NL Computer Forum
Besturingssystemen => Windows => Topic gestart door: htbav op 22 maart 2020, 12:25:33
-
De laatste Windows updates geven de volgende problemen te zien:
2020-02- Cumulatieve update voor >NET Framework 3.5 en 4.8 voor Windows 10 version 1903 voor x64 (KB4537572) - fout 0x80073712
Status: Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de update later opnieuw te downloaden. Foutcode: (0x8000073712)
2020-03 Cumulatieve update voor Windows 10 Version 1903 for x64 gebaseerde systemen (KB4551762) - fout 0x800f0988
Al vele malen opnieuw gedownload waarna het systeem de updates installeert, soms zelfs tot 100%, waarna de bovenstaande fouten zich melden.
Gaarne advies
-
Hallo,
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log als eerste naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com (http://www.filedropper.com).
Klik op de groene knop "Upload File".
Pak het bestand CBS.log op je bureaublad in (zippen).
Selecteer het ingepakte bestand en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
-
Heb je nog een alternatief want filedropper werkt niet en/of vraagt dit programma te kopen.
Bij CBS vindt ik enkel CbsPersistt_20200320135911 als ZIP file + nog een paar
-
Je mag ook https://sendspace.com of https://wetransfer.com gebruiken.
-
Wat is je email adres ook al weer
-
Post de downloadlink gewoon in je volgend bericht.
-
Ik heb het document gisteravond verstuurd via WeTransfer en heb een bevestiging gekregen dat het in goede orde is verstuurd naar info@nlcomputerforum.nl.
-
Nogmaals, post de downloadlink in je volgend bericht in dit topic.
-
C:\WINDOWS\LOGS\CBS\CbsPersist_20200320135911
-
Toch via FileDropper:
De link file:///C:/Users/HENK/Desktop/CbsPersist_20200320135911.log
-
Doe het volgende:
Upload het gevraagde bestand opnieuw naar https://filedropper.com (https://filedropper.com)
Na het uploaden krijg je een scherm met een link zoals hieronder:
(http://www.imgdumper.nl/uploads9/583472726381e/583472726021a-FileDropper_Downloadlink.PNG)
Post de rood omlijnde link in je volgend bericht.
-
Hi Peter
De file die ik will doorsturen is dermate groot 13.957 kB dat het niet lukt met filedropper. Ik krijg geen "link to share this file with anyone"
Morgen een nieuwe poging met een kleinere file rond. 5.500 kB
-
;De file die ik will doorsturen is dermate groot 13.957 kB dat het niet lukt met filedropper.
Gebruik dan https://sendspace.com (https://sendspace.com) of https://wetransfer.com (https://wetransfer.com)
SendSpace:
Ga naar www.sendspace.com (http://www.sendspace.com).
Upload het gevraagde bestand.
Na het uploaden verschijnt de melding "Congratulations! Your upload finished successfully".
Direct daaronder staat een link met de bestandsnaam die geupload is met de grootte van het bestand daarachter.
Kopieer en plak deze link in je volgend bericht.
WeTransfer:
Ga naar https://www.wetransfer.com/ (https://www.wetransfer.com/).
Klik op: (http://www.imgdumper.nl/uploads8/554123f251eda/554123f251af1-Wetransfer_voegbestandentoe.PNG)
Blader naar het bestand dat je wilt uploaden en klik op Openen.
Klik op het knopje bij 1 en vervolgens op "Link" bij 2 zoals hieronder:
(http://www.imgdumper.nl/uploads8/554125dcbb1dd/554125dcb7b2b-Wetransfer_maaklink.PNG)
Klik op: (http://www.imgdumper.nl/uploads8/554126a4bd571/554126a4bd176-Wetransfer_transfer.PNG)
Na het uploaden krijg je een downloadlink.
Kopieer en plak die link in je volgend bericht.
-
https://we.tl/t-J2OvYcXWN2
Dit is de link waar je naar vraagt via WeTransfer. Dit is het CBS logbestand dat gisteren is gemaakt. De andere logbestanden zijn allen
groot en gezipd. Hopelijk kan je hiermee ook uit de voeten.
-
De andere logbestanden zijn allen groot en gezipd.
Upload die ook naar WeTransfer en kopieer/plak de downloadlinks in je volgend bericht.
-
https://we.tl/t-UXED0P177q Hi Peter hierbij de link via WeTransfer
Grt Henk
-
https://we.tl/t-5lSmJNzpx4
Nu heb je alle logbestanden. Grt Henk
-
Prima. Doe nu eerst alleen het volgende.
Verwijder Windows Update
Rechtsklik op Start en selecteer Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt nu een zwart venster. Kopieer en plak onderstaand commando in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wusa /uninstall /KB:4534132
Vertel nu eerst of dit gelukt is.
-
Prima. Doe nu eerst alleen het volgende.
Verwijder Windows Update
Rechtsklik op Start en selecteer Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt nu een zwart venster. Kopieer en plak onderstaand commando in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wusa /uninstall /KB:4534132
Vertel nu eerst of dit gelukt is.
