NL Computer Forum

Software => E-mail en internet => Topic gestart door: Ruud_coco op 31 januari 2012, 04:30:26

Titel: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 31 januari 2012, 04:30:26
Hallo allemaal,
 
Op mijn laptop (XP pro en IE8) krijg ik bij het inloggen op bijvoorbeeld Facebook een uitrolmenu te zien van personen die al eerder hebben ingelogd. zie foto.
(http://i1112.photobucket.com/albums/k490/ruud_coco/computer%20screenshots/Facebookscreen.jpg)
Echter..... op mijn desktop (ook met XP pro en IE8) lukt dat niet. Wat mij opvalt is dat een aantal settings grijs zijn en dus niet beschikbaar zijn. Zie foto.
(http://i1112.photobucket.com/albums/k490/ruud_coco/computer%20screenshots/autocomplete.jpg)
 
Ik kan nergens iets vinden om deze wel aan of af te vinken.
Het verschil tussen mijn laptop en de desktop is de checkbox voor: "use windows search for better results". Deze staat op mijn laptop "aan" en is op mijn desktop grijs.
Heeft iemand enig idee waar ik deze instelling(en) kan activeren?
 
Alvast bedankt,
 
Ruud
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 31 januari 2012, 16:36:22
Dag Ruud,

Je gebruikt toch geen registercleaners of zo? Het lijkt er op dat er een registersleutel is beschadigd/veranderd/verdwenen. Onderin het rechter plaatje zie je staan:

"Some settings are managed by your system administrator."

Wat er meestal op neerkomt dat er beperkingen aan de internet explorer zijn opgelegd. Vraag is natuurlijk welke beperking, en daarvoor is het nodig dat we inzicht krijgen in de system policy settings. Die kan je aan het forum opzenden als je wilt, doe dat als volgt:
 
Kies start, uitvoeren en type: gpresult /h C:\results.htm  (en druk op Enter)
 
In de root van C: staat nu als het goed is een bestand results.htm, hang dat eens aan een bericht.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ronald op 31 januari 2012, 22:57:18
Hoi Ruud en Michel,

Bestanden met de extensie .htm kunnen helaas niet aan Forumberichten worden gehangen (ivm security). Even inpakken in een .zip bestand en dát meesturen, kan natuurlijk wel. :)

Groeten,

Ronald
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 31 januari 2012, 23:46:05
Hoi Michel,
 
Ik heb gedaan wat je voorstelde, meerdere malen zelfs, ook met mijn Symantec Client Firewall even uitgeschakeld maar het bestand "results.htm" is niet te vinden. Ik heb even "verberg systeem bestanden" uit gezet om alles in de C root te zien maar niks noppes, nada, zip.
Heb verkenner laten zoeken maar ook deze vindt het bestand niet.
Wat mij wel opviel is dat op het tijdstip dat ik het deed 2 bestanden in de root zijn gewijzigd/bijgewerkt n.l. hiberfil.sys 2Gb groot en pagefile.sys ruim 3Gb groot. Ik heb geen idee of dat er wat mee te maken heeft maar dacht ik meld het even.
 
Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 1 februari 2012, 00:09:52
Dag Ruud,
 
Mijn fout, ik ging uit van windows 7 dat htm als output accepteert. Xp kan dat niet, dat maakt alleen een .txt bestand aan.
Probeer eens:
Start > uitvoeren, CMD (enter)
Type in de dosbox:
gpresult /z >> C:\policy.txt
Hang die txt file eens aan een bericht.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 1 februari 2012, 00:26:46
Michel,
 
Ook niks.
 
Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 1 februari 2012, 04:13:52
Hallo Michel,
 
Ik heb een nieuwe bril nodig. Zal de leeftijd wel zijn.
Ik heb het bestand hieronder bijgevoegd.
 
Terugkomend op je eerste vraag "Je gebruikt toch geen registercleaners of zo?"
Ja, ik gebruik al jaar en dag Norton Systemworks 2002 maar die zal wel achterhaald zijn. Volgens mij stamt dat nog uit het Windows 95/98 tijdperk. Aan de andere kant is die up-to-date omdat hij meeloopt in Symantec Antivirus "Live update". Live update draait elke dag automatisch en neemt alles van Norton en Symantec mee, dus virussen en software, de hele rataplan.
Een jaar geleden ben ik Eusing gaan gebruiken, weet eigenlijk niet waarom en een paar maanden geleden heb ik ook Uniblue geïnstalleerd (en gebruikt natuurlijk) Heeft één van deze kwade gevolgen?
 
Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 1 februari 2012, 14:56:07
Hoi Ruud,
 
De policies zijn zo schoon als een pasgewassen baby, dus daar zit het niet in.

Mogelijk is er bij de update naar IE8 iets mis gegaan, vraag is natuurlijk waar de fout precies zit.
Het is zeker niet uit te sluiten dat die zogenaamde registry cleaners de oorzaak zijn, dat soort tooltjes doen meestal meer kwaad dan goed. Iets genuanceerder: Als ze al wat zinnigs doen, merk je er in het algemeen weinig van, want het register wordt door Windows zelf al behoorlijk efficiënt onderhouden, en er is een kans dat ze verkeerde registersleutels slopen, daar zijn aardig wat voorbeelden van.

