NL Computer Forum

Hardware => Hardware algemeen => Topic gestart door: meeskom op 25 juli 2014, 22:40:21

Titel: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 25 juli 2014, 22:40:21
Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik een probleempje, als ik een bestand wil openen wat ik heb gedownload krijg ik de foutmelding ''Het apparaat is niet klaar'', ik weet niet waar dit ineens vandaan komt, het enige dat ik pas veranderd heb is dat me bestanden niet automatisch op me C-schijf komen maar op me E-schijf. Ik kan nu bijvoorbeeld ook niet in apparaatbeheer, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Ik weet sowieso dat het geen virus is.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 25 juli 2014, 23:05:46
Welkom,

Een paar vragen:
a) Wat voor soort bestanden heb je download, uitvoerbare bestanden (met de extensie .exe), audio, video, afbeeldingen?
b) Wat is de E-schijf voor soort apparaat?
c) Herstel de wijziging en bewaar weer op je C-schijf. Is het probleem dan opgelost?
d) Welke virusscanner gebruik je?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 25 juli 2014, 23:13:00
Ik krijg de foutmelding bij bijna elk bestand ook gewoon .jpg-bestandjes.De E-schijf is een SSD en ik gebruik Trend Micro als virusscanner. En ik weet niet meer hoe ik dat moet herstellen? Ben nogal een leek op dat gebied.. Als ik trouwens een bestand wil kopiëren naar mijn E-schijf (SSD), dan krijg ik de foutmelding: ''U dient Administrator-machtigingen op te geven om iets naar deze map te kunnen kopiëren''.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 25 juli 2014, 23:23:42
Als je een bestand download, bewaar het dan eens direct op de C-schijf. Kan je het dan wel openen?
Formateer eens de E-schijf. Mogelijk is er iets mee mis. Alle bestanden op de E-schijf gaan daarmee verloren. Maak indien nodig dus eerst een backup, als dat nog lukt.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 25 juli 2014, 23:44:26
http://prntscr.com/46c9pw (http://prntscr.com/46c9pw,) dat krijg ik als ik een bestand direct op me C-schijf wil zetten, bovendien als ik op formatteren druk, gebeurt er niks? :(
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 26 juli 2014, 17:01:44
Citaat
dat krijg ik als ik een bestand direct op me C-schijf wil zetten
Wat gebeurt er als je daarna op Ja klikt?

Is de SSD nog wel in orde?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 26 juli 2014, 17:16:30
Als ik op ''Ja'' druk dan wordt het bestand wel op mijn C-schijf opgeslagen, maar niet op de plek waar ik wil. En ik neem aan dat mijn SSD het nog doen want kan bestanden wel gewoon nog openen en ook soort van opslaan dan ja.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 26 juli 2014, 17:27:51
Doe het volgende:

Stap 1:
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51ab99ff522ac/51ab99ff51ec9-CrystalDiskInfo.png) CrystalDiskInfo.zip (http://sourceforge.jp/frs/redir.php?m=jaist&f=%2Fcrystaldiskinfo%2F58588%2FCrystalDiskInfo5_6_2.zip) naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER (http://www.byte.nl/wiki/Screenshot_Maken).
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl (http://www.imgdumper.nl).
Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.

Stap 2:
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a612a8b2bc1/51a612a8b27e2-Zoek.png) Zoek.zip (http://hijackthis.nl/smeenk/) naar het bureaublad.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 27 juli 2014, 15:16:08
Ik waardeer de moeite, maar ik blijf al haken bij stap 1. Kan het bestand natuurlijk niet openen, ik krijg dan direct de foutmelding..
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 27 juli 2014, 15:37:47
Probeer stap 1 of stap 2 eens in Veilige mode. Lukt dat wel?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 28 juli 2014, 00:12:15
Stap 1 in veilige modus:

Hier 2 screenshots van mijn E en C schijf.

