NL Computer Forum

Besturingssystemen => Windows => Topic gestart door: Johnski op 12 september 2011, 12:46:03

Titel: Laptop
Bericht door: Johnski op 12 september 2011, 12:46:03
Hallo,


Ik ben hier nieuw op jullie site en heb een vraag betreffende mijn laptop.
Sinds 1,5 week gaat mijn laptop (acer) spontaan uit (krijg dan heel kort) een scherm te zien, tekst met witte letters, blauw scherm maar dit gaat zo vlug dat ik het niet kan lezen. Hij springt uit en start weer op. Dit komt te veel voor nu. Wat is de beste oplossing hiervoor om dit weer te herstellen?


Alvast bedankt,


Groetjes,


John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Michel Uphoff op 12 september 2011, 13:59:40
Dag John,
 
Welkom!
 
Dat is hoorstwaarschijnlijk een bsod (blu screen of death). Een melding van een zo ernstige fout, dat de pc niet verder kan werken.
Je hebt niet gemeld met welke Windows versie je werkt, maar in iedere versie moet je het 'automatisch opnieuw opstarten' uitzetten, zodat de melding van de fout in beeld blijft. Schrijf die over en bericht die hier nauwkeurig. Op basis van de zo verstrekte informatie kunnen wij je mogelijk verder helpen.
 
In XP zet je het automatisch opnieuw opstarten als volgt uit: rechtsklik op deze computer, kies eigenschappen, kies tabblad geavanceerd, klik op de knop Instellingen in het kadertje "opstart en herstelinstellingen", en haal het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten".
 
Algemeen: De oorzaak van deze fout kan zowel van software als hardware oorsprong zijn. Bij een softwareoorzaak wil het nogal eens voorkomen dat malware (virussen e.d.) de oorzaak is, of een recent geïnstalleerd programma. Deïnstalleer eventuele verdachte programma's en laat de computer door een goede virusscanner nazien. Desnoods maak je gebruik van een goede online scanner zoals DEZE (http://go.eset.com/us/online-scanner) van Eset.
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 12 september 2011, 14:22:40
Hallo Michel,


Allereerst hartelijk dank voor je vlugge reactie.
Ik heb in ieder geval het vinkje uit kunnen zetten zodat ie niet opnieuw opstart.


Het betreft een Windows vista (Acer).
Ik heb ook inderdaad de virusscanner Eset. Die loopt prima.


Het rare van mijn laptop is: s'morgens ongeveer 3x af en opstarten d.m.v. fout maar s'middags als laptop enige tijd aanstaat blijft ie het normaal doen n dan geen probleem meer. Ik kan dit niet begrijpen.....misschien weet jij wat ik het beste kan doen.


Alvast hartelijk dank,


John.

Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 12 september 2011, 19:01:27
Hoi John,

Michel vroeg er ook al om, geef de witte tekst die je dan op dat blauwe scherm ziet of maak er een foto van zodat we de melding kunnen onderzoeken.


Groeten, Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 12 september 2011, 19:06:15
Hallo Peter,
Ik heb in ieder geval de instellingen aangepast zodat de file in een minidump gaat komen. Hoe kan ik deze daarna openen zodat ik de juiste tekst van die fout hierop kan plaatsen?
 
Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes,
John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 12 september 2011, 19:10:54
Peter,
Het rare ervan is dat mijn laptop gewoon de hele middag perfect heeft gelopen.
Dit probleem doet zich hoofdzakelijk voor s'morgens maar s'middags zero, althans bijna niet.
Heb jij enige verklaring hiervoor?
Groetjes,
John
 
 
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 12 september 2011, 19:16:22
Hoi John,

Ga met de verkenner naar de map C:\Windows\Minidump
Kopieer het recenste .DMP bestand en verander daarvan dan de extensie naar .TXT
Voeg dit .TXT bestand als bijlage toe aan je bericht.

Waarom dit tijdstip gebonden is? Geen idee. Eerst maar eens kijken of je dumpfile een aanwijzing geeft.

