NL Computer Forum
Besturingssystemen => Windows => Topic gestart door: EB op 25 november 2014, 04:13:57
-
Hallo,
Foutmelding code 800F080D bij het zoeken naar updates in Windows 7.
Telkens weer krijg ik de foutmelding "WindowsUpdate_800F080D" "WindowsUpdate_dt000".
Via configuratiescherm het programma opgestart ' fouten vaststellen bij uitvoeren updates ', geen resultaat.
Microsoft fix-it uitgevoerd.
Duidt aan dat updates werden bijgewerkt.
Echter de manueel opstart van het updaten geeft nog steeds de foutmelding.
Na systeemherstel naar een eerdere toestand worden vervolgens enkele updates uitgevoerd, maar het zoeken naar de volgende updates eindigt steeds met vernoemde foutmelding.
Een schijfcontrole, systeembestandscan en System Update Readiness werden uitgevoerd.
Via opdrachtprompt, sfc/scannow uitgevoerd.
Mededeling : beschadigde bestanden gevonden, maar kunnen niet allemaal worden hersteld.
Details scan in sfc-log zeggen me dat herstel niet kon worden uitgevoerd, maar maken me onzeker naar de te ondernemen acties
Eveneens weet ik niet of de vastgestelde storing de foutmelding bij het updaten uitlokt.
Iemand enig idee hoe het nu verder moet ?
Mvg
EB
-
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster sc stop wuauserv en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Sluit het zwarte venster.
Blader met de verkenner naar de map "C:\Windows".
Hernoem de map SoftwareDistribution naar SoftwareDistribution_oud.
Herstart de computer.
Enige verbetering nu?
-
Enige verbetering nu?
Hallo Peter, bedankt voor je suggestie.
Neen, nog steeds dezelfde foutmelding.
Grts
Eric
-
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads8/5425b6a3cd560/5425b6a3cd17c-Speccy.png) Speccy van Piriform (http://www.filehippo.com/download_speccy/).
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.
Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
-
Hi Peter,
http://speccy.piriform.com/results/x16qAN2mSgruBqaSMmzm6gC (http://speccy.piriform.com/results/x16qAN2mSgruBqaSMmzm6gC)
Mvg
Eric
-
Sluit alle openstaande programma's
De-installeer "Reimage Repair".
Herstart de computer.
Upload het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.persist.log naar http://www.filedropper.com (http://www.filedropper.com).
Post het linkje daarnaartoe in je volgende bericht.
-
Dag Peter,
Het bestand CBS bevat geen omschrijving : " CheckSUR.persist.log "
Enkel 5 x ' CbsPersist_xxxxxxxxxxxxxx.cab ( van 16 okt 2014 ( oud ) tot 23 nov 2014 ( nieuw ) ) en 1 x CBS.log ( 27 nov 2014 )
Bestand is 11,9MB groot.
Is dit het te uploaden bestand of enkel een onderdeel ?
Reimage Repair had ik reeds eerder verwijderd.
Volgend op je verzoek, bleek na check-up, Reimage Control nog aanwezig op lijst programma's.
Reimage Control verwijderd.
Het menu programma via start vermeldt een (leeg) bestand Reimage.
Dit (leeg) bestand manueel verwijderd uit lijst programma's.
Re-start pc uitgevoerd.
Mvg
Eric
-
Upload dan het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar http://www.filedropper.com (http://www.filedropper.com).
Post het linkje daarnaartoe in je volgende bericht.
-
'Avond Peter,
http://www.filedropper.com/cbs_1 (http://www.filedropper.com/cbs_1)
Eric
-
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads7/51e15692b098b/51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG) MiniToolBox (http://download.bleepingcomputer.com/farbar/MiniToolBox.exe) en plaats deze tool op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8 en 8.1: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".