http://prntscr.com/46ysyi (http://prntscr.com/46ysyi)
http://prntscr.com/46ytiz (http://prntscr.com/46ytiz)

Heb echter stap 2 niet gedaan.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 28 juli 2014, 18:35:07
Ok. Doe dan nu stap 2, indien nodig in Veilige mode.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 28 juli 2014, 20:10:20
hoelang duurt het om zo'n log te maken, hij is nu al een uur bezig en zie verder alleen maar: HiJackThis ( en daar achter de tijd ) in mijn beeld staan...
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 28 juli 2014, 20:50:53
Dit verschilt is per computer maar normaal gesproken is het binnen een half uur klaar.
Wacht geduldig af. Mocht er na een uur nog geen verschil te zien zijn, herstart dan de computer.
Na de herstart, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
Sluit het geopende logje.
Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 28 juli 2014, 22:05:25
Hier het bestandje.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 28 juli 2014, 23:46:27
Hoi,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
Herstart de computer.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"SpeedUpMyComputer"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Wondershare Helper Compact"=-;r
"Wondershare Helper Compact.exe"=-;r
C:\Program Files (x86)\SmartTweak;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare;fs
C:\Program Files (x86)\Skillbrains;fs
C:\Program Files (x86)\DealPly;fs
C:\Program Files (x86)\TornTV.com;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"SpeedUpMyComputer"=-;r
C:\Windows\tasks\update-S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000.job;f
C:\Windows\tasks\update-sys.job;f
C:\Windows\SysNative\tasks\DealPlyUpdate;f
C:\Windows\SysNative\tasks\update-S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000;f
C:\Windows\SysNative\tasks\update-sys;f
cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb;chr
dflinnddekagfkncpgojoppgnppfkbkj;chr
gaiilaahiahdejapggenmdmafpmbipje;chr
jbpkiefagocgkmemidfngdkamloieekf;chr
nikpibnbobmbdbheedjfogjlikpgpnhp;chr
[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006ee092-9658-4fd6-bd8e-a21a348e59f5}];r
[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}];r
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 29 juli 2014, 00:04:18
Dit krijg ik als ik iets wil verwijderen: http://prntscr.com/47ani8
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 29 juli 2014, 00:21:09
Lees DEZE (http://support.microsoft.com/kb/2642495/nl) informatie eens.

Lukt het dan wel?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 29 juli 2014, 15:09:11
Nee, bij methode 1 krijg ik de wederom de foutmelding als ik het bestandje wil openen, en bij methode 2 krijg ik ''toegang geweigerd'' nadat ik ''net start MSIServer'' heb ingevoerd.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 29 juli 2014, 21:03:26
Probeer de stappen eens in veilige mode.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 30 juli 2014, 18:00:46
Ik heb methode 1 gedaan maar dat hielp niet, krijg nog steeds dezelfde foutmelding als ik iets wilde verwijderen. En methode 2 lukt niet, kan dat niet doen in veilige modus.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 30 juli 2014, 18:18:30
Je bent wel ingelogd als Administrator en met volledige rechten?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 31 juli 2014, 17:24:31
weet niet hoe dat moet in veilige modus, krijg de optie ''als administrator uitvoeren'' ook niet.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 31 juli 2014, 20:42:19
Vreemd, je hebt Zoek.exe eerder ook in Veilige mode gestart?

We gaan een andere tool gebruiken.

Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a5d669697c9/51a5d669693dd-icon_OTL.png) OTL (http://oldtimer.geekstogo.com/OTL.com) naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's zodat het programma ongestoord zijn werk kan doen.
Windows XP: Dubbelklik op OTL.com om het programma te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op OTL.com en klik op Als administrator uitvoeren.
Zet een vinkje bij Scan All Users.
Klik op de knop Quick Scan.
Verander verder geen instellingen van OTL. De scan zal niet heel erg lang duren.

