NL Computer Forum

Besturingssystemen => Windows => Topic gestart door: fenthur op 6 augustus 2010, 19:17:57

Titel: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 6 augustus 2010, 19:17:57
Ik krijg regelmatig het bericht
Programma reageert niet .
Wat is hier de oorzaak van?
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 6 augustus 2010, 19:22:22
Hallo fenthur,

Citaat
Ik krijg regelmatig het bericht
Programma reageert niet .
Kun je wat meer informatie geven:
a) Welke windows versie gebruik je?
b) Over welk programma gaat het precies, als dat erbij staat?

Maak eventueel een screenshot van de melding en post die als bijlage in een bericht.


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 6 augustus 2010, 20:22:41
Ik gebruik de windows vista
 
Het zijn meerdere programma's
Bij windows mediaplayer ,Hyves,internet explorer incredimail.
Het programma opent gewoon ,als ik dan wil doorklikken naar een ander onderdeel
dan krijg ik te zien dat windows niet meer reageert.
Het gaat dagen goed en dan ook een hele periode gaat het weer mis.
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 6 augustus 2010, 21:27:05
Hoi Joke,

Citaat
Het gaat dagen goed en dan ook een hele periode gaat het weer mis.
Wat bedoel je met 'een hele periode', constant bij een willekeurig programma dat je opent of steeds hetzelfde programma? Ook na een herstart van je computer?

Heb je dit probleem al lang of is het recent begonnen?
Is de computer standaard met Vista geleverd ?
Wat voor computer is het precies?
Open de Verkenner. Links in de lijst met stations en mappen, rechtsklik op 'Computer' of 'Mijn Computer'  en kies Eigenschappen.
Maak een screenshot van het venster dat verschijnt en post dat als bijlage.


groeten, Peter


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 6 augustus 2010, 21:44:24
Ik heb een HP pavilion sinds 2008 geleverd met vista.
heb al langer problemen met mijn computer
Internet is onzettend traag, UPC zegt dat het aan mijn computer ligt.
Ik heb er zelf naar laten kijken en deze man vertelde dat het niet aan mijn computer ligt
Want zijn laptop was net zo traag op mijn aansluiting.
Volgens hem ligt het aan de modem.
Hoe maak ik een  screenshot?
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 6 augustus 2010, 22:07:15
Joke,

Citaat
Hoe maak ik een  screenshot?
Open de Verkenner. Links in de lijst met stations en mappen, rechtsklik op 'Computer' of 'Mijn Computer'  en kies Eigenschappen.

Druk de ALT-toets in, hou deze ingedrukt en druk dan op de PrintScreen toets.
Je ziet nu niets gebeuren maar je hebt wel een screenshot gemaakt.
Open nu Paint (het standaard MS tekenprogramma):
Klik op Start
In het witte invoerveld, typ MSPAINT en klik op OK
In Paint, klik op menu Bewerken - Plakken.
Als het goed is verschijnt nu in Paint het venster waarvan je de screenshot hebt gemaakt.

Klik op menu Bestand - Opslaan, geef het bestand een naam bijv. systeeminfo
Onthoud ook waar je het bestand opslaat.
MSPAINT kan je nu afsluiten.

Upload nu dit bestand als bijlage in een bericht, zie de knop Bladeren onder de berichten invoer venster op dit forum.


groeten, Peter

Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 8 augustus 2010, 11:52:46
Ik hoop dat je het bestand hebt ontvangen
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 8 augustus 2010, 13:47:50
Joke,

Bijna goed. Het maken en posten van een screenshot lukt al, nu nog een screenshot van het juiste venster  :) .
Zoals je zelf kunt zien, heb je een screenshot gemaakt van Internet Explorer en niet van het venster Systeem. Dat heb je wel geopend, te zien in de taakbalk. Probeer het nog eens:
Open de Verkenner. Links in de lijst met stations en mappen, rechtsklik op 'Computer' of 'Mijn Computer'  en kies Eigenschappen.
Je ziet nu weer het venster Systeem. Maak hiervan een screenshot door dan op ALT-PrintScreen te drukken en via MSPAINT bewaren.

