NL Computer Forum

Software => Word, Excel en Office algemeen => Topic gestart door: yvan.meul op 11 mei 2011, 16:13:58

Titel: Office outlook 2007 overzetten op nieuwe PC
Bericht door: yvan.meul op 11 mei 2011, 16:13:58
Ik ben momenteel een nieuwe PC aan het samenstellen en daar zou windows 7 op komen.Nu is mijn vraag hoe kan ik het outlookbestand van mijn oude PC (met XP) via een externe schijf naar de nieuwe PC krijgen (adressen -mails enz.).
Ik dacht aan een backup maar hoe ga ik te werk?
Titel: Re: Office outlook 2007 overzetten op nieuwe PC
Bericht door: Ronald op 12 mei 2011, 18:25:51
Beste Yvan,

Hiervoor zou je Windows Easy Transfer kunnen gebruiken, zie https://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=2b6f1631-973a-45c7-a4ec-4928fa173266 (https://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=2b6f1631-973a-45c7-a4ec-4928fa173266)
In Windows 7 zit dit al 'ingebakken', zie bij Start >> Programma's >> Bureau-accessoires >> Systeemwerkset
Vooral als je nog veel meer dan alleen de Outlook-gegevens wilt overzetten, kan dit een handige manier zijn.

Wat ook kan, is op de oude pc zoeken naar het bestand Outlook.pst. Dit kun je dan kopiƫren naar een externe schijf, en vervolgens weer doorkopiƫren naar de nieuwe pc. Daarop moet dan minimaal ook Outlook 2007 worden gezet. In de nieuwe Outlook kun je dat pst-bestand dan weer openen.

Succes!

Groeten,

Ronald
Titel: Re: Office outlook 2007 overzetten op nieuwe PC
Bericht door: yvan.meul op 12 mei 2011, 18:43:05
Dank u voor de hulp, maar ik heb het gevonden via de zoekfunctie
C:\Documents and Settings\"uw gebruikersnaam"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Yvan
 ;D