-
Antwoord PC update KB 4534132 staat niet op je computer
-
Goed. Doe nu het volgende.
Download de (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) Farbar Recovery Scan Tool via onderstaand link:
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64) (https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/dl/82/)
Rechtsklik op (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het invoerveld KB4534132 en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "Search.txt" of "SearchReg.txt" gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
-
Het heeft even geduurd maar daar is je file
-
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
-
Vraagje: Is het normaal dat deze fix meer als 1 uur bezig is?
-
Hierbij het gemaakte FixLog:
-
Waarom voer je een andere fix uit dan degene ik gegeven heb ?
Het uitvoeren van een fix die bestemd is voor iemand anders of een andere computer is absoluut af te raden!
-
Hierbij het gemaakte FixLog:
Geen andere Fix uitgevoerd dan van jou ontvangen. En je instructie tot op de letter gevolgd.
Dus ik weet niet wat er evt mis is gegaan.
-
Je fixlog bevat een heel andere inhoud dan de fixlist dat ik gepost heb. De verkeerde fixlist.txt die je gebruikt hebt is ook veel kleiner dan degene die ik gepost heb.
Doe het volgende:
Download opnieuw de bijlage in dit bericht (http://www.nlcomputerforum.nl/index.php/topic,4823.15/msg,38146.html) en bewaar of verplaats dit bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling!
Verplaats het bestand FRST64.exe vanuit de map C:\Users\HENK\Downloads naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling!
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op je bureaublad op (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op je bureaublad.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
-
Merkwaardig. Zowel FRST64 als fixlist.txt op het bureaublad gezet middels slepen. FRST64 geopend als adm druk ik nu op"fixen"krijg ik een boodschap Geen fixlist.txt gevonden. Kan dit te maken hebben dat de fixlist.txt uit het bericht van gisteren vandaan komt?
-
FRST64 geopend als adm druk ik nu op"fixen"krijg ik een boodschap Geen fixlist.txt gevonden.
Klopt de bestandsnaam fixlist.txt wel ?
Mogelijk is de bestandsnaam fixlist.txt.txt ipv fixlist.txt
-
Zowel op bureaublad staat fixlist.txt als op verkenner "bureaublad"staat het document ook met fixlist.txt.
Datum van FRST64 is van 24-3-2020 en die van fixlist.txt is van 25-3-2020
-
Post eens het bestand fixlist.txt dat op je bureaublad staat als bijlage.
-
Hierbij het gevraagde bestand vanaf het bureaublad. Dit lukt niet omdat ik een foutboodschap krijg
De grootte van de bijlage fixlist.txt URL heeft de toegestane bestandsgrootte overschreden.
Het is een moeizaam traject.
Ook na de melding van een nieuw bericht moet ik uiutloggen en weer inloggen om je boodschap te kunnen lezen, maar dat even terzijde.
-
Hoe groot is het bestand fixlist.txt op je bureaublad ?
-
270 bytes
-
Dat kan dan nooit de fixlist.txt zijn ik je gegeven heb. die is namelijk 52.310 bytes groot.
Verwijder de fixlist.txt die nu op je bureaublad staat.
Download de bijlage in dit bericht (http://www.nlcomputerforum.nl/index.php/topic,4823.15/msg,38146.html) en bewaar deze in je bureaublad.
Klopt de bestandsgrootte dan wel ?
-
Als ik naar dit bericht gaat dat je gisteren verstuurde is dit 51.08.. kb sleep ik dit naar het bureaublad dan houd ik van de 51.08..kb slechts 1 kB over. Ik ben nu even de weg kwijt
-
Als ik naar dit bericht gaat dat je gisteren verstuurde is dit 51.08.. kb sleep ik dit naar het bureaublad dan houd ik van de 51.08..kb slechts 1 kB over.
Dan creeer je dus een snelkoppeling en download je de bijlage niet fysiek naar je computer/bureaublad. FRST kan vervolgens fixlist.txt niet vinden omdat die er ook niet is.
Dubbelklik op de bijlage in dit bericht (http://www.nlcomputerforum.nl/index.php/topic,4823.15/msg,38146.html) om hem te downloaden en bewaar het vervolgens op je bureaublad.
-
FRST64 opnieuw gedownload. alsmede de fixlist.txt van 52 kb in de directory Downloads.
FRST64 gestart vanuit download en op fixen gedrukt, "Bezig met fixen. Een ogenblik geduld"
Hoelang kan dit duren? Gisteren 3 uur gewacht zonder een afmelding. Het programma toch gestopt wat een logbestand opleverde wat niet overeen kwam met het fixlist.txt bestand.
Ik ben benieuwd
-
Het afbreken van een fix is absoluut af te raden en kan een computer volledig om zeep helpen.
Wees aub geduldig en voer de fix nogmaals uit zoals eerder aangegeven.
-
IK heb een fixlog van gisteravond van slechts 1 kB
-
FRST64 draait nog steeds. Bezig met fixen. Is dat normaal? IK wil de PC niet uitzetten vanwege je waarschuwing.