Zeker als je drie van die tools gebruikt, begeef je je toch wel op glad ijs. Ik gebruik zelf ook een registry cleaner (system mechanic onder XP) maar doe dat alleen wanneer ik een totale windows setup kloon naar een pc met volslagen andere hardware. Dan zijn er vaak zoveel overbodige sleutels dat het de moeite wel eens waard wil zijn. In zo'n geval loop ik de voorgestelde wijzigingen wel zelf eerst door voordat ik toestemming geef. Dat is dus een eenmalige actie bij gebrek aan beter. Het heeft weinig zin en het is niet ongevaarlijk registry cleaners veelvuldig te gebruiken. Ook ben ik er niet zeker van of de door jou gebruikte tools nog wel geschikt zijn voor IE8.
 
Je hebt vast een reden voor het gebruik van die cleaners; wil je er een te trage pc mee versnellen? Zo ja, geef dan maar een gil.
 
Terug naar jouw probleem, waarvan de oorzaak vooralsnog onbekend is: Kiest start, uitvoeren, regedit (enter)
Je ben nu in het register, voorzichtig zijn, niets zelf veranderen! Zoek naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
Als die sleutel er is, wat staat er in?
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 1 februari 2012, 15:54:50
Goedemiddag Michel,
 
Er staat: (Default) REG_SZ (value not set)
 
Ruud
 
 
P.s. heeft hier niets mee te maken maar ik heb aan mijn profiel onze web site toegevoegd maar hij wordt niet getoond. Ik zal wel weer wat fout doen.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 1 februari 2012, 16:35:12
Dag Ruud,
 
>> Er staat: (Default) REG_SZ (value not set) <<

Nou, daar is ook niets mee aan de hand. Je hebt niet ergens in Norton of zo zelf een beperking ingesteld?
Het vervelende is, dat er wel tig plaatsen in het register zijn die een dergelijke beperking veroorzaken. Ik kijk nog even verder naar de meest waarschijnlijke locaties. Wat je zelf kan proberen is ie8 weer deïnstalleren, en kijken of de zaak onder IE7 (of wellicht nog 6) wel werkend te krijgen is. Hierna kan je dan IE8 weer installeren.

Jouw website linkje moet het nu doen.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 1 februari 2012, 16:38:53
Michel,
 
Ga ik vanavond proberenen en hou je op de hoogte.
 
Bedankt,
 
Ruud
 
P.s. Ik dacht dat mijn website onderaan de thread zichtbaar zou zijn maar zie nu dat wereldbolletje onder mijn Avatar. Helemaal toppie!
P.p.s. Ja ik wil mijn trage PC versnellen. Zal ik hiervoor een nieuwe thread starten?
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 1 februari 2012, 18:27:56
Hoi Ruud,
>> Zal ik hiervoor een nieuwe thread starten?  <<
 
Buena idea
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 1 februari 2012, 21:54:43
Hoi Michel,
 
Dom, dom, dom! Ik probeerde IE8 te verwijderen nadat ik eerst alvast IE7 voor de zekerheid had gedownload.
IE8 laat zich niet verwijderen via "verwijder software". het staat wel in de lijst maar er is geen "verwijder" knop. Dus ik kijk in C:/software/internetexplorer maar daar is geen uninstall bestand.
Toen dacht ik, het is een onderdeel van windows en ik kan dus een Windows onderdeel verwijderen of toevoegen. Je voelt hem vast al aankomen. Ik heb de vakjes verkeerdom aangevinkt en IE is erop blijven staan en alle andere zaken zoals accessoires, fax, indexing services, etc. zijn verwijdert.
Ik dacht, dan doe ik het omgekeerde en installeer al die zaken. Er wordt dan gevraagd om de installatie floppy in A (??????) of de CD in de CD speler, druk op [enter]. Dit gedaan maar dan beginnen de foutmeldingen. Ik moet een station selecteren, maar wat ik ook selecteer het installatieprogramma wil niet verder en blijft na elke wijziging ping-pong doen.
Hetzelfde geprobeerd vanaf de installatie CD. Kom ik in hetzelfde kringetje terecht.
Kom dacht ik, dan doe ik een system restore. Dus ik kies een gehighlighte eerdere datum en geef enter.
PC sluit af, reboot, reutel, reutel, reutel en geeft de mededeling: onvolledige restore.
Gelukkig staat IE8 er nog op anders was dit niet meer  mogelijk geweest.
Enig idee hoe ik de verwijderde software (Windows onderdelen) weer terug kan krijgen?
 
Hasta luego amigo!
 
Rudi
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 2 februari 2012, 03:26:10
Pfffffffffffffffft, het heeft even geduurd maar ik heb alles weer terug.
Het blijkt dat als je de installatie CD in een speler plaatst (in mijn geval E) dat je een een map moet aanklikken. Tja welke dan? Er staat een heel rijtje dus ik ben op goed geluk alle mappen gaan aanklikken net zolang totdat er geen ping-pong foutmelding meer kwam. In mijn enthousiasme ben ik het weer vergeten op te schrijven natuurlijk maar volgens mij was het de map i386.
Zo dat werkt allemaal weer.
Nu nog zien dat ik IE8 ge-de-installeerd krijg.
 
Ruud
 
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 2 februari 2012, 06:36:32
Update.....
 