Vink de volgende onderdelen aan:
* Flush DNS
* Report IE Proxy Settings
* Reset IE Proxy Settings
* Report FF Proxy Settings
* Reset FF Proxy Settings
* List content of Hosts
* List IP configuration
* List Winsock Entries
* List last 10 Event Viewer Errors
* List Devices (Only Problems)
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "Result.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
-
Bijlage werd toegevoegd.
Grts
Eric
-
Download ZHPDiag via 1 van onderstaande links:
- ZHPDiag (http://en.kioskea.net/download/download-23176-zhpdiag)
- ZHPDiag (http://www.nicolascoolman.fr/download/zhpdiag/) (klik op de blauwe knop 'Télécharger')
Bewaar het op je bureaublad.
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.
- Antivirus software uitschakelen (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=32608)
- Antispy & malware software uitschakelen (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=32607)
ZHPDiag installeren
- Windows XP: Dubbelklik op ZHPDiag.exe om de installatie te starten.
- Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op ZHPDiag.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
- Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
- Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
- Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam (http://www.imgdumper.nl/uploads7/537b366dce28c/537b366dc8c9a-ZHPdiag.png) ZHPDiag
- Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
(http://www.imgdumper.nl/uploads8/53e67d799f0d3/53e67d799ed38-ZHPDiag.PNG) - Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik dan rechts onderaan op het (http://www.imgdumper.nl/uploads7/52c0016c76e8d/52c0016c69f81-huisje.png)icoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
- Klik daarna links onderaan op het (http://www.imgdumper.nl/uploads7/52c001f7f0bd3/52c001f7eec91-vergrootglas.png) icoontje "Diagnosemogelijkheden".
- Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
- Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
-
Hallo Peter,
ZHPDiag geinstalleerd.
Wat doe ik met ZHPFix ?
ZHPDiag.txt werd bijgevoegd.
Mvg
Eric
-
Stap 1:
Kopieer onderstaande code volledig:
Script ZHPFix
O3 - Toolbar: (no name) - [HKLM]{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} Orphan sleutel
[MD5.00000000000000000000000000000000] [APT] [ReimageUpdater] (...) -- C:\Program Files\Reimage\Reimage Protector\ReiGuard.exe (.not file.) [0] =>Rogue.ReimageRepair
[HKCU\Software\Reimage] =>Rogue.ReimageRepair
[HKCU\Software\Smartbar] =>Hijacker.SmartBar
[HKLM\Software\Reimage] =>Rogue.ReimageRepair
O43 - CFD: 13/05/2014 - 0:48:12 - [] ----D C:\Users\Eric\AppData\Roaming\OpenCandy =>Adware.OpenCandy
O44 - LFC:[MD5.24F9BB5C763EEBC4762D249C52A6A675] - 23/11/2014 - 5:10:18 ---A- . (...) -- C:\Windows\Reimage.ini [165] =>Rogue.ReimageRepair
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\SnapDo_RASAPI32 =>Hijacker.SmartBar
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\SnapDo_RASMANCS =>Hijacker.SmartBar
[HKLM\Software\Classes\Interface\{2bef239c-752e-4001-8048-f256e0d8cd93}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\CLSID\{35b8892d-c3fb-4d88-990d-31db2ebd72bd}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\Interface\{3f607e46-0d3c-4442-b1de-de7fa4768f5c}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\Interface\{49c00a51-6e59-41fe-b3fa-2d2157fad67b}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\CLSID\{5eb0259d-ab79-4ae6-a6e6-24ffe21c3da4}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\Interface\{6dff5dba-ae3a-46db-b301-ecffc6db2982}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\TypeLib\{93e3d79c-0786-48ff-9329-93bc9f6dc2b3}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\Interface\{de34cd67-f1c8-4001-9a23-b8a68f63f377}] =>Adware.RecordNRip
[HKLM\Software\Classes\Interface\{fe0273d1-99df-4ac0-87d5-1371c6271785}] =>Adware.RecordNRip
[HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006EE092-9658-4FD6-BD8E-A21A348E59F5}] =>Hijacker.SmartBar
[HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006EE092-9658-4FD6-BD8E-A21A348E59F5}] =>Hijacker.SmartBar
[HKLM\Software\Classes\protector_dll.protectorbho.1] =>PUP.BProtector
[HKLM\Software\Classes\CLSID\{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113}] =>Adware.Agent
[HKLM\Software\Classes\CLSID\{CADAF6BE-BF50-4669-8BFD-C27BD4E6181B}] =>PUP.BearShare
[HKLM\Software\Classes\Interface\{237FDFDB-3722-470E-8BA8-90196DABE967}] =>PUP.GetNow
[HKLM\Software\Classes\TypeLib\{F126C9FC-9299-40F2-BD42-C59023AD1E7F}] =>PUP.GetNow
[HKLM\Software\Classes\protector_dll.protectorbho] =>PUP.BProtector
[HKLM\Software\Classes\AppID\NCTAudioCDGrabber2.DLL] =>PUP.BearShare
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPFix.