-
Je laatste bijlage (fixlog.txt) is van een verkeerde fixlist.txt.
Hoe lang is FRST al bezig ?
-
FRST heeft de hele nacht aangestaan.
-
Voorstel: huidige versie FRST64 draait nog steeds - afsluiten. FRST64 verwijderen van de PC incl Fixlist.txt, Fixlog.txt e.d
fixlist van 52 MB laten staan in de directory als enige
Daarna opnieuw downloaden FRST64 en fixlist.txt gebruiken
-
Sluit FRST64 maar af.
De bestanden FRST64.exe en fixlist.txt dienen op je bureaublad te staan.
Heb je bepaalde software draaien waardoor FRST64 de register aanpassingen niet kan uitvoeren ?
-
Ik heb het virus programma uitstaan evenals spyware. Registry control tool draait op de achtergrond gebruikt wel 40% van de processor en Windows consoleventhost 7%.
Windows firewall uitgeschakeld
-
Registry control tool draait op de achtergrond
Welke tool is dat ?
-
Geen idee maar het is een programma van Windows.
-
Ik heb een nieuw fixlog bestand.
-
Je fixlog is weer van een verkeerde fixlist en FRST is niet vanuit je bureaublad gestart.
Dit schiet zo niet op. Ga je ermee akkoord dat we TeamViewer o.i.d. gebruiken zodat ik je computer kan overnemen om zo de juiste bestanden op je computer te plaatsen ?
-
Als ik vanaf het bureaublad FRST64 start waarop ook fixlist.txt op staat en ik mstaart fixen dan krijg weer de boodschap "geen fixlist gevonden"
Wil jij het overnemen Oke
-
Hallo Peter
Helaas het doen van een system herstel zoals destijds bij Windows 7 gaat niet meer. Nog een actie via Windows repair systeem bestanden op uitgevoerd C:\windows \ system32 > DISM.exe /online / cleanup-image /restorehealth Helaas na lang wachten gekeken of de updates werden uitgevoerd, toch niet!
-
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad, zip het bestand vervolgens.
Ga naar http://www.filedropper.com (http://www.filedropper.com).
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het ingepakte CBS.log bestand CBS.zip op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
-
Ik had de vorige keer al ruzie met filedropper als ik de groene knop aanklik gebeurd er niks en als Sign up free komt er een betaal scherm.
-
Ik stuur het wel via WeTransfer zoals de vorige keer
-
Hierbij de WeTransfer link https://we.tl/t-oCypb1Nh2L
Grt Henk
-
Upload het bestand C:\WINDOWS\Logs\CBS\CbsPersist_20200327152921.cab naar WeTransfer en post de downloadlink.
-
De gevraagde link
https://we.tl/t-7hK3bxeCpR
-
Lees onderstaande instructies goed. Als iets niet duidelijk is vraag het dan eerst.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download (https://www.imgdumper.nl/uploads9/56f31e5456196/56f31e53c97da-SFCFix.PNG) SFCFix.exe (http://www.sysnative.com/niemiro/apps/SFCFix.exe) (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Download de bijlage SFCFix.ZIP en bewaar het op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
(https://i.imgur.com/1p8eDnI.gif)
SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
-
Hi Peter
Hierbij de gevraagde uitkomst van SFCFix
SFCFix version 3.0.2.1 by niemiro.
Start time: 2020-03-29 11:10:54.905
Microsoft Windows 10 Build 18362 - amd64
Not using a script file.
AutoAnalysis::
SUMMARY: No corruptions were detected.
AutoAnalysis:: directive completed successfully.
Successfully processed all directives.
SFCFix version 3.0.2.1 by niemiro has completed.
Currently storing 0 datablocks.
Finish time: 2020-03-29 11:17:41.753
----------------------EOF-----------------------
-
Hierbij de bijlage was even vergeten
-
Het lijkt erop dat je SFCFix.exe handmatig gestart hebt. Dat is niet de bedoeling.
Lees de instructies aub goed.
Selecteer het bestand SFCFix.zip dat op je bureaublad staat en sleep dat over het bestand SFCFix.exe zoals het filmpje laat zien.
SFCFix.exe zal dan vanzelf starten en het script uitvoeren.
-
Eerste keer wel handmatig gedaan. Ik wist niet wat mij te wachten stond.
Tweede maal exact via je filmpje en daarvan de uitkomst toegestuurd.
-
Upload aub het logbestand naar WeTransfer en post de downloadlink in je volgend bericht. VIa een bijlage in dit topic wordt het logbestand namelijk onleesbaar.
-
Ik heb je de inhoud van SFCfix al eerder doorgestuurd als tekst in het antwoord, voordat ik de bijlage stuurde.
-
Ik heb je de inhoud van SFCfix al eerder doorgestuurd als tekst in het antwoord, voordat ik de bijlage stuurde.
Dat is een logje van een scan, geen logje van de fix.