Ben door stom toeval op het Microsoft forum NL terechtgekomen. Vond daar de uitleg wanneer IE8 wel en niet gedeinstalleerd kan worden. Na SP3 kan IE8 NIET gedeinstalleerd worden tenzij.... zie de gebruiksaanwijzing in de bijlage.
Ik heb deze uitgevoerd, kreeg geen foutmelding betreffende de registersleutels en heb deze dan ook niet verwijderd (had ik misschien wel moeten doen).
Na de reboot blijkt dat ik nog een volledige werkende IE6 op mijn PC heb staan. Deze getest en ja hoor het roll-out menu werkt! :applaus:
Fluks IE8 vers geïnstalleerd, reboot, meteen upgrades ophalen (je kan het dus niet testen of het werkt op dit punt), weer reboot en...................... het roll-out menu is weer verdwenen.
Helaas is er tijdens de installatie geen snelkoppeling op het werkblad gemaakt. Als ik de ieplore8.exe uit windows gebruik dan krijg ik IE6 op mijn scherm maar bij "help" wordt me verteld dat het IE8 is. Rara, pindakaas.
Ik stop er even mee. Pfffffffft. :tsja:
 
Ruud
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 2 februari 2012, 15:31:19
Hoi Ruud,
 
Die I386 map klopt, meestal wordt die ook op de harddisk gekopieerd, waardoor dat gedoe met die cd niet nodig is.
Jammer dat je na de deïnstallatie van IE8 die werkende IE6 weer direct updated hebt naar IE8, want kennelijk staat er ergens een IE6 registry key niet lekker en wordt dat door IE8 tijdens de update foutief of met problemen overgenomen. Een van de meer bekende oorzaken is Spybot Search and Destroy die de beveiligingssettings van IE6 aanpaste. IE8 kan niet met die settings overweg en dan krijg je dit soort beperkingen.
 
Die map IE8 map onder windows bevat inderdaad de vorige IE versie (6 in jouw geval). Die map is bedoeld om terug te kunnen gaan naar IE6 als dat nodig mocht zijn. En ja, IDIOTE naamgeving. Maakt Microsoft zich wel vaker schuldig aan. Overigens.. als je die opgeslagen IE6 versie nu gebruikt, hoe staat het daarin met die rolmenu's ?
 
Kijk in de map program files naar een map Internet Explorer. Daar moet je Iexplore.exe vinden. Dat is IE8. Rechtsklik, kies kopieren naar.. > Bureaublad als snelkoppeling.. >> en je hebt je IE8 weer bereikbaar.
 
Terug naar het probleem. Ik ga je niet vragen die hele deïnstallatie/installatie kermis nog een keer door te lopen. Laten we eerst eens kijken naar de tweede locatie in het register waar instellingen kunnen staan die tot dit gedrag leiden:
 
Wat staat er bij jou in de registerkey: HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel
(Maak een screenshot als het veel is).
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 2 februari 2012, 16:43:01
Hoi Michel,
 
Even een kwikkie tussendoor vanaf mijn laptop op het terras, ik heb even koffiepauze;
<< Na de reboot blijkt dat ik nog een volledige werkende IE6 op mijn PC heb staan. Deze getest en ja hoor het roll-out menu werkt! >>
Aangezien IE6 volledig werkte en het roll-out menu ook goed werkte en geen foutmeldingen kreeg ben ik dus meteen doorgegaan met de installatie van IE8. Het was waarschijnlijk slimmer gewesst om even op jou te wachten, maar ja gedane zaken nemen geen keer.
 
Nu weer terug naar de verfkwast, er moet nog wel gewerkt worden vandaag, spreek je later,
 
Ruud
 
 
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 2 februari 2012, 19:29:23
Hoi Michel,
Hier zijn de 2 screen shots die jij gevraagd hebt.
(http://i1112.photobucket.com/albums/k490/ruud_coco/computer%20screenshots/regscreen1.jpg)
 
(http://i1112.photobucket.com/albums/k490/ruud_coco/computer%20screenshots/regscreen2.jpg)
 
Dit is wat je vroeg neem ik aan?
 
Ruud
 
 
 
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 3 februari 2012, 01:42:19
Dag Ruud,
 
Die lange lijst toont aan, dat er in het verleden inderdaad policies zijn toegepast, normaal is die lijst leeg, sterker hij komt zelfs niet eens voor. Alle waarden staan echter op 0 en zouden dus geen werking moeten hebben. Maar ik zie ook nog een groot aantal andere subkey's die in normale omstandigheden niet aanwezig zijn.
 
Ik stel voor die hele Internet Explore key met al die subkey's te gaan verwijderen. Dat is een beetje een long shot, maar het zou geen kwaad moeten kunnen. Om zeker te zijn van een mogelijkheid tot herstel, doe je het beste het volgende:
  Herstart de computer, en kijk of dit geholpen heeft. Mochten er onverwachte problemen met Internet Explorer optreden, dan ga je met de verkenner naar de zojuist opgelslagen key en dubbelklik je er op. Je zal gevraagd worden of het bestand geïnporteerd moet worden, dat bevestig je. Na een herstart zouden dan weer de oude settings moeten gelden.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 3 februari 2012, 04:06:57
Michel, hiep, hiep hoera.....!
Het werkt.  :applaus:  Helemaal toppie! Ik ben een half uurtje aan het testen geweest en alles lijkt normaal te werken inclusief het uitrol menu. Ik blij, vrouw blij, hond blij (geintje) iedereen blij. We hoeven nu niet meer iedere keer ons volledige emailadres in te tikken.
Ik zal de kopie voorlopig nog even bewaren, zo groot is die nu ook weer niet.
Nog even terug naar dat bestand i386. Waar wordt dat normaal gesproken weggeschreven op de HD? In de windos root?

Ruud.
 
P.s. Ik zag net dat wij even oud zijn.
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 3 februari 2012, 16:45:34
Hoi Ruud,
 
Mooi! Was een taaie rakker, maar we hebben hem te grazen.
 
