NL Computer Forum
Software => Computerbeveiliging (anti-virus) => Topic gestart door: laptopJon op 2 mei 2014, 16:49:22
-
Hoi,
mijn laptop valt steeds uit tijdens een virusscan.
Heb er sinds enige tijd G Data Total (proefversie) op staan.
Als ik hem opnieuw opstart komt hij in het bios scherm.
-
Hallo,
Dit gebeurt pas sinds de installatie van GData of al eerder?
-
Dat gebeurt al langer
-
We gaan eens kijken.
Download Zoek.zip (http://hijackthis.nl/smeenk/) naar het bureaublad.
- Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=231&t=5401) of hier (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=231&t=5402)) kan je lezen hoe je dat doet. - Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
- Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
- Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
- Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
- Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
- Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
- Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
silentrunners;
- Klik nu op de knop "Run Script".
- Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
- Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
- Sluit het geopende logje.
- Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
-
Ook hierbij valt mijn laptop uit...
-
Een hitte-probleem? Alle koelgaten zijn schoon en alle koelventilators draaien?
Stap 2:
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51ad087552f02/51ad087552b1d-SpeedFan.PNG) SpeedFan (http://www.filehippo.com/download_speedfan).
Klik op Download Latest Version.
Het bestand instsf<versienummer>.exe wordt dan gedownload.
Installeer het programma en start het vervolgens.
Nadat het programma opgestart is, doe je het volgende:
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER (http://www.byte.nl/wiki/Screenshot_Maken).
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl (http://www.imgdumper.nl).
Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Stap 2:
Download Speccy van Piriform (http://www.filehippo.com/download_speccy/).
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome webbrowser" te installeren, vink dit dan uit.
Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Stap 3:
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51ab99ff522ac/51ab99ff51ec9-CrystalDiskInfo.png) CrystalDiskInfo.zip (http://sourceforge.jp/frs/redir.php?m=jaist&f=%2Fcrystaldiskinfo%2F58588%2FCrystalDiskInfo5_6_2.zip) naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER (http://www.byte.nl/wiki/Screenshot_Maken).
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl (http://www.imgdumper.nl).
Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
-
http://www.imgdumper.nl/uploads7/53653d56e40b5/53653d56d1bc0-Naamloos.png_1.png (http://www.imgdumper.nl/uploads7/53653d56e40b5/53653d56d1bc0-Naamloos.png_1.png)
-
http://speccy.piriform.com/results/C3X33rAtZaTj4JQHnNvmvni (http://speccy.piriform.com/results/C3X33rAtZaTj4JQHnNvmvni)
-
http://www.imgdumper.nl/uploads7/5365426dab1ee/5365426da09f3-2.png (http://www.imgdumper.nl/uploads7/5365426dab1ee/5365426da09f3-2.png)
-
Het Speccy rapport is even niet beschikbaar.
De melding "HTTP Error 503. The service is unavailable." verschijnt.
De screenshot van SpeedFan toont in ieder geval veel te hoge temperaturen waardoor deze zichzelf uit kan schakelen.
Voelt de laptop ook warm/heet aan?
-
Nee, valt wel mee.
Staat nu al een aantal uren aan en is gewoon een graad of 20 denk ik
-
http://speccy.piriform.com/results/rvjh0zWXanxMouaKZS3sqlS (http://speccy.piriform.com/results/rvjh0zWXanxMouaKZS3sqlS)
-
Nog een screenshot.
-
Het Speccy rapport is beschikbaar en toont hetzelfde, veel te hoge systeem-temperaturen.
Intel Celeron 900 @ 2.20GHz: 80 °C
Acer JE51_MV (uPGA-478 ): 88 °C
Mogelijke oorzaak, verstopte koelgaten door vuil/stof, koelventilators staan stil of draaien minder door slijtage.
Het 2e Speccy rapport toont nog steeds vrij hoge systeem-temperaturen.
Let op met het gebruik van Wise Care 365.
Deze bevat ook een register opschoon onderdeel. Het gebruik van dergelijke cleaners is niet aan te raden.
-
Wise care verwijderd
wat raad je aan?
-
wat raad je aan?
Met betrekking tot de hoge temperaturen?
Laptop grondig ontstoffen + koelfans inspecteren of dit laten doen.
-
laat ik wel even doen.
Thnx.
-
Ik heb alwel iemand gevonden.
Diegene had het over koelpasta. Bestaat dat?
-
Jazeker, koelpasta is een wit vettig goedje dat de warmtegeleiding verbeterd tussen bijvoorbeeld de processor en de koelribben.
