NL Computer Forum
Software => E-mail en internet => Topic gestart door: RWE01 op 29 december 2021, 14:19:03
-
Hey, ik krijg met geen mogelijkheid in Outlook van Office 365 mijn AOL account geconfigureerd.
settings zijn IMAP.aol.com.
het betreft een emailadres robert......@cs.com wat onderdeel is van AOL.
zie onderstaande settings, iemand een idee hoe dit op te lossen?
MAP Server voor inkomende e-mail (IMAP): imap.aol.com
server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.aol.com IMAP-993-SSL
-
Welkom RWE01,
Lukt het met deze informatie:
https://support.microsoft.com/en-us/office/add-an-email-account-to-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b?ui=en-us&rs=en-us&ad=us#ID0EBABAAA=Outlook_2016 (https://support.microsoft.com/en-us/office/add-an-email-account-to-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b?ui=en-us&rs=en-us&ad=us#ID0EBABAAA=Outlook_2016)
Telfort heeft in 2009 de emailadressen van Compuserve overgenomen, ik meen alleen de ..@cs.com adressen en niet de ..@compuserve.com adressen.
AOL heeft een tijdje de @cs.com adressen beheerd en/of doorgestuurd naar hetzelfde emailadres maar dan eindigend op..@aol.com.
In dit topic (https://www.nlcomputerforum.nl/index.php/topic,4034.msg31659.html#msg31659) uit 2014 vond ik onderstaande tekst:Bel eens met AOL UK, dit nummer in Engeland: 0044 808 2349279
-
Hier zijn enkele mogelijke oplossingen voor het probleem dat je ondervindt bij het configureren van je AOL-account in Outlook van Office 365:
- Controleer de instellingen van je AOL-account. Zorg ervoor dat je de juiste e-mailadres, gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt.
- Probeer de verbinding met de server opnieuw in te stellen. Sluit Outlook af, open het opnieuw en probeer je e-mailaccount opnieuw te configureren.
- Neem contact op met de ondersteuning van Microsoft. Zij kunnen je helpen met het oplossen van het probleem.
Ik hoop dat dit helpt!