Ja, ik ben even oud als jij en ook nog even jong. Komt vast door onze leeftijd.  ;)
 
Meestal wordt de map I386 (behoorlijk forse map, dus als je gebrek hebt aan schijfruimte zou ik het niet doen want je hebt hem in normale omstandigheden niet nodig) in de root van C: bewaard (C:\I386 dus).
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 3 februari 2012, 18:04:33
Hoi Michel,
 
Ok, ik laat I386 lekker waar die is. Ik hoop dat ik het onthou voor als ik het de volgende keer nodig heb.
 
Terug naar het IE8 probleem, het enige wat niet meer werkt is Malwarebytes.
Ik krijg 2 foutmeldingen:
MBAM_ERROR_EXPANDING_VARIABLES (0,453)
en vervolgens:
MBAM_ERROR_MISSING_FILE (3,0,mbam swissarmyknife.sys)
Wat denk je, verwijderen en opnieuw installeren?
(liever niet want ik heb de reg. code niet meer) ;)
 
Ruud
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 3 februari 2012, 20:23:42
Hoi Michel,
 
Even terug naar het ontbreken van IE.exe bestand.....
(http://i1112.photobucket.com/albums/k490/ruud_coco/computer%20screenshots/explorenoexe.jpg)
Zoals je ziet is het er niet. Ook raar is dat er geen iconen zijn aangemaakt tijdens het opnieuw installeren (is ook niet om gevraagd). Maakt niet uit, ik heb een andere snelkoppeling omgebouwd dus alles werkt nu goed.
 
just to let you know...
 
Ruud
 
 
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 4 februari 2012, 00:49:10
Hoi Ruud,

PMFJI.
Citaat
Terug naar het IE8 probleem, het enige wat niet meer werkt is Malwarebytes.
...
Wat denk je, verwijderen en opnieuw installeren?
(liever niet want ik heb de reg. code niet meer)
De gratis versie van Malwarebytes (MBAM) kun je toch ook gebruiken?

De problemen die je ondervindt kunnen een gevolg zijn van een beschadigde MBAM of een besmetting met een ongewenst beestje.

Doe eens een onlinescan met ESET Onlinescanner (http://www.eset.com/onlinescan/) zodat we een beter beeld krijgen.

Klik op de knop "Run ESET Online Scanner"
Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use

Klik op Start
Installeer het ActiveX control.
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives

Klik op "Advanced Settings"
Zet een vinkje bij:
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan even duren...

Na het scannen, klik op 'List of found threats'
Klik op 'Export to text file....'
Opslaan op het buroblad en geef een bestandsnaam, ala 'ESET+datum'.
Daarna het venster sluiten.
Stuur het logbestand van ESET, op je buroblad, als bijlage.


Groeten, Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 4 februari 2012, 04:10:09
Hallo Peter,
De scan duurde bijna 2 uur maar dan heb je ook wat.
Infected:10
Cleaned:9
Bijgaand het log file, ik heb de in quarantaine geplaatste files gedelete en een Reboot gedaan.
Als het goed is ben ik de eerste 9 nu kwijt.
 
Ruud
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 4 februari 2012, 11:16:56
Hoi Ruud,

Citaat
De scan duurde bijna 2 uur maar dan heb je ook wat.
:) Ok, helemaal schoon is je computer nog niet.

Download RKILL (http://download.bleepingcomputer.com/grinler/rkill.com) naar je bureaublad

Sluit alle programma's zodat je alleen het bureaublad ziet met daarop RKILL.COM
Dubbelklik erop zodat rkill zijn werk kan doen
WinVista/7: Rechtsklik erop en klik "uitvoeren als administrator"
(Het kan zijn dat er een melding komt dat RKILL.COM een virus is. Klik daar dan niet op. Dit kan een valse melding zijn!)
Dubbelklik opnieuw op rkill.com en herhaal dit totdat RKILL klaar is.
Notepad opent dan met een logfile.

Probeer MBAM nu opnieuw te starten.

Lukt het dan wel, dan MBAM eerst volledig updaten.
Het kan zijn dat er een nieuwe versie van MBAM gedownload wordt, installeer die dan.
Controleer weer op updates tot deze melding verschijnt:
(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2976.0;attach=2149)

Voer nu een complete systeem scan uit.
(tabblad Scanner, Kies Volledige scan en klik op Scan.

Post de logfile als bijlage.


Eens kijken of we nog meer besmettingen/restanten kunnen opruimen:

Download RSIT (http://images.malwareremoval.com/random/RSIT.exe) naar je bureaublad

Start RSIT
(WinVista of Win7: Rechtsklik op RSIT en klik op "Uitvoeren als administrator")
Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is)
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 bestanden als bijlage in een nieuw bericht.


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 4 februari 2012, 15:23:36
Hallo Peter,
 
Nou hier gaan we, RKILL gedraaid, zie het RKILL.log
Daarna Malware verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, volledige scan gedaan, zie het log, 2 virussen gevonden.
Vervolgens RSIT gedraaid. zie bijlagen.
 
Voor mij is het een beetje pindakaas maar ik neem aan dat het voor jou geheel duidelijk is.
 
In blijde afwachting,
 
Ruud   
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 4 februari 2012, 16:09:49
Hoi Ruud,

De versie van MBAM die je gebruikt is verouderd, versie 1.46, terwijl nu 1.60 beschikbaar is.
Je hebt ook een snelle scan gedaan.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) (http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php).
(klik op Download Now, het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)

Dubbelklik erop na het downloaden om het programma te installeren.
Op de vraag 'Wilt u de evaluatieversie nu starten?' kies Weigeren
Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.
Ruim eventueel eerst de tijdelijke (internet) bestanden op.

Updaten:
Klik op tab "Update" en dan op "Controleer op updates".