Kijk hier maar eens: https://www.google.nl/#q=koelpasta (https://www.google.nl/#q=koelpasta)
-
okay.
laptop is nu erg traag, en geeft een melding over Wise boot booster? 20 x achter elkaar
En anti virus is foetsie
-
Dit is een onderdeel van Wise Care 365.
Dat had je toch verwijdert?
-
Ja, zal wel een restant zijn. Hoe krijg ik dat weg? Hij blijft die meldingen opstapelen.
Laptop valt nu dan ook binnen de kortste keren uit.
-
Hoi,
Download SystemLook.exe (http://images.malwareremoval.com/jpshortstuff/SystemLook.exe) en bewaar het op je bureaublad.
Dubbelklik op SystemLook.exe om het programma te starten.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:
:filefind
WiseBootBooster.exe
WiseCare365.exe
Wise Care
:regfind
WiseBootBooster.exe
WiseCare365.exe
Wise Care
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Kopieer en plak de inhoud hiervan als bijlage in je volgend bericht.
-
Bij deze.
-
De bijlage is verminkt.
Upload het bestand SystemLook.txt naar www.mijnbestand.nl (http://www.mijnbestand.nl).
Post het linkje daarnaartoe in je volgende bericht.
-
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LARDYI83E7AD.txt (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LARDYI83E7AD.txt)
-
Hoi,
Ok, prima nu.
'Wise Care 365' heb je reeds gedeinstalleerd.
Download de bijlage "delwc.txt".
Hernoem het bestand naar delwc.bat.
Herstart nu eerst de computer.
Windows XP: Dubbelklik op delwc.bat.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op delwc.bat en klik op Als administrator uitvoeren.
Herstart daarna de computer.
Kopieer en plak de inhoud van het logbestand "log.txt" in je volgend bericht.
Hoe gaat het nu?
-
Kreeg geen logbestand.
Maar dat probleem is wel opgelost.
Voert nu alleen geen updates van windows meer uit.
Dus start alleen nog op in veilige modus.
-
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a5c8edc4a7c/51a5c8edc4692-icon1337952077.png) Farbar Service Scanner (http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FSS.exe) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op FSS en klik op "Als administrator uitvoeren".
Vink alleen de volgende items aan:
* Internet Services
* Windows Firewall
* System Restore
* Security Center/Action Center
* Windows Update
* Windows Defender
Klik op Scan.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "FSS.TXT".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
-
Hoe krijg ik het invoer veld daarvan verder naar boven?
Kan zo de knop scan niet zien...
-
Hoe bedoel je, het venster van FSS is niet groot en kan je toch verschuiven?
-
kan hem niet verschuiven
-
Niet, je ziet wel onderstaand venster?
(http://www.imgdumper.nl/uploads7/536e340cbf839/536e340cbf40d-FSS.PNG)
Klik meermaals op de TAB toets totdat de focus (de gestippelde rand) op de knop "Scan" staat.
Dit is de eerste na het witte invoerveld.
Druk dan op de Enter-toets.
Het scannen wordt dan gestart.
-
Heb nu wel een logbestand. Is wel in veilige modus.
-
(http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a76de01d674/51a76de01d28c-Icon_Windows_Repair_All_in_One.png) Windows Repair All in One (http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html).
(Klik op de oranje/rode DOWNLOAD knop)
- Windows XP: Dubbelklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" om de tool te starten.
- Windows Vista,7,8, en 8.1: Rechtsklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" en klik op "Als administrator uitvoeren."
- Volg de instructies en verander geen instellingen tijdens de installatie.
- Het programma wordt na installatie vanzelf gestart.
- Wanneer het programma aangeeft dat er een update beschikbaar is, klik op JA om de tool te updaten.
- Op het tabblad Start Repairs klik op de knop Start.
- Er kan nu een melding verschijnen met de mededeling om een herstelpunt en register back-up aan te maken, klik hier op JA.
- Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn en druk dan nogmaals op Start.
- Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes.
Vink alleen onderstaande items aan:
Reset Registry Permissions
Reset File Permissions
Remove Policies Set By Infections
Repair Windows Updates
[li] Let op: Schakel nu eerst je antivirus programma uit, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.[/li]
[li] Klik rechtsonder op de knop Start.[/li]
[li] Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er zullen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.[/li]
[li] Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het volgende scherm verschijnt.[/li]
[li] Wanneer de melding verschijnt "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja[/li]
[li] De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.[/li]
[/list]
Vertel hoe het nu gaat.