-
Hierbij de link van we transfer:
https://we.tl/t-d5O164cYPr
-
Dat is een logje van de scan, daar heb ik niets aan.
Ik heb je een privebericht gestuurd.
-
Hi Peter
Toch een succesje gepikt met al onze inspanning. Update 2020-02 (waar je nieuwsgierig naar was) is gelukt. Bij controle op Windows updates komt deze niet meer tevoorschijn ook na een herstart niet meer. Update 2020-03 leek even goed te gaan na de herstart en bij opnieuw installeren ging de computer bij 73% spontaan in een herstart, echter na controle op Windows update komt deze weer naar voren met de oude fout. "2020-03 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1903 for x64 gebaseerde systemen (KB4551762) - fout 0x800f0988" Je moet ook van de kleine succesje genieten, waarvoor mijn dank aan jou. Hoe we verder moeten: heb jij nog suggesties? Dat hoeft vandaag niet meer, want ik heb het even gehad.
-
Mooi, alvast 1 probleem opgelost.
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage fixlist.txt en bewaar het bestand op je bureaublad. Maak geen snelkoppeling!
Rechtsklik op (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op je bureaublad.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
-
Opdracht uitgevoerd zoals opgegeven, fixlist is een txt document geplaatst op het bureaublad. Doe ik de volgende handeling "fixen"dan krijg ik steeds de foutboodschap fixlist niet gevonden, moet in hetzelfde directory staan als FRST64.
Beide staan op het bureaublad. het enige verschil is dat bij fixlist de extensie txt niet staat. als ik dit handmatig toevoeg blijft de foutboodschap. Wat doe ik fout?
-
Update op bovenstaande. Heb FRST64 en je fixlist beide via de directory Downloads aan het werken gekregen enkel het fixen duurt langer als toen jij dat overnam.
-
Ik heb een fixlog. Hoop dat dit de goede is.
-
Update.
De laatste update windows 10 : update 2020-03 wordt goed gedownload, waarna het installatie proces gaat draaien. Dat gaat goed tot 100% daarna geruime tijd stil en komt dan opeens met de oude foutboodschap fout: 0xf0988.
Balen
-
Update:
Dezelfde foutboodschap is van toepassing bij de installatie voor "onderdelen update Windows 10 versie 1909"
-
Ik heb een fixlog. Hoop dat dit de goede is.
Nee, dat is weer een logje van een verkeerde fixlist.
-
weer opnieuw proberen?
-
Hallo Peter,
Helaas na je fix Windows 10 update gedraaid, deze komt weer met de eerdere foutboodschap 0x800f0988.
Na nog een keer proberen en na een herstart blijft de boodschap hetzelfde.
Spijtig maar het is niet anders. Grt Henk
-
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad, upload het vervolgens naar WeTransfer en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
Hierbij de link naar We Transfer;
https://we.tl/t-y6aWP0v4jl
Ik heb waarschijnlijk iets stoms gedaan. Ik heb mij vanochtend laten verleiden tot mogelijke correcties door Windows 10 Update fouten herstel.
-
Ik heb mij vanochtend laten verleiden tot mogelijke correcties door Windows 10 Update fouten herstel.
Gaf dat verbetering ?
-
Goede avond. Helaas niet, bij het opnieuw opstarten duurde het extra lang, maar als dat eenmaal is gebeurd dat gaat het daarna normaal.
Helaas heb ik nog steeds bij zowel de update van Windows 10 als bij de update van de onderdelen, dat het systeem keurig door gaat incl. installeren tot aan 100% en daarna bij de afronding het laat afweten met de bekende foutboodschap 0x800f0988
-
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ, of kopieer en plak, het commando dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup in het zwarte venster en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://www.imgdumper.nl (https://www.imgdumper.nl).
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
-
Peter,
Al die nieuwe programa's van jou heb ik niet zo snel door. Als ik de screendump heb gemaakt hoe krijg ik die in IMGDumper geupload
-
Hier een uitgebreide handleiding.
Ga naar https://www.imgdumper.nl (https://www.imgdumper.nl).
Klik op "Bladeren...".
(http://www.imgdumper.nl/uploads8/53f8ea878be02/53f8ea878ba18-imgdumper_bladeren.PNG)
Selecteer het bestand dat je wilt uploaden en klik op "Openen".
Klik vervolgens op "Upload".
(http://www.imgdumper.nl/uploads8/53f8eab8453a3/53f8eab844fb7-imgdumper_upload.PNG)
Na het uploaden geeft de website een aantal links die verwijzen naar je ge-uploade bestand.
Selecteer alle tekst in het veld onder "UBB image:" en kopieer de inhoud.
(http://www.imgdumper.nl/uploads8/53f8ec2001e89/53f8ec1ff2e04-imgdumper_links.PNG)
Plak de gekopieerde tekst in je volgend bericht.
-
(https://www.imgdumper.nl/uploads9/5e838643eb9f9/5e838643e82a5-Screendump.jpg)
Ik heb even tijd nodig om snel een oplossing te vinden, maar hier is je screendump
-
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\DISM\dism.log eerst naar je bureaublad.