Na de scan zullen twee kladblok-vensters geopend worden, OTL.txt en Extras.txt.
Deze bestanden zijn opgeslagen in dezelfde locatie als OTL.
Sluit beide logbestanden.
Post beide bestanden als bijlage in je volgend bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 31 juli 2014, 21:18:44
Alstublieft :)
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 31 juli 2014, 21:53:11
De bijlages zijn helaas verminkt geraakt.

Upload het logbestand Extras.txt naar www.mijnbestand.nl (http://www.mijnbestand.nl).
Post het linkje dat je krijgt in je volgende bericht.

Upload het logbestand OTL.txt naar www.mijnbestand.nl (http://www.mijnbestand.nl).
Post het linkje dat je krijgt in je volgende bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 1 augustus 2014, 15:12:56
Extras.txt:  http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HY34QF7BTQ3Z.txt
OTL.txt:     http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PZJCS6SJO7IA.txt (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PZJCS6SJO7IA.txt)
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 1 augustus 2014, 15:22:55
Ok, de logbestanden zijn nu in orde.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 1 augustus 2014, 17:17:10
Hoi,

Sluit alle openstaande programma's.
Windows XP: Dubbelklik op OTL.com om het programma te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op OTL.com en klik op Als administrator uitvoeren.

Kopieer de volgende code en plak deze in het veld Custom Scans/Fixes:
:OTL
IE - HKLM\..\URLSearchHook: {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - No CLSID value found
IE - HKLM\..\SearchScopes,DefaultScope = {006ee092-9658-4fd6-bd8e-a21a348e59f5}
IE - HKLM\..\SearchScopes\{006ee092-9658-4fd6-bd8e-a21a348e59f5}: "URL" = http://feed.helperbar.com/?publisher=OC&dpid=OC&co=NL&userid=65c4db15-68d9-4368-b65c-f1bcaf067d9e&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://feed.helperbar.com/?publisher=OC&dpid=OC&co=NL&userid=65c4db15-68d9-4368-b65c-f1bcaf067d9e&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://feed.helperbar.com/?publisher=OC&dpid=OC&co=NL&userid=65c4db15-68d9-4368-b65c-f1bcaf067d9e&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = http://feed.helperbar.com/?publisher=OC&dpid=OC&co=NL&userid=65c4db15-68d9-4368-b65c-f1bcaf067d9e&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://feed.helperbar.com/?publisher=OC&dpid=OC&co=NL&userid=65c4db15-68d9-4368-b65c-f1bcaf067d9e&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\..\URLSearchHook: {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - No CLSID value found
IE - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\..\SearchScopes\{006ee092-9658-4fd6-bd8e-a21a348e59f5}: "URL" = http://feed.helperbar.com/?publisher=OC&dpid=OC&co=NL&userid=65c4db15-68d9-4368-b65c-f1bcaf067d9e&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&affID=112060&tt=120912_nocpc_3812_5&babsrc=SP_ss&mntrId=cc64cc66000000000000687f74b8c052
CHR - plugin: Java(TM) Platform SE 7 U17 (Enabled) = C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\plugin2\npjp2.dll
CHR - plugin: Java Deployment Toolkit 7.0.170.2 (Enabled) = C:\Windows\SysWOW64\npDeployJava1.dll
CHR - Extension: uTorrentBar_NL = C:\Users\MitchelGame\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb\10.31.4.510_0\
CHR - Extension: uTorrentBar_NL = C:\Users\MitchelGame\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb\10.31.4.510_0\nativeMessaging\nmHost
O2 - BHO: (no name) - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - No CLSID value found.
O2 - BHO: (no name) - {A6174F27-1FFF-E1D6-A93F-BA48AD5DD448} - No CLSID value found.
O3:[b]64bit:[/b] - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - No CLSID value found.
O4 - HKLM..\Run: [Wondershare Helper Compact] C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe (Wondershare)
O4 - HKLM..\Run: [Wondershare Helper Compact.exe] C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe (Wondershare)
O4 - HKU\S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000..\Run: [SpeedUpMyComputer] C:\Program Files (x86)\SmartTweak\SpeedUpMyComputer\SpeedUpMyComputer.exe ()
[2014-07-31 18:24:00 | 000,000,400 | ---- | M] () -- C:\Windows\tasks\update-sys.job
[2014-07-31 14:35:35 | 000,755,866 | ---- | M] () -- C:\Windows\SysNative\perfh013.dat
[2014-07-31 14:35:35 | 000,663,038 | ---- | M] () -- C:\Windows\SysNative\perfh009.dat
[2014-07-31 14:35:35 | 000,158,636 | ---- | M] () -- C:\Windows\SysNative\perfc013.dat
[2014-07-31 14:35:35 | 000,126,168 | ---- | M] () -- C:\Windows\SysNative\perfc009.dat
[2013-01-23 23:48:50 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Acuc
[2012-09-24 00:23:49 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Babylon
[2013-02-05 22:03:29 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Biuvgu
[2013-01-23 23:48:50 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Cayqak
[2013-01-17 21:25:45 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Diun
[2013-01-20 04:12:17 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Edypiv
[2013-02-03 00:30:43 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Efyfh
[2013-02-03 00:30:43 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Eglo
[2013-02-14 16:27:33 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Eveqny
[2013-02-03 22:47:23 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Iqawa
[2013-02-05 22:03:29 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Isga
[2013-02-02 16:29:39 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Itmyro
[2013-02-02 16:29:39 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Izan
[2013-02-03 22:47:23 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Koniad
[2013-02-13 00:14:59 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Kovou
[2013-02-13 00:14:59 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Liilid
[2013-01-20 04:12:17 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Nuep
[2013-02-14 16:27:33 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Oneqyb
[2014-05-23 20:26:51 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\OpenCandy
[2013-01-20 04:12:17 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Qaamwy
[2013-02-13 00:14:59 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Qypy
[2013-01-01 15:54:25 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Rywuwy
[2013-01-23 23:48:50 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Sygou
[2013-02-05 22:03:29 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Ukvu
[2013-02-14 16:27:33 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Umwygu
[2013-02-02 16:29:39 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Vaakux
[2012-12-05 22:32:53 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Vadet
[2013-01-17 21:25:45 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Vien
[2014-03-11 00:29:35 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Wondershare
[2013-02-03 22:47:23 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Xoviz
[2013-02-14 23:06:25 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Xowee
[2013-01-17 21:25:45 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Xywiyk
[2013-02-03 00:30:43 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\Ycqelu