 
Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 12 september 2011, 19:19:15
Ok Peter,
Ik wacht nu gewoon even af wanneer ie weer down gaat zodat ik die dump hier kan plaatsen.
Ben blij dat ik jullie site heb gevonden zodat "hoop ik"het probleem opgelost kan worden.
Groetjes,
 
John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 12 september 2011, 19:27:01
Je kan de bestaande dumpfile toch alvast plaatsen?

Citaat
Ben blij dat ik jullie site heb gevonden zodat "hoop ik"het probleem opgelost kan worden.
Dat hopen wij ook ;) .


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Michel Uphoff op 12 september 2011, 22:59:40
Dag John,
>> Het rare van mijn laptop is: s'morgens ongeveer 3x af en opstarten d.m.v. fout maar s'middags als laptop enige tijd aanstaat blijft ie het normaal doen n dan geen probleem meer <<
Zonder foutinfo nog niet vast te stellen. Als het zo is, dat de laptop eigenlijk niet reboot als hij warm is, dan zóu dat wellicht (en doe er nog maar een slag om de arm bij) op een hardwareprobleem kunnen duiden. Maar misschien doe jij (of de pc, bijvoorbeeld virushandtekeningen updaten) 's morgens taken die je 's middags niet doet?
Anyway, we wachten de dump af. Mocht je de pc ook door een concurrerend programma willen laten scannen, wat altijd aan te bevelen is bij problemen ook bij een prima virusscanner als Estes nod32, download dan het gratis MalwareBytes, installeer het, update het direct en doe dan een VOLLEDIGE scan (dat kan even duren). Daarna kan je Malwarebytes weer deïnstalleren. MalwareBytes vind je HIER (http://www.malwarebytes.org/)
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 13 september 2011, 09:20:30
Hallo Michel,


Zoals je zei heb ik Malware gedownload en opgestart maar tijdens het runnen van Malware klapte hij er na ongeveer 10 minuten er al uit. Daarna systeem in veilige modus weer opgestart. Ik zet in deze email de 2 files, moest die wel omzetten in zip-file had ik gezien. Kunnen jij of andere hier eens naar kijken?


Alvast bedankt.


Gr,


John

Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 13 september 2011, 11:42:51
Hallo Peter, Michel,


Tijdens malware 3 files ontdekt (hehehe.....ja, 2x trojan horse) maar ik heb daarna meteen de logfiles kunnen deleten maar ik zet ze hier toch maar in deze email zodat jullie ze kunnen zien. Tijdens het proberen mijn email via juliie sloot windows weer af, dus ik stuur ook weer de zip-file van mini-dump.


Hoop dat jullie weten wat ik kan doen.


Gr,


John

Titel: Re: Laptop
Bericht door: Michel Uphoff op 13 september 2011, 23:07:54
Dag John,
Uit de MalwareBytes log:
Bestanden geïnfecteerd:
c:\Windows\~144115.exe (Trojan.Downloader) -> No action taken.
d:\AVI_DVD\installer_xilisoft_avi_to_dvd_converter_3_0_45_0429_nederlands_dutch.exe (PUP.SmsPay.pns) -> No action taken.
c:\END (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
Of de pc het uithoudt weet ik niet, maar probeer mbv malwarebytes deze drie besmettingen te verwijderen.
Dat doe je door na het scannen de drie infecties aan te vinken, en op de knop "Remove Selected" te klikken.
Voor een handleiding kan je DEZE (http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/how-to-use-malwarebytes-anti-malware-tutorial) link raadplegen.
Als na het verwijderen van deze drie beestjes de computer nog steeds afslaat (wat ik verwacht), stuur dan de foutcode die je op het Bsod krijgt op, want de minidumps kan ik om de een of andere reden niet lezen.
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 14 september 2011, 19:07:59
Hallo Michel/Peter,
Ik heb sinds vandaag geen problemen meer met mijn laptop. De BSDO laat het gelukkig nu afweten NADAT ik de icon van "Hardware veilig verwijderen" had verborgen, is niet actief gemaakt op taakbalk. Ik had gezien dat in deze icon mijn webcam steeds aan het vragen was naar een andere poort maar mijn webcam doet het prima. Dus, waarom hij deze melding geeft.........onbekend!!!! Iemand hier een antwoord op ?
Gelukkig dat ik hier op deze site veel info kan halen om mijn laptop in prima conditie te houden. Nogmaals bedankt !!!!!
Groetjes en ik hoop antwoord in mijn bovenstaande vraag.
 