- Antivirus software uitschakelen (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=32608)
- Antispy & malware software uitschakelen (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=32607)
ZHPFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
- Dubbelklik op de snelkoppeling (http://www.imgdumper.nl/uploads7/52c005670fe45/52c005670d732-ZHPFix.png) ZHPFix op het bureaublad.
- De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
- Druk daarna onderaan op de knop "Go".
- In het scherm "Uw systeem nu opschonen?", klik op "Oui".
- Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[r1].txt" als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Als dit klaar is maak je een screenshot en update het bestand naar http://imgdumper.nl (http://imgdumper.nl)
Je krijgt dan een aantal links. Post de eerste link in je volgend bericht.
-
Dag Peter,
Bestand werd toegevoegd.
Screenshot : (http://www.imgdumper.nl/uploads8/5479ce3e50778/5479ce3e49217-SFCspatiebackSCANNOW.JPG)
Grts
Eric
-
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com (http://www.filedropper.com).
Klik op de groene knop "Upload File".
Blader naar het bestand CBS.log op je bureablad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
-
http://www.filedropper.com/cbs_4 (http://www.filedropper.com/cbs_4)
-
In je 1e bericht zeg je "Microsoft fix-it uitgevoerd."
Welke Microsoft fix-it?
Schakel gebruiikersaccountbeheer eens uit.
Herstart de computer.
Werkt Windows Update nu wel?
-
Microsoft Fix-it uitgevoerd via configuratiescherm > geschiedenins updates > probleem met de installatie van updates oplossen
Volgende MIcrosoft fix-it ( Fix-it 50884 ) uitgevoerd via http://support.microsoft.com/kb/2617842/nl#method3 (http://support.microsoft.com/kb/2617842/nl#method3)
Gebruikersaccountbeheer werd uitgeschakeld en pc werd herstart.
Windows Update werkt niet.
Gebruikersaccontbeheer werd opnieuw ingeschakeld.
Meest recente Microsoft Fix-it uitgevoerd via http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/windows-update-error-80070422 (http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/windows-update-error-80070422)
Fix-it vermeldt in eerste venster een foutbericht dat Windows Update-fout 0x8024402C(2014-11-30-T-04_47_39) niet kon worden opgelost.
Echter het rapport vermeldt dat de operatie mbt bovenvermelde fout werd voltooid en dat het wel werd opgelost.
PC in- en uitgeschakeld.
Windows update werkt niet en vaststelling dat geschiedenis updates werd gewist.
-
Lukt het met deze (http://support.microsoft.com/kb/971058) Microsoft Fix-it ?
-
Noppes...
Fix-it ' Hoe stel ik Windows Update-onderdelen opnieuw in ' dedecteert geen problemen.
Windows update steeds weer met dezelfde melding.
Geschiedenis vermeldt als laatst uitgevoerde update op 23/11/2014 : Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows (KB3011780)
-
We gaan een andere tool gebruiken.
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a76de01d674/51a76de01d28c-Icon_Windows_Repair_All_in_One.png) Windows Repair All in One (http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html).
(Klik op de oranje/rode DOWNLOAD knop)
- Windows XP: Dubbelklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" om de tool te starten.