:Reg

:Files
ipconfig /flushdns /c
C:\Windows\SysNative\tasks\DealPlyUpdate
C:\Windows\SysNative\tasks\update-S-1-5-21-2314916435-1190039982-2663593244-1000
C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft
C:\Program Files (x86)\TornTV.com
C:\Program Files (x86)\DealPly
C:\Program Files (x86)\Skillbrains

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[emptyflash]
[emptyjava]
[createrestorepoint]
[reboot]
Klik op Run Fix.
Wacht tot OTL klaar is met fixen en herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
Bewaar de log die verschijnt.
Upload het logbestand naar www.mijnbestand.nl (http://www.mijnbestand.nl).
Post het linkje dat je krijgt in je volgende bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 2 augustus 2014, 14:30:21
Hoi, hier het bestandje.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MYEIIDJWUJEW.log (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MYEIIDJWUJEW.log)
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 2 augustus 2014, 21:25:32
Hoi,

Dat is prima gegaan. We gaan verder.

Download ZHPDiag via 1 van onderstaande links:
- ZHPDiag (http://en.kioskea.net/download/download-23176-zhpdiag)
- ZHPDiag (http://www.nicolascoolman.fr/download/zhpdiag/) (klik op de groene knop 'Télécharger')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.

ZHPDiag installeren

ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 19 augustus 2014, 18:46:19
Hallo daar ben ik weer na een tijdje afwezig geweest te zijn. Sorry daarvoor. Hier het bestandje: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7BDRZT7TXIN4.txt
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 19 augustus 2014, 21:07:51
Hoi,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
Herstart de computer.