John.
 
 
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 14 september 2011, 20:29:16
Hoi John,

Die BSOD meldingen verwijzen naar lv321av.sys, een driver voor een webcam van Logitech.
Windows Vista en deze driver bijten elkaar ergens.

Probeer om de driver(s) voor dat apparaat te updaten.


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 14 september 2011, 20:39:14
Peter,


Als het goed is dan kan ik deze downloaden via Acer-site ......dus met andere woorden: ik moet een update doen van een driver voor mijn webcam?

Camera Logitech Stuurprogramma voor camera 10.4.0.1315
88.7 MB
2009/06/0

Deze file is van Acer-site. Ik heb een Acer Aspire 5672 (5670). Bovenstaande driver heb ik daar gevonden.

Als ik dit downlaod en installeer dan neem ik aan dat mijn webcam gewoon daarna prima werkt?

Alvast hartelijk bedankt Peter.

Gr,

John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 14 september 2011, 21:21:14
Hoi John,

Op DEZE (http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5670.html) site van Acer staan drivers van je laptop.
Zo te zien heb je Windows Vista. Onder dat kopje, open de lijst "Drivers and Utilities"
Selecteer "Acer OrbiCam (Logitech)" als je die webcam hebt tenminste?

Er wordt dan een ZIP file gedownload.
Wat daar allemaal in staat kan ik nu even niet zeggen. Downloaden en uitpakken  kan iig alvast. Wacht nog even met installeren.
Misschien dat Michel nog wat informatie/tips kan geven.


Peter
 
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 14 september 2011, 21:26:06
Hallo Peter,


Bedankt voor je snelle reply.
Ik heb hem al gedownload en zip-file uitgepakt MAAR nog niet gedownload.


Ik wacht op jullie antwoord.


Alvast bedankt.


Gr,


John

Titel: Re: Laptop
Bericht door: Michel Uphoff op 14 september 2011, 22:10:31
Dag John,
Peter kon de log kennelijk wel lezen, fijn!
Inderdaad een ander probleem, mogelijk een beschadigde driver, maar het kan nog steeds een hardwareprobleem zijn bijvoorbeeld in de (usb?) verbinding naar de camera.
>> Camera Logitech Stuurprogramma voor camera 10.4.0.1315
88.7 MB
2009/06/0<<
Dat lijkt mij de juiste driver. Overigens stammen de driver onderdelen in deze 'nieuwste versie' uit 2006.
Download de zip, en pak hem uit in een lege map.
Kijk nu eerst in configuratiescherm, programma's en onderdelen naar software voor de webcam. Staat deze in de lijst, deïnstalleer de oude software dan, herstart de pc en start daarna setup in de submap Camera_Logitech_v.10.4.0.1315_Vistax86 onder de map waarin je de zip hebt uitgepakt.

Mogelijk is hierna het probleem definitief weg. Mocht die 'nieuwe hardware' camera detectie echter ook hierna nog steeds rondjes blijven draaien, dan zoeken we wel verder.
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 14 september 2011, 22:18:45
Hallo Peter,


Ok, hartelijk bedankt voor de super snelle service.
Mijn cam is ingebouwd, dus niet met USB.


Wat betreft mijn vraag over driver. Wat te doen als deze beschadigd is?


Ik ga nu de-installeren Orbicam ( logitech) en dan installeer ik de nieuwe versie.