Upload het bestand dism.log op je bureaublad naar WeTransfer en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
https://we.tl/t-zuokrmwQUw
Dit is je we transfer info
Sorry dat ik soms wat meer tijd nodig heb dan vroeger, maar als 73 jarige moet je daarvoor wat respijt hebben
-
We hebben geen haast dus neem je tijd.
Upload het bestand C:\Windows\INF\setupapi.dev.log naar WeTransfer en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
Bij deze je link:
https://we.tl/t-qEQxCUhVbx
-
Rechtsklik op (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Typ in het veld Zoeken de tekst systemsettings.exe en klik dan op Bestanden Zoeken.
Wacht nu tot de melding verschijnt dat het bestand Search.txt bewaard is.
Upload het bestand Search.txt naar WeTransfer en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
Hierbij de gevraagde link.
https://we.tl/t-t3kx8aLFv8
-
Ik mis een gedeelte in het logje. Voer daarom mijn vorig bericht nogmaals uit.
-
Als je niet erg vind doe ik dat morgen. Ik ga een tikje doen. Weltrusten
-
Geen probleem, Je hoeft niet gelijk e reageren. Ik wacht gewoon op je bericht, al duurt dat dagen.
Welterusten.
-
Ik hoef geen dagen te wachten, dus hier je gevraagde link:
https://we.tl/t-K4y9MGNSrv
-
Installeer onderstaande Windows Update met het commando DISM.
- Download de Windows Update MSU hier: http://download.windowsupdate.com/c/msdownload/update/software/updt/2020/01/windows10.0-kb4532695-x64_a85fd28af075ebfd8b0753d2c2aca244e926c3ce.msu (http://download.windowsupdate.com/c/msdownload/update/software/updt/2020/01/windows10.0-kb4532695-x64_a85fd28af075ebfd8b0753d2c2aca244e926c3ce.msu)
- Kopieer het .MSU bestand naar een aparte map, bijv. C:\temp
- Rechtsklik op Start en klik vervolgens op Opdrachtprompt (administrator)
- Er opent nu een zwart venster, kopieer en plak de volgende commando's 1 voor 1 in het zwarte venster. Druk op de enter-toets na elk commando.
cd C:\temp
expand windows10.0-kb4532695-x64_a85fd28af075ebfd8b0753d2c2aca244e926c3ce.msu -f:* C:\temp
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\windows10.0-kb4532695-x64.cab
- Als het goed gegaan is krijg je de melding dat het succesvol uitgevoerd is.
- Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
-
Ik krijg een error message, zie print screen2
-
Excuus, er is er een andere naam nodig.
De 3e opdrachtregel moet zijn:
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\Windows10.0-KB4532695-x64_PSFX.cab
-
Helaas weer een error. Waar heb ik die fout meergezien?
-
We gaan een eerdere update proberen.
- Download de Windows Update MSU hier: http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2019/10/windows10.0-kb4522355-x64_af588d16a8fbb572b70c3b3bb34edee42d6a460b.msu (http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2019/10/windows10.0-kb4522355-x64_af588d16a8fbb572b70c3b3bb34edee42d6a460b.msu)
- Kopieer het .MSU bestand naar een aparte map, bijv. C:\temp
- Rechtsklik op Start en klik vervolgens op Opdrachtprompt (administrator)
- Er opent nu een zwart venster, kopieer en plak de volgende commando's 1 voor 1 in het zwarte venster. Druk op de enter-toets na elk commando.
cd C:\temp
expand windows10.0-kb4522355-x64_af588d16a8fbb572b70c3b3bb34edee42d6a460b.msu -f:* C:\temp
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\Windows10.0-KB4522355-x64_PSFX.cab
- Als het goed gegaan is krijg je de melding dat het succesvol uitgevoerd is.
- Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
-
Na deze sessie startte de PC automatisch opnieuw op.
So far so good.
-
Mooi, volgende update.
- Download de Windows Update MSU hier: http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/secu/2019/11/windows10.0-kb4524570-x64_bdd4583a9f921ceeb27dc8529aa8faa9023a8f98.msu (http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/secu/2019/11/windows10.0-kb4524570-x64_bdd4583a9f921ceeb27dc8529aa8faa9023a8f98.msu)
- Kopieer het .MSU bestand naar een aparte map, bijv. C:\temp
- Rechtsklik op Start en klik vervolgens op Opdrachtprompt (administrator)
- Er opent nu een zwart venster, kopieer en plak de volgende commando's 1 voor 1 in het zwarte venster. Druk op de enter-toets na elk commando.
cd C:\temp
expand windows10.0-kb4524570-x64_bdd4583a9f921ceeb27dc8529aa8faa9023a8f98.msu -f:* C:\temp
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\Windows10.0-KB4524570-x64_PSFX.cab
- Als het goed gegaan is krijg je de melding dat het succesvol uitgevoerd is.
- Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
-
Weer een foutboodschap, zie bijlage
Morgen meer, weltrusten
-
Dit keer een andere foutcode.
Is update kb4522355 echt succesvol geinstalleerd ?
Herstart de computer en probeer update KB4524570 nogmaals te installeren.
-
Ik heb jou op het verkeerde been gezet en wel hierom. Bij het draaien van jou KB4522355 ging het zover goed dat net voor het opnieuw opstarten van de PC wat hij geheel automatisch deed, meende ik toch het woord "error" te hebben gezien, maar omdat het systeem opnieuw ging opstarten dacht ik dat dit dit van de reparatie goed was verlopen. Toch na wat overpeinzingen vandaag toch maar besloten om deze KB4522355 nog een keer te draaien en ja hoor ik had het in de "split second" toch goed gezien. Bijgaande een screen dump van de foutboodschap.
-
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Als dit klaar is maak je een screenshot, bewaar het afbeeldingsbestand en upload het naar https://www.imgdumper.nl (https://www.imgdumper.nl).
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
-
Moet er nog meer info komen
-
Ja, de opdrachtprompt moet terug verschijnen. Dit is de regel "PS C:\Windows\system32>"
-
Die is aangekomen zie bijlage
-
Kopieer de volgende bestanden naar je bureaublad:
C:\Windows\Logs\DISM\dism.log
C:\Windows\Logs\CBS.log
Zip deze 2 bestanden vervolgens, upload het naar WeTransfer en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
Hierbij je link
https://we.tl/t-8clwtkjlkj
-
Verwijder een Windows Update
Rechtsklik op Start en selecteer Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt nu een zwart venster. Kopieer en plak onderstaand commando in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wusa /uninstall /KB:4541338
Vertel nu eerst of dit gelukt is.
-
Is niet gelukt. Ik krijg de volgende boodschap gepresenteerd:
Beveiligingsupdate voor Windows, KB45541338, is vereist vor de computer en kan niet worden verwijderd.
-
Installeer een Windows Update met het commando DISM.
- Download de Windows Update MSU hier: windows10.0-kb4525419-x64_e6893a42f52b05aefb4c188cd0f5dc0daed7f5f7.msu (http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/secu/2019/10/windows10.0-kb4525419-x64_e6893a42f52b05aefb4c188cd0f5dc0daed7f5f7.msu)
- Kopieer het .MSU bestand naar een aparte map, bijv. C:\temp
- Rechtsklik op Start en klik vervolgens op Opdrachtprompt (administrator)
- Er opent nu een zwart venster, kopieer en plak de volgende commando's 1 voor 1 in het zwarte venster. Druk op de enter-toets na elk commando.
cd C:\temp
expand windows10.0-kb4525419-x64_e6893a42f52b05aefb4c188cd0f5dc0daed7f5f7.msu -f:* C:\temp
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\windows10.0-kb4525419-x64.cab
- Als het goed gegaan is krijg je de melding dat het succesvol uitgevoerd is.
- Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
-
Eindelijk iets positiefs te melden. Je laatste opdracht is met succes afgerond, zo stond het bij de Prompt.
Nu de vervolg actie? of moet ik al controleren of de installatie van de updates al werken?
-
Prima.
We gaan KB4522355 opnieuw proberen te installeren. (Die had je eerder al gedownload en uitgepakt in de map C:\temp)
- Rechtsklik op Start en klik vervolgens op Opdrachtprompt (administrator)
- Er opent nu een zwart venster, kopieer en plak het volgende commando in het zwarte venster. Druk daarna op de enter-toets.
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\Windows10.0-KB4522355-x64_PSFX.cab
- Als het goed gegaan is krijg je de melding dat het succesvol uitgevoerd is.
- Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
-
Je had vergeten het commando cd C:\Temp
Toch gedaan en daarna de opdracht regel. Het resultaat is helaas niet goed. Zie bijlage
-
Je vraagt waarschijnlijk naar het DISM logje. Hierbij zie bijlage
-
Een lastig probleem. Doe het volgende.
- Download Process Monitor (http://live.sysinternals.com/procmon.exe).
- Verplaats het bestand procmon.exe nu eerst naar je bureaublad.
- Start (http://www.imgdumper.nl/uploads9/57e5937778fb5/57e5937773088-procmon.PNG) Process Monitor doe er verder niets mee en laat dit actief.
- Installeer KB4522355 opnieuw.
- Stop Process Monitor zodra de foutmelding verschijnt. Dit doe je door in het venster van Process Monitor op het vergrootglas-icoontje (=Capture) te klikken.
- Klik op menu File - Save... en bewaar het bestand LogFile.PML op je bureaublad.
- Dit bestand kan vrij groot zijn. Pak het daarom eerst in (zippen).
- Post het ingepakte bestand als bijlage in je volgend bericht.