Stap 2:
Kopieer onderstaande code volledig:

Script ZHPFix
G2 - GCE: Preference [User Data\Default] [cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb] uTorrentBar_NL v.10.31.4.510, (Désactivé)  =>P2P.µTorrent
R1 - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl,Default = http://feed.helperbar.com  =>PUP.HelperBar
O3 - Toolbar: (no name) - [HKLM]{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} Orphan sleutel
O4 - HKLM\..\Wow6432Node\Run: [iTunesHelper] E:\iTunesHelper.exe (.not file.)
[HKCU\Software\1ClickDownload]  =>PUP.1ClickDownloader
[HKCU\Software\APN PIP]
[HKCU\Software\Conduit]  =>Toolbar.Conduit
[HKCU\Software\DealPly]  =>PUP.DealPly
[HKCU\Software\Softonic]  =>Toolbar.Conduit
[HKCU\Software\SweetIM]  =>PUP.SweetIM
[HKLM\Software\Tarma Installer]  =>PUP.Tarma
[HKLM\Software\Wow6432Node\Babylon]  =>PUP.Babylon
[HKLM\Software\Wow6432Node\Conduit]  =>Toolbar.Conduit
[HKLM\Software\Wow6432Node\DealPly]  =>PUP.DealPly
[HKLM\Software\Wow6432Node\Iminent]  =>Adware.IMBooster
[HKLM\Software\Wow6432Node\PIP]
[HKLM\Software\Wow6432Node\SweetIM]  =>PUP.SweetIM
[HKLM\Software\Wow6432Node\Vittalia]  =>PUP.Vittalia
O43 - CFD: 29-11-2012 - 20:42:31 - [] ----D C:\Program Files (x86)\Conduit
O43 - CFD: 24-9-2012 - 0:23:49 - [0] ----D C:\ProgramData\Babylon  =>PUP.Babylon
O43 - CFD: 13-1-2013 - 13:20:45 - [] ----D C:\ProgramData\Tarma Installer  =>PUP.Tarma
O43 - CFD: 28-9-2013 - 16:46:21 - [] ----D C:\Users\MitchelGame\AppData\Roaming\library_dir
O43 - CFD: 29-11-2012 - 20:42:31 - [] ----D C:\Users\MitchelGame\AppData\Local\Conduit
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\avg-secure-search-installer_RASAPI32  =>Toolbar.AVGSearch
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\avg-secure-search-installer_RASMANCS  =>Toolbar.AVGSearch
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\LatestDLMgr_RASAPI32  =>Adware.OpenCandy
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\LatestDLMgr_RASMANCS  =>Adware.OpenCandy
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\MyBabylonTB_RASAPI32  =>PUP.Babylon
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\MyBabylonTB_RASMANCS  =>PUP.Babylon
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\SoftonicDownloader_voor_rivatuner_RASAPI32  =>Toolbar.Conduit
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\SoftonicDownloader_voor_rivatuner_RASMANCS  =>Toolbar.Conduit
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\YontooSetup-S-08DC_RASAPI32  =>Adware.Yontoo
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\YontooSetup-S-08DC_RASMANCS  =>Adware.Yontoo
[HKLM\Software\Classes\AppID\{EA28B360-05E0-4F93-8150-02891F1D8D3C}]   =>PUP.Funmoods
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\AppID\{EA28B360-05E0-4F93-8150-02891F1D8D3C}]   =>PUP.Funmoods
[HKLM\Software\Classes\Interface\{03E2A1F3-4402-4121-8B35-733216D61217}]   =>Toolbar.AVGSearch
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\Interface\{03E2A1F3-4402-4121-8B35-733216D61217}]   =>Toolbar.AVGSearch
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\Interface\{10DE7085-6A1E-4D41-A7BF-9AF93E351401}]   =>Adware.Yontoo
[HKLM\Software\Classes\TypeLib\{11549FE4-7C5A-4C17-9FC3-56FC5162A994}]   =>Toolbar.Agent
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\Interface\{1AD27395-1659-4DFF-A319-2CFA243861A5}]   =>Adware.Yontoo
[HKLM\Software\Classes\AppID\{608D3067-77E8-463D-9084-908966806826}]   =>Adware.Agent
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\AppID\{608D3067-77E8-463D-9084-908966806826}]   =>Adware.Agent