Groetjes,


John

Titel: Re: Laptop
Bericht door: Michel Uphoff op 14 september 2011, 22:20:17
Dag John,
Ik heet Michel, maar dat geeft niet.
>> Mijn cam is ingebouwd, dus niet met USB <<
Dan kan hij nog steeds via usb aangesloten zijn, maar dan intern. Ben benieuwd of het probleem hierna weg is.
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 14 september 2011, 22:22:58
Hallo Michel,


Bedankt voor je reactie  ;) !


Ik laat weten wat er gaat gebeuren.


Gr,
John

Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 15 september 2011, 20:00:55
Hallo Michel/Peter,


Ik heb vanmorgen VGA-driver geinstalleerd via de site van Acer. Acer helpdesk had mij dit ook geadviseerd. Ik dacht vanmorgen, he....gelukkig, foutmelding blift weg maar sinds kort kwam ie weer. Is het toch beter dat ik de Orbi-cam verwijder en dan de zip-file van de nieuwe logitech cam installeer? Foutprobleem blijft lv321av.sys.

Denken jullie dat  ik toch deze nieuwe zip-file moet installeren ?


Alvast bedankt.


Gr,
John.
Titel: Re: Laptop
Bericht door: swake op 15 september 2011, 21:28:22
Hallo John,
 
 Verwijder de webcam eens uit apparaatbeheer en herstart de laptop.
 Na heropstart zal een mededeling verschijnen, nieuwe hardware gevonden en zullen de juiste stuurprogramma's voor de webcam geïnstalleerd worden.
 Heb je die infecties door Mbam al laten verwijderen?

Groetjes
swake
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 15 september 2011, 21:34:53
Beste Swake,


Ik heb de infecties al via Mbam verwijderd.


Ik zal toch eerst de oude gegevens van mijn webcam in programma's moeten verwijderen - niet?
Als dat klaar is dan toch de nieuwe gegevens die in zip-file (Orbi-cam) - Logitech installeren - klopt dit?


Alvast bedankt Swake.


Gr,


John

Titel: Re: Laptop
Bericht door: swake op 15 september 2011, 21:41:49
Hallo John

Mij lijkt het best om eerst de oude stuurprogramma's te laten installeren en dan achteraf controleren of er updates beschikbaar zijn, en die dan installeren.

Groetjes
swake
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 15 september 2011, 21:59:18
Beste Swake,


Deze procedure heb ik al uitgevoerd.
Het mooiste is als ik Acer Orbi-cam wil opstarten dan geeft hij nu de boodschap "geen webcam gevonden of werkt niet goed".


Is het toch niet beter om de oude gegevens (ingebouwde webcam) niet eerst te verwijderen in Programma's/onderdelen en dan pas de nieuwe update van : Camera_logitech 10.4.0.1315_vistaX86_A te installeren ?


Groetjes,
John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: swake op 15 september 2011, 22:27:41
Citaat
Beste Swake,


Deze procedure heb ik al uitgevoerd.
Het mooiste is als ik Acer Orbi-cam wil opstarten dan geeft hij nu de boodschap "geen webcam gevonden of werkt niet goed".


Is het toch niet beter om de oude gegevens (ingebouwde webcam) niet eerst te verwijderen in Programma's/onderdelen en dan pas de nieuwe update van : Camera_logitech 10.4.0.1315_vistaX86_A te installeren ?


Groetjes,
John

Hallo John

Probeer dat eens, en laat eens horen of er dan nog problemen zijn. Als er dan nog problemen zijn, denk ik in de richting van mogelijk aanwezige malware op de laptop.

Groetjes
swake
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 15 september 2011, 23:14:02
Hoi John,

Blader naar het bestand LV321AV.SYS, rechtsklik erop, kies Eigenschappen. Maak van dit venster een screenshot en post dat als bijlage.
(Het gaat om de bestandsdatum.)