Selecteer tab "Scanner", kies "Volledige Scan" en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Herstart de computer en MBAM
Ga naar tab "Logs" en dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Post de logfile als bijlage of kopieer de inhoud en plak dat in een nieuw bericht.


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 4 februari 2012, 18:39:59
Daar ben ik weer.
Bijgaand het laatste logbestand.
Ziet er goed uit niet?
 
Malwarebytes Anti-Malware 1.60.1.1000
www.malwarebytes.org (http://www.malwarebytes.org)
Databaseversie: v2012.02.04.03
Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
Ruud :: RHK-OML [administrator]
4-2-2012 9:40:34
mbam-log-2012-02-04 (09-40-34).txt
Scantype: Volledige scan
Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scanopties: P2P
Objecten gescand: 246094
Verstreken tijd: 1 uur/uren, 39 minuut/minuten, 4 seconde(n)
Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
(einde)
 
Ruud
 
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 4 februari 2012, 18:58:14
Hoi Ruud,
 
Logje ziet er fris uit.
 
Wil je niet plagen, maar zo zie je toch maar weer dat je de computer vol kunt zetten met beveiligingssoftware, maar dat dat weinig extra beveiliging oplevert.
 
Je zou nog komen met een nieuwe thread "Hellup me peecee is zo *&^%#!! traag". We gaan in die thread er dan wat verder op in.
 
Kan je inmiddels iexplore.exe vinden in de map C:\Program Files\Internet Explorer? Ook niet als je tijdelijk systeem- en verborgen bestanden weergeven aanzet? Zo nee, hoe heb je dan die alternatieve snelkoppeling naar IE8 gemaakt? (wat zijn de eigenschappen van die snelkoppeling?).

Ik vraag dit je omdat ik in de logs zag dat er een paar snelkoppelingen naar Internet Explorer niet werden vertrouwd:
C:\Documents and Settings\Ruud\Desktop\Internet Explorer.url (Malware.Trace)
Mogelijk zijn dat de koppelingen die je zelf op alternatieve wijze hebt aangemaakt en dan ben ik benieuwd hoe.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 4 februari 2012, 20:11:45
Hoi Michel,
Long time, no see  ;)
Die nieuwe thread start ik zodra deze huidige 2 op hun eind lopen. Komt eraan dus.
Over die snelkoppelingen..... da's een leuk verhaal. Ik kon die iexplorer.exe dus niet vinden. Heb ik ook een pic van gepost, ook niet te vinden als verborgen bestand. Er staat er nog wel een in de Windows root maar als je die start krijg je IE6 en als je op help klikt dan zegt deze IE8!!!!
Afijn, deze dus niet gebruikt en een bestaande snelkoppeling aangepast inclusief het IE icoontje. Dat werkt(e) prima. Nu wordt het echt leuk......
Vanmorgen start ik de PC op en................. WEG zelfgemaakte snelkoppeling! Zowel op het bureaublad als in de taakbalk.
Ik dacht.... nu ben ik zat en start mijn laptop op, kopieer iexplorer.exe naar een stick, plaats de stick in de PC, copy, paste...... ding dong..... bestand bestaat al, wilt u deze overschrijven? Nou zakt meine hose auf die schuhe!
In de tussentijd is de PC al meerdere keren ge-reboot en de snelkoppeling is er nog steeds dus ik ga er van uit dat het nu opgelost is.
 
Over al die beveiliging; Ik heb Symantec Client Firewall, Symantec Antivirus (beiden officiele versies) en Malwarebytes en dacht zo....., Ik zit redelijk veilig, maar niet dus. Heb jij suggesties voor een betere/andere configuratie? ..... en ja, ik zit wat te rommelen met register cleaners maar die heb ik er allemaal vanaf gehaald. Dat heb ik van ene Michel geleerd die op zo'n computer forum zit  :)  .
 
Ik sta open voor alle goede (met 100% korting) ideeën.
 
Ruud
 
 
   
 
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 4 februari 2012, 21:34:36
Hoi Ruud,

Citaat
Ziet er goed uit niet?
Yep, dat is stukke beter.
Dan kunnen we verder gaan met opruimen want we zijn er nog niet.

De-installeer via Configuratiescherm - Software de volgende programma's:
Fast Browser Search (Get Rated)
Spam Free Search Bar
Windows iLivid Toolbar

Start Internet Explorer 8 (= IE8)
Klik op Extra - Invoegtoepassingen beheren
Verwijder Windows Searchqu Toolbar
Sluit IE8

Herstart je computer

Download HijackThis (http://free.antivirus.com/hijackthis/) naar je bureaublad.
(Dat had eigenlijk via RSIT moeten gebeuren maar is om 1 of andere reden mislukt, mogelijk door Norton.)

In het kader Version 2.0.4, klik op de link Executable
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren of opslaan ?" kies Opslaan.
Start HijackThis.exe
In Hijackthis, klik op de knop "Do a system scan and save a logfile"
Als deze knop niet verschijnt, klik op "Scan"
Wacht totdat Notepad verschijnt met de logfile van HijackThis.
Upload de logfile als bijlage in een bericht, of plak de gehele logtekst in een bericht.
(Let op: Vink niets aan en klik NIET op 'Fix checked'!!!)
Hierna kan je zowel Hijackthis als Notepad afsluiten.


Als ik het goed heb, heb je een Norton antivirus produkt uit 2005. De virus-definities zijn wel up-to-date maar hoe dat met de scan-engines zit durf ik niet te zeggen. Dat lijkt me een beetje ouderwets.