[HKLM\Software\Classes\Interface\{66EEF543-A9AC-4A9D-AA3C-1ED148AC8EEE}]   =>PUP.Whitesmoke
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\Interface\{66EEF543-A9AC-4A9D-AA3C-1ED148AC8EEE}]   =>PUP.Whitesmoke
[HKLM\Software\Classes\TypeLib\{9C049BA6-EA47-4AC3-AED6-A66D8DC9E1D8}]   =>Toolbar.AVGSearch
[HKLM\Software\Classes\Interface\{9E3B11F6-4179-4603-A71B-A55F4BCB0BEC}]   =>PUP.ToparcadeHits
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\Interface\{9E3B11F6-4179-4603-A71B-A55F4BCB0BEC}]   =>PUP.ToparcadeHits
[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{A6174F27-1FFF-E1D6-A93F-BA48AD5DD448}]   =>PUP.DealPly
[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113}]   =>Adware.Agent
[HKLM\Software\Classes\CLSID\{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113}]   =>Adware.Agent
[HKLM\Software\Classes\AppID\{BDB69379-802F-4EAF-B541-F8DE92DD98DB}]   =>Adware.CDNHelper
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\AppID\{BDB69379-802F-4EAF-B541-F8DE92DD98DB}]   =>Adware.CDNHelper
[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{DF7770F7-832F-4BDF-B144-100EDDD0C3AE}]   =>Adware.Yontoo
[HKLM\Software\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions\gaiilaahiahdejapggenmdmafpmbipje]   =>PUP.DealPly
[HKCU\Software\1ClickDownload]   =>PUP.1ClickDownloader
[HKCU\Software\APN PIP]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Wow6432Node\Iminent]   =>Adware.IMBooster
[HKLM\Software\Wow6432Node\PIP]   =>Toolbar.Ask
[HKCU\Software\Softonic]   =>Toolbar.Conduit
[HKCU\Software\SweetIM]   =>PUP.SweetIM
[HKLM\Software\Wow6432Node\SweetIM]   =>PUP.SweetIM
[HKLM\Software\Tarma Installer]   =>PUP.Tarma
[HKCU\Software\AppDataLow\Toolbar]   =>Toolbar.Conduit
[HKCU\Software\DealPly]   =>PUP.DealPly
[HKLM\Software\Wow6432Node\DealPly]   =>PUP.DealPly
[HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASAPI32]   =>PUP.Babylon
[HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASMANCS]   =>PUP.Babylon
[HKLM\Software\Classes\AppID\{4D076AB4-7562-427A-B5D2-BD96E19DEE56}]   =>PUP.Babylon
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\AppID\{4D076AB4-7562-427A-B5D2-BD96E19DEE56}]   =>PUP.Babylon
[HKLM\Software\Classes\Prod.cap]   =>PUP.Babylon
[HKLM\Software\Classes\AppID\secman.DLL]   =>PUP.Babylon
[HKLM\Software\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions\jbpkiefagocgkmemidfngdkamloieekf]   =>Hijacker.TornTV
[HKLM\Software\Classes\Toolbar.CT2865317]   =>Toolbar.Conduit
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\Toolbar.CT2865317]   =>Toolbar.Conduit
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\CLSID\{3c471948-f874-49f5-b338-4f214a2ee0b1}]   =>Toolbar.Conduit^
[HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]:uTorrent   =>P2P.µTorrent^
C:\Users\MitchelGame\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb   =>P2P.µTorrent^
C:\ProgramData\Babylon   =>PUP.Babylon^
C:\ProgramData\Tarma Installer   =>PUP.Tarma^
C:\Program Files (x86)\Conduit   =>Toolbar.Conduit
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\DealPly   =>PUP.DealPly
C:\Users\MitchelGame\AppData\Local\Conduit   =>Toolbar.Conduit
C:\Users\MitchelGame\AppData\LocalLow\BabylonToolbar   =>PUP.Babylon
C:\Users\MitchelGame\AppData\LocalLow\Conduit   =>Toolbar.Conduit
[HKCU\Software\Conduit]   =>Toolbar.Conduit^
[HKLM\Software\Wow6432Node\Babylon]   =>PUP.Babylon^
[HKLM\Software\Wow6432Node\Conduit]   =>Toolbar.Conduit^
[HKLM\Software\Wow6432Node\Vittalia]   =>PUP.Vittalia^
emptytemp;
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPFix.

ZHPFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

Post het logbestand met de naam "ZHPFix[r1].txt" als bijlage in je volgend bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 19 augustus 2014, 22:45:12
Ik kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. Waarschijnlijk omdat die onjuist geïnstalleerd is. Lijkt erop dat er essentiële bestanden verdwenen zijn
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 19 augustus 2014, 23:27:25
Doe dan eerst Stap 2
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 20 augustus 2014, 14:12:25
Alstublieft:)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZEBZPYWAORKP.txt (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZEBZPYWAORKP.txt)
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 20 augustus 2014, 14:59:11
Hoi,

Download msiserver.reg (http://download.bleepingcomputer.com/win-services/7/msiserver.reg) en bewaar het op je bureaublad.

Maak een backup van het register:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster REGEDIT /E C:\REGBACKUP.REG en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Herstart NIET de computer als daarom vraagt wordt.

Start eerst het gedownloade bestand msiserver.reg en sta het importeren/samenvoegen toe.
Herstart nu je computer.

Enige verbetering nu mbt de Windows Installer ?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 20 augustus 2014, 19:11:13
Scan blijft hangen op 14% :(
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 20 augustus 2014, 19:24:59
Als dit langer dan 1 uur duurt, herstart dan de computer.
Daarna, start de scan opnieuw.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 20 augustus 2014, 19:45:33
''De aangevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd''
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 20 augustus 2014, 21:05:48
Wanneer verschijnt die melding?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 20 augustus 2014, 21:13:44
na die 14%
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 20 augustus 2014, 21:24:49
Upload het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar www.mijnbestand.nl (http://www.mijnbestand.nl).
Post het linkje daarnaartoe in je volgende bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 20 augustus 2014, 21:45:44
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FNTUSV8Z73U8.log, (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FNTUSV8Z73U8.log,) snap trouwens ook niet dat ik niet bevoegd bent om dit bestand te openen als ik niet in veiligemodus zit.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 20 augustus 2014, 21:57:30
Windows steekt daar een stokje voor.

Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51ab99ff522ac/51ab99ff51ec9-CrystalDiskInfo.png) CrystalDiskInfo.zip (http://sourceforge.jp/frs/redir.php?m=jaist&f=%2Fcrystaldiskinfo%2F58588%2FCrystalDiskInfo5_6_2.zip) naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER (http://www.byte.nl/wiki/Screenshot_Maken).
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl (http://www.imgdumper.nl).
Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 21 augustus 2014, 15:38:03
E: schijf http://prntscr.com/4ezm45
C: schijf http://prntscr.com/4ezmcr
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 21 augustus 2014, 21:47:37
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 22 augustus 2014, 19:30:19
Krijg weer dezelfde foutmelding :-(
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 22 augustus 2014, 19:37:32
Er is iets goed mis met deze Windows.

Start het gedownloade bestand msiserver.reg en sta het importeren/samenvoegen toe.
Herstart nu je computer.