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 16 september 2011, 12:04:21
Hallo Peter,Michel, Swake
Bestandsbeschrijving  USB Camera Driver
Type                            Systeembestand
Bestandsversie            10.4.0.1315
Productnaam               Logitech
Productversie              10.4.0.1315
Copyright                    (c) 1996-2007 Logitech. All rights
Grootte                        827 KB
Gewijzigd op              20-11-2006 12:02
Taal                            Engels (Verenigde Staten)
 
P.s. Acer helpdesk adviseerd mij Recovery te doen na installatie van Logitech en VGA-driver. Heb ik allemaal gedaan. Virus gecheck. (gedaan) Mallware.
Ook vertelde ze mij dat als dit niet helpt er hoogstwaarschijnlijk van binnen iets kapot is.
Wel.......wat zijn jullie suggesties/oplossinge  :(
Gr,
John
 
 
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 16 september 2011, 20:53:52
Hoi John,

Je bent niet de enige met dit probleem. Helaas lees ik nergens een echte oplossing.
Heb je nog garantie op die laptop?

De-installeer de software en drivers voor deze webcam. Controleer daarna of het bestand lv321av.sys verwijdert is.
Herstart je computer.
Wacht nu een paar dagen of langer om te bepalen of het probleem opgelost is.
Installeer dan pas de nieuwste driver.
Komt het probleem weer terug, overweeg dan de aanschaf van een andere webcam.


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 17 september 2011, 09:05:02
Hallo Peter,


Het antwoord gaf je al in de laaste regel van je bericht. Inderdaad, het probleem was de ingebouwde webcam die steeds het probleem gaf en heeft er nu volledig de brui aan gegegeven. ( kapot) Dit is het probleem geweest want daar zat het probleem. Ingebouwde webcam is kapot. M.a.w.......ja, ik kan een externe webcam kopen want dit is nu de enigste oplossing. Laptop laten maken om ingebouwde cam weer te laten werken zal duur worden dus maar beter een externe cam.


Dit is mijn enigste suggestie. En nee, laptop is 4 jaar oud en geen garantie meer.


Maar goed, laptop werkt optiomaal nu. Heeft veel onrust gezorgd maar ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben nou.


Ik hou jullie op de hoogte en hoop natuurlijk bij problemen ook jullie van dienst kan zijn.


Alvast mijn dank!


Groetjes,


John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 17 september 2011, 13:04:56
Hoi John,

Citaat
Heeft veel onrust gezorgd maar ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben nou.
Mooi, bedankt voor de feedback.


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 21 september 2011, 21:43:15
Beste Peter,Michel.....eventueel andere forumleden,
 
Ik heb sinds vorige week de Acer-webcam Logitech verwijderd en nu krijg ik steeds een melding in apparatenbeheer over installeren, software zoeken etc. Wel, probleem is bekend ivm de BSDO probleem. Sinds ik het verwijderd heb krijg ik gelukkig de BSDO niet meer maar alleen dat stomme echo geluid van apparatenbeheer. Hoe kan ik hier vanaf komen ?
Kan ik zomaar weer de zip-file van Acer Logitech webcam downloaden en installeren of toch maar het beste een externe webcam gebruiken ?
Hopende voor jullie reacties!
 
Groetjes,
John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 21 september 2011, 22:22:18
Hoi John,

Een externe webcam aansluiten/installeren zal dit probleem niet verhelpen. Windows herkend een onbekend apparaat oid en wil de drivers daarvoor installeren.

Open Apparaatbeheer
Er zal ergens een rood kruisje staan, rechtsklik daarop en kies Eigenschappen
Kun je daar ergens iets instellen om het onbekende apparaat uit te schakelen.
Maak eventueel een screenshot en stuur dat als bijlage.


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 21 september 2011, 22:31:35
Hoi Peter,
 
Ik heb dat gedaan om het te verwijderen maar op een of andere manier komt ie elke keer terug. Ik weet niet waarom. Hij verdwijnt wel elke keer uit het apparatenbeheer maar komt elke keer terug. Wat kan ik nu doen?
 
Gr,
John
Titel: Re: Laptop
Bericht door: swake op 21 september 2011, 22:55:16
Citaat
Ik heb dat gedaan om het te verwijderen maar op een of andere manier komt ie elke keer terug. Ik weet niet waarom. Hij verdwijnt wel elke keer uit het apparatenbeheer maar komt elke keer terug. Wat kan ik nu doen?