- Windows Vista,7,8, en 8.1: Rechtsklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" en klik op "Als administrator uitvoeren."
- Volg de instructies en verander geen instellingen tijdens de installatie.
- Het programma wordt na installatie vanzelf gestart.
- Wanneer het programma aangeeft dat er een update beschikbaar is, klik op JA om de tool te updaten.
- Open het tabblad Backup.
- Maak een register back-up en herstelpunt middels de knoppen Backup en Create.
- Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn en klik dan op Next.
- Klik op Open Repairs.
- Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes.
Vink alleen onderstaande items aan:
Reset Registry Permissions
Reset File Permissions (1)
Remove Policies Set By Infections
Repair WMI
Repair Winsock & DNS Cache
Remove Temp Files
Repair Windows Updates
Repair MSI (Windows Installer)
- Let op: Schakel nu eerst je antivirus programma uit, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
- Klik rechtsonder op de knop Start Repairs.
- Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er zullen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
- Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het volgende scherm verschijnt.
- Wanneer de melding verschijnt "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja
- De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.
Hoe gaat het nu?
-
Uitgevoerd herstel heeft geen invloed op de foutmelding Windows Upates.
-
Misschien dat een meelezer nog tips heeft.
Post anders je vraag op dit Engelstalig forumgedeelte: Sevenforums.com/Windows-updates-activation (http://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/)
-
Hi Peter,
Bedankt voor je opvolging, je tips en je tijd.
Zodra probleem opgelost, breng ik verslag uit.
Mvg
Eric
-
De log van een sfc-scannow geeft als foutmelding :
"Cannot verify component files for Microsoft.VC80.ATL, Version = 8.0.50727.762"
Blijkbaar zou dit de reden kunnen zijn dat oa windows update niet lukt.
De literatuur op internet geeft als mogelijke oplossing om volgende opdracht uit te voeren via prompt :
fsutil resource setautoreset true C:\
Voor zover ik begrepen heb, wordt er nagekeken welke onderdelen ontbreken en vervolgens vervangen.
Iemand enige ervaring met deze opdracht ?
Kan / mag ik deze uitvoeren zonder risico op data verlies ?
Mvg
Eric
-
Een backup maken is altijd verstandig !
Hiermee wordt m.i. een soort van reset uitgevoerd voor lopende/incomplete gedownloade updates.
Heb je nog navraag gedaan op Sevenforums?
Zoja, post de link naar het topic.
-
Heb je nog navraag gedaan op Sevenforums?
Euh.... maai ingliech ist nicht so gut :)
Ik begin alvast met het aanmaken van een back-up via configuratiescherm Windows.
Mvg
Eric
-
Ach so :D
-
Het probleem ' lijkt ' opgelost, maar...
Laatst geïnstalleerde update werd verwijderd ( update van 26/11/2014 )
Vervolgens sfc scannow, dism scan uitgevoerd en fix-it zoals vooropgesteld op de officiële site Windows Community.
Bij afsluiten pc werden een twintigtal updates binnengehaald.
Bij herstart werd de configuratie uitgevoerd van diezelfde updates.
Niettegenstaande, verschijnt nog altijd dezelfde foutmelding bij activatie windows update.
Mvg
Eric
-
Download (http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a5c8edc4a7c/51a5c8edc4692-icon1337952077.png) Farbar Service Scanner (http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FSS.exe) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op FSS en klik op "Als administrator uitvoeren".
Vink alleen de volgende items aan:
- Internet Services
- Windows Firewall
- System Restore
- Security Center/Action Center
- Windows Update
- Windows Defender
Klik op Scan.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "FSS.TXT".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
-
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Bijlage werd toegevoegd...
-
Geen bijlage te zien.
-
Tweede poging...
-
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Upload het nieuwe bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar http://www.filedropper.com (http://www.filedropper.com).
-
http://www.filedropper.com/cbs (http://www.filedropper.com/cbs)
-
Enige verbetering nu?