Enige verbetering nu mbt de Windows Installer ?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 28 augustus 2014, 22:58:29
Nee, helemaal niks helaas
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 28 augustus 2014, 23:24:41
Hoi,

Als je een herstelpunt kan terugzetten, doe dat dan.
Enige verbetering daarna?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 31 augustus 2014, 01:29:40
Nee, dat werkt ook helaas niet, een nieuwe versie van windows misschien een optie?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 31 augustus 2014, 10:51:52
Windows opnieuw installeren lijkt me de beste en snelste optie.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 2 oktober 2014, 17:03:06
Vandaag Windows 8 aangeschaft, maar dat blijkt ook niet zo snel te gaan. Als ik Windows wil installeren en ik open de setup krijg ik een pop-up venster en begint hij de Windows 8 installatie voor te bereiden, maar zodra hij bij 100% aankomt sluit het venster en gebeurt er verder niks. Ook als ik de PC opstart met installatieschijf erin werkt niet, nu heb ik dus de bestanden op een USB-stick gezet en als ik me PC opstart terwijl die USB-stick erin zit krijg ik een zwart scherm met ''Error loading operating system''. Ik ben ten einde raad...
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 2 oktober 2014, 21:18:34
Citaat
Ook als ik de PC opstart met installatieschijf erin werkt niet,
Dat is wel de juiste weg.
Plaats de Windows 8 installatieschijf en herstart je computer.
Vertel wat er op beeld verschijnt of maak er foto's van en post deze als bijlage.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 2 oktober 2014, 21:25:57
Dat is het juist.. er gebeurt niks. De PC start gewoon op alsof hij de CD niet herkent/ziet.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 2 oktober 2014, 21:55:55
Mogelijk staat dat in de BIOS dan niet zo ingesteld.

Herstart je computer en druk tijdens het opstarten op een toets die nodig is om in het BIOS setup programma te komen. Meestal is dit de toets F2, F10, F12 of de DEL toets. Dit kan ook een andere toets zijn. Soms wordt dit ook op het scherm getoond als je de computer opstart.
Ben je eenmaal in het BIOS setup scherm, zoek dan naar de instelling om de opstartvolgorde te wijzigen. Dit kan aangeduid worden als "Boot sequence", "Boot options" of zoiets als "Boot order".
Zorg dat bij het eerste "bootdevice" de CD/DVD-drive ingesteld staat.
Heb je eenmaal aangepast, kies dan "Exit" en vervolgens "Exit and save changes."

De computer zal nu herstarten en indien er een CD/DVD geplaatst is, daar vanaf opstarten.

Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 2 oktober 2014, 23:04:50
Hartstikke mooi dit, het probleem is opgelost :D. Heb alleen nog 1 probleempje, ik ben op één of andere reden niet gemachtigd dingen op te slaan op me :C schijf, verder ben ik wel gemachtigd om op me andere schijf dingen op te slaan.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 2 oktober 2014, 23:23:12
Mooi zo :).

Nergens op de C: schijf of in bepaalde mappen.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 2 oktober 2014, 23:26:15
nergens.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 2 oktober 2014, 23:31:25
Is de C: schijf de systeemschijf waarop Windows 8 geïnstalleerd is?
Is de C: schijf eerst geformatteerd alvorens Windows 8 opnieuw geïnstalleerd is?
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: meeskom op 2 oktober 2014, 23:39:34
Ja, de schijf waarop Windows 8 geïnstalleerd is. Tevens is de vorige windows behouden en staat ook op die schijf.
Titel: Re: ''Het apparaat is niet klaar''-foutmelding
Bericht door: Peter op 3 oktober 2014, 18:36:39
Citaat
Tevens is de vorige windows behouden en staat ook op die schijf.
Laat tijdens de installatie van Windows de harde schijf compleet formatteren zodat je met een schone lei begint.
De voor jou belangrijke/persoonlijke bestanden dien je wel eerst te back-uppen.