In de kopregel van Internet Explorer staat inderdaad 'Programma reageert niet...".
Zo te zien heb je ook BitTorrent actief. Die snoept toch niet alle processortijd op? Kun je BitTorrent eens afsluiten en kijken of het probleem dan weg blijft of minder wordt.
Dat gele schildje langs het groene icoontje van BitTorrent is van een virusscanner? Welke virusscanner is dat?


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 8 augustus 2010, 14:18:41
Hallo Peter,
 
Ik heb het opnieuw doorgestuurd naar je.
 
Bit Torrent is afgeloten,maar dit heeft geen effect.
ik ben muziek aan het rippen,maar na 1 cd krijg ik weer de melding windows mediaplayer reageert niet.
Als ik hem dan opnieuw opstart dan kan ik weer 1 cd rippen
 
De virusscanner is van UPC smart Quard
 
Ik ben blij met je hulp   Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 8 augustus 2010, 14:39:07
Joke,

Er is iets niet goed gegaan met het maken van de screenshot. Vermoedelijk heb je de screenshot niet geplakt in MSPAINT.
Open eerst het venster waar je een screenshot van wilt maken. In dit geval:

Open de Verkenner. Links in de lijst met stations en mappen, rechtsklik op 'Computer' of 'Mijn Computer'  en kies Eigenschappen.


Vervolgens deze volgorde aanhouden voor het maken van een screenshot:

Druk de ALT-toets in, hou deze ingedrukt en druk dan op de PrintScreen toets.
Je ziet nu niets gebeuren maar je hebt wel een screenshot gemaakt.
Open nu Paint (het standaard MS tekenprogramma):
Klik op Start
In het witte invoerveld, typ MSPAINT en klik op OK
In Paint, klik op menu Bewerken - Plakken.
Als het goed is verschijnt nu in Paint het venster waarvan je de screenshot hebt gemaakt.

Klik op menu Bestand - Opslaan, geef het bestand een naam bijv. systeeminfo
Onthoud ook waar je het bestand opslaat.
MSPAINT kan je nu afsluiten.

Citaat
UPC Smart Guard
Aha, heb je nog andere virusscanners of beveiligingssoftware actief?


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 8 augustus 2010, 14:50:21
Ik denk dat het nu gelukt is.
Ik heb verder geen virus of beveiliging
 
Groet Joke
 
Ik ben er even niet ,heb visite gekregen.

(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=1936.0;attach=1019)
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Nilscollection op 8 augustus 2010, 14:53:29
Hallo Joke,

Je laatste screenshot doet het bij mij niet. In ieder geval kun je het probleem proberen te verhelpen door ‘preventie van gegevensuitvoering’ of ‘DEP’ uit te schakelen voor de programma’s waar jij problemen mee ondervindt.

Dit doe je als volgt:

1 Ga naar StartComputer Systeemeigenschappen.

2 Klik links op Geavanceerde systeeminstellingen.
(http://img530.imageshack.us/img530/3499/screenshot2lw.jpg)

3 Onder het tabblad geavanceerd klik je bij prestaties op instellingen.
(http://img251.imageshack.us/img251/8177/screenshot3z.jpg)

4 Bij het tabblad Preventie van gegevensuitvoering (DEP) vink je DEP voor alle programma’s en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde: aan en klik je op Toevoegen....
(http://img844.imageshack.us/img844/1455/screenshot4w.jpg)

5 Vervolgens krijg je een verkennerscherm en ga je naar C:\Program Files\Windows Media Player (als je een 64-bits OS (operating system) draait ga je naar C:\Program Files (x86)\Windows Media Player) en selecteer je de toepassing wmplayer.
(http://img251.imageshack.us/img251/1484/screenshot6tc.jpg)

6 Klik bij het waarschuwingsschermpje op OK.
(http://img267.imageshack.us/img267/8025/screenshot5f.jpg)

Doe dit voor alle toepassingen waar jij problemen mee ondervindt. Zo komen de 'probleemtoepassingen' onder elkaar in een lijstje te staan.
(http://img844.imageshack.us/img844/623/screenshot7g.jpg)

Als mijn oplossing het probleem nog steeds niet heeft verholpen, dan kun je eventueel het DEP helemaal uitschakelen.