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 4 februari 2012, 23:38:29
Hoi Peter,
 
Alles ging goed behalve het verwijderen van de Searchqu Toolbar.
Ik heb de Engelse versie dus bij mij is het: Tools, Manage Add-ons, Toobars and Extensions, en daar zie ik de Searchqu Toolbar 2x genoemd maar met:
publisher: control is not available
status: disabled
Er is ook geen "delete" knop beschikbaar dus hier houdt het voor mij even op.
 
Vervolgens HiJackThis gedraaid en log file bijgevoegd.
 
Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 4 februari 2012, 23:58:15
Hoi Ruud,
 
Het met liefde smoren van alle ongedierte in jouw computer laat ik met plezier over aan Peter, die vaardig met dat bijltje hakt, anders zitten we elkaar maar in de weg.

>> Vanmorgen start ik de PC op en................. WEG zelfgemaakte snelkoppeling! <<

Ja, dat klopt. Zoals ik je al schreef zijn die twee snelkoppelingen door malwarebytes als verdacht gezien, en verwijderd. Vandaar dat ik benieuwd was hoe je ze had aangemaakt.

>> Ik dacht.... nu ben ik zat en start mijn laptop op, kopieer iexplorer.exe naar een stick, plaats de stick in de PC, copy, paste...... ding dong..... bestand bestaat al, wilt u deze overschrijven? <<

Heb je al met weergeven systeem en verborgen bestanden aan, gekeken of je iexplore.exe wel kunt zien? Zo ja, niets aan de hand, kunnen we wel aanpassen als je dat wilt. Maarrrr... (tadáá, onheilspellend tromgeroffel) als het bestand iexplore.exe op geen enkele wijze te zien is, terwijl het wél bestaat in die map (melding bestand bestaat al bij kopiëren van een andere iexplore.exe naar die map), dan is het mogelijk dat je een rootkit hebt opgelopen. Die rootkit verbiedt dan de verkenner iexplore.exe te laten zien. Daar is dan een reden voor (geweest). Doe eens het volgende (als het bestand echt niet zichtbaar te krijgen is):

Start, uitvoeren, cmd (enter)
In die dosbox tik je in:
Cd \ (enter)
Cd Program files (enter)
Cd Internet Explorer (enter)
Dir /a (enter)

Er wordt nu een lijst van alle bestanden in die map weergegeven. Zie je daar iexplore.exe tussen staan?
Zo ja, hoe groot is dat ding, en van welke datum?
Tik dan eens in copy iexplore.exe C:\test.txt
Als dat gelukt is staat er in de root van c: een bestand test.txt
zip dat en hang het aan een berichtje, kan ik kijken of er wat mee aan de hand is.

>> Nou zakt meine hose auf die schuhe! <<
Ik draai mij decent even om..
 
>> Over al die beveiliging <<
 
Hebben we het uitgebreid over in de thread over die trage pc.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 5 februari 2012, 00:20:09
Hoi Ruud,


Citaat
Dat die Searchqu Toolbar niet te vinden was had ik eigenlijk wel verwacht.
Vermoedelijk is die verwijdert met de herinstallatie van IE.
Dan gaan we verder met opruimen.
Schakel tijdelijk Norton Antivirus uit.

Start HijackThis.
Sluit nu eerst alle vensters af, behalve natuurlijk HijackThis.

Vink alleen onderstaande items aan, indien nog aanwezig:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157)
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: BrowserHelper Class - {8A9D74F9-560B-4FE7-ABEB-3B2E638E5CD6} - C:\Program Files\SGPSA\SearchAssistant.dll (file missing)
O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~1\WI371A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)
O2 - BHO: DataMngr - {9D717F81-9148-4f12-8568-69135F087DB0} - C:\PROGRA~1\WI371A~1\Datamngr\BROWSE~1.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~1\WI371A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked'.
Sluit HijackThis

Verwijder de volgende mappen indien nog aanwezig:
C:\Program Files\Fast Browser Search
C:\Program Files\blekkotb
C:\Program Files\Windows iLivid Toolbar
C:\Program Files\SGPSA
C:\Program Files\SmileyCentral_1vEI
C:\PROGRA~1\WI371A~1

Meldt even als het verwijderen niet lukt!

Herstart de computer

Maak een nieuwe scan met ESET Onlinescanner en post het resultaat.


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 02:21:12
@ Michel,
Hoe ik die snelkoppeling gemaakt heb? Op mijn werkblad heb ik een SK naar mijn website. Deze SK gekopieerd, URL gewijzigd naar mijn openingspagina, in mijn geval http://www.rnw.nl/nederlands (http://www.rnw.nl/nederlands), en vervolgens het "officiele" IE icoon toegewezen.
Hierover nadenkend, bedenk ik dat het IE icoon vergezeld gaat met een rode ster en dat zal wel betekenen dat het alleen voor IE gebruikt mag worden, dacht ik zo, maar dat is een gokje.
Anyway, het originele iexplore.exe bestand was er weer toen ik die van de stick wilde overzetten, dus.............. opgelost. Zie pic:
(http://i1112.photobucket.com/albums/k490/ruud_coco/computer%20screenshots/iexploreexescreen.jpg)
Blijft natuurlijk de vraag waar was het gebleven? Of heeft mijn PC een zelfreparerende functie?
 
Even een side step: Is er een simpeler manier om een plaatje in te voegen dan wat ik nu doe?
Ik maak nu een screenshot, bewerk deze in Paint, upload deze naar Photobucket en haal daar vervolgens de link vandaan om in dit bericht te plaatsen. Houd jullie server lekker leeg, dat snap ik, maar het is zo'n gedoe. Einde side step.
 