- Lukt dit niet, upload het ingepakte bestand naar WeTransfer en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
Hallo Peter,
Het procmon programma is geen succes geworden. Na + 2uur was het bestand nog steeds niet volledig. Bij het controleren van de status stond het vast op 15.913.709 van de 19.344.718 bytes (82 %), geprobeerd om het weer aan het starten te krijgen waarop mijn systeem spontaan in de herstart modus kwam. Nog even naar het DISM logbestand gekeken en de fout boodschap is vrij consistent:
Failed toload the provider: C:\Users\HENK\AppData\Local\Temp\3B938AD9-9EC6-478E-B64F-B6AAC9692839\PEProvider.dll. - CDISMProviderStore::Internal_GetProvider(hr:0x8007007e)
Failed toget and initialize the PE Provider.
Continuing by assuming that it is not a WinPE image. -CDISMProviderStore::Final_OnConnect
Failed toload the provider: C:\Users\HENK\AppData\Local\Temp\3B938AD9-9EC6-478E-B64F-B6AAC9692839\EmbeddedProvider.dll. - CDISMProviderStore::Internal_GetProvider(hr:0x8007007e)
Failedfinalizing changes. - CDISMPackageManager::Internal_Finalize(hr:0x800f0986)
2020-04-0319:27:17, Error DISM DISM Package Manager: PID=13332 TID=10752Failed processing package changes - CDISMPackageManager::ProcessChanges(hr:0x800f0986)
Failedwhile processing command add-package. - CPackageManagerCLIHandler::ExecuteCmdLine(hr:0x800f0986)
Kunnen we van hieruit niet gaan werken?
Ik heb nog een website met suggesties, is dit iets :
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/error-0x800f0988/cddbd7c4-7bfa-4128-87d1-5712477faf4e
-
De foutmelding die je krijgt is een lastige om te achterhalen.
Schakel de realtime-bescherming van je antivirus programma eens uit en probeer Windows Update dan nogmaals. Geeft dat geen verbetering, doe dan de procmon instructies ook eens met de real-time bescherming uitgeschakeld.
Meld het resultaat hiervan.
-
Fase 1 update Windows download oke, installatie t/m 100% waarna 5 min de oude foutboodschap 0x800f0988 verschijnt, helaas. Het zou te mooi om waar te zijn geweest. Binnenkort de volgende poging met Procmon incl uitgeschakelde virusscanner.
Wordt vervolgd.
-
Ok. Zorg dat je eerst alle openstaande programma's afsluit en gebruik de computer verder niet tijdens de update poging.
-
Hi Peter, Even een paar dagen wat anders gedaan. Alles gedaan zoals je op je laatste mail aangaf, helaas heeft dat niet geleid tot een oplossing. Wat ik wel gedaan heb is de Windows troubleshooting er op los gelaten en dat levert het volgende beeld op:
- Restorehealth via de prompt. Rwesultaat Error: 0x800f081f
The source files clould not be found. Use the "Source" option to specify the location of the files that are required to restore the feature, For more information on specifying a source location, see http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=243077 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=243077) (dit werkt helaas niet en laat direct een standaard site zien van Microsoft)
- Daarna sfc /scannow uiutgevoerd. Uitslag Windows Resource Protection found corrupt files and succesfully repaired them
Hoe kunnen we the source files vinden en herstellen.
-
Is een PC reset een optie en zoja wat zijn de consequenties?
-
;Daarna sfc /scannow uiutgevoerd. Uitslag Windows Resource Protection found corrupt files and succesfully repaired them
SFC heeft blijkbaar wat gerepareerd.
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Upload het bestand CBS.log dat op je bureaublad staat naar https://wetransfer.com post de downloadlink in je volgend bericht.
-
De CBS log code https://we.tl/t-NudOzG8yp1
-
Upload het bestand C:\WINDOWS\Logs\CBS\CbsPersist_20200415154110.cab naar https://wetransfer.com en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
Hierbij je gevraagde bestandscode: https://we.tl/t-PdlYSwO07I
-
Doe nogmaals het dism commando /restorehealth en meld het resultaat:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
-
Met wat vertraging, maar de outcome is exact hetzelfde als ik je vandaag doorgaf
Error: 0x800f081f. The source files could not be found, etc......
-
De reden waarom ik je het DISM opnieuw liet doen was je melding dat SFC alle corrupties gerepareerd zou hebben.
In de logjes staan echter nog een aantal niet gerepareerde problemen.
-
sfc nog een keer doen?
-
Nee, doe het volgende.
Verwijder Windows Update
Rechtsklik op Start en selecteer Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt nu een zwart venster. Kopieer en plak onderstaand commando in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wusa /uninstall /KB:4534132
Vertel of dit gelukt is.
-
De computer zegt dat deze update niet geïnstalleerd is op deze computer.
-
Ok.
Rechtsklik op (https://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het invoerveld KB4534132 en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand SearchReg.txt gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST.EXE gestart is.
Upload het logbestand SearchReg.txt naar https://wetransfer.com (https://wetransfer.com) en post de downloadlink in je volgend bericht.
-
Ik zit al meer als 1 uur te wachten op response. Kan het zijn dat de PC opnieuw moet worden opgestart en de taak opnieuw moet worden opgezet?
