NL Computer Forum
Hardware => Hardware algemeen => Topic gestart door: Pizzabakker8 op 25 september 2014, 00:33:33
-
Sinds geruime tijd heb ik problemen met het opstarten. Vaak blijft het scherm van de laptop na het aanzetten zwart. Enige remedie is uitzetten (aan/uitknop lang ingedrukt houden). Daarna opnieuw aanzetten en windows (Vista) normaal starten werkt vaak wel. Heeft iemand hiermee ervaring hoe dit weer normaal te krijgen?
Ik heb al geprobeerd Linux Ubuntu te installeren, maar dat blijft bij een paars scherm en vanzelf uitschakelen.
-
Welkom,
Download Speccy van Piriform (http://www.filehippo.com/download_speccy/).
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.
Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
-
Hallo, na een tijd uit de lucht te zijn geweest bijgaand het resultaat van speccy:
http://speccy.piriform.com/results/oZeCDjGsSOFOtkHgsMJeuW1 (http://speccy.piriform.com/results/oZeCDjGsSOFOtkHgsMJeuW1)
Met vriendelijke groet,
Pizzabakker8
-
Kan je eens een externe monitor aansluiten.
Heb je het probleem daarop ook?
Update eventueel de BIOS van de computer.
Hoe je dat doet lees je HIER (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-62510-1&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&os=2093&product=3665114&sw_lang=).
-
Bios geüpdate; geen verschil. Blijft nog steeds pas na enkele keren opnieuw proberen doorstarten. Enkele keren geprobeerd terug te vallen op een herstelpunt maar steeds weer hetzelfde probleem.
??????
-
We kijken verder.
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a5d25f9546d/51a5d25f95083-roguekiller.png) RogueKiller 32 bit (x86) (http://www.sur-la-toile.com/RogueKiller/RogueKiller.exe) of RogueKiller 64 bit (x64) (http://www.sur-la-toile.com/RogueKiller/RogueKillerX64.exe).
RogueKiller opstarten:
- Sluit eerst alle openstaande programma's!
- Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
- Windows Vista,7,8 en 8.1: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
- Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, wacht tot de pre-scan klaar is.
- In het venster "Eula - You must approve the terms to use the program", klik op Accept.
- Vink de volgende opties aan:
- - MBR Scan
- - Offline Reg
- - AntiRootkit
- Klik vervolgens op de knop Scan.
- Wacht tot het einde van de scan.
- Een log wordt aangemaakt en geplaatst op het bureaublad. (De log kan je ook terugvinden in de map "c:\ProgramData\RogueKiller\Logs")
Na het scannen:
- Doe verder nog niks met RogueKiller maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.
-
RogueKiller 32bit gerund. zie Logfile . Kun je hier iets mee?
-
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
Start opnieuw RogueKiller.exe.
RogueKiller opstarten:
- Sluit eerst alle openstaande programmavensters!
- Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
- Windows Vista,7,8 en 8.1: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
- Sluit eerst alle andere openstaande vensters!
- Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, wacht tot deze scan klaar is.
- Klik vervolgens op de knop Scan.
- Wacht tot de scan klaar is.
- Een log wordt aangemaakt en geplaatst op het bureaublad.
Na het scannen:
Vink alleen het volgende item aan Op het tabblad "Processen":
- [Suspicious.Path] setup.exe(7996) -- C:\Windows\TEMP\CR_034D2.tmp\setup.exe[7] -> Gestopt [TermProc]
Vink alleen de volgende items aan Op het tabblad "Register":
- [PUP] HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{4D9101D6-5BA0-4048-BDDE-7E2DF54C8C47} -> Gevonden
- [Suspicious.Path] HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run | DXM6Patch_981116 : C:\Windows\p_981116.exe /Q:A -> Gevonden
Klik op de knop Verwijderen.
Na of tijdens het verwijderen zal de computer willen herstarten, sta dit dan toe.
Er zal nu een nieuw RogueKiller logje op je bureaublad staan.
Post dit logje als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a612a8b2bc1/51a612a8b27e2-Zoek.png) Zoek.zip (http://hijackthis.nl/smeenk/) naar het bureaublad.
- Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=231&t=5401) of hier (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=231&t=5402)) kan je lezen hoe je dat doet. - Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
- Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
- Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
- Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
- Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
- Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
- Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
- Klik nu op de knop "Run Script".
- Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
- Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
- Sluit het geopende logje.
- Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.