Ruud
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 04:40:45
@ Peter,
 
And here are the results of....the ESET scan.......
 
 
ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 5 februari 2012, 11:40:17
Hoi Ruud,

OK, dat ziet er goed uit. De besmetting die je eerder had is weg.
De 2 dingen die de laatste ESET log laat zien worden veroorzaakt doordat je dat gedownload hebt van CNET, die een apart download-programma toevoegd.
CNET kun je dus beter mijden!

Goed, nu nog alle tijdelijke bestanden opruimen.
Download TFC (http://www.geekstogo.com/forum/TFC-Temp-File-Cleaner-OldTimer-file187.html) en plaats het op je bureaublad:
(Klik op 'Download')

Sluit alle openstaande programma's.
Start TFC.
(Alle programma's worden afgesloten en alle ikoontjes op je buroblad verdwijnen tijdens het opruimen. Dit is normaal.)
In TFC klik op Start.
Als het opruimen klaar is verschijnt onder die knop Start het totaal opgeruimde MB's.
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt. Dit is belangrijk!
Als de computer niet herstart hoeft te worden, herstart dan wel je antivirus programma!


Wat me nog wel opviel in je HijackThis log is dat er nogal wat programma's gestart worden als Windows start.
Dat is meestal niet nodig en vertraagd de computer onnodig. Wil je daar nog wat in opschonen?


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 5 februari 2012, 12:31:55
Hoi Ruud,
 
>> Anyway, het originele iexplore.exe bestand was er weer <<
 
Simsalabim... Misschien is met het verwijderen van al dat ongedierte er iets teruggedraaid.
Peter heeft het over Cnet, dat kan je inderdaad beter mijden. Bij mij gaat de virusscanner nogal eens op tilt als ik daarvan wat op wil halen.
 
Zoals Peter ook al opmerkte, er draait nogal wat in die computer, waaronder mogelijk de nodige onzinnige ballast. Zien we in een aparte thread wel.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 5 februari 2012, 14:34:48
Dag Ruud,
 
>> Even een side step: Is er een simpeler manier om een plaatje in te voegen dan wat ik nu doe? <<
De truc is dat het screenshot eerst ergens hier op het forum moet komen. Daarna kan je er een koppeling naar toe maken die direct in het bericht opent.

De methode die ik gebruik is:

- Hang het screenshot als bijlage aan een bericht en sla het bericht op.
- Rechtsklik op de bijlage van dat zojuist gemaakte bericht en kies "snelkoppeling kopiëren"
- Verander het bericht, zet de cursor daar in het bericht waar het plaatje zichtbaar moet worden
- Klik op het "Voeg afbeelding toe" Icoontje links bovenin, tweede rij
- Plak de snelkoppeling in het scriptprompt venster en sla het bericht weer op.

 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 16:30:52
Vanaf mijn Laptop want moeders heeft de desktop ingepikt voor haar dagelijkse nieuwsbrief.
 
Hoi Peter,
 
Ik heb vanmorgen geprobeerd TFC te draaien maar die loopt vast, of eigenlijk nadat het scherm blank gaat gebeurt er dus helemaal niets meer. Ik wachten en wachten en wachten, dus na 5 minuten op stop geklikt: Programma reageert niet.
Nee dat kan wel kloppen als alle processen gestopt zijn dus; power failure! oftewel reset: geen gelul alles op nul.
PC opnieuw opgestart, weer hetzelfde gedaan, TFC aangeklikt, gedownload naar een eigen map, AV uitgeschakeld, TFC gestart, en wachten.................... na 15 minuten nog steeds niets. 1x in de 5 seconden zie je heel kort het ledje van de HD een knipoogje geven maar dat is dan ook het enige teken van leven.
 
Enig idee wat deze oldtimer fout doet?
 
Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 16:57:18
 
Hoi Michel,
 
<<De methode die ik gebruik is:

- Hang het screenshot als bijlage aan een bericht en sla het bericht op.
- Rechtsklik op de bijlage van dat zojuist gemaakte bericht en kies "snelkoppeling kopiëren"
- Verander het bericht, zet de cursor daar in het bericht waar het plaatje zichtbaar moet worden
- Klik op het "Voeg afbeelding toe" Icoontje links bovenin, tweede rij
- Plak de snelkoppeling in het scriptprompt venster en sla het bericht weer op.>>

Dat ga ik dus even testen met dit bericht.
Na 3 pogingen..... ik kom niet verder dan de 1e regel. Ik voeg een plaatje toe als bijlage, Bewaar concept, open dit concept en er is GEEN bijlage.
Volgens mij heeft deze oldtimer zijn dag niet. Zie ook mijn eerdere bericht aan Peter.
 
Ruud
 

 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 5 februari 2012, 17:55:06
Dag Ruud,

>> Bewaar concept <<

Nee, gewoon bewaren, en daarna het bericht aanpassen.

 
TFC is een 'brute force' cleaner en kan wel eens problemen geven als het bestanden wil wissen waarvoor geen permissies aanwezig zijn. Attached een andere en naar mijn mening betere cleaner.
Voordeel is dat deze cleaner meer verwijdert. Net nog even getest op een 'schone' want van mij computer; TFC vond 10 MB te cleanen bestanden, maar deze tool wist daarna nog 35 MB troep te verwijderen.
Verder heeft het ding als voordeel dat het, instelbaar is (zie de vinkjes), en dat er een test modus is die je laat zien wat en hoeveel er verwijderd gaat worden als je het vinkje bij test run weghaalt. Die testmodus is aan te raden voor je het ding zijn werk echt laat doen.
Verder laat het ook zien wat er evt niet verwijderd kon worden (want in gebruik).
Voor degenen die per sé 'brute force' willen cleanen of wat andere minder gebruikte schoonmaakacties willen uitvoeren is er het tabblad "advanced", en voor de echte die-hards een commandoregeloptie (zie de help).