-
Taakbeheerder zegt dat de scan onderbroken is. Start het nu opnieuw op
-
Na wat opstart problemen toch gelukt, zie https://we.tl/t-JnFeN467Z0
-
Hmm, apart dat FRST niets vind. Doe het volgende:
Installeer een Windows Update met het commando DISM.
- Download de Windows Update MSU hier: http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2020/01/windows10.0-kb4534132-x64-ndp48_21067bd5f9c305ee6a6cee79db6ca38587cb6ad8.msu (http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2020/01/windows10.0-kb4534132-x64-ndp48_21067bd5f9c305ee6a6cee79db6ca38587cb6ad8.msu)
- Kopieer het .MSU bestand naar een aparte map, bijv. C:\temp
- Rechtsklik op Start en klik vervolgens op Opdrachtprompt (administrator)
- Er opent nu een zwart venster, kopieer en plak de volgende commando's 1 voor 1 in het zwarte venster. Druk op de enter-toets na elk commando.
cd C:\temp
expand windows10.0-kb4534132-x64-ndp48_21067bd5f9c305ee6a6cee79db6ca38587cb6ad8.msu -f:* C:\temp
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\windows10.0-kb4534132-x64-ndp48.cab
- Als het goed gegaan is krijg je de melding dat het succesvol uitgevoerd is.
- Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
-
Het proces is met succes afgerond en er wordt geen herstart gevraagd
-
Controleer Windows Update en meld het resultaat.
Verschijnt een foutmelding, upload het bestand C:\Windows\Logs\CBS\cbs.log naar https://wetransfer.com en post de downloadlink.
-
Dit lijkt wel op het corona virus bijna niet te verslaan. Helaas.
Hierbij de gevraagde link: https://we.tl/t-tQVUbREG5Z
-
Yep, een erg vervelend probleem.
Upload de volgende bestanden naar https://wetransfer.com en post de downloadlinks.
C:\Windows\INF\setupapi.dev.log
C:\Windows\INF\setupapi.app.log
-
Ik kan je voor de helft helpen en wel setupapi.dev, hier de code: https://we.tl/t-U76q5Lj5QV
setupapi.app.log staat niet op in windows\INF\
-
Het gestuurde logje is voldoende, Helaas staan daarin ook geen aanwijzingen.
Zijn er nog andere Windows Updates beschikbaar, behalve KB4549951 ?
-
Hi Peter
Hierbij een overzicht:
KB4052623 Defender virus-malware platform oké op 19/3/20
KB4532938 .Net Framework (2020-01) per 27/01/20 oké
KB4517389 Cumu update versie 1903 (2019-10) per 29/10/19 oké
Onderdelen update windows 10 versie 1903 oké per 20/8/19
Ergo na Cumulative update van 29/10/19 is het fout gegaan, terwijl .Net Framework tot 27/01/20 geen problemen opleverde.
Er is een artikel in Google nieuws geweest die de updates van 2020 bekritiseerde door de vele fouten die in de updates staan.
Tevens komt er in mei een grote Windows update 20H1 die de vele problemen moet gaan oplossen.
Gezien dat wij al heel veel effort gestoken hebben in deze 2020 updates is het lijkt mij verstandig om de nieuwe grote update 20H1 af te wachten hoe die wordt geïnstalleerd of niet. Als dat niet het geval is lijkt mij een windows reset op zijn plaats. Ik zie je reactie graag tegemoet.
-
We kunnen afwachten tot de grote update 20H1.
Je hebt nu Windows 10 versie 1903, de huidige versie is 1909. Een zogenaamde inplace-upgrade naar 1909 is te overwegen. De geïnstalleerde programma's en je persoonlijke bestanden blijven daarbij behouden.
-
Peter, Dit was de gouden tip upgrade naar versie 1909.
Via Windows 10 Update assistent versie 1909 geïnstalleerd (met gekruisde vingers) en het tot een goed einde gebracht.
Vanmorgen Windows update en beveiligingen gestart en 2 updates onder Windows versie 1909 geïnstalleerd. Dit ging zonder problemen met KB4537572 Cumulatieve update .NET Frameworrk (update 2020-02) voor Windows 10 versie 1909 en
KB 4537759 Beveiligings-update voor Adobe Flash Player voor Windows 10 versie 1909.
Daarna nog gekeken of er nog meer updates waren, niet dus voor versie 1909.
Zouden we nu dan toch van het probleem af zijn?
Maar ik ga nog een keer de computer opnieuw opstarten kijken of het probleem echt weg is.
Alvast mijn dank voor je tomeloze inzet voor dit probleem. Grt Henk
PS: mocht het toch weer fout gaan kom ik weer bij je terug
-
Mooi zo en graag gedaan.
Hopelijk blijft het goed gaan. Kijk het een paar dagen aan.
-
Gaan we doen en nogmaals bedankt voor je inzet en geduld met mij. Ik hoop je voorlopig niet meer lastig te hoeven vallen.gry Henk