Dag John, Je moet de ingebouwde webcam uitschakelen, niet verwijderen !!!
Bij verwijderen word de ingebouwde webcam door windows terug gedecteerd en worden de drivers terug geïnstalleerd. Bij uitschakelen betekent dus dat de webcam niet meer in gebruik genomen word.

Groetjes
swake
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 21 september 2011, 23:02:40
Hoi Swake,
 
Heb ik gedaan nu. Dus uitschakelen. Maar waarom blijf ik dat irritant echo gedoe horen van apparaatbeheer?
Wat kan ik daar aan doen?
Groetjes,
John
 
Titel: Re: Laptop
Bericht door: swake op 21 september 2011, 23:15:24
Citaat
Heb ik gedaan nu. Dus uitschakelen. Maar waarom blijf ik dat irritant echo gedoe horen van apparaatbeheer?
Wat kan ik daar aan doen?


Ingebouwde webcam uitschakelen.
Verwijder alle software van de webcam's , ook van de ingebouwde.
Gebruik daarna eens Ccleaner en ruim het register op. Herstart daarna de laptop.
Installeer dan de software van je USB webcam. Sluit de webcam pas aan als hierom gevraagd word.
Laat eens horen of je dan nog irritante meldingen krijgt van apparaatbeheer.

Groetjes
swake

Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 21 september 2011, 23:20:55
John,

Citaat
Maar waarom blijf ik dat irritant echo gedoe horen van apparaatbeheer?
Maak een screenshot van Apparaatbeheer en post dat.
Staan er gele uitroeptekens enof rode kruisjes?


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 22 september 2011, 19:18:54
Beste Peter, Swake,
Probleem is zover opgelost nu dat alles uitgeschakeld is. Er staat een rood kruis en geen uitroepteken,
Het enigste wat ik irritant vindt is het echo-geluid was ie soms geeft als ik aan typen ben.
Ik heb daar geen oplossing voor. Jullie? Ik heb 2 screenshots bijgesloten.
 
Gr,
 
John
 
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Peter op 23 september 2011, 00:12:43
Hoi John,

Citaat
Het enigste wat ik irritant vindt is het echo-geluid was ie soms geeft als ik aan typen ben.
De screenshots geven daarvoor geen indicatie.
Wat voor echo-geluid is dat, hetzelfde als je een USB apparaat aansluit?


Peter
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Michel Uphoff op 23 september 2011, 12:53:59
Dag John,

>> ie soms geeft als ik aan typen ben <<
Echt alleen tijdens het typen en nooit op andere momenten?

Ik neem aan dat je het ding-dong en dong-ding van het aansluiten/afsluiten van Usb apparaten bedoelt met dat echo geluid, zo ja:
Trek eens alle Usb apparaten uit de computer, ook een usb muis en usb toetsenbord. Plaats nu alleen de usb muis terug, maar gebruik een andere usb poort (bijvoorbeeld die van het toetsenbord). Wacht tot de muis het weer doet. Nu het toetsenbord erin, op de plaats van de muis, en wacht tot deze weer werkt. Verder geen enkel usb apparaat aansluiten, en kijk of het probleem  terugkomt.

Zo ja, dan lijkt mij dat we eens wat dieper in de usb eigenschappen moeten duiken.
Zo nee, andere usb apparaten terug prikken en kijk of het probleem weer terugkomt.
Ze nee, mooi!
Zo ja, kijk of je kan achterhalen bij welk Usb apparaat het geluid terugkeert.
Titel: Re: Laptop
Bericht door: Johnski op 28 september 2011, 18:32:14
Hallo Michel,
 
Probleem opgelost dmv in Configuratie nnar Geluid te gaan en dan in Tabblad Geluid de desbetreffende programma-gebeurtenis uit te zetten. (geen). Gelukkig is het opgelost nu. Alvast bedankt voor jullie meedenken.
 
Groetjes,
John