P.S. Ik vertrouw die virusscanners van de fabrikanten niet helemaal... ikzelf draai nu al een klein jaar 'AVG Free' en hier heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad.
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 8 augustus 2010, 15:36:44
Hoi Joke,

Citaat
Ik denk dat het nu gelukt is.
Yep. :applaus:

Vermoedelijk heeft je computer last van te weinig geheugen. 1GB RAM in combinatie met Windows Vista en de toegepaste processor is m.i. wat magertjes.
Ik neem aan dat je de computer via een netwerkkabel hebt aangesloten op de router en niet draadloos werkt.

Verder is het mogelijk dat er nog allerlei overbodige programma's op de achtergrond actief zijn die je systeem ook belasten.

Maak ook eens een screenshot van de taakmanager:
Klik op Start
In het witte invoerveld, typ TASKMGR in klik op OK
Klik op tabblad Processen
Maak het venster van de taakmanager zo groot mogelijk zodat alles goed leesbaar is.
Maak weer een screenshot.
Als alle items niet op 1 screenshot passen, schuif dan de verticale schuifbalk in de taakmanager en maak nog een screenshot.
De taakmanager kun je daarna weer afsluiten.

Post de screenshot(s) in een nieuw bericht.


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 8 augustus 2010, 21:18:25
Hallo Peter,
 
Ik heb mijn computer twee jaar en gebruik de kabel.
 
Ik heb nooit problemen gehad met mijn computer.
dat windows niet reageert is nieuw voor mij.
 
Surfen op internet is hopeloos zo lang dat duurt.
 
Groet Joke

(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=1936.0;attach=1021)
 
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Nilscollection op 8 augustus 2010, 22:42:00
Hey Joke,

Op de screenshot wat jij hebt gepost is niets opmerkelijks te zien. Ik denk dat het systeem zelf een programma heeft openstaan wat een aanzienlijke hoeveelheid van je CPU gebruikt, dus het kan helpen om een screenshot te maken van de processen als je Processen van alle gebruikers weergeven hebt ingeschakeld. Dan zien we ook de processen die uitgevoerd worden door het systeem zelf.

Heb je mijn 'oplossing' trouwens al geprobeerd?

Groetjes, Nils
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 9 augustus 2010, 00:44:52
Joke,

Citaat
Ik heb nooit problemen gehad met mijn computer.
dat windows niet reageert is nieuw voor mij.
Dat is goed om te weten. Heb je recent iets aan je computer verandert of een programma geinstalleerd?
In de screenshot is ook een CPU belasting van bijna 100% te zien!
Herstart je computer.
Open geen programma's
Open alleen de taakmanager, ga naar tab Processen en klik op Processen van alle gebruikers weergeven.
Maak weer wat screenshots en post die.

Ik zie trouwens dat AVG actief is. In een eerder screenshot stond UPC Smart Guard ook actief. 2 virusscanners actief is nooit verstandig. Schakel de UPC Smart Guard eens uit.


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 9 augustus 2010, 13:55:15
Hallo ,
 
Ik heb de virusscanner van UPC er af gehaald en AVG er op gezet.
Er is niets aan mijn computer veranderd.
 
Groet Joke

(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=1936.0;attach=1023)

(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=1936.0;attach=1025)
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 9 augustus 2010, 14:44:35
Hoi Joke,

Citaat
Ik heb de virusscanner van UPC er af gehaald en AVG er op gezet.
Oke. AVG is up-to-date, heeft een volledige systeemscan gedaan en niets gevonden?

Er zijn wel wat onnodige processen actief maar die verklaren m.i. niet de systeembelasting die jij ervaart.
Heb je wel eens schijfcontrole gestart? Zonee, doe dat eens.
Schijfcontrole:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Check-your-hard-disk-for-errors
 (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Check-your-hard-disk-for-errors)
Voer eens deze ESET onlinescan (http://www.eset.com/online-scanner) uit.
Vindt die nog enge beestjes?