-
Neen, foutmelding blijft.
-
Hmm, het logje meld dat alle problemen opgelost zijn.
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl (http://www.imgdumper.nl).
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
-
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth
Deze opdracht wordt niet herkend.
Heb de getypte opdracht nagekeken op spelfouten, geprobeerd met spaties, geprobeerd zonder spaties.
Enige andere mogelijke opdracht 'DISM' uitvoerbaar zonder onherstelbare wijziging :
dism /online /cleanup-image /scanhealth
Uitgevoerd, werden er 3 logfiles aangemaakt in CBS ( totale grootte van de log's is 640KB ).
CBS log ( niet leesbaar op mijn pc )
CheckSUR log
CheckSUR persist log
CheckSUR logs maken melding van de niet beschikbare herstel files.
-
CheckSUR logs maken melding van de niet beschikbare herstel files.
Post die 2 logbestanden als bijlage.
-
Bijlagen toegevoegd...
Heb je enig idee waarom het CBS tekst-bestand niet kan worden geopend ?
-
Het CBS.log bestand kan niet worden geopend vanaf de originele locatie. Maak eerst een kopie naar een andere map of je bureaublad.
-
Ben je er nog?
-
Ben je er nog?
Ja, ja... trouw sta ik op wacht ;D
-
Download de bijlage en bewaar het in een aparte map.
Rechtsklik op het gedownloade bestand en kies "Alles uitpakken...".
Volg de aanwijzingen die verschijnen en behoud de standaard uitpak-map. Het bestand wordt dan uitgepakt in een nieuwe submap.
Open de nieuwe submap.
Kopieer de inhoud van de submap "Packages" naar de map:
C:\Windows\Temp\CheckSur\Servicing\Packages
Kopieer de inhoud van de submap "Manifests" naar de map:
C:\Windows\Temp\CheckSur\Winsxs\Manifests
Start het programma CheckSur opnieuw en wacht geduldig tot het klaar is.
Post de 2 nieuwe logbestanden CheckSUR.log en CheckSUR.persist.log.
Note: Deze bijlage is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
-
Start het programma CheckSur opnieuw en wacht geduldig tot het klaar is.
Bedoel je het programma via prompt : dism /online /cleanup-image /scanhealth ?
C:\Windows\Temp\CheckSur\Servicing\Packages
C:\Windows\Temp\CheckSur\Winsxs\Manifests
Bovenstaande configuratie vind ik niet op mijn pc.
Wat ik wel vind is :
C:\Windows\Servicing\Packages
C:\Windows\Winsxs\Manifests
... ?
-
Maak dan eerst onderstaande folders en plaats in elke map de aangegeven bestanden
C:\Windows\Temp\CheckSur\Servicing\Packages
C:\Windows\Temp\CheckSur\Winsxs\Manifests
Download deze CheckSur (http://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=3132) eerst naar je computer en start het vervolgens.
Als het klaar is, post de 2 nieuwe logbestanden CheckSUR.log en CheckSUR.persist.log.
-
CheckSur werd uitgevoerd.
Gevolgd door melding van 21 updates klaar voor installatie bij nieuwe opstart.
Log's in bijlage.
-
Gevolgd door melding van 21 updates klaar voor installatie bij nieuwe opstart.
De installatie daarvan lukt?
-
Installatie updates succesvol.
Foutmelding bij update windows blijft achterwege.
Verdere updates verlopen normaal.
Besluit en ter informatie : één geïnstalleerd programma werd gewijzigd en start niet meer op.
Geen data verlies.
Algemeen :
Wat was nu de oorzaak ?
Virus, eerder mislukte download of gewoon brute pech ?
Alvast hartelijk dank voor de bijstand tijdens deze ' beproeving ' ;) !
Mvg
Eric B
-
Mooi zo. Enkele corrupte Windows Update bestanden zijn vervangen.
Bedankje tevens doorgegeven aan NoelDP van www.sevenforums.com (http://www.sevenforums.com)