarvan afgedrukt en gekeken of dat afwijkt van de versie die wel goed werkte, maar ik heb geen ongerechtigheden gevonden. Hopelijk weet je (zoals gewoonlijk) hier raad mee. Tevens heb ik een printscreen geprobeerd te maken van de situatie onmiddellijk na de start van het programma dat misloopt, maar dat lukt niet tijdens de vastloper.


m.vr.gr.,

jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 6 april 2015, 13:26:15
Het gebruik van Zoek.exe zonder begeleiding is niet aan te raden.
Je Google Chrome is blijkbaar gekaapt door "omiga-plus".

Start Zoek opnieuw:
C:\Users\jvdpeet\Downloads\EasyNN-plus (1).doc;f
C:\Users\jvdpeet\Downloads\EasyNN-plus (2).doc;f
C:\Users\jvdpeet\Downloads\EasyNN-plus.doc;f
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\EasyNN];r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.tvq\OpenWithList]
"a"=-;r
.tvq;a
chrdefaults;


Citaat
Tevens heb ik een printscreen geprobeerd te maken van de situatie onmiddellijk na de start van het programma dat misloopt, maar dat lukt niet tijdens de vastloper.
Maak dan een foto van wat je op het scherm ziet en post die als bijlage.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 7 april 2015, 13:16:48
Hoi Peter,

Hier het resultaat van de nieuwe zoekactie. Hoe ik een foto van de vastloper moet maken moet ik nog even uitzoeken. Foto's maken op de PC heb ik nog nooit gedaan. Vandaar.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 7 april 2015, 18:28:10
Citaat
Hoe ik een foto van de vastloper moet maken moet ik nog even uitzoeken.
Gewoon, met een digitale foto-camera ;)

Nog een paar restantjes opruimen:
Start Zoek opnieuw:
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.tvq];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RecentDocs\.tvq];r
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 8 april 2015, 00:21:03
Hoi Peter,

Hier is de foto van de VBcrash.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 8 april 2015, 00:23:39
Hoi Peter,

Sorry, er ging iets mis. Daarom nu wel met bijlage.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 8 april 2015, 12:52:26
Hoi Peter,

Het uitvoeren van Zoek.exe is mislukt. Aanklikken van icoon Zoek.exe reageerde niet. Diverse keren geprobeerd en tenslotte de in het script aangewezen regels maar handmatig verwijderd. Ondanks dat (en afsluiten en opnieuw opstarten) is het probleem nog steeds aanwezig. VB6 opstarten lukt wel, maar als ik een toepassing opstart blijft het blauwe rondje rondtollen en geeft Taakbeheer starten aan dat het programma niet reageert. Een break zetten in het .vbp-bestand om te kijken waar het fout gaat, werkt niet.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 8 april 2015, 18:38:00
VB opstarten zonder een bestaand project te openen lukt wel ?
Een VB projectbestand (.VBP) is een tekstbestand. Het lijkt me sterk dat daar een probleem mee is.
 
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a72c6335081/51a72c6334c99-ccleaner16.png) CCleaner (http://www.filehippo.com/download_ccleaner/).
(Klik op de groene knop 'Download Latest Version ...').
Installeer CCleaner.
Let op: Haal de 2 vinkjes weg zodat je startpagina behouden blijft en de extra software (Google Chrome) niet geïnstalleerd wordt.
Start CCleaner.

- Klik in de linkse kolom op Cleaner.
- Klik achtereenvolgens op Analyseren en daarna op Schoonmaken en vervolgens op Oke.
- Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scannen op fouten.
- Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde fouten... en OK.
- Op de vraag om een back-up te maken, klik op JA en vervolgens op Opslaan.
- Klik dan op Herstel alle geselecteerde fouten.

Sluit CCleaner.


Enige verbetering nu ?
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 9 april 2015, 18:35:29
Hoi Peter,

De hele operatie uitgevoerd, maar de betreffende programma's blijven nog steeds niet reageren. Ik heb na CCleaner
een keer procexp van sysinternals gedraaid. Heb je wat aan de uitvoer daarvan. Tevens heb ik een backup van
CCleaner. Opsturen? Het gekke is dat ik een VB-programma heb dat wel werkt en weinig verschilt met een ander VB-programma dat niet werkt. Beide zitten in dezelfde hoofdmap, welke is onderverdeeld in twee submappen. Het ene werkt met Nederlandse berichten en uitvoer en het andere met Engelse. 
VB6.exe opstarten zonder een bestand te openen gaat ook goed, maar zodra ik een programma open reageert het niet, op het bovengenoemde programma na dat wel opgestart kan worden.

 
jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 9 april 2015, 19:57:17
Sluit VB en de-installeer het volledig.
Herstart de computer en na de herstart VB opnieuw installeren.

Enige verbetering nu ?
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 9 april 2015, 21:27:53
Hoi Peter,

Wat is met Windows 7 de installatieprocedure voor VB6.0 op dit moment?
Ik heb geprobeerd  te achterhalen waar het fout gaat. Ik heb een nieuw VB-programma gemaakt door één voor één
alle bestanden van een niet-lopend programma met AddFile aan het nieuwe bestand toe te voegen. Dat gaat een tijd goed, maar bij een bepaald bestand loopt het vast. Ik wil nog uitzoeken welk bestand dat is en of daar wat bijzonders mee is. Opnieuw installeren lijkt mij daarom inderdaad het veiligste. 


Groetjes,

jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 13 april 2015, 11:39:30
Hoi Peter,

Ik heb geprobeerd Visual Studio 6.0 te verwijderen, maar krijg de volgende problemen:
1) Failed to unregister .SRG-file (deze fout diverse keren).
2) If you have a system directory that contains a %-sign or the directory names start with a space, the  setup will fail. Ensure your directory does not contain aforementioned problems. Setup will now abort.


jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 13 april 2015, 18:34:16
Kijk eens in de backup van CCleaner of die iets verwijdert heeft mbt .srg bestanden.
Zoja, laat CCleaner die wijzigingen herstellen.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 16 april 2015, 21:43:50
Hoi Peter,
 
Het is me gelukt om Visual Studio 6.0 opnieuw geïnstalleerd te krijgen en de programma's werkend, maar waar ik af en toe tegen aan loop is als administrator taken uit te voeren. De rechter muisknop geeft meestal deze mogelijkheid niet.  Hoe komt dat?


jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 16 april 2015, 22:04:16
Citaat
De rechter muisknop geeft meestal deze mogelijkheid niet.  Hoe komt dat
Dat is afhankelijk van de bestandsextensie.
Titel: Re: blokkades
Bericht door: jackson0 † op 17 april 2015, 14:30:23
Hoi Peter,

Voordat ik het vergeet: uiteraard erg bedankt voor de deskundige hulp om dit probleem op te lossen. Wat je antwoord op mijn laatste vraag betreft: Als de extensie .exe is zou de rechter muisknop de mogelijkheid "als Administrator uitvoeren" m.i. altijd moeten bieden. Toch lukt dat bij sommige .exe's niet.


jackson0
Titel: Re: blokkades
Bericht door: Peter op 17 april 2015, 18:47:40
Citaat
Toch lukt dat bij sommige .exe's niet.
Post daarvan eens een screenshot.