Peter

Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 9 augustus 2010, 18:19:41
Hallo,
 
Schijfcontrole voer ik regelmatig uit.
er zijn geen ''beestjes '' gevonden met de Eset.
 
Groet Joke.
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 9 augustus 2010, 19:53:45
Hoi Joke,

Lastig probleem. In een eerder bericht zei je
Citaat
Internet is onzettend traag, UPC zegt dat het aan mijn computer ligt.
Ik heb er zelf naar laten kijken en deze man vertelde dat het niet aan mijn computer ligt
Want zijn laptop was net zo traag op mijn aansluiting.
Volgens hem ligt het aan de modem.
Als zijn laptop ook traag is, ik neem aan dat die laptop dus ergens anders stukke sneller is, kan dat met je internetverbinding te maken hebben. Maar dat is geen reden waarom je computer traag is. Mogelijk is er een hardware probleem of heeft een recente update iets in de war gebracht.

De winkel/leverancier kan niets voor je betekenen? Je hebt zo te lezen 1 jaar garantie van HP.

Heb je vanavond (Maandag) tijd om naar de VraagMaarRaak chatroom te komen, van 21.00 tot pakweg 22.00 uur. Misschien kunnen we dan nog wat bedenken.


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 9 augustus 2010, 20:20:40
Hoi Peter,
 
Helaas ik ga zo sporten.
 
Ik heb toch nog een vraag,ik heb UPC power 60MB
Als ik de speedtest doe dan schommelt hij tussen de 40 en 60.
De monteur die er bij is geweest (niet van UPC) zegt dat het aan de modum ligt.
Ik betaal wel voor de snelheid maar krijg hem niet.
Upc zegt ,omdat de speedtest goed uitvalt dat het aan de computer ligt en niet aan het modum.
Ik heb nooit last gehad van een trage computer.
Zal ik een monteur van UPC laten komen?Wat denk je?
 
Groet Joke.
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 9 augustus 2010, 22:22:41
Hoi Joke,

Citaat
Zal ik een monteur van UPC laten komen?Wat denk je?
Als de speedtest op speedtest.net (http://speedtest.net)  tussen de 40 en 60MB ligt met een abbo van max. 60MB is daar niets mis mee.
Aangezien het een recent probleem is kan het toch nog een virus of rootkit zijn.

Doe eens het volgende:
Download eens HijackThis en plaats de logfile ervan in een bericht.

HijackThis is een stukje gereedschap dat een lijst laat zien van bepaalde configuraties die op je pc staan.

HijackThis kan je HIER downloaden:  http://free.antivirus.com/hijackthis/ (http://free.antivirus.com/hijackthis/)
In het kader Version 2.0.4, klik op de link Executable
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren of opslaan ?" kies Opslaan.
Maak een nieuwe map, bijv HJT en plaats het bestand daarin.
Na het downloaden, kies Map openen.
Start HijackThis.exe
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren ?" kies uitvoeren
In Hijackthis, klik op de knop "Do a system scan and save a logfile"
Als deze knop niet verschijnt, klik op "Scan"
Wacht totdat Notepad verschijnt met de logfile van HijackThis.
Upload de logfile als bijlage in een bericht, of plak de gehele logtekst in een bericht.
(Letop: Vink niets aan en klik NIET op 'Fix checked'!!!)
Hierna kan je zowel Hijackthis als Notepad afsluiten

Download GMER
http://www.gmer.net/ (http://www.gmer.net/)

Klik op de knop 'Download EXE'.
(Een .EXE bestand met een willekeurige naam wordt gedownload)
Start het gedownloade bestand
Klik op Scan en wacht tot de scan klaar is.
Klik op Save en bewaar het logbestand als gmer.log.
Post het logbestand van GMER.


groeten, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 10 augustus 2010, 16:59:40
Ik heb een foutmelding ontvangen.
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 10 augustus 2010, 17:31:09
Hoi Joke,

Een foutmelding van wat? De bijlage is leeg!


Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 10 augustus 2010, 19:24:48
Ik kan nu  alles doorsturen doorsturen.
Mijn computer was volledig vastgelopen.
Ik heb hem handmatig uit moeten zetten
en weer opnieuw op moeten starten.
Ik hoop dat je er wat mee verder komt.
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 10 augustus 2010, 19:32:48
Hoi Joke,

Ik vroeg om de logfiles zelf en niet om een screenshot ervan. Kun je de logfiles die Hijackthis en GMER gemaakt hebben nog even posten.

(PS: Sluit zoveel mogelijk programma's af voordat je een scan laat maken met beide programma's.
Zo te zien staat o.a. Internet Explorer, Outlook, WinWord nog open


Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 10 augustus 2010, 19:56:32
Wat is een logfiles?
 
Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 10 augustus 2010, 20:38:12
Citaat
Wat is een logfiles?
Logfiles zijn simpelweg tekstbestanden. Hijackthis bijvoorbeeld maakt een logfile (is dus een tekstbestand) na het scannen. Dat opent Hijackthis zelf met Kladblok. Dat zie je in de screenshots 'Hijackthis.exe 1.jpg' en 'Hijackthis.exe 2.jpg'.
Daar heb jij nu screenshots van gemaakt maar het werkelijke tekstbestand moet je posten.
Hetzelfde geldt voor GMER: het tekstbestand posten en niet een screenshot ervan.


Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 10 augustus 2010, 20:47:50
Ik heb ze op mijn bureaublad staan ,maar weet niet wat ik er verder mee moet doen.
Wat bedoel je met posten?
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 10 augustus 2010, 21:10:17
Citaat
Wat bedoel je met posten?
Als bijlage in een bericht zetten, zoals je doet met de screenshots.


Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 11 augustus 2010, 01:05:40
Hoi Joke,

Met Hijackthis gaan we een aantal overbodige items verwijderen.
Als er iets niet duidelijk is, vraag het dan eerst!

Sluit alle openstaande programma's.
Verplaats eerst Hijackthis.exe naar een nieuwe aparte map, bijv C:\HJT\
Hierdoor blijven alle backups die het programma maakt behouden.

Ga met de verkenner naar de map C:\HJT\
Rechtsklik op Hijackthis en klik op "Uitvoeren als administrator"
Klik op 'Scan'
Plaats alleen vinkjes voor deze items:
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896)
(onnodige items van Microsoft)

O2 - BHO: MediaBar - {EE9A4208-64EC-11DE-8440-204256D89593} - (no file)
(restant van Shareaza)

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
(onnodige tooltjes van NVidea, je videokaart)

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
(opstart onzin van Adobe)

O4 - HKLM\..\RunOnce: [PCDrProfiler] C:\Program Files\PC-Doctor 5 for Windows\RunProfiler.exe -r
(onnodig als windows start)

O4 - HKLM\..\Run: [BitTorrent] "C:\Users\JOKE.PC_van_JOKEFENT\Pictures\BitTorrent.exe"
(dit gebruik je ook niet altijd + de map is wat ongebruikelijk)

O4 - HKLM\..\Run: [SpeedUpMyPC} ....
O4 - HKLM\..\Run: [DriverScanner} ....
(onnodig tooltje, waarschijnlijk ooit geprobeerd?)

O9 - Extra button: (no name) - {53F6FCCD-9E22-4d71-86EA-6E43136192AB} - (no file)
O9 - Extra button: (no name0 - {925DAB62-F9AC-4221-806A-057BFB1014AA} - (no file)
(restant van PCConfidential, een vervelend beestje!)

O9 - Extra button: MUSICMATCH MX Web Player - ....

Klik op 'Fix Checked'
Sluit Hijackthis

Herstart de computer.

Open de Verkenner
Indien nog aanwezig, verwijder de map C:\Program Files\Winferno\PC Confidential

Als je dit klaar hebt, gaan we verder...