Nadelen heeft het ding ook: Er is meer mogelijk, dus iets ingewikkelder.
 
NIET vergeten: Alle programma's die draaien eerst afsluiten voor je zo'n tool draait.
 
Hoeft niet geïnstalleerd te worden, zipje uitpakken en draaien.
(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2976.0;attach=2160)
 
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 18:17:09
Dag Michel,
 
Ik heb echt mijn dag niet..... (denk ik)
<<Nee, gewoon bewaren, en daarna het bericht aanpassen.>>
HOE dan? Ik zie geen knop of andere mogelijkheid om dit bericht te " bewaren".
Ik kan: Verzenden, Bekijken, Bewaar Concept en Spellingscontrole aanklikken.
Meer smaken zijn er niet.

Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 5 februari 2012, 18:21:48
Hoi Ruud,

>> Ik heb echt mijn dag niet <<
 
Komt vast omdat het bij jou véél te mooi weer is, érgens moet dat gecompenseerd.  :P
 
Excuus, mijn fout. Ik bedoel dus bericht verzenden (en daarna weer aanpassen, zoals beschreven).
Dus even ter demonstruktie (vanavond zijn van Kooten en de Bie op de tv) : Ik heb jouw foto attachment gerechtsklikt (ja ook dit is Nederlands), en gekozen voor snelkoppeling kopiëren. Nu linksboven naar het plaatjesicoontje, en de gekopieerde link er in geplakt:

(http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2976.0;attach=2158)

Tadáá! (wasda voor een merk hond? En wat doet die man daar op de achtergrond in zo'n érgerlijk 'wat is het hier heerlijk' t-shirt?)
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 19:25:34

 
Aha, Ik begin het te snappen.
Deze schoonheid (haar naam is Scuby wat is afgeleid van Scuba Diving omdat wij beiden Scuba Divers zijn) is een zaguate oftewel een vuilnisbakkie. Als ze boos is gaan haar rugharen overeind staan en dan heeft ze iets weg van een Rhodesian Ridgeback. Mevrouw is bijna 12 jaar maar nog heel erg speels. als we op het strand met haar spelen dan roepen de mensen vaak; Oh what a nice puppy!!!!! geinig niet?
van Kooten en de Bie ga ik straks ook kijken via uitzending gemist. Moet nog een paar uur wachten tot hij beschikbaar komt.
 
Goed, tot zover. Dit is allemaal geen tech en als dit gebeurt op een ander forum waar ik lid van ben dan moved the moderator je accuut naar de chat corner.
 
Dit stukje dus opgelost, nu verder met het schonen.
 
Ruud
 
Any
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 5 februari 2012, 19:37:04
Hoi Ruud,

Citaat
Ik heb vanmorgen geprobeerd TFC te draaien maar die loopt vast, of eigenlijk nadat het scherm blank gaat gebeurt er dus helemaal niets meer.
Een mogelijke oorzaak hiervan: fouten op de harde schijf of een rechtenkwestie,
Je kan dat tooltje dat Michel aangeeft eens proberen.
Een keer schijfcontrole uitvoeren kan ook geen kwaad. Vermoedelijk is de harde schijf ook al een jaar of 7 oud.


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Michel Uphoff op 5 februari 2012, 19:42:17
Hoi Ruud,
 
Ik zag net jouw vuilnisbakkie 2 keer, dus dat was gelukt.
 
>> als dit gebeurt op een ander forum waar ik lid van ben dan moved the moderator je accuut naar de chat <<
 
Zulke regelknechten zijn wij moderatoren hier niet. Een beetje gezellige klets moet ook kunnen zolang het leuk is en niet stoort.
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 19:57:35
Hallo beiden,
 
Ik heb zojuist tempCleaner gedraaid en het log opgeslagen zie bijlage.
 
Hoe nu verder of zijn we "fertig" ?
 
Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 5 februari 2012, 20:46:49
Hoi Ruud,

Er is denk ik iets mis gegaan, dat logje is leeg.
Post het nog eens.


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 21:02:50
Hoi Peter,
 
Klopt, bij mij ook. Dat komt waarschijnlijk omdat ik de datum aan de bstandsnaam heb toegevoegd. !?!?!?
Gelukkig had ik snel wat opgeschreven:
Test run: 3,849 GB in 18.409 files
Run: 3,751 Gb in 18.225 files
Ik zag wel dat er een hele hoop windows uninstall bestanden zijn weggegooid, maar het ging allemaal zo snel.
 
Ter info; de HD is 8 jaar oud dus je zat er niet ver naast.
 
Ruud
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Peter op 5 februari 2012, 21:12:30
Hoi Ruud,

Citaat
Run: 3,751 Gb in 18.225 files
Na deze opruimactie zijn we wat mij betreft klaar.


Peter
Titel: Re: uitrol menu verschijnt niet
Bericht door: Ruud_coco op 5 februari 2012, 21:35:57
Hoi Peter en Michel,
 
Bedankt voor alle assistentie bij het oplossen van dit "simpele" probleem  het uitrol menu verschijnt niet (meer).
Het had nogal wat voeten in de aarde.
Nogmaals dank en ik ga straks een nieuwe thread starten over mijn laaaaaangzaaaaame peecee.
 
Ruud