Succes, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 11 augustus 2010, 09:23:02
Goedemorgen Peter,
 
Ik heb gedaan wat je geschreven hebt.
In de verkenner staat het niet meer,wel heb ik op mijn buraublad nu een map erbij met de naam backups.plus de mappen van Hijackthis.
Nogmaals dank voor je hulp.
 
Groet Joke     Ik ben van 10-15 uur afwezig
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 11 augustus 2010, 10:47:34
Goeiemorgen Joke,

Citaat
In de verkenner staat het niet meer,wel heb ik op mijn buraublad nu een  map erbij met de naam backups.plus de mappen van Hijackthis.
Je was vergeten om Hijackthis eerst te verplaatsen!.
Hijackthis heb je gestart vanuit je bureaublad en NIET vanuit de map C:\HJT. Daardoor heb je nu die mappen op je bureaublad.
Gooi deze backup-mappen nog NIET weg. Dat komt later.


Nu gaan we eerst wat tijdelijke bestanden verwijderen:
Download TFC (http://www.geekstogo.com/forum/TFC-Temp-File-Cleaner-OldTimer-file187.html) (Temp File Cleaner) naar je buroblad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op TFC en klik op 'Uitvoeren als administrator"
In het venster TFC, klik op Start
Wacht tot het programma klaar is.
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt. Dit is belangrijk!


Nu gaan we een andere scanner gebruiken:
Download RSIT (http://images.malwareremoval.com/random/RSIT.exe)
Maak een nieuw map, bijv. C:\RSIT en verplaats RSIT.EXE daarin.
Ga naar de map C:\RSIT
Rechtsklik op RSIT en klik op "Uitvoeren as adminstrator"
Klik op Continue
Er verschijnt nu een voortgangsbalk. Wacht tot RSIT zichzelf afsluit. Dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is)
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Upload deze 2 bestanden in een nieuw bericht.


Succes, Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 11 augustus 2010, 11:49:48
Hoi Peter,
 
Ik kan TFC Niet openen als administrator
Deze melding staat er niet bij in het rijtje.
Onder de map staat temp cleaner 3.0.4
 
Groet Joke.
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 11 augustus 2010, 13:06:05
Hoi Joke,

Citaat
Ik kan TFC Niet openen als administrator
Deze melding staat er niet bij in het rijtje.
Onder de map staat temp cleaner 3.0.4
 
He? Ik kan het gewoon downloaden en het versienummer is ook anders, zie bijlage.
(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=1936.0;attach=1055)

Verwijder alle TFC ikoontjes van je buroblad.
Ga nog eens naar TFC (http://www.geekstogo.com/forum/TFC-Temp-File-Cleaner-OldTimer-file187.html) en klik op 'Download File'.
Op de vraag "Wilt u het bestand uitvoeren of opslaan?", kies Opslaan.
In het venster "Opslaan als", blader naar het buroblad en klik op "Opslaan"

Zie je nu wel hetzelfde als in mijn bijlage?


Peter




Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 11 augustus 2010, 13:46:49
Hoi Peter ,
 
Waar heb jij deze gedownload?
ik kan hem nergens vinden.
 
Groet Joke
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 11 augustus 2010, 13:59:42
Citaat
Waar heb jij deze gedownload?
http://www.geekstogo.com/forum/TFC-Temp-File-Cleaner-OldTimer-file187.html (http://www.geekstogo.com/forum/TFC-Temp-File-Cleaner-OldTimer-file187.html)


Peter
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: fenthur op 11 augustus 2010, 15:53:00
Hier zijn de 2 bijlages van RSIT:
 
Titel: Re: programma reageert niet
Bericht door: Peter op 11 augustus 2010, 17:05:00
Hallo Joke,

Ga naar de map C:\HJT
Rechtsklik op Hijackthis en klik op "Uitvoeren als administrator"
Klik op 'Scan'

Plaats alleen vinkjes bij:
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab (http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab (http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab)
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab (http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab)

Klik op 'Fix checked'
Sluit Hijackthis

Herstart je computer.

Gaat het nu beter?


groeten, Peter